[T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju

krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

[T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju

Post autor: krupniok »

Witam,

Wymieniał ktoś uszczelnienie chłodnicy oleju bądź też chociaż ją demontował? Rozszczelniła mi się ta chłodniczka, uszczelkę załatwiłem jednak nie wiem na co uważać przy jej wymianie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju

Post autor: zibi186 »

Robiłem wymianę chlodniczki oleju w focusie syna . Temat był chyba nieco bardziej skomplikowany , bo chłodniczka chłodzona byla obiegiem wody , a olej dostawał się do niej oprócz normalnego wlotu z bloku , to jeszcze rurką z kulką na końcu - coś jak u nas dolot oleju do turbo . Trzeba bylo bardzo uwazać , żeby nie przekręcić śruby przez którą olej z rurki dostawał się do chlodniczki . Ale u nas takich czarów chyba nie ma . Wygląda że chlodniczka chlodzona jest powietrzem , czy się mylę ? Generalnie dobrze odtłuścić przylgnię i osobiście chyba oprócz uszczelki dałbym jeszcze trochę uszczelniacza . Takie pytanie : jesteś pewien , że olej był spod chlodniczki , a nie np. resztki z obudowy filtra po wymianie wkładu ? Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: [T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju

Post autor: Motorek4612 »

Dołączam sie do pytania.... ktoś już ja demontował.... Jakies niespodzianki przy demontazu??? cieknie mi gdzies olej z tej podstawy lub samej chłodniczki.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju

Post autor: zibi186 »

Motorek4612 pisze: 31 sie 2023, 19:57 Dołączam sie do pytania.... ktoś już ja demontował.... Jakies niespodzianki przy demontazu??? cieknie mi gdzies olej z tej podstawy lub samej chłodniczki.
Powyżej jest obudowa filtra oleju , wyczyść tam i spróbuj zdiagnozować czy wyciek jest napewno z uszczelki , czy to nie pozostałości po wymianie filtra oleju 👍🏻
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: [T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju

Post autor: Motorek4612 »

zibi186 pisze: 01 wrz 2023, 23:35
Motorek4612 pisze: 31 sie 2023, 19:57 Dołączam sie do pytania.... ktoś już ja demontował.... Jakies niespodzianki przy demontazu??? cieknie mi gdzies olej z tej podstawy lub samej chłodniczki.
Powyżej jest obudowa filtra oleju , wyczyść tam i spróbuj zdiagnozować czy wyciek jest napewno z uszczelki , czy to nie pozostałości po wymianie filtra oleju 👍🏻
nie to nie pozostałosci po wymianie oleju, wszystko dokładnie umyłem, osuszyłem, i autko stało dobre kilkadziesit minut na wolnych obrotach, nic nie było widac, ale po przejechaniu dosłownie kilkunastu km znowu wszystko obrzygane olejem, wiec wymieniam wszystkie oringi, uszczelki i podkładki, aby miec z tym spokój na wieki a przynajmniej na kilkadziesiat tys kilometrów ....
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju

Post autor: zibi186 »

Dziś w końcu zająłem się chlodniczką oleju , ponieważ do tej pory była tylko zabrudzona olejem , nie było wycieków . Kładłem to na karb delikatnych zabrudzeń podczas wymiany filtra oleju. Nie bardzo wiedziałem też jak się za to zabrać więc czekałem . W ostatnich jednak dniach zauważyłem , że pojawiło się już wykraplanie , więc trzeba było poruszyć temat . Wjazd na kanał - okazało się , że wyciek nie jest z samej chlodniczki czy jej uszczelnienia , natomiast spod śruby , którą zaznaczyłem na zdjęciu . Szybka konsultacja z prezesem ( trzeba było wiedzieć , czy jej wykręcenie nie spowoduje np zmieszania oleju z płynem chłodzącym ,który też tam gdzieś krąży - dzięki Maćku 😅👍🏻) , i zamówiłem oringi , które najtaniej można kupić już poniżej 10 zł . Osobiście kupiłem firmowe , może będą trochę trwalsze 😅 Sama wymiana uszczelnienia jest banalnie prosta . Jedynie dostęp jest ograniczony . Do wykręcenia jedna śruba na klucz 19 - polecam klucz płasko - oczkowy z grzechotką w oczku . Na zdjęciu pokażę jakim ja się posłużyłem . Po wyjęciu śruby , oryginalne oringi były już jak z plastiku , w dodatku spękane - więc wyciek nie dziwi . Trzeba sobie podstawić jakieś naczynie , troszkę oleju wyleci - prawdopodobnie z filtra oleju . Szybka wymiana oringow , zakręcenie śruby i .... Myślę , że to zamknie temat na długo 😅 Pozdrawiam 😊
P.S.
Śruba z oringami , to ta z rys . Oznaczona numerem 6 , oringi 7
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