Przepustnica

grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Przepustnica

Post autor: grv »

Zabrałem się za wyczyszczenie przepustnicy i widzę, że nie jest ona całkowicie domknięta (foto 1).
W jaki sposób można ją domknąć? Czy po wyzerowaniu parametrów samoadaptacyjnych przy pomocy Multiecuscan (foto 2) wróci ona na właściwe miejsce, czy jest jakiś na to inny sposób.
Poza tym zauważyłem, że ktoś pokleił połączenie cienkiego wężyka od obudowy filtra powietrza jakimś klejem, bo zostało ono ułamane (foto 3 i 4).
W tej chwili jest to nie sklejone, tylko tak prowizorycznie włożone (szczelności nie ma żadnej).
Czy muszę kupić nową obudowę filtra?
Póki co jakiś problemów nie mam, oprócz tego, że przy minusowej temp. powietrza czasami falują obroty na biegu jałowym.
Z góry dziękuję Wam za jakieś naprowadzenie mnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3806
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Przepustnica

Post autor: ślimak »

Co do "otwartości" przepustnicy - nie wiem

Ten "klej" na zdjęciach to efekt tzw. masła. Tworzy się to z oleju... niestety połączonego z woda. Jest teoria, że dzieje się tak w samochodach, które robią niskie przebiegi i silnik nie ma czasu się zagrzać.

Co do falowania - po czyszczeniu przepustnicy i odmy (tego cienkiego wężyka) problem powinien zniknąć
88=))
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Przepustnica

Post autor: grv »

Masło jest widoczne w wężyku na 4 zdjęciu, ale na 3 zdjęciu to klej. Ktoś ułamał i próbował skleić klejem typu poksylina.
To fakt, auto u poprzedniego właściciela robiło małe przebiegi i głównie w mieście.
Przepustnica i cienki wężyk wyczyściłem, ale ten wężyk nie ma szczelności w obudową filtra.
Za kilka dni zobaczę czy przepustnica wróciła do pozycji "0".
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Przepustnica

Post autor: adamson »

grv pisze:zauważyłem, że ktoś pokleił połączenie cienkiego wężyka od obudowy filtra powietrza jakimś klejem, bo zostało ono ułamane (foto 3 i 4).
W tej chwili jest to nie sklejone, tylko tak prowizorycznie włożone (szczelności nie ma żadnej).
Czy muszę kupić nową obudowę filtra?
Niestety, tego puloka nie da rady przykleić, próbowałem. U mnie skończyło się na zakupie innej obudowy filtra powietrza, oczywiście używanej, bo nowa kosztowała chore pieniądze.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Przepustnica

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jaka jest wewnętrzna średnica węża?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Przepustnica

Post autor: mwas »

Jak dobierałem się u siebie do przepustnicy, to też była lekko "otwarta", auto pracuje normalnie, więc wydaje mi się, że to jej normalne położenie w tym stanie :ink
Co do tego cienkiego wężyka - jest to mała odma i powinna być szczelna. Falowanie obrotów silnika wynika właśnie z problemów z tym wężykiem i tym drugim, grubym, czyli tzw. dużą odmą wraz z zawaloną przepustnicą tym właśnie "masłem". Tak jak pisze adamson - sklejenie tego cuda może być kłopotliwe i niewykluczone, że skończy się na zakupie innej, niekoniecznie nowej :ink obudowy filtra powietrza, no chyba że ktoś ma jakiś patent, jak ten ułamany króciec naprawić (widzę, że Kuzyn coś kombinuje :pivo)
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Przepustnica

Post autor: Sebek »

Ja mam wkręcony kruciec, chyba jakiś z instalacji gazowej ale daje rady. Obroty nie falują i w kabinie nie śmierdzi.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Przepustnica

Post autor: zibi186 »

Sebek pisze:Ja mam wkręcony kruciec, chyba jakiś z instalacji gazowej ale daje rady. Obroty nie falują i w kabinie nie śmierdzi.
Dokladnie ! Zanim wydasz pieniążki na calą obudowę, podjedź do gazownikow i zapytaj . Oni mają zwykle takie elementy i może uda się to naprawić . Pozdrawiam :)
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Przepustnica

Post autor: grv »

Dzięki Panowie. Może na złomie uda mi się dostać taką obudowę filtra. Uspokoiłeś mnie mwas. Skoro Ty też masz lekko uchyloną przepustnicę to może faktycznie tak ma być:)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Przepustnica

Post autor: Tomek »

Nie kupuj obudowy. Szkoda pieniędzy. Tego typu króciec załatwi sprawę..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Przepustnica

Post autor: Sebek »

Taki mam wkręcony w obudowę filtra.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Morfus
Posty: 103
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Przepustnica

Post autor: Morfus »

Co do przepustnicy to sprawdź w Mes-ie po przekręceniu zapłonu, ale bez odpalania na ile się % ustawia. U mnie w Stilo 1.6 było 6%, a 0% po zdjęciu nogi z gazu. W moim drugim aucie vw polo podczas czyszczenia przepustnicy też zauważyłem że mogę ją domknąć tak na oko około 0.5 cm, nie wiemy jak producent to przewidział i tym bym sobie głowy nie zawracał, ważne aby podczas pracy prawidłowo reagowała. Co do wężyka ja bym zrobił nowy otwór w filtrze pod wężyk, możesz wykorzystać złączki z układu spryskiwaczy (na szrocie do wyboru do koloru) a stary trójnik ten ułamany wywalił lub zaślepił odejście. Do boju.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Przepustnica

Post autor: adamson »

Tomek pisze:Nie kupuj obudowy. Szkoda pieniędzy. Tego typu króciec załatwi sprawę..
:oj Niestety, u mnie nie załatwił sprawy.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Przepustnica

Post autor: will »

Przepustnica u mnie też była uchylona tak widocznie ma być nic tam nie kombinuj. Tomek dobrze radzi kup taki kruciec można by to dokręcić z drugiej strony nakrętką samokątrującą.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Przepustnica

Post autor: grv »

Na złomie nie udało mi się takiej obudowy filtra znaleźć, ale udało się posklejać.
Ten króciec, który się ułamał nagwintowałem, otwór w obudowie powiększyłem i też trochę nagwintowałem (kiepsko ten gwint wyszedł).
Wcisnąłem to z dodatkiem kleju "kropelka", a z zewnątrz zalałem klejem na gorąco (w Castoramie taki najtańszy pistolet do klejenia na gorąco kosztuje ok. 15 zł razem z wkładami).
Wężyk podgrzałem zapalniczką, żeby jak najmniejszej siły użyć wkładając i wszystko gra:)
Aha... przepustnica jednak ma być lekko uchylona. Widać nawet na zdjęciach w Google, jak również sprawdziłem u żony w innym samochodzie.
Wykorzystując sytuację przepustnicę raz jeszcze i wężyk (gruby i cienki) przeczyściłem zmywaczem do hamulców.
Dziękuję wszystkim za dobre wskazówki.
ODPOWIEDZ