Teraz jest 30 mar 2017, o 12:45


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 27 gru 2016, o 17:54 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 13:07
Posty: 3346
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo : 176 razy
Otrzymał Piw: 118 razy
Od dłuższego czasu mam problem z szarpaniem silnika gdy jest zimny na Pb.
Silnik nawet pomimo mrozu zapala na rys, ruszam, jedynka trochę gazu, dwójka więcej gazu i zaczyna mocno szarpać. z tego co czuję pod nogą to moc ma tylko szarpie).
Po przejechaniu ok 500m problem już nie występuje, a jeśli już wystąpi to jest bardzo delikatne szarpnięcie.
Na ciepłym silniku sytuacja się nie dzieje ani na PB ani na LPG.
Gazownik, który ogarnia mojego T-Jeta odrzuca jakąkolwiek przyczynę tego problemu po stronie LPG i muszę się z nim zgodzić bo te problemy z przyspieszaniem na zimnym występują wcześniej niż miałem wymieniane wtryski LPG, świece i reduktor (lato tego roku).
Także odpadają takie sprawy jak przepuszczające wtryski LPG czy zużyte świece, a nawet wykluczam paliwo bo zalałem ostatnio Pb 98 i problem nadal występuje. Odłączenie aku też raczej nic nie da bo jak miałem problemy z LPG to pare razy odłączałem aku celem wykasowania map, a to szarpanie już występuje dłuższy czas.
Dodam jeszcze że od jakiegoś miesiąca to szarpanie się nasiliło.
I jeszcze druga sprawa, silnik na postoju na PB chodzi elegancko, a na LPG pracuje jakoś bardziej niespokojnie (drgania silnika).
Proszę o pomoc koledzy bo chodzi mi po głowie pare spraw ale nie wiem czy dobrze celuje.

_________________
Obrazek Anonymous Pozdrowienia dla Ciebie !


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   73000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 27 gru 2016, o 18:41 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 01:21
Posty: 2219
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo : 353 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
Rafciu, może mój pomysł nie będzie pomocny Tobie, ale...
U mnie szarpanie na zimnym silniku było przez nierówną powierzchnię koła zamachowego. W T-Jet jest dwu-masa, tak? Jednak zasada działania sprzęgła jest taka sama. Nie wiem, może to jakoś Ciebie nakieruje. Dlatego u mnie szarpało, a po o jakiś 500 m przestawało. Teraz, po stoczeniu koła zamachowego, jeździ się jak nowym ;)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   153000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 27 gru 2016, o 22:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6102
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 221 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
Paliwo?


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 27 gru 2016, o 23:52 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 274
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 9 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Ja też stawiał bym na paliwo . Kiedyś do benzyny dolewalo się denaturatu który wiązał wodę, ale nie wiem , czy dzisiaj i w naszych silnikach zdało by to egzamin . Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 28 gru 2016, o 23:56 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 13:07
Posty: 3346
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo : 176 razy
Otrzymał Piw: 118 razy
Jarku, po przejechaniu 500 metrów to ustaje szarpanie, a drgania silnika na wolnych obrotach występują tylko na gazie LPG, także koło zamachowe wykluczam.
Paliwo raczej nie, ponieważ nieraz już wyjeżdżałem benzynę do głębokiej rezerwy, a pare dni temu zalałem Supreme 98 na Statoilu także paliwo też raczej wykluczam.

_________________
Obrazek Anonymous Pozdrowienia dla Ciebie !


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   73000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 29 gru 2016, o 10:25 
Online
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 4968
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 247 razy
Otrzymał Piw: 350 razy
A może gumy zawieszenia silnika/poduszki jak to się tam zwie ? :pomysli

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   144444   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 29 gru 2016, o 19:14 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 13:07
Posty: 3346
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo : 176 razy
Otrzymał Piw: 118 razy
Maćku, ale te drgania są tylko na gazie, a na benzynie nie :ink
Chyba że te gumy tak boją się gazu że drżą jak wyczują LPG :ryczy

_________________
Obrazek Anonymous Pozdrowienia dla Ciebie !


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   73000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 29 gru 2016, o 20:48 
Online
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 4968
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 247 razy
Otrzymał Piw: 350 razy
Nie wiem, szukam dziury w całym :lacha Wiesz... ja gaz to tylko do piecyka w domu albo w zapalniczce :lacha Chociaż zapalniczkę mam Zippo a to benzynówka :ryczy
Może charakterystyka pracy na gazie jest ciut inna i wtedy wpada w inne wibracje - jak gumy są sztywne, to nie czujesz różnicy ale jak już dostają luzy to może coś zaczyna drgać :pomysli Taka troszkę naciągana teoria ale poduchy bym sprawdził :ink U mnie mechanik ostatnio zwrócił mi uwagę, że na wiosnę mam się przygotować na wymianę poduchy pod spodem, pod skrzynią, bo już widać na niej odciśnięty "ząb czasu" :oj

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   144444   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 29 gru 2016, o 21:23 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 16 sty 2010, o 22:46
Posty: 1608
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 5 razy
A ja obstawiam na LPG. Miałem to samo kilka razy. Nie dokładnie wyregulowane LPG (a nasze auto jest bardzo trudne do ustawienia) powoduje rozjazd map benzynowych. NIE POMAGAŁO u mnie odłączanie akumulatora. Jedynie wyczyszczenie map benzynowych, zresetowanie komputera samochodu do fabrycznych, dostrojenie koła fonicznego. I wtedy jest ok. Mam to od roku ze 2-3 razy w roku. Zawsze pomaga to co napisałem +oczywiście po tym dokładna regulacja LPG i mam spokój.

