Silnik bardzo długo się nagrzewa

binari
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź 2015, 10:21
Przebieg: 69000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Podziękował: 1 raz

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: binari »

Tak, odpowietrzony.
Dziś byłem w warsztacie na kontroli termostatu. Wygląda na to że nowy termostat jest walnięty i przepuszcza... Termostat marki Vernet. Ogólnie zdziwienie było dość duże że nowy termostat tej marki zest zwalony. Było już za późno na zamontowanie nowego więc jutro biorą nowy i w czwartek poprawka gwarancyjna.
Rzadka sytuacja by nowy był walnięty... I nauczka na przyszłość by nie sprawdzać chłodnicy przy -5 po jeździe bo i tak będzie zimna... :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: zibi186 »

Czyli diagnoza poprawna :)
Awatar użytkownika
marek3075
Posty: 13
Rejestracja: 11 wrz 2018, 14:00
Przebieg: 124000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: marek3075 »

Witam
Mam T-Jeta z automatyczną klimatyzacją. Mam pytanie odnośnie nagrzewania się tych silników. Wcześniej miałem normalny silnik 1,4 77km i wskazówka dochodziła praktycznie w punt optymalny. Teraz jeżdżę T-Jetem i z automatyczną klimą i zauważyłem że nagrzewa się wolniej i wskazówka na wskaźniku temperatury jest znacznie niżej niż 90 stopni. Nie opada w czasie jazdy, ogrzewanie działa. Czy w waszych t-jetach tez się tak zachowuje? Dołączam zdjęcie zrobione dzisiaj po przejechaniu 18km. Temperatura -2 natomiast przy - 10 bardzo podobnie. Ustawiona temperatura na klimatyzacji to 22 stopnie. Proszę o wasze opinie.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: duskap »

Jeśli ogrzewanie włączasz chwilę po ruszeniu to owszem tak będzie. Gdy na klimie automatycznej włączam ogrzewanie zaraz po ruszeniu to 20km to mało w ruchu miejskim. Natomiast gdy włączę ogrzewanie po 5km jazdy to raz dwa się nagrzewa i trzyma 90 stopni cały czas. Szybko też się wychładza układ (np. chwila postoju na zgaszonym silniku).
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: krupniok »

Mam to samo i nic z tym nie zrobisz. Termostat jest na 80*C i przy takich temperaturach zewnętrznych jak teraz temperatura płynu chłodniczego oscyluje ciągle w okolicach 75-80*C.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: skory85 »

TTTM w V8 jest to samo trochę mrozu i nie ma wskazówki centralnie na środku... Ale grzeje bardzo dobrze 😊
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: smak56 »

krupniok pisze: 10 sty 2019, 18:29 ...... Termostat jest na 80*C i przy takich temperaturach zewnętrznych jak teraz temperatura płynu chłodniczego oscyluje ciągle w okolicach 75-80*C.
T-jet ma tak niską temperaturę otwierania termostatu? :pomysli Multijet ma 88°C i też rozgrzewa się bardzo długo.
duskap, w jaki sposób wyłączasz ogrzewanie w climatroniku? Wyłączasz całkowicie czy obniżasz temperaturę do 17°C :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: mwas »

Z tym rozgrzewaniem w 1.4 8V to bym tutaj dyskutował... Jak jest sprawny termostat, to rozgrzewa się bardzo szybko, ustawia wskazówkę temperatury jakiś milimetr od pozycji środkowej o tak trzyma choćby nie wiem co :luzak Tak przynajmniej jest u mnie :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Grubyzzz
klubowicz
klubowicz
Posty: 67
Rejestracja: 29 cze 2018, 15:23
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: Grubyzzz »

Mój też teraz nie dogrzewa, maksymalnie do pierwszej kreski dochodzi, na razie jeżdżę z tekturą i jest dużo lepiej ale dzisiaj kupiłem termostat jak będzie czas to w sobotę wymienię i zdam relacje jak będzie z grzaniem
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: mwas »

Grubyzzz, nie wiem jakie odcinki robisz, ale skoro po zakryciu chłodnicy tekturą jest lepiej, to wskazuje na to, że ewidentnie uwalony jest termostat :ink Układ powinien się nagrzewać bez żadnych wspomagaczy i to bez zająknięcia :ink Obstawiam więc, że po wymianie wszystko wróci do normy :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Grubyzzz
klubowicz
klubowicz
Posty: 67
Rejestracja: 29 cze 2018, 15:23
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: Grubyzzz »

Mwas też tak obstawiam a odcinki robię bardzo krótkie ok5-6km więc zasłoniłem ja tylko dlatego żeby było trochę cieplej w środku
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: mwas »

Mimo wszystko, na odcinku 5 km auto powinno się już rozgrzać do temp. roboczej, przynajmniej tak jest u mnie :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: pogromcaslaskiej »

Ja wymieniłem termostat pół roku temu,dzisiaj po przejechaniu 5,5km,ogrzewanie wyłączone,przejazd płynny około 6 minut,-2 stopnie, wskaźnik temperatury dokładnie na środku,po włączeniu ogrzewania na max wskazówka się cofa o około 3mm,tak jest u mnie😀
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: mwas »

pogromcaslaskiej, i tak powinno być :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa

Post autor: duskap »

smak56 pisze: 10 sty 2019, 21:01
krupniok pisze: 10 sty 2019, 18:29 ...... Termostat jest na 80*C i przy takich temperaturach zewnętrznych jak teraz temperatura płynu chłodniczego oscyluje ciągle w okolicach 75-80*C.
T-jet ma tak niską temperaturę otwierania termostatu? :pomysli Multijet ma 88°C i też rozgrzewa się bardzo długo.
duskap, w jaki sposób wyłączasz ogrzewanie w climatroniku? Wyłączasz całkowicie czy obniżasz temperaturę do 17°C :pomysli
Nie włączam w ogóle klimatronika. A jeśli muszę nawiew włączyć to na najniższe (poniżej 16 stopni chyba tj LOW). Nie wystarczy najniższa wyświetlana temp czyli 16 bo wtedy dalej grzeje. Na tym najniższym LOW nie grzeje. Jak osiągnie 90 stopni to wskazówka kilka razy ciut opadnie i potem w górę a następnie jak skała prosto.
ODPOWIEDZ