[T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
[T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Witam.
Poproszę o pomoc:)
Na zdjęciu zaznaczyłem wąż, który na zgięciu(oznaczone strzałką) jest popękany i mokry(tłusty) od oleju. Czy ma to wpływ na pracę turbiny? Czy może mieć to wpływ na to, że nie wszystkie słupki mocy doładowania turbiny zapalają się(maksymalnie zapala się 4 szt.)na wyświetlaczu. Ponadto zauważyłem, że po 10 tyś od wymiany oleju ubyło ok. 0,5 litra a wcześniej raczej nie ubywało jak to zresztą z reguły jest w T-jetach. Czy powinienem rozejrzeć się za nowym wężem?
Poproszę o pomoc:)
Na zdjęciu zaznaczyłem wąż, który na zgięciu(oznaczone strzałką) jest popękany i mokry(tłusty) od oleju. Czy ma to wpływ na pracę turbiny? Czy może mieć to wpływ na to, że nie wszystkie słupki mocy doładowania turbiny zapalają się(maksymalnie zapala się 4 szt.)na wyświetlaczu. Ponadto zauważyłem, że po 10 tyś od wymiany oleju ubyło ok. 0,5 litra a wcześniej raczej nie ubywało jak to zresztą z reguły jest w T-jetach. Czy powinienem rozejrzeć się za nowym wężem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
To jest najprawdopodobniej rura którą upuszczane jest ciśnienie z turbo.
Mój silnik też już bierze olej, może nieco mniej niż 0,5.
Mój silnik też już bierze olej, może nieco mniej niż 0,5.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6945
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 948 razy
- Kontakt:
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
ePER to określa jako "PRZEWÓD GIĘTKI" Numer wg FIATA 51800472, cena w ASO ok 90 zł A to nie jest przypadkiem duża odma ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Masz zabrudzony lub uszkodzony zawór upustowy,należy go przeczyścić,miałem tak samo tylko cztery kreski,po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Mwas , w t- jet gruba odma jest pod plastikową osłoną silnika , wzdłuż bloku i ma wlot na dolocie jeszcze bliżej turbo , niż wąż o którym mowa w tym wątku . Pozdrawiam
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Dzięki Chłopaki za odpowiedzi, za nazwę i numer elementu. Niedługo sobię zamówię ten przewód. A wracając do zaworu upustowego jak wygląda sprawa z dostaniem się do niego odkręceniem itp. Jakieś małe wskazówki:)
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Jeśli pójdziesz wzdłuż węża , który zaznaczony jest na zdjęciu powyżej w kierunku podszybia , następnie przepustem w plastikowej osłonie silnika na prawą stronę komory ( stojąc twarzą do niej ) , to wąż wychodzący z tego przepustu osłony po prawej stronie wchodzi do obudowy zaworu upustowego . Mam nadzieję , że nie nazbyt zawile napisałem Pozdrawiam
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 lip 2018, 11:24
- Przebieg: 140000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Witam
Mam ten sam problem.
Na dole w miejscu opaski mam pęknięcie, przez które na razie delikatnie wyłazi olej.
Obecnie cena z przewód 180zł
Mam ten sam problem.
Na dole w miejscu opaski mam pęknięcie, przez które na razie delikatnie wyłazi olej.
Obecnie cena z przewód 180zł
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 lip 2018, 11:24
- Przebieg: 140000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Pomocy
Dziś w serwisie Pni powiedziała mi ze przewód kosztuje 180zł
Znalazłem na allegro używany za 40 tylko jest ona od Bravo. https://allegro.pl/bravo-ii-1-4-t-jet-w ... ml#thumb/1,
Mam pytanie czy będzie pasował, proszę o pomoc.
Dziś w serwisie Pni powiedziała mi ze przewód kosztuje 180zł
Znalazłem na allegro używany za 40 tylko jest ona od Bravo. https://allegro.pl/bravo-ii-1-4-t-jet-w ... ml#thumb/1,
Mam pytanie czy będzie pasował, proszę o pomoc.
-
- klubowicz
- Posty: 1353
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Znajdź inny sklep będzie niższa cena a do linijki niektóre części maja wysokie ceny....
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 lip 2018, 11:24
- Przebieg: 140000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Rozmawiałem z gościem z demobilu, jak nie będzie pasował , bez problemu mogę go odesłać
Tak wiec przewód zamówiony.
Tak wiec przewód zamówiony.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
jak będzie pasował daj znać u mnie jakiś czas temu stwierdziłem że też ten wąż dołem popękał . póki co obciąłem spękany koniec i założyłem nieco krótszy.
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Podłączam się do prośby daj znać czy pasuje.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 lip 2018, 11:24
- Przebieg: 140000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Przewód odmy od BRAVO zamontowany.
Jest on identyczny jak w naszych Linkach. U mnie w okolicy, czyli w Tczewie dostępny jest tylko oryginalny za 180 zł. Ten z demobilu kosztował mnie z przesyłką 60 zł. Wiadomo nie jest nowy, ale nie wyglądał na bardzo zmęczony.
Jest on identyczny jak w naszych Linkach. U mnie w okolicy, czyli w Tczewie dostępny jest tylko oryginalny za 180 zł. Ten z demobilu kosztował mnie z przesyłką 60 zł. Wiadomo nie jest nowy, ale nie wyglądał na bardzo zmęczony.
- RoboBat
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem
Cześć,
Podepnę się pod temat. To moja pierwsza zimą z Linką, jeżdżę ostatnio ledwie raz na kilka dni i to na krótkie odcinki ok 10-15km, a oto efekt niezaglądania pod maskę przez ostatni miesiąc gdy były mrozy. Najpierw zauważyłem plamy oleju pod plastikową osłoną silnika, więc zdjąłem ją i masz babo placek... Góra silnika w oleju, jakiś wąż (gruba odma?) spadł z plastikowej puszki - ta puszka zaznaczona żółtym kwadratem (separator par oleju?). Przy drugim końcu węża, po stronie od dużej rury od powietrza, zapocone miejsce i wąż wygląda jakby chciał spaść. Rura odłączyła się w dziwnym miejscu, nie na skutek poluzowania metalowej fabrycznej opaski zaciskowej, tylko przy samym wejściu w separator oleju. Przeczyściłem naftą odmę i nasadziłem jej koniec z powrotem na separator ale boje się że znowu może tam spaść, jakoś tak niewiele siły trzeba było by tą końcówkę założyć na swoje miejsce... To chyba nie powinno tak być? Odma do wymiany, czy może też i separator? I jak odłączyć ten separator by go wyczyścić? I czy nafta do czyszczenia będzie ok (mam tylko naftę pod ręką a jutro sklepy zamknięte...)
Podepnę się pod temat. To moja pierwsza zimą z Linką, jeżdżę ostatnio ledwie raz na kilka dni i to na krótkie odcinki ok 10-15km, a oto efekt niezaglądania pod maskę przez ostatni miesiąc gdy były mrozy. Najpierw zauważyłem plamy oleju pod plastikową osłoną silnika, więc zdjąłem ją i masz babo placek... Góra silnika w oleju, jakiś wąż (gruba odma?) spadł z plastikowej puszki - ta puszka zaznaczona żółtym kwadratem (separator par oleju?). Przy drugim końcu węża, po stronie od dużej rury od powietrza, zapocone miejsce i wąż wygląda jakby chciał spaść. Rura odłączyła się w dziwnym miejscu, nie na skutek poluzowania metalowej fabrycznej opaski zaciskowej, tylko przy samym wejściu w separator oleju. Przeczyściłem naftą odmę i nasadziłem jej koniec z powrotem na separator ale boje się że znowu może tam spaść, jakoś tak niewiele siły trzeba było by tą końcówkę założyć na swoje miejsce... To chyba nie powinno tak być? Odma do wymiany, czy może też i separator? I jak odłączyć ten separator by go wyczyścić? I czy nafta do czyszczenia będzie ok (mam tylko naftę pod ręką a jutro sklepy zamknięte...)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.