Oring rury?

Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Oring rury?

Post autor: martens24 »

Niestety dalej mi ubywa płynu chłodniczego z układu. Instalacja LPG uszczelniona i wszystkie połączenia suche. Z chłodnicą też wszystko ok, jest sucha i węże wychodzące też ok. Wyciek pojawia się na posadzce pod jakby rozrządem silnika. Pierwsza myśl przepuszcza pompa wody ale pojawia się na forach temat oringu rury, który wchodzi do bloku silnika przy właśnie pompie wody. Trudna sprawa podobnież do zdiagnozowania ze względu na utrudniony dostęp. Temat podobno często pojawiający się w T-jetach. Na naszym forum zauważyłem tylko temat oringu wspomniany przez Emmera w temacie "Przegląd gwarancyjny". Ktoś coś więcej wie...
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Oring rury?

Post autor: zibi186 »

Witam. Swojego czasu też miałem podejrzenie o ubytki płynu i wówczas gazownik wstrzyknal mi do zbiorniczka płynu " kontrast " - ciecz, która ułatwia lokalizację ubytków, bo przy odpowiednim oświetleniu "swieci" :) Może poproś o to samo ? Poza tym, czy nie zauważyłeś może nadmiernego kopcenia na biało z wydechu ? Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Oring rury?

Post autor: leszek1234 »

martens24 pisze: Temat podobno często pojawiający się w T-jetach..
:? :? :? szczerze mówiąc pierwsze słyszę, ale, tak jak napisał zibi, dodatek fluorescencyjny byłby najlepszym rozwiązaniem,
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Oring rury?

Post autor: martens24 »

Trochę wzmianek pojawia się na ten temat na forach bravo ale też nie za bardzo.
zibi186 pisze: Poza tym, czy nie zauważyłeś może nadmiernego kopcenia na biało z wydechu ?
Uszczelkę pod głowicą wykluczam; dymi normalnie, w zbiorniczku na płyn nie bulgoczę, pod korkiem żadnego majonezu. Ogólnie samochód chodzi ok tylko to ubywanie płynu :zlawy
Darcolo
klubowicz
klubowicz
Posty: 45
Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
Przebieg: 156000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2009
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Oring rury?

Post autor: Darcolo »

U mnietenże oring wymieniono na gwarancji- z tego,co mówili mechanicy, to dostęp faktycznie niełatwy. W moim przypadku diagnoza była łatwiejsza, bo płyn chłodniczy ma swoisty kolor,który osadził się w pobliżu rury pompy wody. Nawiasem mowiac w seicento 1.1 mialem okazję wymieniać ten oring, ale w seju był łatwy dostęp (w t-jecie z przodu jest turbina).
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Oring rury?

Post autor: martens24 »

Darcolo pisze:U mnietenże oring wymieniono na gwarancji- z tego,co mówili mechanicy, to dostęp faktycznie niełatwy. W moim przypadku diagnoza była łatwiejsza, bo płyn chłodniczy ma swoisty kolor,który osadził się w pobliżu rury pompy wody. Nawiasem mowiac w seicento 1.1 mialem okazję wymieniać ten oring, ale w seju był łatwy dostęp (w t-jecie z przodu jest turbina).
Duży miałeś wyciek płynu, musiałeś dolewać do zbiornika?
Darcolo
klubowicz
klubowicz
Posty: 45
Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
Przebieg: 156000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2009
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Oring rury?

Post autor: Darcolo »

Niezbyt duży, chyba nawet nie zdążyłem dolać, ale pod samochodem ślad wycieku już był.
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Oring rury?

Post autor: emmer »

Tak jak pisałeś na początku u mnie to były robione ale też na gwarancji
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Oring rury?

Post autor: duskap »

Również miałem ten oring robiony. Po gwarancji już (kosztów nie pamiętam ale nie tak drogo).
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Oring rury?

Post autor: martens24 »

duskap pisze:Również miałem ten oring robiony. Po gwarancji już (kosztów nie pamiętam ale nie tak drogo).
Miałeś może podobnie jak ja czyli, że nie było widać dokładnie skąd cieknie płyn tylko przybliżone miejsce wycieku? I czy wyciek zlokalizowano dopiero po zdjęciu gratów. Pytam dokładnie bo czeka mnie najprawdopodobniej robota tego- cały czas wycieka płyn...
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Oring rury?

Post autor: duskap »

martens24 pisze:
duskap pisze:Również miałem ten oring robiony. Po gwarancji już (kosztów nie pamiętam ale nie tak drogo).
Miałeś może podobnie jak ja czyli, że nie było widać dokładnie skąd cieknie płyn tylko przybliżone miejsce wycieku? I czy wyciek zlokalizowano dopiero po zdjęciu gratów. Pytam dokładnie bo czeka mnie najprawdopodobniej robota tego- cały czas wycieka płyn...
Dokładnie tak. Znaczy się wg mnie od razu było wiadome skąd leci. ASO upierało się jednak na pompie wody. Po wymianie pompy wody i rozrządu ASO oznajmiło "Proszę Pana jednak cieknie jeszcze z jednego miejsca..."
ODPOWIEDZ