głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 gru 2012, 16:04
- Przebieg: 230000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bydgoszcz
głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
Dzień Dobry
Pytanie takie jak w tytule posta.
Ktoś ma doświadczenie w tym temacie?
Zawory w moim aucie były regulowane przy przebiegu ok 160 000 km.
zdaniem ASO to była ostatnia regulacja. Aktualnie komunikat "skontroluj silnik". Po za tym falowanie obrotów i brak mocy. Auto mam lpg.
Pytanie takie jak w tytule posta.
Ktoś ma doświadczenie w tym temacie?
Zawory w moim aucie były regulowane przy przebiegu ok 160 000 km.
zdaniem ASO to była ostatnia regulacja. Aktualnie komunikat "skontroluj silnik". Po za tym falowanie obrotów i brak mocy. Auto mam lpg.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
Slaweq 1223 sprawdź czujnik map sensora, bo może być zawalony majonezem z odm, odmy też sprawdź!
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
A czemu pomysł o wymianie lub regeneracji głowicy ? Kompresja była sprawdzana ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
Mwas , kolega Sławeq1223 chyba zasugerował się opinią ASO , pewnie stwierdzili konieczność regulacji luzów zaworowych , a ostatnia regulacja byla " ostatnia możliwa" i przy 160 000 . Z profilu wynika , że już 230 000 na blacie . . .
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
A czemu "ostatnia możliwa" ? Fiat nie przewidział, że te auta będą jeździły więcej ? Czy czegoś nie wiem ? Ja pierwszy raz w "życiu auta" regulowałem zawory po przekroczeniu 150 tyś
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
Trzeba zacząć od regulacji LPG. Jest pewnie zbyt ubogo i wypaliło gniazda. No ale żeby regulować, trzeba mieć dobrą głowice.
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
witam,
A przy regulacji 150kkm były duże odchyły od normy i czy coś w pracy silnika się zmieniło? Ktoś może wie kiedy najlepiej regulować (tak jak w instrukcji?). Ktoś zna jakiegoś dobrego regulatora w Poznaniu?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
Zrobiłem to, bo już "wypadało" Odchyły były bardzo niewielkie, mechanicy określili to, jako "drobne doregulowanie", ale nie wiem jakie płytki mi tam powsadzali, robiłem w ASO. Jeśli chodzi o różnice, to mam wrażenie, że silnik pracuje "delikatniej" lub "bardziej kulturalnie" ale nie jest to jakaś przepastna różnica.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
Mwas , zasugerowałem się tym , co napisał autor tematu Ja nie mam rozeznania , bo t- jet
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
Może niech autor tematu napisze coś więcej Czy była sprawdzana kompresja ? Ile razy były regulowane zawory ? Czemu sugestia o wymianie lub regeneracji głowicy ? Pali się CHECK ENGINE i jest komunikat "Skontroluj silnik" - auto było podłączane pod komputer ? Co wykazała diagnostyka ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
Jakoże Panda ma prawie identiko silnik co w linei: Robiliśmy głowicę w firmowym aucie: objawy brak mocy nierówna praca, koszt 1000zł.
Brak możliwości regulacji zaworów - remont głowicy z nowymi utwardzonymi gniazdami. Auto od początku na gazie 230tys przejechane.
Wczesniej regulacje nie byly robione.
Kolejna Panda również bez regulacji 270tys to te same objawy, ale tu była wymiana silnika już bo były tłoki przytarte i brał olej. (silnik 60tys -700zł koszt.)
Wychodzi na to że, remont głowicy będzie niewiele droższy niż 2regulacje w Aso. (nie zakładam ze wszyscy robią co 60tys)
Brak możliwości regulacji zaworów - remont głowicy z nowymi utwardzonymi gniazdami. Auto od początku na gazie 230tys przejechane.
Wczesniej regulacje nie byly robione.
Kolejna Panda również bez regulacji 270tys to te same objawy, ale tu była wymiana silnika już bo były tłoki przytarte i brał olej. (silnik 60tys -700zł koszt.)
Wychodzi na to że, remont głowicy będzie niewiele droższy niż 2regulacje w Aso. (nie zakładam ze wszyscy robią co 60tys)
-
- klubowicz
- Posty: 1351
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 476 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
Fiat Punto II eksploatowany do 280 tys żadnych regulacji ani remontów silnika tylko dwie skrzynie biegów plus oryginalna auto było cały czas na gazie od 2003 r. Brało olej albo można powiedzieć uzupełniałem bo lało z klawiatury...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: głowica - regenerować czy wymienić na używaną?
Ciekawe czy był to przedzmianowy silnik z grubymi płytkami. Bo te cienkie słyszałem, że ciężko dostać. Szybko ten zapas, którym można regulować, się zużywa do tego stopnia że nie ma czym regulować. Wiekszoś mechaników mówi że one mają hydrauliczne" nie panie nie mają.... aha no to ja sie Tym nie zajmuję (pewnie nie wiedzą jak, a jak już wiedzą to myślą ,że grube płytki i potem się okazuje że zonk nie ma czego wsadzić.
W każdym razie bez wielkiej troski (tylko olej świece, czasem filtry gazu) ten silnik powinien/potrafi sporo znieść:)
Jeżeli chodzi o odczucia z jazdy z taką głowicą padniątą to objawia sie to zamuleniem 120km/h max i na jałowym nierówno pracuje.
W każdym razie bez wielkiej troski (tylko olej świece, czasem filtry gazu) ten silnik powinien/potrafi sporo znieść:)
Jeżeli chodzi o odczucia z jazdy z taką głowicą padniątą to objawia sie to zamuleniem 120km/h max i na jałowym nierówno pracuje.