Wyciek z okolic termostatu

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Wyciek z okolic termostatu

Post autor: alvaro »

Cześć! Chyba pech mnie nie opuści po przejechaniu magicznej granicy 100kkm ;)
Dzisiaj jadąc poczułem jakiś swąd z silnika zaciągnięty przez wiatrak. Okazało się że coś kapie na silnik, dymi i śmierdzi. Po obejrzeniu za pomocą lusterka od spodu prawdopodobnie cieknie z okolic termostatu, a dokładnie jest to ten króciec do którego przyłączona jest elektronika (czujnik temperatury?). Co tam mogło się stać? Jakaś uszczelka poszła? Można to odkręcić oczywiście jak ostygnie auto? Cały płyn mi nie wyleci? Jak potem ewentualnie odpowietrzyć układ chłodzenia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2018, 8:38 przez alvaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Wyciek z okolic termostatu

Post autor: mwas »

Zobacz może najpierw, czy nie wystarczy tego czujnika troszkę dokręcić :ink Może luzu gdzieś tam dostał i zaczął cieknąć. Nie wiem, czy jest tam jakaś uszczelka, nigdy nie rozbierałem tego elementu a na rynku części jest to jako element składowy termostatu :oj
Jeśli już dojdzie do tego, że będziesz musiał go odkręcić, to trochę płynu pewnie zleci :oj Ale odpowietrzenie jest banalnie proste, robi się to tylko odpowietrznikiem na górze chłodnicy - zalewa się płyn do zbiorniczka do momentu, aż pocieknie z odpowietrznika. Wtedy zakręca się odpowietrznik i powoli dolewa płynu do odpowiedniego poziomu na zbiorniczku wyrównawczym. Po zalaniu auto trzeba odpalić i poczekać aż się zagrzeje, żeby włączył się "duży obieg". Od teraz układ, jeśli jest w nim jakiekolwiek powietrze, to sam się odpowietrzy a po zagrzaniu auta trzeba tylko skontrolować poziom płynu w zbiorniczku i ewentualnie dolać :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wyciek z okolic termostatu

Post autor: alvaro »

Obejrzałem to teraz dokładniej, ewidentnie kapie koło tego plastikowego połączenia między wężem a termostatem tak jakby z gniazda... nie wiem czy coś z tym plastikiem się nie stało (pęknął?)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wyciek z okolic termostatu

Post autor: alvaro »

No i już wszystko jasne... Chcąc zdjąć węża z tego plastiku, po prostu sie urwał do końca zostawiając w termostacie na gwincie końcówkę. Musiałem zdemontowac termostat i jakoś wymontować urwaną końcówkę. Cały płyn się wylał, a gwint nie pasuje do zadnej złączki jaka posiadam.

Czy ktoś się orientuje czy ten króciec plastikowy idzie gdzieś dostać? Ewentualnie jakiś inny metalowy.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2018, 8:38 przez alvaro, łącznie zmieniany 1 raz.
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Re: Wyciek z okolic termostatu

Post autor: slawek007 »

Witaj w klubie, miesiąc temu miałem to samo, oczywiście samego króćca nie idzie kupić. Oryginał tylko z tym plastikiem, zamiennik idzie kupić z króćcem metalowym nieodkręcanym.
Ja zrobiłem tak: Odkręciłem termostat, wydłubałem resztki króćca i zaniosłem termostat z urwanym króćcem do znajomego tokarza który mi to dorobił za 30zł (Podpowiedział mi to znajomy mechanik - żeby albo toczyć albo kupić z metalowym króćcem i spokój na lata).
Uwaga niektóre termostaty, chyba od punto posiadają 2 króćce - my musimy mieć 3 bo trzeci podpięty jest w zbiornik wyrównawczy (optycznie są bardzo podobne)
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wyciek z okolic termostatu

Post autor: alvaro »

Hehe, dobry pomysł z tym tokarzem, tylko nie wiem gdzie w okolicy takiego znajdę. W sumie za 7 dych kupiłem z MM z metalowym króćcem i może będzie spokój na kolejnych 9 lat ;) a w razie czego "wkład" zostawię sobie na podmianę, bo to też lubi szybko siadać.
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wyciek z okolic termostatu

Post autor: Phenix »

A ile cały termostat kosztuje ? Nie warto kupić i mieć pewność że termostat będzie dłużej sprawny ? Plus ten element plastikowy będzie nowy .
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wyciek z okolic termostatu

Post autor: alvaro »

Od 70-140 zł, zależy od firmy.

Idąc za ciosem czy ktoś z Was wymieniał ten krzyżak/rozdzielacz do płynu chłodniczeg, który jest tam głębiej, bo z niego też lubi cieknąć w zimie? Materiał się kurczy i przecieka.


Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Wyciek z okolic termostatu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Chyba masz na myśli trójnik do parownika. Większość tych trójników jest niedbale wykonana, ma zadziory i wady odlewnicze, dlatego ciekną.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wyciek z okolic termostatu

Post autor: alvaro »

Zdemontować, oszlifować, czy wymieniać na nowe? A może dać sobie spokój? ;-)

Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Wyciek z okolic termostatu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja oszlifowałem i wycieków nie ma.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wyciek z okolic termostatu

Post autor: alvaro »

W sumie można by spróbować, tylko dostęp strasznie kiepski. Jeszcze te nieszczęsne opaski...
ODPOWIEDZ