Wymiana świec.

Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: helletic »

Wydmuchaj syf sprężonym powietrzem, zanim odkręcisz świece.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: karol_zydek »

Tak tylko czym?
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: zibi186 »

W ostateczności można chyba kupić pojemnik ze sprężonym powietrzem , taki jak do czyszczenia elektroniki 😉
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: karol_zydek »

Dzięki. Coś pomyślę ;)
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: helletic »

Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: alvaro »

Jaka szczelina powinna być w świecach w Lince 1.3 8V z LPG?
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: Szczypior »

alvaro pisze:Jaka szczelina powinna być w świecach w Lince 1.3 8V z LPG?
Zapewne chodziło Ci o 1.4
Według katalogu 1mm
https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-p ... A-10/4327/
Kefffirek
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2017, 7:02
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 1 raz

Re: Wymiana świec.

Post autor: Kefffirek »

Jakie świece polecacie do Linki 1.4 8V LPG? Według konfiguratora NGK wychodzi tylko model NGK 6806. Czy jakieś inne marki lub modele wchodzą w rachubę?
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: skory85 »

Włóż dedykowane po co sobie życie utrudniać? Sprzedawca ze sklepu powiedział że Bosch to lipa...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: grv »

Powiem Wam szczerze, że tylko w jednym samochodzie wymieniłem świece, a i tak nie trzeba było, bo problemu nie rozwiązało.
Jeżeli nie ma kłopotu z odpalaniem czy pracą silnika, to po co wymieniać?
Przewody zdarzało mi się wymieniać, bo było przebicie, ale świec nie było potrzeby, a kilometrów kiedyś robiłem sporo i to w różnych samochodach:)
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: skory85 »

grv pisze: 07 paź 2018, 19:05 Powiem Wam szczerze, że tylko w jednym samochodzie wymieniłem świece, a i tak nie trzeba było, bo problemu nie rozwiązało.
Jeżeli nie ma kłopotu z odpalaniem czy pracą silnika, to po co wymieniać?
Przewody zdarzało mi się wymieniać, bo było przebicie, ale świec nie było potrzeby, a kilometrów kiedyś robiłem sporo i to w różnych samochodach:)
Jeżeli ktoś ma gaz świece dostają jednym słowem po "dupie". Ja profilaktycznie zmieniam je co roku i muszę szczerze powiedzieć, że różnica po wymianie jest odczuwalna.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: grv »

Na gazie tak, ale mówię o benzynie. Z gazem nigdy nie miałem styczności.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: zibi186 »

grv pisze: 07 paź 2018, 19:05 Powiem Wam szczerze, że tylko w jednym samochodzie wymieniłem świece, a i tak nie trzeba było, bo problemu nie rozwiązało.
Jeżeli nie ma kłopotu z odpalaniem czy pracą silnika, to po co wymieniać?
Przewody zdarzało mi się wymieniać, bo było przebicie, ale świec nie było potrzeby, a kilometrów kiedyś robiłem sporo i to w różnych samochodach:)
Rozumiem że w Twoim rozumieniu problem ze świecami jest tylko wówczas, gdy już iskry nie ma w ogóle 😉 Moim zdaniem nie bierzesz pod uwagę , że elektrody świecy nie działają tak zupełnie 0-1 . Przez caly czas elektroda się wypala - przerwa się zwiększa . Utrudnia to zaplon co w szczególnych warunkach moze być problematyczne . Nie mowię tu juz o takich sprawach jak niepełne spalanie mieszanki co moze być związane z kolei ze spadkami mocy oraz gorszymi wynikami na teście spalin . Większa przerwa - gorszy przeskok iskry . Nie jestem ani elektrykiem , ani mechanikiem samochodowym , ale takie mam wyobrażenie o świecach i ich pracy . Zatem jeśli nawet przez dlugi czas ( jak to ma miejsce w przypadku naszych irydowych świec ) używania , świece nie wykazują zadnych problemów, to zgodnie ze starą szkolą powinno się chyba okresowo wykręcić je choćby po to , zeby ustawić przerwę na elektrodach i przy okazji obejrzeć ją . To daje wyobrazenie i wiadomosci odnosnie tego , czy spalanie w komorze jest wlaściwe . Tak to widzę 😊 Pozdrawiam 😊
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: helletic »

Poza tym upalona elektroda może spaść do cylindra...auuuććć
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Wymiana świec.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Proponuję świece z Ziła 130, bo palił w każdych warunkach i był niezniszczalny.
ODPOWIEDZ