Duszenie się silnika

cartball
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 05 cze 2016, 18:08
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ols
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Duszenie się silnika

Post autor: cartball »

Witam
Posiadam od niedawna Fiata Line 1.4 T-Jet z fabryczną instalacją LPG. Coś dziwnego się dzieje z silnikiem przy przełączeniu z zasilania LPG na Benzynę, silnik zaczyna się dusić wibrować i nie ma w ogóle mocy. To trwa dłuższą chwile a czasami jeszcze dłuższą. Duszę wtedy pedał gazu aż nie zaskoczy. Z rana również miałem problem z odpaleniem auta bo był ten sam objaw.


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Duszenie się silnika

Post autor: leszek1234 »

na początek odepnij klemę "-" na dłuższą chwilę (15 min. lub np. na noc). Potem zapnij klemę odpal na benzynie i pozwól mu trochę popracować, potem przejedź się na benzynie. A potem już normalne użytkowanie z LPG.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Duszenie się silnika

Post autor: adamson »

Odłączanie akumulatora na dłuższą chwilę lub nawet na całą noc pomaga na wiele przypadłości ;)
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Duszenie się silnika

Post autor: emmer »

bez wizyty u "gazownika' się ne obejdzie. albo instalacja do wyregulowania albo gdzieś masz nieszczelny układ (wtryski, reduktor)
cartball
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 05 cze 2016, 18:08
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ols
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Duszenie się silnika

Post autor: cartball »

no właśnie pomyślałem że odwiedziny gazownika miały by sens w odwrotnej sytuacji gdyby przy przełączeniu z benzyny zaczął się dusić na gazie a tu występuje odwrotna sytuacja. Spróbuje z odpięciem aku na dłuższą chwile, zobaczymy czy to pomoże. Ogólnie to wczoraj też wyszedł problem ze sprężarką klimy, nie załącza się, komp wskazuje błąd czujnika wysokiego ciśnienia. Wiecie może gdzie on się znajduje?
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Duszenie się silnika

Post autor: leszek1234 »

u mnie pewnego ranka też silnik szarpał i nie mógł normalnie wejść na obroty. Wysiadłem , odpiąłem klemę , poczekałem minutę (komp się wyzerował), zapiąłem klemę i wszystko wróciło do normy.
A klima może dawno nie nabijana? Sprężarka nie ruszy jak nie ma odpowiedniej ilości czynnika , takie zabezpieczenie, żeby się nie zatarła. U mnie po wymianie czynnika nie chciało ruszyć, mechanik chodził, kombinował , a wystarczyło dobić "pici włos" i wszystko znów OK.
cartball
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 05 cze 2016, 18:08
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ols
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Duszenie się silnika

Post autor: cartball »

Też myślałem że wystarczy nabić klimę i tak zrobiłem ale była nabita, gość odzyskał tyle samo co załadował "chłodziwa", nie płaciłam za usługę ale po podłączeniu do kompa wyszło że jest walnięty czujnik wysokiego cisnienia. Teraz szukam tego w aucie i nie mogę znaleźć bo bym sobie zamówił i wymienił.



Odłączyłem akumulator i faktycznie było lepiej ale tylko do kolejnego postoju auta. Dalej sytuacja ta sama.
ODPOWIEDZ