[T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo

Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin

[T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo

Post autor: matis1906 » 18 lis 2017, 11:45

Witam serdecznie.
Niedawno zakupiłem Lineę 1.4 T-Jet i na początek robię wszelkie możliwe czynności związane z eksploatacją.
Zauważyłem że śruba oleju, ta od góry która wyposażona jest w filtr jest stara i na pewno nie była ruszana przez wiele lat.
Chciałbym was podpytać jak jest w rzeczywistości z tą śrubą bo w mojej Lancii Turbo dmucha mi w peaku 1.3 bara w serii a sama turbina należy do szybszych z rodziny Garett, mimo tego nie mam żadnego filtra jak i problemów związanych z rzekomo "nieoczyszczonym" olejem. Zastanawiam się czy jest to po prostu niczemu nie służący wymysł producenta czy faktycznie filtr oleju jest tak miernej jakości że przepuści zanieczyszczenia potencjalnie niebezpiecznie dla wirnika. Ja śrubę oczywiście i tak zakupię, jednakże to moje luźne przemyślenia, chciałbym również zapytać was co o tym sądzicie, a także czy ktoś użytkuje turbo bez tego filtra ?
Mam jeszcze jedno pytanie, jakie jest ciśnienie doładowania w peaku i stałe ?
Pozdrawiam serdecznie ! :)

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6221
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 18 lis 2017, 13:21

W każdym silniku są dwa kanały olejowe z filtrem i bez. Nigdy 100% nie leci przez filtr, bo fizycznie nie wyrobiłby z taką ilością. Dlatego producent dał śrubę z siatką. Nasza turbinka to IHI VL37, Garett jest w Abarth.
Wymieniałem tą śrubę po 120tyś, siatka była wypalona.
viewtopic.php?f=75&t=4246

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1530
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo

Post autor: leszek1234 » 19 lis 2017, 12:11

Wcześniej o tej śrubie z siatką nie wiedziałem. Producent nie przewidział jej kontroli ani wymiany okresowej? Może nic jej nie powinno być skoro teoretycznie jest zanurzona w oleju. No, ale skoro po 120tys km już jej nie było to trzeba będzie tam zajrzeć.

Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin

Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo

Post autor: matis1906 » 19 lis 2017, 13:15

Ja na pewno to zrobię, śrubę już zamówiłem także pochwalę się stanem starej śruby na forum. Producent nie wspominał o wymianie tego filtra.
Pozdrawiam !

krupniok
Posty: 33
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo

Post autor: krupniok » 19 lis 2017, 15:53

Gdzie ta śrubka jest, jaki nr części?

Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin

Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo

Post autor: matis1906 » 19 lis 2017, 17:14

Eper wspomina o numerze : 71769773

krupniok
Posty: 33
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo

Post autor: krupniok » 20 lis 2017, 13:50


Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin

Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo

Post autor: matis1906 » 24 lis 2017, 20:10

Witajcie.
Jestem po wymianie śruby z filtrem. Jak na moje oko nie była bardzo dawno wymieniana, o ile w ogóle była.
Dostęp jest łatwy, odkręcamy obie opaski odmy przechodzące przez obudowę silnika z odmą, okręcamy 3 śruby 10mm z małej osłony termicznej od strony wastegate, później odkręcamy 2 śruby 10mm dużej osłony termicznej mocowanej do bloku oraz dwie także 10mm wkręcane na gorącą stronę turbo. Jeżeli cokolwiek może sprawić nam trudność to właśnie te śruby, mogą się mocniej trzymać bo działają na nie wyższe temperatury, u mnie poddały się dość łatwo. Później kluczem 17mm odkręcamy śrubę z filtrem, uważajcie na nią jeśli jest skorodowana, drobinki mogą wpaść do korpusu turbo, trzeba ostrożnie wyjmować. Zmieniamy i zakładamy w odwrotnej kolejności.
U mnie śruba jak widać na zdjęciach była w bardzo dobrym stanie, filtr nie wypalony, śruba drożna. Ale dla pewności wolałem się tym zająć.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 537
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo

Post autor: zibi186 » 24 lis 2017, 20:23

Matis , dawałeś nowe podkładki miedziane , czy wykorzystałeś stare ?

Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin

Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo

Post autor: matis1906 » 24 lis 2017, 22:43

Nowe, ale jeżeli nie ma się pod ręką nowych a stare nie były bardzo zmiażdżone to można "splanować" je papierem wodnym 800 lub 1000 i założyć ponownie.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości