[T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 273
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 151000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

[T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: martens24 » 20 paź 2017, 8:51

Witam.
Poproszę o pomoc:)
Na zdjęciu zaznaczyłem wąż, który na zgięciu(oznaczone strzałką) jest popękany i mokry(tłusty) od oleju. Czy ma to wpływ na pracę turbiny? Czy może mieć to wpływ na to, że nie wszystkie słupki mocy doładowania turbiny zapalają się(maksymalnie zapala się 4 szt.)na wyświetlaczu. Ponadto zauważyłem, że po 10 tyś od wymiany oleju ubyło ok. 0,5 litra a wcześniej raczej nie ubywało jak to zresztą z reguły jest w T-jetach. Czy powinienem rozejrzeć się za nowym wężem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6272
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 20 paź 2017, 18:23

To jest najprawdopodobniej rura którą upuszczane jest ciśnienie z turbo.
Mój silnik też już bierze olej, może nieco mniej niż 0,5.

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5414
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 162800
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: mwas » 20 paź 2017, 18:42

ePER to określa jako "PRZEWÓD GIĘTKI" :lacha Numer wg FIATA 51800472, cena w ASO ok 90 zł A to nie jest przypadkiem duża odma ? :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 261
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: pogromcaslaskiej » 20 paź 2017, 18:47

Masz zabrudzony lub uszkodzony zawór upustowy,należy go przeczyścić,miałem tak samo tylko cztery kreski,po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 641
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 142000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: zibi186 » 20 paź 2017, 19:30

mwas pisze:
20 paź 2017, 18:42
ePER to określa jako "PRZEWÓD GIĘTKI" :lacha Numer wg FIATA 51800472, cena w ASO ok 90 zł A to nie jest przypadkiem duża odma ? :pomysli
Mwas , w t- jet gruba odma jest pod plastikową osłoną silnika , wzdłuż bloku i ma wlot na dolocie jeszcze bliżej turbo , niż wąż o którym mowa w tym wątku . Pozdrawiam :)

martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 273
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 151000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: martens24 » 21 paź 2017, 17:05

Dzięki Chłopaki za odpowiedzi, za nazwę i numer elementu. Niedługo sobię zamówię ten przewód. A wracając do zaworu upustowego jak wygląda sprawa z dostaniem się do niego odkręceniem itp. Jakieś małe wskazówki:)

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 641
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 142000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: zibi186 » 21 paź 2017, 19:32

martens24 pisze:
21 paź 2017, 17:05
Dzięki Chłopaki za odpowiedzi, za nazwę i numer elementu. Niedługo sobię zamówię ten przewód. A wracając do zaworu upustowego jak wygląda sprawa z dostaniem się do niego odkręceniem itp. Jakieś małe wskazówki:)

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Jeśli pójdziesz wzdłuż węża , który zaznaczony jest na zdjęciu powyżej w kierunku podszybia , następnie przepustem w plastikowej osłonie silnika na prawą stronę komory ( stojąc twarzą do niej ) , to wąż wychodzący z tego przepustu osłony po prawej stronie wchodzi do obudowy zaworu upustowego . Mam nadzieję , że nie nazbyt zawile napisałem :) Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości