Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: marcin24 » 21 lut 2018, 18:10

U mnie z korektami podobnie, co do rozrządu to jest to łańcuch i zawsze będziesz słyszał szumienie.
Słyszałem jednego m-jeta z rozciągniętym łańcuchem to jet taki charakterystyczny dźwięk szurania łańcucha tak jak byś wziął łańcuch od roweru i przesuwał go po brzegu jakiegoś aluminiowego brzegu, tak charakterystyczny dźwięk że na pewno usłyszysz, u mojego ojca w też w m-jet było słychać łańcuch po odpaleniu na chwilę ja miał poziom oleju poniżej połowy.
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4357
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 219000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 » 21 lut 2018, 19:10

rustin pisze:
21 lut 2018, 17:49
Chciałem ta druga żeby mapy skasować ale wyskakuje nie wykonano
Myślę, że idziesz za daleko w swoich poczynaniach. Auto ma przejechane 120 tys km, czyli 100 tys mniej niż mój. Nie przeszkadzaj mu w jego eksploatacji. Wyczyść, zmień olej i i pojeździj. Nowy właściciel i nowe zachowanie auta - norma - przyzwyczajajcie się do siebie i nie szukaj dziury gdzie jej nie ma :ok)
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Przebieg: 86000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Zamość
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 » 21 lut 2018, 19:36

Zmień olej ( 5w40, ja jeźdzę na valvoline max life ), zmień filtr.
Co do łańcucha - pytałem najstarszego mechanika z pracy - stwierdził, że warto wymienić po 130- 140 kkm, bo łańcuchy lubią się wyciągać, a koszty naprawy przy zerwaniu wielokrotnie przewyższają koszty wymiany całej reszty. Ale wszystko zależy od tego kto i jak nim jeździł. U mnie jeszcze by pociągnął, ale mam spokój.
Co do metalicznego stukania - ja dolewam od niedawna oleju 2T do skuterów, jakieś 250ml na cały bak, i powiem szczerze że słysze wyraźną poprawę w pracy silnika. Ale każdy leje co uważa za słuszne - u mnie działa.
I ie zapomnij o filtrze paliwa - cholerstwo kosztuje od 130 wzwyż, ale watro wymienić o ile ktoś tego nie pilnował.
1.4 Active / 1.4 Dynamic / 1.3 Multijet :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4357
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 219000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 » 21 lut 2018, 20:06

daro189 pisze:
21 lut 2018, 19:36
I ie zapomnij o filtrze paliwa - cholerstwo kosztuje od 130 wzwyż, ale watro wymienić o ile ktoś tego nie pilnował.
To jest bardzo istotne! Zapomniałem o filtrze paliwa. Oryginał Fiat (Ricambi) https://ricambi.pl/ albo UFI 24ONE01 (nr katalogowy 77363657) wymiana co 60 tys. km. Masz tyle i jeżeli nie był wymieniany to już najwyższa pora.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 540
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 21 lut 2018, 20:10

Daro189 masz u nas w okolicy jakiegoś mechanika który zna się na tych silnikach?

Dzięki wszystkim za rady, spróbuję z tym olejem 2t. Już gdzieś i tym czytałem chyba na forum Alfy

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 884
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Fiacik » 21 lut 2018, 20:27

Na 3-cim filmiku słyszę tylko to , że silnik jeszcze nie jest zagrzany , a wręcz zimny i dlatego tak ,,twardo" chodzi .
Te nasze dieselki niestety tak chodzą przy niższych temp. i tu ważna informacja - osiągnięcie temp.cieczy chłodzącej
w wys.90 stopni wcale nie wskazuje , że w tym przypadku w warunkach zimowych już silnik ,, ma dobrze".
Trochę jeszcze trzeba przejechać aby silnik się zagrzał i wtedy cyka bardzo przyjemnie dla ucha ,prawie nie do odróżnienia
od benzynowego .
Mimo nie najlepszej jakości nagrania dźwięku nie słyszę aby łańcuch wydawał niepokojące dźwięki .Najlepiej to słychać na
zimnym silniku kilka sekund po uruchomieniu. Porównuję to z Oplem Agila 1,2 gdzie był już bardzo naciągnięty , w tym
przypadku przynajmniej na jakiś czas pomógł gęstszy olej . Po jakimś czasie Opel zmienił jednak właściciela ze wzgledu
na koszt wymiany ok. 2200zł . W przypadku naszych diesli z olejem to bym jednak nie eksperymentował .Trzeba lać to co
proponuje serwis czyli Selenie choć droga , ale nie słyszałem aby ktoś na ten olej narzekał .
I zawsze jak pisze smak56 - do górnej kreski na wskaźniku .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Przebieg: 86000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Zamość
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 » 21 lut 2018, 20:28

