głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

slaweq1223
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2012, 16:04
Przebieg: 230000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bydgoszcz

głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: slaweq1223 »

Dzień Dobry

Pytanie takie jak w tytule posta.
Ktoś ma doświadczenie w tym temacie?
Zawory w moim aucie były regulowane przy przebiegu ok 160 000 km.
zdaniem ASO to była ostatnia regulacja. Aktualnie komunikat "skontroluj silnik". Po za tym falowanie obrotów i brak mocy. Auto mam lpg.
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: Sebek »

Slaweq 1223 sprawdź czujnik map sensora, bo może być zawalony majonezem z odm, odmy też sprawdź!
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: mwas »

A czemu pomysł o wymianie lub regeneracji głowicy ? Kompresja była sprawdzana ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: zibi186 »

Mwas , kolega Sławeq1223 chyba zasugerował się opinią ASO , pewnie stwierdzili konieczność regulacji luzów zaworowych , a ostatnia regulacja byla " ostatnia możliwa" i przy 160 000 . Z profilu wynika , że już 230 000 na blacie . . . :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: mwas »

A czemu "ostatnia możliwa" ? Fiat nie przewidział, że te auta będą jeździły więcej ? :lacha Czy czegoś nie wiem ? :ink Ja pierwszy raz w "życiu auta" regulowałem zawory po przekroczeniu 150 tyś :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Trzeba zacząć od regulacji LPG. Jest pewnie zbyt ubogo i wypaliło gniazda. No ale żeby regulować, trzeba mieć dobrą głowice.
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: lepio »

mwas pisze: 12 sty 2018, 13:29 A czemu "ostatnia możliwa" ? Fiat nie przewidział, że te auta będą jeździły więcej ? :lacha Czy czegoś nie wiem ? :ink Ja pierwszy raz w "życiu auta" regulowałem zawory po przekroczeniu 150 tyś :lacha

witam,

A przy regulacji 150kkm były duże odchyły od normy i czy coś w pracy silnika się zmieniło? Ktoś może wie kiedy najlepiej regulować (tak jak w instrukcji?). Ktoś zna jakiegoś dobrego regulatora w Poznaniu?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: mwas »

lepio pisze: 12 sty 2018, 14:28 A przy regulacji 150kkm były duże odchyły od normy i czy coś w pracy silnika się zmieniło?
Zrobiłem to, bo już "wypadało" :lacha Odchyły były bardzo niewielkie, mechanicy określili to, jako "drobne doregulowanie", ale nie wiem jakie płytki mi tam powsadzali, robiłem w ASO. Jeśli chodzi o różnice, to mam wrażenie, że silnik pracuje "delikatniej" lub "bardziej kulturalnie" ale nie jest to jakaś przepastna różnica.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: zibi186 »

mwas pisze: 12 sty 2018, 13:29 A czemu "ostatnia możliwa" ? Fiat nie przewidział, że te auta będą jeździły więcej ? :lacha Czy czegoś nie wiem ? :ink Ja pierwszy raz w "życiu auta" regulowałem zawory po przekroczeniu 150 tyś :lacha
Mwas , zasugerowałem się tym , co napisał autor tematu :) Ja nie mam rozeznania , bo t- jet :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: mwas »

Może niech autor tematu napisze coś więcej :ink Czy była sprawdzana kompresja ? Ile razy były regulowane zawory ? Czemu sugestia o wymianie lub regeneracji głowicy ? Pali się CHECK ENGINE i jest komunikat "Skontroluj silnik" - auto było podłączane pod komputer ? Co wykazała diagnostyka ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: lepio »

Jakoże Panda ma prawie identiko silnik co w linei: Robiliśmy głowicę w firmowym aucie: objawy brak mocy nierówna praca, koszt 1000zł.
Brak możliwości regulacji zaworów - remont głowicy z nowymi utwardzonymi gniazdami. Auto od początku na gazie 230tys przejechane.
Wczesniej regulacje nie byly robione.

Kolejna Panda również bez regulacji 270tys to te same objawy, ale tu była wymiana silnika już bo były tłoki przytarte i brał olej. (silnik 60tys -700zł koszt.)

Wychodzi na to że, remont głowicy będzie niewiele droższy niż 2regulacje w Aso. (nie zakładam ze wszyscy robią co 60tys)
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: skory85 »

Fiat Punto II eksploatowany do 280 tys żadnych regulacji ani remontów silnika tylko dwie skrzynie biegów 🤣plus oryginalna 😜auto było cały czas na gazie od 2003 r. Brało olej albo można powiedzieć uzupełniałem bo lało z klawiatury...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?

Post autor: lepio »

Ciekawe czy był to przedzmianowy silnik z grubymi płytkami. Bo te cienkie słyszałem, że ciężko dostać. Szybko ten zapas, którym można regulować, się zużywa do tego stopnia że nie ma czym regulować. Wiekszoś mechaników mówi że one mają hydrauliczne" nie panie nie mają.... aha no to ja sie Tym nie zajmuję (pewnie nie wiedzą jak, a jak już wiedzą to myślą ,że grube płytki i potem się okazuje że zonk nie ma czego wsadzić. :lacha

W każdym razie bez wielkiej troski (tylko olej świece, czasem filtry gazu) ten silnik powinien/potrafi sporo znieść:)

Jeżeli chodzi o odczucia z jazdy z taką głowicą padniątą to objawia sie to zamuleniem 120km/h max i na jałowym nierówno pracuje.
ODPOWIEDZ