Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
-
- Nowy
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 sty 2014, 19:16
- Przebieg: 220000
- Silnik: 1.3 mulijet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
Witam
Po przeszukaniu forum z pomocą wyszukiwarki i nie znalezieniu odpowiedzi mam do Was pytanie:
Ile powinna kosztować i trwać wymiana łańcucha rozrządu we wspomnianym wyżej silniku 1.3 MJ 16v 90km?
Auto ma 170 tyś przebiegu, łańcuch już słychać, nigdy nie był wymieniany. W serwisie (niegdyś ASO Fiata), w którym robię auto od kilku lat i nigdy nie miałem prawa narzekać ani na ceny ani nic innego, powiedziano mi że wymiana jak dla mnie po rabatach to 1400zł?! Całość zajmie 3-4 dni ponieważ jakiś sylikon, który coś uszczelnia, musi schnąć 24 godziny. Przeglądając internet w poszukiwaniu ceny za wspomniany rozrząd widziałem MAX 1100zł, robota na 4-6 godzin i ani słowa o klejeniu czegoś na sylikon. Spotkał się ktoś z takim czasochłonnym zabiegiem?
Obecnie cena całego zestawu w internecie to 250-400zł. Robocizna około 300zł, więc powinienem zapłacić MAX 800zł.
Jestem trochę w kropce, bo potrzebuję auto na długą podróż za 8 dni i nie wiem gdzie robić, a także czy wymieniać teraz, czy jechać i zrobić po powrocie?
Z góry dziękuję za pomoc
Po przeszukaniu forum z pomocą wyszukiwarki i nie znalezieniu odpowiedzi mam do Was pytanie:
Ile powinna kosztować i trwać wymiana łańcucha rozrządu we wspomnianym wyżej silniku 1.3 MJ 16v 90km?
Auto ma 170 tyś przebiegu, łańcuch już słychać, nigdy nie był wymieniany. W serwisie (niegdyś ASO Fiata), w którym robię auto od kilku lat i nigdy nie miałem prawa narzekać ani na ceny ani nic innego, powiedziano mi że wymiana jak dla mnie po rabatach to 1400zł?! Całość zajmie 3-4 dni ponieważ jakiś sylikon, który coś uszczelnia, musi schnąć 24 godziny. Przeglądając internet w poszukiwaniu ceny za wspomniany rozrząd widziałem MAX 1100zł, robota na 4-6 godzin i ani słowa o klejeniu czegoś na sylikon. Spotkał się ktoś z takim czasochłonnym zabiegiem?
Obecnie cena całego zestawu w internecie to 250-400zł. Robocizna około 300zł, więc powinienem zapłacić MAX 800zł.
Jestem trochę w kropce, bo potrzebuję auto na długą podróż za 8 dni i nie wiem gdzie robić, a także czy wymieniać teraz, czy jechać i zrobić po powrocie?
Z góry dziękuję za pomoc
-
- klubowicz
- Posty: 1351
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 476 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
Witaj
Koledzy napewno pomoga
Koledzy napewno pomoga
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
z tym klejeniem to prawda trzeba uszczelnić połączenie obudowy rozrządu z miska olejowa, a są tez niektórzy co ściągają miskę olejowa. kiedyś pytałem aso o cenę części samych to coś ponad 800zl oryginały, nie wiem co to będzie za 4 stówki. a roboty jest trochę nie to co przy pasku.
Pozdrawiam wszystkich
-
- Nowy
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 sty 2014, 19:16
- Przebieg: 220000
- Silnik: 1.3 mulijet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
Skoro to prawda z tym klejeniem, to dlaczego 2 mechaników, których prosiłem o wycenę, nie wspominało nic o takim procederze i szacowało czas operacji na 4-6 godzin? Gdy spytałem ich o klejenie sylikonem mówili, że nic takiego nie jest potrzebne i że to czyjś zbędny wymysł. Czy tych 2 panów ma rację, czy też nie znają się na robocie i to oni chcą mnie naciągnąć na fuszerkę?
Co do ceny części to gdzie nie pytałem padała nazwa Ruville i kwota od 270 do 450zł. Przykładowy zestaw tutaj:
http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-Fiat ... 010SD/7458
Od razu dopytam: wymieniać przy okazji pompę wody, czy nie ma takiej konieczności?
Co do ceny części to gdzie nie pytałem padała nazwa Ruville i kwota od 270 do 450zł. Przykładowy zestaw tutaj:
http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-Fiat ... 010SD/7458
Od razu dopytam: wymieniać przy okazji pompę wody, czy nie ma takiej konieczności?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
W naszym przypadku popa wody jest nie zależnym układem od rozrządu czy ja wymienisz czy nie nir nie ma wpływu na rozrząd.
Nie wiem od czego zależy czas wymiany rozrządu może od pewności mechanika.?
