Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

cobi92
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 23 sty 2014, 19:16
Przebieg: 220000
Silnik: 1.3 mulijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: cobi92 »

Witam :)

Po przeszukaniu forum z pomocą wyszukiwarki i nie znalezieniu odpowiedzi mam do Was pytanie:
Ile powinna kosztować i trwać wymiana łańcucha rozrządu we wspomnianym wyżej silniku 1.3 MJ 16v 90km?
Auto ma 170 tyś przebiegu, łańcuch już słychać, nigdy nie był wymieniany. W serwisie (niegdyś ASO Fiata), w którym robię auto od kilku lat i nigdy nie miałem prawa narzekać ani na ceny ani nic innego, powiedziano mi że wymiana jak dla mnie po rabatach to 1400zł?! Całość zajmie 3-4 dni ponieważ jakiś sylikon, który coś uszczelnia, musi schnąć 24 godziny. Przeglądając internet w poszukiwaniu ceny za wspomniany rozrząd widziałem MAX 1100zł, robota na 4-6 godzin i ani słowa o klejeniu czegoś na sylikon. Spotkał się ktoś z takim czasochłonnym zabiegiem?
Obecnie cena całego zestawu w internecie to 250-400zł. Robocizna około 300zł, więc powinienem zapłacić MAX 800zł.
Jestem trochę w kropce, bo potrzebuję auto na długą podróż za 8 dni i nie wiem gdzie robić, a także czy wymieniać teraz, czy jechać i zrobić po powrocie?
Z góry dziękuję za pomoc :)
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: skory85 »

Witaj :luzak

Koledzy napewno pomoga :)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: marcin24 »

z tym klejeniem to prawda trzeba uszczelnić połączenie obudowy rozrządu z miska olejowa, a są tez niektórzy co ściągają miskę olejowa. kiedyś pytałem aso o cenę części samych to coś ponad 800zl oryginały, nie wiem co to będzie za 4 stówki. a roboty jest trochę nie to co przy pasku.
Pozdrawiam wszystkich
cobi92
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 23 sty 2014, 19:16
Przebieg: 220000
Silnik: 1.3 mulijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: cobi92 »

Skoro to prawda z tym klejeniem, to dlaczego 2 mechaników, których prosiłem o wycenę, nie wspominało nic o takim procederze i szacowało czas operacji na 4-6 godzin? Gdy spytałem ich o klejenie sylikonem mówili, że nic takiego nie jest potrzebne i że to czyjś zbędny wymysł. Czy tych 2 panów ma rację, czy też nie znają się na robocie i to oni chcą mnie naciągnąć na fuszerkę?

Co do ceny części to gdzie nie pytałem padała nazwa Ruville i kwota od 270 do 450zł. Przykładowy zestaw tutaj:
http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-Fiat ... 010SD/7458

Od razu dopytam: wymieniać przy okazji pompę wody, czy nie ma takiej konieczności?
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: daro189 »

Zależy od przebiegu - u mnie po 10 latach i 120 tyś pompa wody przypominała grzechotke :)
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: marcin24 »

W naszym przypadku popa wody jest nie zależnym układem od rozrządu czy ja wymienisz czy nie nir nie ma wpływu na rozrząd.
Nie wiem od czego zależy czas wymiany rozrządu może od pewności mechanika.?
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: Fiacik »

Łańcuch to nie pasek i jeżeli chcesz mieć na długo spokój to nie baw się w zamienniki.Jeżeli nie masz zbyt daleko do serwisu FIATA w Bielsku -Białej to polecam , ceny robocizny mają rozsądne i jak do tej pory do jakości i czasu wykonania usługi nie mam żadnych uwag .
Tel.33 813 44 29 - poproś o wycenę - mają też auta serwisowe dla klientów , na części upusty no i gwarancję na wykonana usługę .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: smak56 »

