Niebieski wąż
-
- Nowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lip 2017, 13:41
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Niebieski wąż
Witam
Potrzebuję informacji odnośnie niebieskiego węża który znajduje się pod maską silnika. Biegnie on od lewej strony sinika i idzie za filtrem powietrze. Następnie schodzi w dół. W załączniku przesyłam zdjęcia poglądowe. Czy ktoś wie od czego jest ten wąż? Gdzie powinien być podłączony bo u mnie zwisa luźno i nigdzie nie jest podłączony.
dzięki za informację.
https://www.dropbox.com/preview/IMG_201 ... e=personal
https://www.dropbox.com/preview/IMG_201 ... e=personal
https://www.dropbox.com/preview/IMG_201 ... e=personal
Potrzebuję informacji odnośnie niebieskiego węża który znajduje się pod maską silnika. Biegnie on od lewej strony sinika i idzie za filtrem powietrze. Następnie schodzi w dół. W załączniku przesyłam zdjęcia poglądowe. Czy ktoś wie od czego jest ten wąż? Gdzie powinien być podłączony bo u mnie zwisa luźno i nigdzie nie jest podłączony.
dzięki za informację.
https://www.dropbox.com/preview/IMG_201 ... e=personal
https://www.dropbox.com/preview/IMG_201 ... e=personal
https://www.dropbox.com/preview/IMG_201 ... e=personal
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Niebieski wąż
Jedyny niebieski wąż który przychodzi mi na myśl to ten co łączy pochłaniacz par paliwa (tylne nadkole) z komorą silnika. Odłączenie w niczym nie przeszkadza (poza ekologią ) i z tego co się orientuję, to jego wypięcie czasami rozwiązywało problem porannych problemów z uruchomieniem silnika. Szukać pod nazwą "evap".
-
- Nowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lip 2017, 13:41
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Niebieski wąż
To może być to ponieważ świeci mi się ciągle chack engine i po odczytaniu błędu właśnie wywala evap. Podłączony z komorą silnika po prawej stronie jak patrzymy przodem pod maskę?
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Niebieski wąż
A błąd nie powstaje przez lanie "pod korek" i oberwał system odprowadzania spali ?
O ten chodzi ze zdjęcia ?
Wysłane z HTC U11
O ten chodzi ze zdjęcia ?
Wysłane z HTC U11
-
- Nowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lip 2017, 13:41
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Niebieski wąż
Tak chodzi o ten wąż. Okazało się ze oprócz tego węża nie była podłączona wtyczka elektryczna która znajduje się bezpośrednio pod nim. Podłączyłem wszystko i skasowałem błąd. W trakcie kasowania czułem zapach benzyny w kabinie. Próbowałem odpalić kilka razy błąd się nie pojawił. Dzisiaj próbowałem odpalić samochód a na konsoli dyskoteka wszystko świeci. Sprawdziłem napięcie aku 7.8V. Próbowałem odpalić samochód na klemy strasznie sie dławił i po 5sek kręcenia odpalił. Odłączyłem wąż i tą wtyczke elekryczną samochód odpala od kopa no i chec engine wrócił...:( Miał ktoś taki przypadek?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Niebieski wąż
Z taką przypadłością to się nie spotkałem, ale z Twojego opisu wynika, że wtyczka, którą wpiąłeś jest od czujnika par paliwa a ten z kolei najprawdopodobniej robi zwarcie lub pobiera zbyt dużo prądu, dlatego były "jaja" z akumulatorem Pytanie, czy ten czujnik idzie jakoś wymienić jako osobny element, czy trzeba się dobierać z całym modułem Nie mam teraz dostępu do ePera i eLearna ale postaram się to sprawdzić, jak będę miał możliwość.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Niebieski wąż
Z komputera samochodu po osiągnięciu odpowiedniej temperatury idzie impuls do otwarcia zaworu z oparami. Nie wiem czy w wtyczce jest jakiś czujnik czy tylko sygnał jest przekazany dalej do zaworu na tyle auta.
PS. Tak jak pisałem wcześniej ten temat może być przykładem co się może stać jak lejemy pod korek. Być może poprzedni właściciel lubił lać do oporu a obecny zbiera żniwa tego :(.
Wysłane z HTC U11
PS. Tak jak pisałem wcześniej ten temat może być przykładem co się może stać jak lejemy pod korek. Być może poprzedni właściciel lubił lać do oporu a obecny zbiera żniwa tego :(.
Wysłane z HTC U11
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Niebieski wąż
Od samego początku, jak mam to auto, leję pod korek, czasem aż do przesady Od prawie 11 lat (odpukać) żadnych problemów związanych z tym zaworem nie miałem
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Niebieski wąż
To że nie miałeś to tylko się cieszyć albo nie zalales aż tak żeby zawór uszodzic- w Polsce generalnie popularne uszkodzenie nienaprawiane na gwarancji (rozmawiałem w KIA Fiacie i Oplu). Podobno mina co niektórych magików co po 5 razie odbijania tankowali jeszcze jak im później serwis wystawia kilka stówek rachunek bezcenny. Swoją drogą co to da jak 2-3 litry jeszcze w przewody się wtloczy - rekordzisci podobno i 5-6 L tylko po co ?
Wysłane z HTC U11
Wysłane z HTC U11
-
- Nowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lip 2017, 13:41
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Niebieski wąż
Tak tylko ja mam lpg i benzyny zawsze tankuje pół zbiornika więc pod korek nie leje. Tak było robione od nowości więc raczej to nie ten trop.
-
- Nowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lip 2017, 13:41
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Niebieski wąż
Problem rozwiązany (check engine PO443)
Po ściągnięciu tylnego prawego koła w nadkolu widać filtr oparów paliwa. W moim przypadku był zabrudzony od błota i wszystkich świństw które pryskają spod kół. Wlot powietrza do filtra był zaklejony błotem. Wszystko wyczyściłem i skręciłem ponownie. Założyłem koło. Przeszedłem pod maskę. W przepustnicy jest elektromagnes który dostaje sygnał z komputera i po przez otwarcie opary paliwa z baku wlatują do przepustnicy. Elektromagnes wyciągnąłem i przedmuchałem powietrzem ponieważ tłoczek w środku miał bardzo mały skok jak by był zalepiony. Złożyłem wszystko do kupy. Uwaga na zawleczkę która trzyma elektromagnes bo łatwo ją wyciągnąć ale włożyć przy tej ilości miejsca to nie lada wyczyn. Skasowałem błąd za pomocą MultiEcuSane-em. Check engine przestał się zapalać. Przejechałem jakieś 5-6 km aby samochód się rozgrzał i otwarł się elektromagnes. Wszystko w porządku. Samochód działa od 10 dni i kontrolka nie zapaliła się ponownie a samochód odpala bez problemów.
Po ściągnięciu tylnego prawego koła w nadkolu widać filtr oparów paliwa. W moim przypadku był zabrudzony od błota i wszystkich świństw które pryskają spod kół. Wlot powietrza do filtra był zaklejony błotem. Wszystko wyczyściłem i skręciłem ponownie. Założyłem koło. Przeszedłem pod maskę. W przepustnicy jest elektromagnes który dostaje sygnał z komputera i po przez otwarcie opary paliwa z baku wlatują do przepustnicy. Elektromagnes wyciągnąłem i przedmuchałem powietrzem ponieważ tłoczek w środku miał bardzo mały skok jak by był zalepiony. Złożyłem wszystko do kupy. Uwaga na zawleczkę która trzyma elektromagnes bo łatwo ją wyciągnąć ale włożyć przy tej ilości miejsca to nie lada wyczyn. Skasowałem błąd za pomocą MultiEcuSane-em. Check engine przestał się zapalać. Przejechałem jakieś 5-6 km aby samochód się rozgrzał i otwarł się elektromagnes. Wszystko w porządku. Samochód działa od 10 dni i kontrolka nie zapaliła się ponownie a samochód odpala bez problemów.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Niebieski wąż
Brawo Ten opis zasługuje na to, aby trafić do działu z manualami
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Niebieski wąż
Przydało by się jeszcze zdjęcie tego elektromagnesu w przepustnicy. Niedawno wyjmowałem przepustnicę i żadnego elektormagnesu nie zauważyłem. Chyba, że chodzi o silniczek krokowy. Tego, to już nie miałem odwagi odpinać, bo trzyma się na jakiś blaszkach i wątpliwe, żebym to spiął spowrotem jak było. Sam opis i diagnoza super
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- Nowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lip 2017, 13:41
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Niebieski wąż
Dzięki! Elektrozawór (elektromagnes) można zobaczyć w załączniku.
Mam kolejny problem z moją lineą zapraszam do pomocy i wymiany informacji w kolejnym poście.
Mam kolejny problem z moją lineą zapraszam do pomocy i wymiany informacji w kolejnym poście.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.