Rozrząd robiłem w Lublinie, że tak powiem po znajomości.
Ja z tym olejem też poczytałem, i najważniejsze - olej 2T klasy TC, co jest bardzo ważne. W intercarsie jest valvoline scooter 2T który zalewam teraz i z liqui moly o numerze 1052 który zamierzam kupić. Ja wlałem chyba pół litra na 3/4 baku i nic się nie stało, pracował bardziej miękko, ale nic się nie stało. Drugi mechanik stwierdził że co najwyżej z wtryskami może się coś dziać choć nie musi, ale pompa ma lepsze smarowanie. No i jakoś lepiej czyści wtryski taka mieszanka.
Co do korekt to tak na szybko - jak jest korekta na + to znaczy żę wtrysk "leje", a jak na - to może być zabrudzony/uszkodzony. Odchyły o 0.9 są dopuszczalne, większe odchylenie to zwrócenie uwagi że coś może się dziać nieporządanego.
1.4 Active / 1.4 Dynamic / 1.3 Multijet :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4357
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 219000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 » 21 lut 2018, 20:41

daro189 pisze:
21 lut 2018, 20:28
Co do korekt to tak na szybko - jak jest korekta na + to znaczy żę wtrysk "leje", a jak na - to może być zabrudzony/uszkodzony. Odchyły o 0.9 są dopuszczalne, większe odchylenie to zwrócenie uwagi że coś może się dziać nieporządanego.
To znaczy, że wszystkie leją choć w innej kolejności i przy innych obrotach? Mam zrobionych kilka zrzutów i za każdym razem są inne odczyty, za każdym razem inny wtrysk ma -, po czym z minusa robi się wartość dodatnia itd. Nie bardzo to rozumiem.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 540
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 21 lut 2018, 21:08

Olej chce wlać valvoline synpower 5w40? Do tego filtr manna.

Mówisz, że korekty są w normie, dobrze wyczytałem, że patrzy się po nagrzaniu silnika? Bo na zimnym jak widać już są duże różnice.


Awatar użytkownika
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Przebieg: 86000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Zamość
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 » 21 lut 2018, 21:45

Jaj przebieg poniżej 100kkm ti synpower, jak więcej to maxlife. Filtr mann 713/1x, ale to zależy jaką masz obudowe filtra, bo są dwie.
A czy na zimnym czy ciepłym badać to już nie wiem.
Spróbuje przewertować fora i czegoś więcej się dowiedzieć, bo zupełnie wypadło mi z głowy pytać na warsztacie jak to jest.
1.4 Active / 1.4 Dynamic / 1.3 Multijet :)

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 540
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 28 lut 2018, 21:46

Przed wymiana oleju, rozgrzałem auto i na postoju w końcu na spokojnie słuchałem silnika.
Nie daje mi spokoju ten dźwięk co jest na filmie, takie cykliczne ćwierkolenie, ocieranie nie wiem jak to inaczej nazwać ale jak się wsłuchać to jest wyraźnie słychać.
Po wymienię oleju i dolaniu na Maksa dźwięk nadal jest.
Nie jest to nic z osprzętu, bo jak zrzuciłem paski to dźwięk nadal był a najbardziej właśnie kojarzy mi się z paskiem w aucie jak popiskuje na mrozie lub jak jest duża wilgoć. Słyszycie to ? Czy to może by łańcuch? Nie mam pojęcia jak się objawia łańcuch rozrządu, jaki wydaje dźwięk itd.

https://youtu.be/Ulw946geqvU


krupniok
Posty: 101
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: krupniok » 28 lut 2018, 22:04

daro189 pisze:
21 lut 2018, 21:45
Filtr mann 713/1x
Weź do ręki filtr Mann i odpowiednik Filtrona. Jeśli nadal nie jesteś przekonany to rozwiń jeden i drugi a już więcej nie kupisz innego filtra oleju niż Filtron :) Nie, tym wpisem nie mam zamiaru rozpętać wojny.

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 540
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 28 lut 2018, 22:07

A bardziej w temacie i pytanie które zadałem? :)

krupniok
Posty: 101
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: krupniok » 28 lut 2018, 22:46

rustin pisze:
28 lut 2018, 22:07
A bardziej w temacie i pytanie które zadałem? :)
Chyba jesteś przewrażliwiony i szukasz na siłę problemu. panic

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 540
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 28 lut 2018, 23:50

Możliwe, nie miałem styczności z tym silnikiem i nikogo nie znam aby porównać, dlatego wrzucam na forum aby inni posłuchali i napisali co o tym myślą.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość