Oring rury?
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Oring rury?
Niestety dalej mi ubywa płynu chłodniczego z układu. Instalacja LPG uszczelniona i wszystkie połączenia suche. Z chłodnicą też wszystko ok, jest sucha i węże wychodzące też ok. Wyciek pojawia się na posadzce pod jakby rozrządem silnika. Pierwsza myśl przepuszcza pompa wody ale pojawia się na forach temat oringu rury, który wchodzi do bloku silnika przy właśnie pompie wody. Trudna sprawa podobnież do zdiagnozowania ze względu na utrudniony dostęp. Temat podobno często pojawiający się w T-jetach. Na naszym forum zauważyłem tylko temat oringu wspomniany przez Emmera w temacie "Przegląd gwarancyjny". Ktoś coś więcej wie...
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Oring rury?
Witam. Swojego czasu też miałem podejrzenie o ubytki płynu i wówczas gazownik wstrzyknal mi do zbiorniczka płynu " kontrast " - ciecz, która ułatwia lokalizację ubytków, bo przy odpowiednim oświetleniu "swieci" Może poproś o to samo ? Poza tym, czy nie zauważyłeś może nadmiernego kopcenia na biało z wydechu ? Pozdrawiam
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Oring rury?
szczerze mówiąc pierwsze słyszę, ale, tak jak napisał zibi, dodatek fluorescencyjny byłby najlepszym rozwiązaniem,martens24 pisze: Temat podobno często pojawiający się w T-jetach..
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Oring rury?
Trochę wzmianek pojawia się na ten temat na forach bravo ale też nie za bardzo.
Uszczelkę pod głowicą wykluczam; dymi normalnie, w zbiorniczku na płyn nie bulgoczę, pod korkiem żadnego majonezu. Ogólnie samochód chodzi ok tylko to ubywanie płynuzibi186 pisze: Poza tym, czy nie zauważyłeś może nadmiernego kopcenia na biało z wydechu ?
-
- klubowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
- Przebieg: 156000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Oring rury?
U mnietenże oring wymieniono na gwarancji- z tego,co mówili mechanicy, to dostęp faktycznie niełatwy. W moim przypadku diagnoza była łatwiejsza, bo płyn chłodniczy ma swoisty kolor,który osadził się w pobliżu rury pompy wody. Nawiasem mowiac w seicento 1.1 mialem okazję wymieniać ten oring, ale w seju był łatwy dostęp (w t-jecie z przodu jest turbina).
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Oring rury?
Duży miałeś wyciek płynu, musiałeś dolewać do zbiornika?Darcolo pisze:U mnietenże oring wymieniono na gwarancji- z tego,co mówili mechanicy, to dostęp faktycznie niełatwy. W moim przypadku diagnoza była łatwiejsza, bo płyn chłodniczy ma swoisty kolor,który osadził się w pobliżu rury pompy wody. Nawiasem mowiac w seicento 1.1 mialem okazję wymieniać ten oring, ale w seju był łatwy dostęp (w t-jecie z przodu jest turbina).
-
- klubowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
- Przebieg: 156000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Oring rury?
Niezbyt duży, chyba nawet nie zdążyłem dolać, ale pod samochodem ślad wycieku już był.
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Oring rury?
Również miałem ten oring robiony. Po gwarancji już (kosztów nie pamiętam ale nie tak drogo).
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Oring rury?
Miałeś może podobnie jak ja czyli, że nie było widać dokładnie skąd cieknie płyn tylko przybliżone miejsce wycieku? I czy wyciek zlokalizowano dopiero po zdjęciu gratów. Pytam dokładnie bo czeka mnie najprawdopodobniej robota tego- cały czas wycieka płyn...duskap pisze:Również miałem ten oring robiony. Po gwarancji już (kosztów nie pamiętam ale nie tak drogo).
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Oring rury?
Dokładnie tak. Znaczy się wg mnie od razu było wiadome skąd leci. ASO upierało się jednak na pompie wody. Po wymianie pompy wody i rozrządu ASO oznajmiło "Proszę Pana jednak cieknie jeszcze z jednego miejsca..."martens24 pisze:Miałeś może podobnie jak ja czyli, że nie było widać dokładnie skąd cieknie płyn tylko przybliżone miejsce wycieku? I czy wyciek zlokalizowano dopiero po zdjęciu gratów. Pytam dokładnie bo czeka mnie najprawdopodobniej robota tego- cały czas wycieka płyn...duskap pisze:Również miałem ten oring robiony. Po gwarancji już (kosztów nie pamiętam ale nie tak drogo).