Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 842
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Fiacik » 01 mar 2018, 0:10

krupniok pisze:
28 lut 2018, 22:46
rustin pisze:
28 lut 2018, 22:07
A bardziej w temacie i pytanie które zadałem? :)
Chyba jesteś przewrażliwiony i szukasz na siłę problemu. panic
Zgadzam się z takim stwierdzeniem ,tym bardziej , że ponownie słuchałem rustin dźwięku Twojego silnika i w/g mnie
jest o,key . Jeżeli mowa o słyszeniu czegoś o metalicznym dźwięku to prawdopodobnie pochodzi to od pracy osprzętu
silnika .W poprzednim poście opisałem jak zachowuje się nasz dieselek w czasie niskich temp. Nie można tego porównywać
z silnikiem benzynowym , mogę tylko dodać dodatkowo , co wynika z fachowej literatury , której wiele się naczytałem , że
ten nasz silnik jest wyjątkowo czuły i kapryśny w kwestii zmian temperatury i wilgotności powietrza w porównaniu do innych
diesli o podobnej pojemności .Z mojego doświadczenia to się potwierdza , ale z tego nic nie wynika bo trzeba tylko nim trochę
pojeździć i się przyzwyczaić , a on za to odwdzięczy się bezawaryjnością i niskim spalaniem .
Natomiast przypomnę , że to silnik z common rail wymagający paliwa bardzo dobrej jakości , a lanie do tego paliwa jakichś
olejów w celu uzyskania cichszej pracy napawa mnie zgrozą .To owszem można zrobić do jakichś starych diesli z lat 70-tych,
które nawet na oleju z frytek pojadą ale nie w tym silniku .Nie mówiąc o tym gdy ktoś ma DPF- a .
Konstruktorzy tak zaprojektowali ten silnik i wtryski by chodziło to na ogólnie dostępnym paliwie pełniącym też rolę środka
smarnego , dolewanie oleju do tego paliwa nic nie zmieni poza odkładaniem się w silniku osadów , które z kolei zatykają co się da i skracają jego żywotność . Dla ścisłości tematu trzeba też dodać , że te osady pełnią z czasem role środka uszczelniającego . Po pewnym czasie jakiś ,, super mechanik " wpada na pomysł żeby do paliwa nalać specyfiku wymywającego te osady no i wtedy mamy czarną d...............
Rozumiem tu smaka 56 ,ale on ma sporo ponad 200.000 km i to jest inna bajka tym bardziej , że leje tylko środki czyszczące
choć aby z czasem skutek też nie był odwrotny tym bardziej , że jak wcześniej pisał zużycie oleju przez silnik ma minimalne ..Od wymywania osadów z silnika jest przede wszystkim dobrej jakości olej zawierający dodatki zwane inhibitorami . Zrób co trzeba z autem zatankuj dobrego diesla i trochę pojeździj , a będzie dobrze :ok) .Dla przykładu ja jeżdżę od nowości tylko i wyłącznie na droższych dieslach typu BP Ultimate , także w Austrii też ten sam , w Niemczech na ARALU tankuję Ultimate , najczęściej jednak tankuję na LOTOSIE diesel Dynamik i wydaje mi się , że na nim najlepiej chodzi , ale to może być sugestia bo jest najtańszy z tych
najlepszych , a dodatkowo mam 5 gr,na litrze taniej .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4296
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 217500
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 » 01 mar 2018, 0:26

Fiacik pisze:
01 mar 2018, 0:10
Rozumiem tu smaka 56 ,ale on ma sporo ponad 200.000 km i to jest inna bajka tym bardziej , że leje tylko środki czyszczące choć aby z czasem skutek też nie był odwrotny tym bardziej , że jak wcześniej pisał zużycie oleju przez silnik ma minimalne ..
Jestem właśnie po zaaplikowaniu takiego środka, o którym piszesz. Mam jeden wtrysk, który w niskiej temperaturze trochę słyszę, i który mnie drażni. Od wczoraj (-10˚C) wyraźnie się uspokoił i na tę zimę już chyba wystarczy. Następne tankowanie bez xeramica.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 474
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 01 mar 2018, 7:29

Panowie ten dźwięk nie jest od osprzętu, bo paski zrzuciłem i nadal to słychać.

U siebie nie macie takiego cyklicznego dźwięku?

Skoro mówicie, że na słuch z filmiku nic nie słychać niepokojącego z silnika to ok :)

Awatar użytkownika
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 421
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Przebieg: 86000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Zamość
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 » 01 mar 2018, 7:36

Słysze to ćwierkanie, mam coś podobnego w 1.4, ale jak psikałem na pasek od alternatora, to się wyciszało, z tym że lałem silikonem w sprayu też po oście i całym alternatorze może gdzieś tam dalej dostało się do łożysk, a może i nie - w każdym razie wyciszało się na jakiś czas.

Tak poza tematem - każdą sugestię przyjmę z wielką przyjemnością. Filtry z manna były zamawiane przez warsztat, nie wnikałem co zamawiają, aby pasowało. Miałbym jeszcze pytanie - co sądzicie o filtrach z sędziszewa? Brałem co nieco z alle... i akurat trafiłem na filtry do 1.4 po 12zł, gdzie bosch to ok 23 zł, no i oczywiście kupiłem :)
1.4 Active / 1.4 Dynamic / 1.3 Multijet :)

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 474
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 01 mar 2018, 8:14

Daro189 miałeś chyba problem z rozrządem w 1.3 jak dobrze wyczytalem? Jaki był wtedy dźwięk, nie było nic podobnego?
Musimy kiedyś się spotkać, żebyś posłuchał, popatrzył jako 'stary' wyjadacz linek :)
Bo u u mnie to nie paski.

