problem z turbiną?
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 lip 2017, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.6 multijet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
problem z turbiną?
Witam, jestem nowy na forum i dopiero zamierzam kupić mojego wyprawionego Fiata Linea. Mam na oku pewne Auto które wygląda na dobrze utrzymane. jednak martwi mnie brudna plama na wężu jak na zdjęciu poniżej. proszę o informację czy taki osad jest normalny czy jednak to może świadczyć o uszkodzonej turbinie? dodam że auto jest z 2008 roku i ma 99tys. przebiegu. Z góry dziękuje za wszystkie rady. mam nadzieję że uda mi się w końcu dołączyć do waszego grona, pozdrawiam.
Ps jeśli dałem wątek w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
<a href=https://zapodaj.net/3ed1fcd4422d1.jpg.html>linea.JPG</a>
Ps jeśli dałem wątek w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
<a href=https://zapodaj.net/3ed1fcd4422d1.jpg.html>linea.JPG</a>
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: problem z turbiną?
Witam . Na mój gust to autko po prostu nie ma zakrytego od dolu silnika i dlatego taki zawalony . Prawdę mówiąc po zdjęciu nie bardzo wiem , o który wąż koledze chodzi , zbyt dużo szczegółów zaznaczone . Ale jak powiedzialem wszystko wygląda jednakowo zabryzgane blotkiem spod kół .
Przyjrzalem się zdjęciu i jeśli dobrze myślę ( bo nie bardzo widać) ale prawdopodobnie chodzi o plamę na tym grubym dolocie ? Może ona być spowodowana olejem , który dostaje się tam ze slabo skręconej na krućcu odmy . Albo wręcz przeciwnie - ktoś dokręcił za mocno i kruciec pękł . To się zdarza, trzeba uwazać . Aby to sprawdzić trzeba by odkręcić dwie śruby na klucz 10 i trochę podnieść plastikową oslonę silnika , rozeznać sprawę .W każdym razie z tej strony jest dolot powietrza do turbiny , więc ten olej nie pochodzi z niej , tylko ewentualnie do niej wpada z powietrzem . Pozdrawiam
Przyjrzalem się zdjęciu i jeśli dobrze myślę ( bo nie bardzo widać) ale prawdopodobnie chodzi o plamę na tym grubym dolocie ? Może ona być spowodowana olejem , który dostaje się tam ze slabo skręconej na krućcu odmy . Albo wręcz przeciwnie - ktoś dokręcił za mocno i kruciec pękł . To się zdarza, trzeba uwazać . Aby to sprawdzić trzeba by odkręcić dwie śruby na klucz 10 i trochę podnieść plastikową oslonę silnika , rozeznać sprawę .W każdym razie z tej strony jest dolot powietrza do turbiny , więc ten olej nie pochodzi z niej , tylko ewentualnie do niej wpada z powietrzem . Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 lip 2017, 21:06 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 lip 2017, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.6 multijet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: problem z turbiną?
tak dokładnie o ten mi chodziło:) nie mam doświadczenia z t-jet więc wole zapytać bardziej doświadczonych. jutro pojadę z mechanikiem oglądnąć samochód i zbadam dokładnie sprawę. dziękuję i pozdrawiam
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: problem z turbiną?
Kruciec odmy znajduje się na rogu plastikowej oslony , wlasnie tam , gdzie ta plama . Po zdjęciu oslony plastikowej zobaczycie - czy wąż odmy pęknięty , czy nie dokręcony , czy urwany kruciec . Jeśli to ostatnie , to albo naprawa krućca na dolocie , albo nowy dolot - koszt ok. 130 zl . Inna kwestia skąd tam tyle oleju . Może autko nie robilo dużych przebiegów, silnik nie dogrzany , albo kiepski olej . Tak mi to wygląda , ale tym bym się chyba zbytnio nie zrażał
-
- klubowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kujawsko-Pom
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: problem z turbiną?
Witam
Na pewno mechanik stwierdzi w jakim stanie jest silnik.Nie którzy dbają o wygląd zewnętrzny a zapominają o komorze silnika.
Ja mam silnik 1,4 v8 i wygląda tak.
Na pewno mechanik stwierdzi w jakim stanie jest silnik.Nie którzy dbają o wygląd zewnętrzny a zapominają o komorze silnika.
Ja mam silnik 1,4 v8 i wygląda tak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: problem z turbiną?
Sprawdź ile jest oleju na bagnecie, mógł przelać i odma strasznie pluła. Jest tam separator, ale wszystkiego nie zbierze.
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 lip 2017, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.6 multijet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: problem z turbiną?
Witam, byłem zobaczyłem i niestety nie kupiłem :( temat z odmą był dokładnie sprawdzony jednakw silniku lekko stukał jeden zawór, myślałem że może dlatego że długo stał jednak nawet po kilku minutach dalej było to słyszalne... niestety z zewnątrz auto było dość mocno porysowane... dużo małych rys ktoś jakby po żywopłocie jeździł... choć w środku dobrze zadbane. no nic będę szukał dalej.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: problem z turbiną?
Tak na marginesie , to takie biale plamy na plastikowej pokrywie silnika zostają po blocie pośniegowym z solą Czyli ślady jakby jeszcze po zimie . A co jeszcze do tej plamy oleju - jeśli się nie mylę , to olej przelatujący z powietrzem z odmy przez lopatki turbiny zbiera się w intercoolerze , co z kolei niektórzy biorą za uszkodzenie uszczelnień w turbinie bo objawy są faktycznie podobne , ale wcale nie musi tak być i turbo może być ok Jeśli się mylę , to proszę bardziej zaawansowanych kolegów o wyprowadzenie mnie z błędu . Pozdrawiam