_________________
DRZWIALNIA - drzwi i okna z montażem Kraków / Małopolska.
www.drzwialnia.pl
tel. 888-443-444


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   90000   Silnik:   1,4 T-Jet 120KM +LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 30 gru 2016, o 01:39 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2009, o 00:13
Posty: 775
Lokalizacja: Polska
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 16 razy
duskap napisał(a):
A ja obstawiam na LPG. Miałem to samo kilka razy. Nie dokładnie wyregulowane LPG (a nasze auto jest bardzo trudne do ustawienia)


Mój Gazownik, który ustawiał Bravo T-JET 150KM twierdzi, że nic tutaj trudnego nie ma - auto zrobiło od Lutego 25 tys km i śmiga bez problemu :ink nie dorabiajmy teorii, że zagazowanie T-JETa jest trudne - wystarczy ogarnięty Gazownik.

Co do problemu - też stawiam na LPG skoro tylko na tym paliwie jest problem - regulacja :ink sprawdzić dawkę gazu na wolnych obrotach czy nie dostaje go za mało, czy któryś wtrysk nie padł i nie równo pracuje. Gaziarz - tylko gaziarz :ink

_________________
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   62500   Silnik:   1.4 T-JET   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 30 gru 2016, o 21:36 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 274
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 9 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Rafcio , może w takim razie ustawienie temperatury płynu przy której auto przełącza się na zasilanie gazem jest nieco za niskie ? A gdybyś np.przejechał na benzynie jeszcze te pół km czy nawet kilometr więcej, to po przelączeniu na gaz będzie szarpanie ? Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 30 gru 2016, o 23:29 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 13:07
Posty: 3346
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo : 176 razy
Otrzymał Piw: 118 razy
@zibi186, ale mi na gazie nic nie szarpie tylko silnik ma ciut większe wibracje na postoju. Szarpanie mam na benzynie.
@buhert, poczytaj jeszcze raz mój pierwszy post w tym temacie ;)
@duskap, od 2012 roku mam gaz w linie i dopiero w tym roku mam problem z przerywaniem (szarpaniem) silnika gdy jest zimny na Pb (przedtem nie musiałem nic adaptować czy resetować).
Szarpanie już było (tylko trochę mniejsze) jak jeszcze lina na gazie śmigała elegancko. Potem była wymiana wtryskiwaczy LPG, reduktora, świec i pare odłączeń akumulatora.
Myślałem bardziej o uszkodzonej jednej cewce, która może ma jakieś odchyłki od normy (wtedy może było by wytłumaczenie drgań silnika na LPG bo gaz jest czulszy na takie rzeczy), może przepływomierz, albo zacinająca się przepustnica gdy jest zimno.
Sam już nie wiem. Po nowym roku podjadę do znajomego mechanika to zobaczymy co powie.

_________________
Obrazek Anonymous Pozdrowienia dla Ciebie !


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   73000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 30 gru 2016, o 23:36 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 274
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 9 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Czyli tak : odpalasz zimny silnik i szarpie na benzynie . Gdy się zagrzeje jest spokój na obrotach i na jałowym. Natomiast na lpg silnik pracuje "nerwowo" cały czas - czy tak ? Bo jeśli tak , to też podejrzewał bym cewkę, ewentualnie złączkę albo może trzeba się przyjrzeć wiązce przewodów nn do cewek - czy któryś nie jest gdzieś przetarty czy coś w tym rodzaju. Tak myślę :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 31 gru 2016, o 07:47 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 13:07
Posty: 3346
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo : 176 razy
Otrzymał Piw: 118 razy
Jeszcze raz.
Na benzynie na postoju miód malina (nie trzęsie), podczas jazdy niż się nagrzeje przy przyspieszaniu szarpie czasem trochę, a czasem aż zrobi tzw. "żabki".
Na gazie jeździ jak rakieta ale na postoju ma trochę parkinsona i to obojętnie czy w momencie przełączenia 34C czy na rozgrzanym silniku :ink

_________________
Obrazek Anonymous Pozdrowienia dla Ciebie !


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   73000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 1 sty 2017, o 15:42 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 274
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 9 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Jeśli chodzi o lpg to muszę powiedzieć, że w przypadku mojego silnika kultura pracy na gazie jest odczuwalnie większa , niż na Pb. I tu myślę że Twój gazownik niestety, ale dał ciała bo podejrzewam,że tak jak u mnie jest u większości kolegów z tego forum , którzy jeżdżą na lpg. Zresztą na tzw. "chłopski rozum" gaz jest paliwem "delikatniejszym" dla silnika i wydaje mi się logiczne , że jego spalanie jest jakby słabiej odczuwalne. Nie mówię tu o konsekwencjach zasilania lpg bo ilu ludzi -tyle opinii. Tylko o samej pracy silnika :) Jeśli chodzi o Pb- przychodzą mi do głowy rzeczy takie jak : czujnik temperatury , sonda lambda lub to o czym pisałem wcześniej- tzn. problem z którąś cewką, lub jej zasilaniem. Przebieg masz aktualny ? Pisałeś wcześniej ile rzeczy wymieniles już w lpg . Ja mam przebieg ×2 i prócz filtrów i PS 02 -który prawdopodobnie mam źle wpięty, nigdy żadnych ( odpukać :) ) kontrolek silnika czy rozjechanej mapy paliwowej nie mialem. Ale stosuję taką metodę, że dojeżdżając na parking przełączam się na Pb. Nie mogę powiedzieć że to napewno działa, nie da się tego sprawdzić. Faktem jest że problemów z gazem nie mam. Czujnik temperatury to chyba nie majątek , a sondę na próbę myślę, że przed zakupem można spróbować przeszczepic że "zdrowego auta" , przekonać się czy to coś da. Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]