Brak mocy

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

Arek , tak mi przyszlo jeszcze do glowy - żądaj wydania starego kola zębatego wału , a gdy go dostaniesz to sprawdź w jakiej kondycji był ten nieszczęsny klin . Jeśli był caly , to ok . Ale jeśli zcięty . . . Załóżmy, że był caly 😉
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Brak mocy

Post autor: daro189 »

Ja miałem ścięty klin i rozrząd przeskoczył o pół zęba, kontrolka nie paliła się, ale osiołek stracił sporo mocy, po naprawie było o niebo lepiej
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

daro189 pisze: 17 mar 2018, 6:18 Ja miałem ścięty klin i rozrząd przeskoczył o pół zęba, kontrolka nie paliła się, ale osiołek stracił sporo mocy, po naprawie było o niebo lepiej
Daro , w 8V ?? :pomysli
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Brak mocy

Post autor: daro189 »

Tak, w V8 😊
Na Dk 17 w Fajslawicach jest taka spora górka, i dopóki miał ścięty klin, to trzeba było redukować bieg, bo zdychal. Po naprawie dawał rade bez problemu. To tylko taki przykład że nawet osiołek może chorować 😊
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

daro189 pisze: 17 mar 2018, 9:30 Tak, w V8 😊
Na Dk 17 w Fajslawicach jest taka spora górka, i dopóki miał ścięty klin, to trzeba było redukować bieg, bo zdychal. Po naprawie dawał rade bez problemu. To tylko taki przykład że nawet osiołek może chorować 😊
Dokładnie ! Do tej pory myślałem ( i pewnie nie tylko ja ) , że to typowe tylko dla t- jet'a . A tu widać grubsza sprawa 🤔
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Arek »

Bardzo dziękuje za zaangażowanie. Trochę sam namieszałem i wprowadziłem was w błąd.
To tej pory miałem tylko kontakt telefoniczny z serwisem i zawsze dzwonili jak byłem w pracy a do tego ja sam do końca nie wszystko rozumiałem.
Uszkodził się klin na tej małej zębatce, przez to rozrząd przesunął się o 5 ząbków.
Założyli nową zębatkę i sprawdzili czy jest ciśnienie i wszędzie było ponad 14 atm.
Ale okazało się że jest bicie na tej małej zębatce, które spowodowane było tym że stara zębatka wyrobiła czoło wału korbowego.
Czyli żle wcześniej opisałem, chodziło o szlifowanie czoła wału .
Na razie ściągneli z sklepu przyrząd do szlifowania czoła wału do VW.
Dzisiaj mają próbować czy będzie można to wykorzystać do Fiata.
Gdyby się udało to chyba byłoby to najlepsze rozwiązanie.
Z tego co czytałem wcześniej sugerowaliście, że gdy raz zdejmie się tę zebatkę to powinno wymienić się ją na nową, więc kazałem zamówić drugą.
Koszt wszystkiego to :
500zł. Przyrząd (będzie mój)
450zł wyjęcie i zał. rozrządu
2x 170zł zębatka
150zł diagnostyka
100zł. szlifowanie
150zł pasek rozrządu
- 10%
razem 1521zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Brak mocy

Post autor: skory85 »

To teraz dałeś wszystkim do myślenia, co mają osiolki... Ale najważniejsze, że wyprostowales cała sprawę co i jak z tym kołem jest. Powodzenia!!
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

No to pięknie, 90kkm i już taka awaria.
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Arek »

Muszę zaktualizować dane . Już prawie 150tys.
A przyrząd do szlifowania wygląda tak:
http://www.majster.az.pl/frez-walu-audi-p-11593.html
Dzwonili do mnie z serwisu i próbować przyrząd będą w poniedziałek, ponieważ muszą dokupić śrubę bo w komplecie jest o 2 cm za krótka i innym gwintem.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2018, 11:30 przez Arek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

5 zębów 🤔 Kuzyn , myślisz że nie doszło do kolizji ? Czy próba ciśnieniowa wystarczy , żeby być spokojnym ?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

skory85 pisze: 17 mar 2018, 10:49 To teraz dałeś wszystkim do myślenia, co mają osiolki... Ale najważniejsze, że wyprostowales cała sprawę co i jak z tym kołem jest. Powodzenia!!
Skory 85 , przygodę z klinem w 8 V miał Daro 189 , nie Arek . Arek ma t- jet 😊
Teraz przynajmniej wiadomo po co ściągali kolo zębate wału - to ono musiało już mieć bicie . . .
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Brak mocy

Post autor: mwas »

Wszystko fajnie, tylko zastanawiam się... Po kiego Ci będzie ten przyrząd do szlifowania... :pomysli Bo to sporo podnosi koszt całej imprezy :oj
Sprawdzałem cały wał korbowy - koszt kompletu razem z półpanewkami to ponad 2500 PLN :oj Do tego pewnie spory koszt roboty związanyz wymianą, bo to trzeba cały silnik wybebeszyć :oj Oby się udało zreanimować to, co jest - trzymam kciuki !
A swoją drogą, kwestia tego nieszczęsnego klina w T-Jetach zaczyna mnie lekko przerażać - to już kolejny taki przypadek ! :oj Koledzy, ale co piszecie o klinie w wersji 8V ? :pomysli Miał ktoś taki przypadek ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Arek »

Dzięki temu przyrządowi nie będzie trzeba wyjmować wału i całej reszty
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Brak mocy

Post autor: mwas »

Arek pisze: 17 mar 2018, 12:14 Dzięki temu przyrządowi nie będzie trzeba wyjmować wału i całej reszty
Arek, ja wiem o tym, tylko zastanawiam się, po kiego Ci to będzie na własność :pomysli Czy w warsztacie nie przyda im się to bardziej ? :pomysli Trochę słabo, że obciążają Cię kosztem narzędzia niezbędnego do wykonania przez nich swojej pracy :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Brak mocy

Post autor: krupniok »

A ja wciąż nie widzę zależności zerwania klina z czymkolwiek.

Jedni podejrzewali wymianę rozrządu, która może wpłynąć na zerwanie klina. Mi nie pasują dwie rzeczy: pierwsza to fakt, że nie trzeba ruszać tego koła do wymiany rozrządu oraz fakt, że klin padał ludziom którzy nie ruszali rozrządu.

Ktoś wspominał o stylu jazdy (agresywnym) - inny to zaś zdementował a dodatkowo co z T-Jetami 150KM i więcej, Multiairami o większej mocy oraz wszystkimi innymi T-Jetami po tuningu/chipie?

Trzecia sprawa: te koło jest chyba w każdym fiacie... trzeba by połączyć daty produkcji uszkodzonych modeli - wygląda na wadliwą partię kół dostarczonych do fabryki w Turcji :D
ODPOWIEDZ