Mogę odpowiedzieć na wszystkie pytania zawarte w poście założyciela tematu. Właśnie wróciłem od mechanika, który wymienił rozrząd w mojej Linei (przebieg 226 tys. km). Auto zostawiłem wczoraj wieczorem, tak więc mieli je od rana do swojej dyspozycji (zaczynają od 8.00). Odebrałem o godzinie 17.00. Ile robili tego nie wiem, gdyż mnie tam nie było, ale nie więcej jednak niż 8 godzin. A teraz co trzeba zrobić: spuścić olej, zdjąć miskę olejową, aby to zrobić trzeba zdemontować kolektor wydechowy, spuścić płyn chłodzący aby wyjąć pompę wody. Bez tych czynności nie zdejmie się osłony rozrządu. Do tego dochodzą paski, koła pasowe i wiele innych przewodów i wężyków. Mechanik mówi, że jest co rozkręcać. Później to już z górki, uszczelnienie wału, wymiana rozrządu i skręcenie wszystkiego. Zalanie płynem chłodzącym, nowym olejem (filtr oleju). Jazda próbna, finanse i do domu. W trakcie pracy mechanik stwierdził, że koło pasowe ze sprzęgiełkiem alternatora jest zatarte i nadaje się do wyrzucenia. Nie mogąc się ze mną połączyć postanowił je wymienić (dobrze zrobił!). Co włożono: rozrząd kompletny INA - 320 zł, płyn chłodzący - 50 zł, filtr oleju - 30 zł, olej mój (Selenia), koło pasowe alternatora INA - 150 zł. Za wszystko mechanik wziął 400 zł. Tak więc cała praca z częściami wyniosła 950 zł. Gdyby nie alternator byłoby 800 zł.
Po wymianie silnik jest bardziej zwarty i ciszej pracuje. To była pierwsza i chyba ostatnia wymiana rozrządu :)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: marcin24 »

a jak z dynamiką ? coś się zmieniło?
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: smak56 »

marcin24 pisze: 20 mar 2019, 20:13 a jak z dynamiką ? coś się zmieniło?
Nie bardzo było gdzie sprawdzić, ale jeżeli coś się zmieniło to raczej nieznacznie. Być może dlatego, że wymieniałem rozrząd profilaktycznie z uwagi na przebieg. Nie było jakichś szczególnych przyczyn. Auto jeździło tak jak ja lubię i na pewno przyzwyczaiłem się do jego dynamiki. Wyczuwalna jest bardziej gładka praca silnika przy zmiana biegów. To efekt spasowania, o którym pisałem wcześniej. Mam wrażenie, że auto jest trochę "zamulone". Teraz po wymianie, bardziej odważnie go "przegonię".
Mechanik powiedział, że łańcuch był wyciągnięty na tyle, że napinacz wypchnięty był maksymalnie. Nie było żadnych śladów obcierania o obudowę. Przy mojej technice i dynamice jazdy (a raczej jej braku :lacha) dojechałbym do magicznych 250 tys. km.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: Szczepan »

Do tego warto wymienić kołnierz przez który lubi ciec oleju, trzeba go też dobrze osadzic z obudową.
Numer części 73 500 417
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: leszek1234 »

cobi92 pisze: 10 sie 2017, 17:18 Jestem trochę w kropce, bo potrzebuję auto na długą podróż za 8 dni i nie wiem gdzie robić, a także czy wymieniać teraz, czy jechać i zrobić po powrocie?
Radzę zrobić po powrocie, bo ja bym się bał jechać w długą podróż zaraz po mechaniku. Będzie spokojniej, bo nie będzie gonił termin i lepiej po jakiejkolwiek poważniejszej ingerencji pojeździć najpierw "w koło komina";)
marcinos
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 28 mar 2019, 15:29
Przebieg: 161000
Silnik: 1.3 mulltijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: BBA
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: marcinos »

Panowie, podepnę się pod temat.


Wymieniam właśnie rozrząd (161 tyś przebiegu) Chciałem brać komplet INA, ale doraradzają SWAG. Brać czy zostać przy pierwotnym?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: smak56 »

Mój mechanik preferuje INA i taki założył. Sprzęgiełko alternatora też założył tej firmy. Decyzja niestety zależy do Ciebie.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet

Post autor: Szczepan »

A ja i mój preferuje skf i dayco

ODPOWIEDZ