Szarpanie na zimnym silniku

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio » 27 gru 2016, 16:54

Od dłuższego czasu mam problem z szarpaniem silnika gdy jest zimny na Pb.
Silnik nawet pomimo mrozu zapala na rys, ruszam, jedynka trochę gazu, dwójka więcej gazu i zaczyna mocno szarpać. z tego co czuję pod nogą to moc ma tylko szarpie).
Po przejechaniu ok 500m problem już nie występuje, a jeśli już wystąpi to jest bardzo delikatne szarpnięcie.
Na ciepłym silniku sytuacja się nie dzieje ani na PB ani na LPG.
Gazownik, który ogarnia mojego T-Jeta odrzuca jakąkolwiek przyczynę tego problemu po stronie LPG i muszę się z nim zgodzić bo te problemy z przyspieszaniem na zimnym występują wcześniej niż miałem wymieniane wtryski LPG, świece i reduktor (lato tego roku).
Także odpadają takie sprawy jak przepuszczające wtryski LPG czy zużyte świece, a nawet wykluczam paliwo bo zalałem ostatnio Pb 98 i problem nadal występuje. Odłączenie aku też raczej nic nie da bo jak miałem problemy z LPG to pare razy odłączałem aku celem wykasowania map, a to szarpanie już występuje dłuższy czas.
Dodam jeszcze że od jakiegoś miesiąca to szarpanie się nasiliło.
I jeszcze druga sprawa, silnik na postoju na PB chodzi elegancko, a na LPG pracuje jakoś bardziej niespokojnie (drgania silnika).
Proszę o pomoc koledzy bo chodzi mi po głowie pare spraw ale nie wiem czy dobrze celuje.
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 177000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: helletic » 27 gru 2016, 17:41

Rafciu, może mój pomysł nie będzie pomocny Tobie, ale...
U mnie szarpanie na zimnym silniku było przez nierówną powierzchnię koła zamachowego. W T-Jet jest dwu-masa, tak? Jednak zasada działania sprzęgła jest taka sama. Nie wiem, może to jakoś Ciebie nakieruje. Dlatego u mnie szarpało, a po o jakiś 500 m przestawało. Teraz, po stoczeniu koła zamachowego, jeździ się jak nowym ;)

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6191
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 27 gru 2016, 21:03

Paliwo?

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 T.-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: zibi186 » 27 gru 2016, 22:52

Ja też stawiał bym na paliwo . Kiedyś do benzyny dolewalo się denaturatu który wiązał wodę, ale nie wiem , czy dzisiaj i w naszych silnikach zdało by to egzamin . Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio » 28 gru 2016, 22:56

Jarku, po przejechaniu 500 metrów to ustaje szarpanie, a drgania silnika na wolnych obrotach występują tylko na gazie LPG, także koło zamachowe wykluczam.
Paliwo raczej nie, ponieważ nieraz już wyjeżdżałem benzynę do głębokiej rezerwy, a pare dni temu zalałem Supreme 98 na Statoilu także paliwo też raczej wykluczam.
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5301
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 160160
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: mwas » 29 gru 2016, 9:25

A może gumy zawieszenia silnika/poduszki jak to się tam zwie ? :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio » 29 gru 2016, 18:14

Maćku, ale te drgania są tylko na gazie, a na benzynie nie :ink
Chyba że te gumy tak boją się gazu że drżą jak wyczują LPG :ryczy
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5301
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 160160
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: mwas » 29 gru 2016, 19:48

Nie wiem, szukam dziury w całym :lacha Wiesz... ja gaz to tylko do piecyka w domu albo w zapalniczce :lacha Chociaż zapalniczkę mam Zippo a to benzynówka :ryczy
Może charakterystyka pracy na gazie jest ciut inna i wtedy wpada w inne wibracje - jak gumy są sztywne, to nie czujesz różnicy ale jak już dostają luzy to może coś zaczyna drgać :pomysli Taka troszkę naciągana teoria ale poduchy bym sprawdził :ink U mnie mechanik ostatnio zwrócił mi uwagę, że na wiosnę mam się przygotować na wymianę poduchy pod spodem, pod skrzynią, bo już widać na niej odciśnięty "ząb czasu" :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1618
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4 T-Jet 120KM +LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: duskap » 29 gru 2016, 20:23

A ja obstawiam na LPG. Miałem to samo kilka razy. Nie dokładnie wyregulowane LPG (a nasze auto jest bardzo trudne do ustawienia) powoduje rozjazd map benzynowych. NIE POMAGAŁO u mnie odłączanie akumulatora. Jedynie wyczyszczenie map benzynowych, zresetowanie komputera samochodu do fabrycznych, dostrojenie koła fonicznego. I wtedy jest ok. Mam to od roku ze 2-3 razy w roku. Zawsze pomaga to co napisałem +oczywiście po tym dokładna regulacja LPG i mam spokój.
DRZWIALNIA - drzwi i okna z montażem Kraków / Małopolska.
http://www.drzwialnia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
tel. 888-443-444

Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 62500
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: buhert » 30 gru 2016, 0:39

duskap pisze:A ja obstawiam na LPG. Miałem to samo kilka razy. Nie dokładnie wyregulowane LPG (a nasze auto jest bardzo trudne do ustawienia)
Mój Gazownik, który ustawiał Bravo T-JET 150KM twierdzi, że nic tutaj trudnego nie ma - auto zrobiło od Lutego 25 tys km i śmiga bez problemu :ink nie dorabiajmy teorii, że zagazowanie T-JETa jest trudne - wystarczy ogarnięty Gazownik.

