Znikający płyn chłodniczy
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Znikający płyn chłodniczy
Okularów ? Koledzy forum nie tylko można przeglądać za pomocą komputera... Ps. Jak chcesz wiedzieć jaki zapach to ... Napisał bym ale widzę że nie zależy Ci ...
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Znikający płyn chłodniczy
Jakoś nie chce mi się wierzyć że to upg. Przy tym przebiegu w dieslu takie zjawisko to rzadkość. O multijetcie czytałem sporo, ale nie spotkałem się z tematem upg. Szczypior napisz co robiłeś w aucie krótko przed zaobserwowaniem zjawiska. Pisałeś o rozrządzie. Ja dolalem przez 20kkm jakieś 200ml i taka ilość to chyba norma. Poprzednio w fiacie Palio dolewalem regularnie. Po 4 latach całkiem rozczelnila mi się nagrzewnica i dopiero wtedy usunąłem problem. Teraz po wymianie nie dolewa się nic. Byli tacy co też stawiali na upg w tym wypadku. No ale w benzynie, szczegolnie z źle zestrojonym gazem to częsty przypadek.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Znikający płyn chłodniczy
Było wymieniane sprzęgło i rozrząd, czyścilem też kolektor ssący tzn odkręciłem rurę od niego i na ile się dało szmatką wyciągalem cały ten syf, po tym zabiegu nie mogłem odpalić przez chwilę a jak odpalił to chwilę nie równo pracował i dymił na siwo ale na forum też ktoś pisał, że po takim czyszczeniu tak miał. Nic więcej sobie nie przypominam.
Dodam , że po dłużysz postoju gdy dymi to są nie równe obroty.
Dodam , że po dłużysz postoju gdy dymi to są nie równe obroty.
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 623 razy
- Otrzymał podziękowań: 468 razy
- Kontakt:
Re: Znikający płyn chłodniczy
Może zajmiecie się konkretnie rozwiązaniem tematu...albo mam rozdać po prezencie ? I się skończy. Na teraz obaj po Szczypior, Phenix
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Znikający płyn chłodniczy
Koledzy, w szczególności Phenix - bardzo proszę hamować zapędy. Wspominałem już ostatnio w innym wątku o "wycieczkach osobistych"
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Znikający płyn chłodniczy
Ja mogę jedynie napisać, że u mnie było podobnie po zmianie rozrządu (T-Jet). Okazało się, że klej którym uszczelniana była pompa wody był kiepskiej jakości. Przez pierwszy miesiąc płynu ubywało zupełnie bezobjawowo (żadnych wycieków, zapoceń itp.) - najprawdopodobniej od razu wyparowywał. Z czasem pojawił się od spodu silnika spod obudowy rozrządu różowy nalot (płyn parował nie zostawiając mokrych plam a właśnie ten nalot). Nie miałem czasu reagować, lecz po jeszcze paruset kilometrach pojawiała się CZASAMI plamka pod autem po postuju - wtedy podjęto działania i na nowo wklejono pompę. O dziwo jeszcze przez około tydzień płynu tak samo ubywało, by ostatecznie do dnia dzisiejszego (tak z 30000km) nie ubyło (odpukać) ani kropli.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Znikający płyn chłodniczy
W mjet przy wymianie rozrządu pompy się nie rusza, pompa jest na pasku osprzętu .
Na razie chyba zostaje mi obserwować i czekać co się będzie działo bo wymieniać uszczelkę pod głowicę trochę za wcześnie. Mechanik mówił aby obserwować.
Na razie chyba zostaje mi obserwować i czekać co się będzie działo bo wymieniać uszczelkę pod głowicę trochę za wcześnie. Mechanik mówił aby obserwować.
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Znikający płyn chłodniczy
No i to jest rozsądne wyjście. Może akurat jakąś nieszczelnośc się powiększy. UPG tutaj nie obstawiam, szczególnie że robiłeś test który w dieslu ponoć jest wiarygodny
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Znikający płyn chłodniczy
Nie wiem koledzy ale chyba sie mylicie co do nieruszania pompy wody w mjet. nie ściągniecie pokrywy rozrządu jak jej nie odkręcicie.może nie umożliwia to jej odkręcenia ale na pewno jest ciężko wyjąć pokrywę zwłaszcza jak robi się to na aucie. Masz pewność że mechanik nie odkręcał pompy wody?
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Znikający płyn chłodniczy
Na dobrą sprawę nie ma innego wyjścia.
Myślałem, że jest jakiś feler tego silnika i gdzieś ucieka płyn a ciężko to zauważyć a nie jak 'ktoś' pisał że nie mam pieniędzy na mechanika....
Jak np w poprzednim aucie gdzie szukałem wycieku dwa miesiące, były podobne tezy dopiero w internecie znalazłem, że pękają zbiorniki ale nie w widocznym miejscu, tylko w kanale przelewowy obok korka i za nim zdąży wpłynąć to paruje.
Czy macie tak, że zbiorniczek od środka jest jakby zaparowany i widać jakby krople na górnej części? Zawsze był zalewany płyn, nic nie bulgocze czy coś.
Myślałem, że jest jakiś feler tego silnika i gdzieś ucieka płyn a ciężko to zauważyć a nie jak 'ktoś' pisał że nie mam pieniędzy na mechanika....
Jak np w poprzednim aucie gdzie szukałem wycieku dwa miesiące, były podobne tezy dopiero w internecie znalazłem, że pękają zbiorniki ale nie w widocznym miejscu, tylko w kanale przelewowy obok korka i za nim zdąży wpłynąć to paruje.
Czy macie tak, że zbiorniczek od środka jest jakby zaparowany i widać jakby krople na górnej części? Zawsze był zalewany płyn, nic nie bulgocze czy coś.
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Znikający płyn chłodniczy
Też czasami obserwuje takie krople. Mam wlany paraflu koncentrat. W Palio weekend też tak miałem więc chyba norma
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Znikający płyn chłodniczy
I u mnie krople w zbiorniczku, więc TTTM
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Znikający płyn chłodniczy
Uszczelka pod głowicą nie wymieniona a płyn przestał uciekać. Możliwe , że się odpowietrzał. Najgorsze jak dymił tak dymi po odpaleniu na siwo ale to już założę osobny temat.