Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 182
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 08 maja 2018, 10:14

W nowo zakupionym egzemplarzu jest pewien defekt. Silnik po rozgrzaniu na biegu jałowym nie raz pracuje jak by trochę nie równo, chodź po obrotomierzu tego nie widać czuć wibracje na nadwoziu. Pomaga włączenie klimatyzacji wtedy się sytuacja poprawia. Świece maja 10 tyś po wymianie chyba że to cewka ale obstawiam tez koło pasowe chodź nie widać by miało jakiś luz. Prosił bym o wskazówki co może się popsuć w tym aucie co powoduje takie zachowanie. Błędów żadnych nie ma, przebieg 73 tyś km. Jeździ płynnie moc jest.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: zibi186 » 08 maja 2018, 10:34

Egon , zrzuć pasek wspomagania i osprzętu , odpal autko i posłuchaj go wówczas . Jeśli będzie ok to przyczyna leży w : sprzęgło alternatora lub sam altek , sprzęgło lub sam kompresor klimy , rolka dociskowa ( jej łożysko ) paska osprzętu . . . Tak na szybko tyle przychodzi mi do glowy 😄 Pozdrawiam 😃

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 182
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 08 maja 2018, 10:46

Wie ktoś jak założyć ten pasek od wspomagania elastyczny ? Zamówiłem już koło pasowe nowe bym miał na podmiankę
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 182
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 08 maja 2018, 12:25

Nowe oryginalne koło nabyte, nowego nie sposób ugiąć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: zibi186 » 08 maja 2018, 12:32

Egon, jak się da , to odwołaj to zamówione kolo - niepotrzebny wydatek . Chyba , że masz jakies inne , konkretne przesłanki 🤔 Pasek wspomagania jest typu " stretch" czyli teoretycznie raz zdjęty powinien być wymieniony . Zrobisz jak chcesz . Mój był ściągany przynajmniej trzy razy i żyje 😄 . A z zakładaniem - możesz to zrobić przyrządem , możesz przez śrubokręt . Ja ostatnio użyłem bodajże grubej trytytki . 😉 Co do tego hałasu , który zanika po włączeniu klimy - dziś usłyszałem od mechanika , że podobno w sprzęgle kompresora któraś ścianka rdzewieje i to co słychać , to ocieranie właśnie tej rdzy . U mnie jest podobnie . W najbliższych dniach będzie robiony rozrząd . Mechanik powiedział , że przy okazji zajmą się tą rdzą - cokolwiek to znaczy 😆
Widzę , że za późno - masz już to kolo . . .

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 182
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 08 maja 2018, 12:54

Koło zamówiłem jak stare będzie dobre to je zwrócę. Wole się tylko przegotować na taką ewentualność. Bo włączeniu klimy wibracje maleją ale nie do zera, ja w dalszym ciągu obstawiam to koło co ma sens jeszcze z jedna usterką. Przy delikatnym przyspieszaniu na 2 biegu z niskich obrotów od 1000 do około 1600 czuć delikatne wibracje własnie z prawej strony. Jeździłem chyba kilkoma Lineami w każdej to występowało a żaden z właścicieli tego nie odczuwał. Po weekendzie napiszę jak poszło :)
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: zibi186 » 08 maja 2018, 13:11

Egon , obawiam się że zbyt podejrzliwie podchodzisz do tego autka 😄 Jest fajne , pakowne , wdzięczne , ładne itd , itp . Ale to jednak tylko fiacik i cudów nie oczekuj 😂 Drgania zmniejszą się , gdy założysz LPG 😄 A poza tym taka moja rada : jeśli rocznik i przebieg są aktualne , to przy najbliższej okazji wejdź pod autko i skontroluj stan obudowy alternatora - czy nie jest pęknięta . :ok) A to kolo skontroluj wizualnie - czy nie ma bicia . Jeśli stwierdzisz że bije to uważaj , bo przyczyna może być znacznie poważniejsza - zerwanie klina koła zębatego walu , czyli koła które znajduje się pod kołem pasowym - które zakupiłeś .

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 182
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 08 maja 2018, 13:53

LPG jest w planach, przebieg jest w 100% ori bo kupiłem od 1 właściciela zresztą wszystko wygada jak nowe. Koło podczas pracy silnika bicia na oko nie ma. Alternator fakt obudowy lubią pękać zostanie to sprawdzone. Co to tych klinów wymian rozrządu u mnie była w aso w 2014 przy 41 tyś km. Sam nie wyobrażam sobie jak sie może klin urwać no chyba że ktoś źle dokręcił koło zębate.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 354
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: pogromcaslaskiej » 08 maja 2018, 15:50

To jest ekologia,silnik tak jest ustawiony żeby spełniał wymogi emisji spalin,przybrudzona przepustnica,mniejsza przepustowość katalizatora i delikatnie może się potykać na jałowym,jak włączysz klimę drgania ustają,zmienia się ustawienie mieszanki, obroty delikatnie idą do góry i jest ok

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6528
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 08 maja 2018, 18:23

Odcina go wyleczy.

krupniok
Posty: 101
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: krupniok » 08 maja 2018, 20:41

Też mam taki objaw. Na forum Bravo wyczytałem, że winne są/winna jest poduszki/poduszka silnika. Argumentem "za" poduszkami może być fakt, że zimą problem jest mniejszy/nie ma go. Poduszki twardnieją i gitara. Jak tylko się zaczęło ocieplać problem zaś powrócił :)

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 182
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 08 maja 2018, 21:17

Poduszki u mnie są sztywne, próbowałem ręką poruszać to silnik nawet nie drgnie. Wibracje mogą wynikać faktycznie z zbyt niskich obrotów, ale nie wierzę że tak to ma być mimo iż to auto budżetowe. W weekend temat przebadam.
Na sąsiednim forum te same problemy http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/w ... wym-37398/
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 182
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 09 maja 2018, 9:08

Dziś test jazdy z kompem drgania które się pojawiają są podczas załączenia się wentylatora chłodnicy, obroty silnika spadają wtedy do 700 a klima faktycznie podnosi obroty i wyrównuje prace. Faktycznie chce zrobić z tego chyba Lancie Kappe 5 cyl. która już posiadam. Ale koło i tak do weryfikacji bo delikatne raczej bije.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: zibi186 » 09 maja 2018, 10:54

Kurcze , niepokojący objaw - to bijące kolo . . .

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 182
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 09 maja 2018, 11:45

zibi186 pisze:
09 maja 2018, 10:54
Kurcze , niepokojący objaw - to bijące kolo . . .
Chcesz mnie chyba klinem nastraszyć :oo Pamiętasz może czy śruba od koła zębatego ma lewy gwint ?
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości