Brak mocy

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

krupniok pisze: 17 mar 2018, 14:15
zibi186 pisze: 17 mar 2018, 14:10 Arek , ja zasugerowałem Ci kupno nowego kola . Zrobilem to w oparciu o post kol." Pjastr" właśnie . Myślę , że rozmowa z kierownikiem ASO w Krakowie to jest podstawa , żeby to zrobić . Zresztą w tym roku czeka mnie wymiana rozrządu i nie mam wątpliwości w temacie : czy wymienić kolo zębate walu , czy nie . 😊
Skąd pewność, że "nowe" koło będzie lepsze od oryginału?
Masz na myśli , czy nie lepiej zostawić starego o ile nie będą go odkręcać , skoro tyle czasu chodzi bezawaryjnie ? Powiedz , kto to może wiedzieć ? Ja chcę nie mieć powodu , żeby wyrzucać sobie , że moglem to zrobić jak byla okazja a nie czekać , aż się sam urwie bo np.przez te lata rdza go zjadla :ok) Zresztą moim zdaniem zewnętrzna średnica walu powinna ściśle przylegać do wew.średnicy w tym kole zębatym , a tak nie jest . Ruda zatem robi tam co chce . . .
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Brak mocy

Post autor: pogromcaslaskiej »

Każdy t-jetowiec powinien wymienić element na nowy widząc co może się stać,jeżeli ktoś chce jeździć z cykającą bombą,mając wiedzę o tym że klin jest najprawdopodobniej felernym elementem grożącym uszkodzeniem silnika i narażającym na ogromne koszty naprawy,musi być albo szalony albo nie liczyć się z kasą.Badajcie piersi,prostatę wykonujecie okresowe badania,a przede wszystkim wymiencie felerne kliny,nie za tydzień nie za miesiąc,dzwońcie do mechaników i wymieniajcie je już tu i teraz😁
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A ie kosztuje jeden nowy zawór?
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Brak mocy

Post autor: pogromcaslaskiej »

Około 140zł
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Brak mocy

Post autor: leszek1234 »

pogromcaslaskiej pisze: 17 mar 2018, 14:44 wymiencie felerne kliny,nie za tydzień nie za miesiąc,dzwońcie do mechaników i wymieniajcie je już tu i teraz😁
:ink :ryczy
A tak poważnie, zakładam, że przynajmniej co drugą wymianę rozrządu wypada przy okazji wymienić uszczelnienie przy wale czyli zdjąć koło zębate (czyli wymienić to koło z klinem). Specjalnie wymieniać tylko koło zębate to lekka schiza.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

No ja wymieniłem rozrząd rok temu przy 130tys km. Pożyjemy zobaczymy, może wytrzyma.
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Arek »

To że trzeba starą zębatkę wymienić to wiadomo i nie podlega dyskusji.
Pytanie moje dotyczyło czy wymieniać nową zębatkę którą mi założyli dwa dni temu a którą teraz będą zdejmować bo trzeba przeszlifować wał. Były sugestie że zdjęcie jej powoduje uszkodzenie.
Ja już i tak kazałem zamówić nową.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

No i niestety okazuje się , że to nie dotyczy tylko t-jet'owców :)
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Brak mocy

Post autor: krupniok »

zibi186 pisze: 17 mar 2018, 15:49 No i niestety okazuje się , że to nie dotyczy tylko t-jet'owców :)
Te samo kółko (23 zęby) jest we wszystkich silnikach 1.2 i 1.4 Fiata :ok)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Brak mocy

Post autor: leszek1234 »

Arek pisze: 17 mar 2018, 15:46 Pytanie moje dotyczyło czy wymieniać nową zębatkę którą mi założyli dwa dni temu a którą teraz będą zdejmować bo trzeba przeszlifować wał.
A ja odpowiem pytaniem na pytanie - a Ci Twoi fachowcy widzą możliwość ponownego założenia tego zdjętego kółka???
Zabieraj zdemontowane części, żebyś wiedział, że faktycznie je wymienili. Weź potem to zdemontowane kółko z klinem i zobacz jak wygląda klin w używanym i nieużywanym.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

Arek , ten pan kierownik ASO powiedzial , że " odkręcanie kola zębatego powoduje uszkodzenie klina " , ale jeżeli Twoja interpretacja tych slów jest inna to przecież nikt na silę nie każe Ci zakladać po raz kolejny nowego kola :) Powiem wiecej : jeśli zdecydujesz się spowrotem założyć to , które dopiero co Ci zalożyli , to ja odkupię od Ciebie to nowe , które Ci zostanie . Jestem zdecydowany go wymienić przy wymianie rozrządu , zatem może poczekać u mnie na swoją kolej 😊 Daj znać , co zadecydowałeś 😉
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

mwas pisze: 17 mar 2018, 12:08 Koledzy, ale co piszecie o klinie w wersji 8V ? :pomysli Miał ktoś taki przypadek ?
Mwas , Daro 189 miał zerwany klin w 8 V . Opisal to wcześniej .
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Arek »

zibi186 pisze: 17 mar 2018, 23:03 Arek , ten pan kierownik ASO powiedzial , że " odkręcanie kola zębatego powoduje uszkodzenie klina " , ale jeżeli Twoja interpretacja tych slów jest inna to przecież nikt na silę nie każe Ci zakladać po raz kolejny nowego kola :) Powiem wiecej : jeśli zdecydujesz się spowrotem założyć to , które dopiero co Ci zalożyli , to ja odkupię od Ciebie to nowe , które Ci zostanie . Jestem zdecydowany go wymienić przy wymianie rozrządu , zatem może poczekać u mnie na swoją kolej 😊 Daj znać , co zadecydowałeś 😉
Na pewno wymienię ponownie tę zębatkę.
Chciałem wiedzieć co o tym myślicie, bo w zasadzie opieramy się na słowach jednego Pana kierownika. :)
U mnie w serwisie tego nie potwierdził, ale wiadomo, że też nie protestował jak kazałem mu zamówić drugie
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

Osobiście też pewnie nie robił bym wymiany kola " ze strachu " , jak to ktoś wcześniej zasugerował 😂 , ale tak jak pisali niektórzy użytkownicy i to , co widac na Twoim kole - rdza ma tam dostęp i robi co chce . U mnie będzie to druga wymiana rozrządu . Przy pierwszej chyba nie ruszali kola . Gdyby go ruszali to pewnie mialbym już swoje wlasne z nim doświadczenia . Nie zamierzam kusić losu i wymienię go przy robocie z rozrządem 😊 Pozdrawiam 😉
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Brak mocy

Post autor: krupniok »

Nie widzę powodu dla którego samo odkręcenie koła miałoby dyskwalifikować je z ponownego montażu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