Nie wiem od czego zależy czas wymiany rozrządu może od pewności mechanika.?
Pozdrawiam wszystkich
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1299
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
Łańcuch to nie pasek i jeżeli chcesz mieć na długo spokój to nie baw się w zamienniki.Jeżeli nie masz zbyt daleko do serwisu FIATA w Bielsku -Białej to polecam , ceny robocizny mają rozsądne i jak do tej pory do jakości i czasu wykonania usługi nie mam żadnych uwag .
Tel.33 813 44 29 - poproś o wycenę - mają też auta serwisowe dla klientów , na części upusty no i gwarancję na wykonana usługę .
Tel.33 813 44 29 - poproś o wycenę - mają też auta serwisowe dla klientów , na części upusty no i gwarancję na wykonana usługę .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
Mogę odpowiedzieć na wszystkie pytania zawarte w poście założyciela tematu. Właśnie wróciłem od mechanika, który wymienił rozrząd w mojej Linei (przebieg 226 tys. km). Auto zostawiłem wczoraj wieczorem, tak więc mieli je od rana do swojej dyspozycji (zaczynają od 8.00). Odebrałem o godzinie 17.00. Ile robili tego nie wiem, gdyż mnie tam nie było, ale nie więcej jednak niż 8 godzin. A teraz co trzeba zrobić: spuścić olej, zdjąć miskę olejową, aby to zrobić trzeba zdemontować kolektor wydechowy, spuścić płyn chłodzący aby wyjąć pompę wody. Bez tych czynności nie zdejmie się osłony rozrządu. Do tego dochodzą paski, koła pasowe i wiele innych przewodów i wężyków. Mechanik mówi, że jest co rozkręcać. Później to już z górki, uszczelnienie wału, wymiana rozrządu i skręcenie wszystkiego. Zalanie płynem chłodzącym, nowym olejem (filtr oleju). Jazda próbna, finanse i do domu. W trakcie pracy mechanik stwierdził, że koło pasowe ze sprzęgiełkiem alternatora jest zatarte i nadaje się do wyrzucenia. Nie mogąc się ze mną połączyć postanowił je wymienić (dobrze zrobił!). Co włożono: rozrząd kompletny INA - 320 zł, płyn chłodzący - 50 zł, filtr oleju - 30 zł, olej mój (Selenia), koło pasowe alternatora INA - 150 zł. Za wszystko mechanik wziął 400 zł. Tak więc cała praca z częściami wyniosła 950 zł. Gdyby nie alternator byłoby 800 zł.
Po wymianie silnik jest bardziej zwarty i ciszej pracuje. To była pierwsza i chyba ostatnia wymiana rozrządu
Po wymianie silnik jest bardziej zwarty i ciszej pracuje. To była pierwsza i chyba ostatnia wymiana rozrządu
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
Nie bardzo było gdzie sprawdzić, ale jeżeli coś się zmieniło to raczej nieznacznie. Być może dlatego, że wymieniałem rozrząd profilaktycznie z uwagi na przebieg. Nie było jakichś szczególnych przyczyn. Auto jeździło tak jak ja lubię i na pewno przyzwyczaiłem się do jego dynamiki. Wyczuwalna jest bardziej gładka praca silnika przy zmiana biegów. To efekt spasowania, o którym pisałem wcześniej. Mam wrażenie, że auto jest trochę "zamulone". Teraz po wymianie, bardziej odważnie go "przegonię".
Mechanik powiedział, że łańcuch był wyciągnięty na tyle, że napinacz wypchnięty był maksymalnie. Nie było żadnych śladów obcierania o obudowę. Przy mojej technice i dynamice jazdy (a raczej jej braku ) dojechałbym do magicznych 250 tys. km.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
Do tego warto wymienić kołnierz przez który lubi ciec oleju, trzeba go też dobrze osadzic z obudową.
Numer części 73 500 417
Numer części 73 500 417
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
Radzę zrobić po powrocie, bo ja bym się bał jechać w długą podróż zaraz po mechaniku. Będzie spokojniej, bo nie będzie gonił termin i lepiej po jakiejkolwiek poważniejszej ingerencji pojeździć najpierw "w koło komina";)
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 mar 2019, 15:29
- Przebieg: 161000
- Silnik: 1.3 mulltijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: BBA
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
Panowie, podepnę się pod temat.
Wymieniam właśnie rozrząd (161 tyś przebiegu) Chciałem brać komplet INA, ale doraradzają SWAG. Brać czy zostać przy pierwotnym?
Wymieniam właśnie rozrząd (161 tyś przebiegu) Chciałem brać komplet INA, ale doraradzają SWAG. Brać czy zostać przy pierwotnym?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
Mój mechanik preferuje INA i taki założył. Sprzęgiełko alternatora też założył tej firmy. Decyzja niestety zależy do Ciebie.
smak56
* * * *
* * * *