Jak schodzimy na tor filtrów to ja się zraziłem dwukrotnie do filtrona. Jeszcze z 10lat temu miałem Forda w dieslu po zmianie na ten filtr cały czas się zapowietrzal, rozbierałem kilka razy i nic, kupiłem drugi i był kilka mm szerszy i inna uszczelka, w tamtym aucie filtr był wkręcany do postawy. Kiedyś sprawdzałem w aucie jak szybko gaśnie kontrolka oleju po odpaleniu, na tym samym oleju i temp zbliżonych na filtronie było to że 2s, na knechcie praktycznie jak odpalił to już zgasło.
To są moje doświadczenia i nikt nie musi się zgadzać, ja się zraziłem i teraz tylko knecht lub Mann. Może mi się trafił felerny, nie wiem nie wnikam i więcej nie sprawdzę.
A filtry Sędziszów maja dobre opinie, osobiście nie kupiłem teraz tylko dlatego bo nie mogłem znaleźć a w ucando nie mieli gdzie wszystko zamawiałem.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6476
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 01 mar 2018, 21:13

Ja to słyszę.
Wszystkie paski zrzuciłeś?

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 842
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Fiacik » 01 mar 2018, 22:07

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
01 mar 2018, 21:13
Ja to słyszę.
Wszystkie paski zrzuciłeś?
Jak to wcześniej przeczytałem + komentarz dotyczący pomiaru czasu przepływu oleju przez filtr to zacząłem się zastanawiać
czy warto jeszcze coś w tym temacie komentować . rustin chce koniecznie słyszeć że mu dzwoni i się w tym temacie
utwierdza demontując jak twierdzi wszystkie paski ale zapomina , że są jeszcze inne elementy będące w ruchu w czasie pracy silnika .
Co się tyczy filtrów oleju to akurat uważam , że ten przez , który olej przepływa szybciej jest gorszy bo słabiej filtruje
jestem oczywiście daleki od uznania za prawidłowy sposobu pomiaru , o którym autor pisze .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: adamson » 01 mar 2018, 22:17

No to napiszmy mu, że i owszem dzwoni, dzwoni jak cholera :). Chyba będzie kontent :pomysli.
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: marcin24 » 01 mar 2018, 23:01

Moje pytanie a co widzicie złego w tym aby odpalić auto ( 1.3 mjet) na kilka minut do diagnozy bez tych pasków?
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 474
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 01 mar 2018, 23:17

Kuzyn dwa paski zrzucone.

Fiacik a ja uważam inaczej, spierać się nie będę ani przekonywać. Dla mnie ważne, że szybciej olej dopływa do silnika. Czy gorzej filtruje? Do gazu są filtry papierowe, bibułowe jak kto woli i z włókna szklanego, opory przepływy, czas i ilość jest nie do porównania, włókno bije na głowę papier i myślisz, że gorzej filtruje to jesteś w błędzie.
Nie róbmy śmietnika z tematu o pracy silnika, to je temat o filtrach :)
O czym piszesz, że jeszcze jest w ruchu i może taki dźwięk powodować?

Skoro piszecie, że jest w normie i nie ma co szukać dziury w całym to by było na tyle :)

Smak56 tak się zawsze sprawdza osprzęt itd więc zrzucenie pasków na kilkanaście sekund nic nie szkodzi. W końcu auto nie chodzi 10min. Robiłem już tak kilkanaście razy w autach i mechanicy których znam też.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4296
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 217500
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 » 02 mar 2018, 1:28

rustin pisze:
01 mar 2018, 23:17
Smak56 tak się zawsze sprawdza osprzęt itd więc zrzucenie pasków na kilkanaście sekund nic nie szkodzi. W końcu auto nie chodzi 10min. Robiłem już tak kilkanaście razy w autach i mechanicy których znam też.
A co Ty ode mnie chcesz?! :zdiwiony :red
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 474
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 02 mar 2018, 1:36

smak56 pisze:
rustin pisze:
01 mar 2018, 23:17
Smak56 tak się zawsze sprawdza osprzęt itd więc zrzucenie pasków na kilkanaście sekund nic nie szkodzi. W końcu auto nie chodzi 10min. Robiłem już tak kilkanaście razy w autach i mechanicy których znam też.
A co Ty ode mnie chcesz?! :zdiwiony :red
Spokojnie, ta odpowiedź była do Marcin24. Nie ma potrzeby 'krzyczeć', zwykła pomyłka, za dużo odpowiedzi w jednym poście chciałem dać.


Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: marcin24 » 02 mar 2018, 1:40

Znaczy się ja o tym wiem to był taki sarkazm :banan
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 474
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 02 mar 2018, 1:42

marcin24 pisze:Znaczy się ja o tym wiem to był taki sarkazm :banan
Było pytanie, więc dałem odpowiedź jak uważam :)

Myślę, że temat został wyczerpany bo robi się coś nerwowo.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2018, 1:42 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: marcin24 » 02 mar 2018, 1:44

To na rozluźnienie :pivo
Pozdrawiam wszystkich

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość