Problem z wrzuceniem biegów
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 14:32
- Przebieg: 15200
- Silnik: 1.9 JTD 16V 150km
- Rocznik: 2007
Problem z wrzuceniem biegów
Witam, kupiłem fiata bravo z 2007roku z przebiegiem 150 tys. km. i mam problem z wrzucaniem biegów, biegi wchodzą lecz bardzo ciężko a czasami nawet wcale a przy trzecim biegu juz słychać zgrzyt skrzyni, odpowietrzałem sprzegło, lecz problem nie zniknął, sprawdzałem też olej w skrzyni biegów przez bagnet kolor oleju jest jak masło a oleju nie brakuje, nie wiem co mam dalej robic... jeśli ktoś już miał podobny problem proszę o jakieś porady z góry dziękuje
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Dominik0215 , czy gałka od biegów chodzi Ci ciężko przez cały czas podczas przełożeń, czy tylko ciężko wchodzą same biegi ? Jeśli masz problem ze zmianą polożenia lewarka w ogóle , to linki też mogą być zapieczone . Mało też danych odnośnie auta . Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Przecież napisałem to post wyżejzibi186 pisze:Dominik0215 , czy gałka od biegów chodzi Ci ciężko przez cały czas podczas przełożeń, czy tylko ciężko wchodzą same biegi ? Jeśli masz problem ze zmianą polożenia lewarka w ogóle , to linki też mogą być zapieczone . Mało też danych odnośnie auta . Pozdrawiam
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Uznałem , że trochę może mało wyraźnie , ale jeśli czujesz się urażony to przepraszamSzczypior pisze: ↑06 kwie 2018, 19:24Przecież napisałem to post wyżejzibi186 pisze:Dominik0215 , czy gałka od biegów chodzi Ci ciężko przez cały czas podczas przełożeń, czy tylko ciężko wchodzą same biegi ? Jeśli masz problem ze zmianą polożenia lewarka w ogóle , to linki też mogą być zapieczone . Mało też danych odnośnie auta . Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Daj spokój, jaki urażony po prostu, przeczytałem i też o linkach pisałeś.
Obstawiam jednak, że to sprzęgło jak biegi zgrzytają.
Obstawiam jednak, że to sprzęgło jak biegi zgrzytają.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Spoko Kolega Dominik i tak wpadl chyba tylko po " gotowca " i tyle go widzieli
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 14:32
- Przebieg: 15200
- Silnik: 1.9 JTD 16V 150km
- Rocznik: 2007
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Nikt nie wpadł po gotowca, gałka biegów chodzi lekko bez zarzutów wiec nie sądzę żeby to były linki aa co do zgrzytów przy wrzucaniu trzeciego biegu to nie zawsze jest, wrzucam spokojnie bieg to jest wszysko ok. a przy wrzuceniu pierwszego biegu lub wstecznego, bieg wchodzi lecz nie do konca i trzeba dwa razy żeby wszedł prawidłowo. A co do sprzęgła to raczej powinno być w porządku, ponieważ ani się nie ślizga tarcza ani nic nie szarpie.
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 14:32
- Przebieg: 15200
- Silnik: 1.9 JTD 16V 150km
- Rocznik: 2007
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Myślałem również nad wymianą pompy sprzegła nad pedałem, lecz nie wiem czy jest sens pchać sie w koszty
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
A pytałeś na https://nuovabravoklub.pl/
1.9jtd chyba też ma tą słynną Oplowską skrzynię M32. Skoro sprzęgło i linki są dobre, to poczytaj czy przypadkiem uszkodzona skrzynia nie daje takich objawów.
1.9jtd chyba też ma tą słynną Oplowską skrzynię M32. Skoro sprzęgło i linki są dobre, to poczytaj czy przypadkiem uszkodzona skrzynia nie daje takich objawów.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Wrócę, do sprzęgła. Skąd wiadomo że jest dobre? U mnie nie ślizga się ale biegi ciężko wchodzą a wsteczny zgrzyta, więc wymieniam sprzęgło.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Kurcze , Szczypior , jak sprzęgło Ci nie ślizga to moim zdaniem niepotrzebnie pchasz się w koszta . . . Też podejdź na regulację dlugości linek , jeśli sam tego nie chcesz robić . Może tyle wystarczy .
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Napisze tak.
Problem z wrzuceniem wstecznego nasilający się po nagrzaniu jest powodowany nie zużyta tarcza a dociskiem. Jest to info z tego forum i Punto. Druga sprawa, sprzęgło jest jedno od 120tys, mało kiedy tyle wytrzymuje w tym silniku. Po trzecie, komplet luka kosztował mnie 280zl dojdzie robocizna więc koszty znośne a będzie spokój.
Za to nie spotkałem się (na forum) z informacją o regulacji linek w mjet
Problem z wrzuceniem wstecznego nasilający się po nagrzaniu jest powodowany nie zużyta tarcza a dociskiem. Jest to info z tego forum i Punto. Druga sprawa, sprzęgło jest jedno od 120tys, mało kiedy tyle wytrzymuje w tym silniku. Po trzecie, komplet luka kosztował mnie 280zl dojdzie robocizna więc koszty znośne a będzie spokój.
Za to nie spotkałem się (na forum) z informacją o regulacji linek w mjet
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Regulacja linek w takim wybieraku przy skrzyni jaki ma 1.3 i t-jet jest tylko po to, żeby ustawić centralnie drążek. Jeśli linki mają zbyt mały wysuw to znaczy że uszkodzony jest pancerz, linka, lub wybierak pod lewarkiem.