Co do problemu - też stawiam na LPG skoro tylko na tym paliwie jest problem - regulacja :ink sprawdzić dawkę gazu na wolnych obrotach czy nie dostaje go za mało, czy któryś wtrysk nie padł i nie równo pracuje. Gaziarz - tylko gaziarz :ink
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 T.-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: zibi186 » 30 gru 2016, 20:36

Rafcio , może w takim razie ustawienie temperatury płynu przy której auto przełącza się na zasilanie gazem jest nieco za niskie ? A gdybyś np.przejechał na benzynie jeszcze te pół km czy nawet kilometr więcej, to po przelączeniu na gaz będzie szarpanie ? Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio » 30 gru 2016, 22:29

@zibi186, ale mi na gazie nic nie szarpie tylko silnik ma ciut większe wibracje na postoju. Szarpanie mam na benzynie.
@buhert, poczytaj jeszcze raz mój pierwszy post w tym temacie ;)
@duskap, od 2012 roku mam gaz w linie i dopiero w tym roku mam problem z przerywaniem (szarpaniem) silnika gdy jest zimny na Pb (przedtem nie musiałem nic adaptować czy resetować).
Szarpanie już było (tylko trochę mniejsze) jak jeszcze lina na gazie śmigała elegancko. Potem była wymiana wtryskiwaczy LPG, reduktora, świec i pare odłączeń akumulatora.
Myślałem bardziej o uszkodzonej jednej cewce, która może ma jakieś odchyłki od normy (wtedy może było by wytłumaczenie drgań silnika na LPG bo gaz jest czulszy na takie rzeczy), może przepływomierz, albo zacinająca się przepustnica gdy jest zimno.
Sam już nie wiem. Po nowym roku podjadę do znajomego mechanika to zobaczymy co powie.
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 T.-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: zibi186 » 30 gru 2016, 22:36

Czyli tak : odpalasz zimny silnik i szarpie na benzynie . Gdy się zagrzeje jest spokój na obrotach i na jałowym. Natomiast na lpg silnik pracuje "nerwowo" cały czas - czy tak ? Bo jeśli tak , to też podejrzewał bym cewkę, ewentualnie złączkę albo może trzeba się przyjrzeć wiązce przewodów nn do cewek - czy któryś nie jest gdzieś przetarty czy coś w tym rodzaju. Tak myślę :)

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio » 31 gru 2016, 6:47

Jeszcze raz.
Na benzynie na postoju miód malina (nie trzęsie), podczas jazdy niż się nagrzeje przy przyspieszaniu szarpie czasem trochę, a czasem aż zrobi tzw. "żabki".
Na gazie jeździ jak rakieta ale na postoju ma trochę parkinsona i to obojętnie czy w momencie przełączenia 34C czy na rozgrzanym silniku :ink
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 T.-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: zibi186 » 01 sty 2017, 14:42

Jeśli chodzi o lpg to muszę powiedzieć, że w przypadku mojego silnika kultura pracy na gazie jest odczuwalnie większa , niż na Pb. I tu myślę że Twój gazownik niestety, ale dał ciała bo podejrzewam,że tak jak u mnie jest u większości kolegów z tego forum , którzy jeżdżą na lpg. Zresztą na tzw. "chłopski rozum" gaz jest paliwem "delikatniejszym" dla silnika i wydaje mi się logiczne , że jego spalanie jest jakby słabiej odczuwalne. Nie mówię tu o konsekwencjach zasilania lpg bo ilu ludzi -tyle opinii. Tylko o samej pracy silnika :) Jeśli chodzi o Pb- przychodzą mi do głowy rzeczy takie jak : czujnik temperatury , sonda lambda lub to o czym pisałem wcześniej- tzn. problem z którąś cewką, lub jej zasilaniem. Przebieg masz aktualny ? Pisałeś wcześniej ile rzeczy wymieniles już w lpg . Ja mam przebieg ×2 i prócz filtrów i PS 02 -który prawdopodobnie mam źle wpięty, nigdy żadnych ( odpukać :) ) kontrolek silnika czy rozjechanej mapy paliwowej nie mialem. Ale stosuję taką metodę, że dojeżdżając na parking przełączam się na Pb. Nie mogę powiedzieć że to napewno działa, nie da się tego sprawdzić. Faktem jest że problemów z gazem nie mam. Czujnik temperatury to chyba nie majątek , a sondę na próbę myślę, że przed zakupem można spróbować przeszczepic że "zdrowego auta" , przekonać się czy to coś da. Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości