Turbo - p0240

Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Turbo - p0240

Post autor: Animal »

Witam.

W weekend mialem tak naprawde pierwszą dłuższą przejazdzke autem (okolo 200km). Jadac na trasie ok. 140km/h, nagle przy wcisnieciu pedalu gazu, załączył sie jakby taki hamulec i calkowiecie stracilem moc. Nie moglem przyspieszyc, ale majac wcisniety pedal na maxa moglem utrzymac predkosc (zwolnilem co prawda do 120km/h, ale majac noge w podlodze utrzymalem ja). Zatrzymalem auto, zgasilem i pozniej ponownie podlaczylem i ..... moc wrocila. Bylo dobrze na okolo 30km i znowu to samo sie stalo. Tylko tym razem wyskoczyl blad z checkiem i juz po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu nie chcial zgasnac. Moc jako tako wrocila (cos pomiedzy calkowitym odcieciem turbo a jego prawidlową pracą).
Tuz przed tym jak auta stracilo powera zauwazylem na wykresie doladowania jak przy jednostajnym wcisnieciu pedalu wykres dziwnie skacze bardzo szybko w lewo/prawo o 3/4 kreski.
Wczoraj sprawdzalem bledy i jest to co na zalaczniku. Po skasowaniu bledow, autko znowu odzylo i wczoraj sie nim fajnie jezdzilo wieczorem (po miescie). Byl co prawda taki moment (jezdzilem z kumplem z podpietym kompem), ze rzeczywiste doladowanie polecialo w dol mocno mimo iz gaz byl wcisniety do oporu. 300 m dalej przy ponownym wcisnieu gazu do oporu juz bylo dobrze.
(chociaz i tak nie rozumiem czemu jak cisnienie oczekiwane jest 1.0 bara, to u mnie rzeczywiste pokazuje 1,5bara)
Zdarzyla mi sie taka sytuacja wczesniej raz, tuz po zalozeniu gazu jak go kalibrowal gosciu i rozpedzialasimy sie do 180km/h na 4rce i tez nagle brak mocy. Zgaszenie, odpalenie i moc wrocila.
Dzieje sie to tylko na dluzszych dystanasach lub jak dluzej non stop jest gaz wcisniety mocniej (np na trasie przy 5tce i 140km/h wykres jest u mnie na polowie skali non stop).

Zastanawiam sie czy na pewno czujnik cisnienia pracuje dobrze (moj to http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=0&sort=1).

Wczesniej jak nie mialem doladowania wymienialem zawor upustowy (po jego wymianie moc wrocila). Ostatnio wlasnie zauwazylem takie zwieszki ze raz jest doladowanie dobre, a pozniej wlasnie slabsze i szybkie spadki tego doladowania (jak napisalem wyzej). Pozniej przy nastepnej probie znowu bylo dobrze. Nie bylo zadnej reguly. Raz jest doladowanie dobre (o ile mozna tak powiedziec o rzeczywistym pokazywanym 1,5bara) a raz slabsze i autko jedzie gorzej. Stwierdzilem ze wymienie zawor podcisnienia łącznie z kabelkami. Sytuacja sie raczej nie zmienila jak widac. Czytalem w necie i zostaje albo wlasnie czujnik cisnienia, albo egr do czyszczenia, albo turbina (ale turbina jakby padla to chyba by w ogole nie dmuchala a nie ze raz sobie dmucha a raz nie - na forach pisali o problemach osob z turbinami co maja zmienna geometrie lopatek i ze to sterowanie tymi lopatkami sie zacina).

Spotkal sie ktos z czyms takim ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

EGRa u nas nie ma. 1.5 bar to chyba za dużo, turbo może przeładowywać jeśli uszkodzony jest blowoff lub wastegate. Gruszkę wastegate można ponoć sprawdzić strzykawką. Temat raczej dla kogoś z doświadczeniem.
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: Animal »

Dziekuje Kuzyn_z_Sosnowca za podpowiedź. Też czytalem ze takie cos moze byc spowodowane gdy turbo sie przeladowuje i to by mialo sens.

Wiem, że większość osób używa słów blowoff (jak rozumiem to jest zawór upustowy - link w zalaczniku).
A ten wastegate, to zapewne nie jest zawór podciśnienia (link w zalaczniku) ?
Podejrzewam, ze to nie zawór podcisnienia, ale w takim razie gdzie jest ten wastegate bym mógł go sprawdzić lub wymienic ?

Zawór upustowy wymienialem na nowy oryginalny, natomiast zawór podciśnienia i kupilem nowy i taki jak byl wczesniej zamontowany w aucie (po vinie powinien byc jednak inny) + kabelki do tego zaworku.

Na razie zamówiłem oryginalny czujnik ciśnienia boscha i moze dzis lub jutro go zaloze.

Ten wastegate mnie teraz ciekawi. Gdzie to cos jest?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wastegate (google grafika polecam) to zawór w turbinie sterowany pneumatycznie za pomocą gruszki, która jest przy turbinie. Podciśnienie do gruszki podaje elektrozawór z drugiego zdjęcia. Coś więc jest na rzeczy.
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: Animal »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Wastegate (google grafika polecam) to zawór w turbinie sterowany pneumatycznie za pomocą gruszki, która jest przy turbinie. Podciśnienie do gruszki podaje elektrozawór z drugiego zdjęcia. Coś więc jest na rzeczy.
Dziekuje. Cos na pewno jest na rzeczy, bo czytalem ze cisnienie oczekiwane i rzeczywiste moze sie roznic maxymalnie o 10%, ale nie 50% jak u mnie. Ciekawi mnie czy jak mi cisnienie pokazuje 1,5 bara to auto jedzie jeszcze mocniej? To by bylo niemozliwe chyba by to turbina wytrzymala taki wzrost z 0,8 bara standardowego na 1,5 bara, Slyszalem i czytalem ze turbiny dają rade o 0,2 bara lepiej sie krecic i tak mam ustawione u mnie.

