Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: zibi186 » 09 maja 2018, 13:05

Egon , nie chcę Cię absolutnie niczym straszyć 😄 Ale wyczulić - myślę , że w Twoim interesie jest , żeby się sprawie lepiej przyjrzeć . Co do śruby - nie wiem . Po wymianie rozrządu pewnie będę wiedział coś więcej .

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 112
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 73000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 09 maja 2018, 13:09

Napisałem odpowiedni artykuł w dziale o klinach i rozrządzie.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 112
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 73000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 13 cze 2018, 20:34

Odnośnie drgań silnika T-Jet odczuwalne w kabinie drgania zaczynają się przy obrotach 750 obr/min i niższych, u mnie po rozgrzaniu potrafi zejść nawet do 700 obr/min. Załączenie klimy podwyższa obroty o niecałe 100. Ale by nonstop nie jeździć w łączonym kompresorem klimatyzacji zrobiłem taki test. Wyjąłem bezpiecznik od kompresora klimatyzacji F19 skrzynka w komorze silnika, następnie w kabinie uruchamiam klimatyzację wtedy obroty się podnoszą a drgania nikną i klima nie działa. Czyli sterownik silnika reaguje na wciśniecie guzika włączenia klimatyzacji. Prawdopodobnie zrobię osobny włącznik tego bezpiecznika i będę jeździ z włączoną klima non stop a kompresor będę włączał gdy będzie zbyt ciepło. U siebie mam klimatyzacje automatyczną, proszę kogoś z manualną o sprawdzenie czy też tak jest.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 322
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: pogromcaslaskiej » 13 cze 2018, 21:50

Nie ma się co tym przejmować ten typ tak ma,w yarisie obroty na biegu jałowym 550-650 tam to dopiero drgało, ale tak miało być,sterownik tak go ustawia i tyle-ekologia

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 112
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 73000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 14 cze 2018, 8:24

Niby nie ma ale równiejsza praca silnika przedłuży żywotność jego ,dwumasy i poduszek. A do tego poczuć się można jak w limuzynie.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

krupniok
Posty: 86
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: krupniok » 18 cze 2018, 10:59

U mnie drgania kabiny ustały po wymianie poduszki skrzyni tej pod akumulatorem. Mowa o drganiach zarówno na jałowym jak i podczas przyspieszania.

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: Pongo » wczoraj, 10:16

U mnie wibracje pojawiły się po wymianie poduszki od pasażera na nową więc to kwestia twardości poszczególnych poduszek. Po włączeniu klimy również wibracje ustają. Trzęsienie się ustaje również po dobrym nagrzaniu się silnika.
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości