[T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

[T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: martens24 »

Witam.
Poproszę o pomoc:)
Na zdjęciu zaznaczyłem wąż, który na zgięciu(oznaczone strzałką) jest popękany i mokry(tłusty) od oleju. Czy ma to wpływ na pracę turbiny? Czy może mieć to wpływ na to, że nie wszystkie słupki mocy doładowania turbiny zapalają się(maksymalnie zapala się 4 szt.)na wyświetlaczu. Ponadto zauważyłem, że po 10 tyś od wymiany oleju ubyło ok. 0,5 litra a wcześniej raczej nie ubywało jak to zresztą z reguły jest w T-jetach. Czy powinienem rozejrzeć się za nowym wężem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To jest najprawdopodobniej rura którą upuszczane jest ciśnienie z turbo.
Mój silnik też już bierze olej, może nieco mniej niż 0,5.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: mwas »

ePER to określa jako "PRZEWÓD GIĘTKI" :lacha Numer wg FIATA 51800472, cena w ASO ok 90 zł A to nie jest przypadkiem duża odma ? :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: pogromcaslaskiej »

Masz zabrudzony lub uszkodzony zawór upustowy,należy go przeczyścić,miałem tak samo tylko cztery kreski,po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: zibi186 »

mwas pisze: 20 paź 2017, 18:42 ePER to określa jako "PRZEWÓD GIĘTKI" :lacha Numer wg FIATA 51800472, cena w ASO ok 90 zł A to nie jest przypadkiem duża odma ? :pomysli
Mwas , w t- jet gruba odma jest pod plastikową osłoną silnika , wzdłuż bloku i ma wlot na dolocie jeszcze bliżej turbo , niż wąż o którym mowa w tym wątku . Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: martens24 »

Dzięki Chłopaki za odpowiedzi, za nazwę i numer elementu. Niedługo sobię zamówię ten przewód. A wracając do zaworu upustowego jak wygląda sprawa z dostaniem się do niego odkręceniem itp. Jakieś małe wskazówki:)

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: zibi186 »

martens24 pisze: 21 paź 2017, 17:05 Dzięki Chłopaki za odpowiedzi, za nazwę i numer elementu. Niedługo sobię zamówię ten przewód. A wracając do zaworu upustowego jak wygląda sprawa z dostaniem się do niego odkręceniem itp. Jakieś małe wskazówki:)

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Jeśli pójdziesz wzdłuż węża , który zaznaczony jest na zdjęciu powyżej w kierunku podszybia , następnie przepustem w plastikowej osłonie silnika na prawą stronę komory ( stojąc twarzą do niej ) , to wąż wychodzący z tego przepustu osłony po prawej stronie wchodzi do obudowy zaworu upustowego . Mam nadzieję , że nie nazbyt zawile napisałem :) Pozdrawiam :)
BMT
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2018, 11:24
Przebieg: 140000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: BMT »

Witam
Mam ten sam problem.
Na dole w miejscu opaski mam pęknięcie, przez które na razie delikatnie wyłazi olej.
Obecnie cena z przewód 180zł
BMT
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2018, 11:24
Przebieg: 140000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: BMT »

Pomocy

Dziś w serwisie Pni powiedziała mi ze przewód kosztuje 180zł
Znalazłem na allegro używany za 40 tylko jest ona od Bravo. https://allegro.pl/bravo-ii-1-4-t-jet-w ... ml#thumb/1,

Mam pytanie czy będzie pasował, proszę o pomoc.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: skory85 »

Znajdź inny sklep będzie niższa cena a do linijki niektóre części maja wysokie ceny....
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
BMT
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2018, 11:24
Przebieg: 140000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: BMT »

Rozmawiałem z gościem z demobilu, jak nie będzie pasował , bez problemu mogę go odesłać
Tak wiec przewód zamówiony.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: zibi186 »

BMT pisze: 24 lip 2018, 9:07 Rozmawiałem z gościem z demobilu, jak nie będzie pasował , bez problemu mogę go odesłać
Tak wiec przewód zamówiony.
jak będzie pasował daj znać 😄 u mnie jakiś czas temu stwierdziłem że też ten wąż dołem popękał . póki co obciąłem spękany koniec i założyłem nieco krótszy.
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: martens24 »

Podłączam się do prośby daj znać czy pasuje.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

BMT
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2018, 11:24
Przebieg: 140000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: BMT »

Przewód odmy od BRAVO zamontowany. :)
Jest on identyczny jak w naszych Linkach. U mnie w okolicy, czyli w Tczewie dostępny jest tylko oryginalny za 180 zł. Ten z demobilu kosztował mnie z przesyłką 60 zł. Wiadomo nie jest nowy, ale nie wyglądał na bardzo zmęczony. :)
Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: RoboBat »

Cześć,
Podepnę się pod temat. To moja pierwsza zimą z Linką, jeżdżę ostatnio ledwie raz na kilka dni i to na krótkie odcinki ok 10-15km, a oto efekt niezaglądania pod maskę przez ostatni miesiąc gdy były mrozy. Najpierw zauważyłem plamy oleju pod plastikową osłoną silnika, więc zdjąłem ją i masz babo placek...
1.jpg
Góra silnika w oleju, jakiś wąż (gruba odma?) spadł z plastikowej puszki - ta puszka zaznaczona żółtym kwadratem (separator par oleju?). Przy drugim końcu węża, po stronie od dużej rury od powietrza, zapocone miejsce i wąż wygląda jakby chciał spaść.
2.jpg
3.jpg
Rura odłączyła się w dziwnym miejscu, nie na skutek poluzowania metalowej fabrycznej opaski zaciskowej, tylko przy samym wejściu w separator oleju. Przeczyściłem naftą odmę i nasadziłem jej koniec z powrotem na separator ale boje się że znowu może tam spaść, jakoś tak niewiele siły trzeba było by tą końcówkę założyć na swoje miejsce... To chyba nie powinno tak być? Odma do wymiany, czy może też i separator? I jak odłączyć ten separator by go wyczyścić? I czy nafta do czyszczenia będzie ok (mam tylko naftę pod ręką a jutro sklepy zamknięte...)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