Czy jest mozliwe ze jak mam zly elektrozawór założony u mnie (nie zgadza sie po vinie) to czy moze on dawac za duzo pary i stad te notoryczne problemy (mimo iz taki elektrozawor jest w innych silnikach tjet 120km)?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: emmer »

szukasz w częściach, a czemu wykluczyłeś lpg? właśnie przy dużym obciążeniu linea pętli pb. jeżeli masz źle wystrojoną instalację to może tu szukać?
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: Animal »

emmer pisze:szukasz w częściach, a czemu wykluczyłeś lpg? właśnie przy dużym obciążeniu linea pętli pb. jeżeli masz źle wystrojoną instalację to może tu szukać?
Dzieki. JEst to koncepcja, której nie zakładam raczej, bo na benzynie mam tak samo. Chyba nie powinno sie to dziac na benzynie jesli lpg bylby zle ustawiony?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: emmer »

ciężko wyczuć. jeżeli rozwaliło mapy to i tu i tu będzie nie tak.

a tak się zastanawiam: pierwsze zdjęcie na samym dole. skrót EGR?
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: Animal »

emmer pisze:ciężko wyczuć. jeżeli rozwaliło mapy to i tu i tu będzie nie tak.

a tak się zastanawiam: pierwsze zdjęcie na samym dole. skrót EGR?
emmer: gdzie widzisz napis EGR na zdjęciu ?
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: adamson »

EV-153 A 374
46813571 12V
to widać
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: emmer »

pierwsze zdjęcie. na samym dole srebrna plakietka. patzryłem u siebie i jest tam EGR Made in Germany
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: Animal »

emmer: masz doskonaly wzrok.

To jest chyba czujnik cisnienia a nie egr?

-- 25 maja 2016, o 09:24 --

dzis bede ten czujnik wymienial na nowy...mechanik ma tez zalecenie by pocisnal moją linke na drodze szybkiego ruchu i sprawdzil jak sie sprawuje przy szybkiej jezdzie autostradowej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5150
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 399 razy
Otrzymał podziękowań: 652 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: smak56 »

W 1.3 mj jest podobny o numerze 0281 002 845 z bocznym mocowaniem i znajduje się na kolektorze ssącym (ten z wymienianym przez kolegów termistorem).
smak56
* * * *
Obrazek
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: Animal »

niestety wymiana zaworku na nowy oryginalny nie pomogla. Jest nadal tak samo, zarówno na benzynie jak i na gazie. Tak naprawde to pozostaje albo turbina albo zawor podcisnienia taki jak po vinie powinien byc

-- 9 cze 2016, o 20:08 --

Witam ponownie.

Wydaje mi sie ze udalo mi sie(tzn mojemu mechanikowi sie udalo) rozwiązać problem ze zbyt duzym rzeczywistym cisnieniem doladowania w stosunku do oczekiwanego doladowania, co powodowalo przeladowania turbiny na trasie i brak mocy.

i pomyslec ze 2 dni temu bylem u jakiegos mechanika ktory testowal m,i gruszke turbiny i stwierdzil ze ona sie zacina i trzeba wyjac cala turbine i moze sie uda ją rozruszać...a jak nie to regeneracja turbiny....


Mój mechanik coś nie byłdo tej koncepcji przekonany. Dzis testowanie gruchy przy pomocy strzykawki i .... grucha chodzi az milo. Turbina teoretycznie tez dziala...bo przeciez 1,5 bara dmucha i wczesniej jak mialem turbine wyjetą to sprawdzal ją z zewnątrz gosciu od turbin i wg niego byla sprawna i by jej nie robil (bez rozkrecania)

Otóż okazalo się że mialem zle podlaczone kabelki do zaworku podcisnienia. (tak kupilem, a pozniej zawór był przeciez sprawdzany tez u speców z ASO fiata i jakos nie rozwiązali problemu i zostawili zle podpiete- co prawda u mnie byly z mocą 2 problemy: zawor upustowy i zle podlczone kabelki do zaworku podcisnienia. W aso mogli chociaz kabelki dobrze podlaczyc).

Powinno to wygladac tak:
http://rafal.sosnowiec.pl/bravo/polaczenie.jpg

Zawór jest bez znaczenia i jak najbardziej moze byc ten co mam ja i adamson mimo iz wg vinu powinien byc inny.

Po prawidłowym podlaczeniu, poczatkowo mocy nie bylo....wykres dochodzil do polowy skali....ale po odlaczeniu akumulatora na 15 min i podlaczeniu ponownym jest juz wszysko cacy. Musialo sie chyba skalibrowac cos na nowo.

Plynniej przyspiesza, i co najwazniejsze rzeczywiste doladowanie jest prawie zgodne z oczekiwanym (no ciutke wyzsze jest rzeczywiste). Teraz jak sie jedzie 120km/h to na wykresie sa 2,3 kreski zamiast polowy skali. Jestem teraz pelen nadzieji ze moje wszystkie problemy zniknely....

A w sobote wyjazd nad morze pod Szczecin to fajnie bedzie pojechac w koncu szybciej niz 110km/h.

MAm nadzieje ze komus sie przyda i kazdy chociaz z ciekawosci zajrzy do siebie pod maske i sprawdzi czy ma dobrze podpiete.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Turbo - p0240

Post autor: Tomek »

Czekamy na dalsze , mam nadzieję dobre wieści, i napisz koniecznie jak samochód będzie zachowywał się w trasie.
Bardzo się cieszę że wreszcie się udało.
ODPOWIEDZ