Usunięcie EGR

tedy1
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 04 lis 2014, 11:16
Przebieg: 200000
Silnik: 1,3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy

Usunięcie EGR

Post autor: tedy1 » 03 lip 2015, 19:26

Witam.
Potrzebuję zaślepić egr i usunąć z komputera, jakiś dobry i niedrogi fachowiec okolice Głogowa dolnyśląsk,
Linea 1.3 Multijet 2007r

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4414
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: smak56 » 05 lip 2015, 22:33

Po co chcesz go usunąć? Nowy masz od około 300 zł, a we Wrocławiu zregenerują za 140 zł. (https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 2980,d.bGg" onclick="window.open(this.href);return false;)
smak56
****
Obrazek

tedy1
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 04 lis 2014, 11:16
Przebieg: 200000
Silnik: 1,3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: tedy1 » 06 lip 2015, 10:02

Długo nie wytrzyma bo więcej poruszam się po mieście a co pół roku czyścić lub wymieniać za duże koszty.
Brak kanału, żeby to samemu zrobić i zły dostęp.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4414
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: smak56 » 06 lip 2015, 12:04

Jazda po mieście nie musi oznaczać zamulania EGR-a. Nie wiem jak długo masz auto, ale poczytaj na forum o technice jazdy 1.3 multijet. Rady mireks-a są nieocenione i powodują, że auto śmiga jak trzeba. Więcej gazu na 2 i 3 biegu, utrzymywanie silnika powyżej 2 tys. obrotów i problem w zasadzie znika. Wyczyścić co jakiś czas doloty powietrza.
smak56
****
Obrazek

tedy1
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 04 lis 2014, 11:16
Przebieg: 200000
Silnik: 1,3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: tedy1 » 06 lip 2015, 19:14

Autko posiadam od listopada zeszłego roku, od dwóch miesięcy ma taką czkawkę przy zmianie biegów jakby nie chciało ciągnąć, lekko go przymula a później już normalnie ciągnie. A jeździć jak kolega pisze 2500- 3000 obrotów zacząłem od miesiąca.
Przeczytałem dużo o egr ale nie znalazłem dokładniejszego opisu jak go wymontować z Linei. . Piszą że potrzebny jest kanał.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6546
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 06 lip 2015, 20:54

A co z kompem? Wykryje brak sygnału i wejdzie w tryb awaryjny? Odłącz wtyczkę od EGR, pojeździj i zobacz czy coś się stanie.

darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: darcyn » 06 lip 2015, 21:11

egr to się zaślepia a nie usuwa

tedy1
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 04 lis 2014, 11:16
Przebieg: 200000
Silnik: 1,3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy

Re: Usunięcie EGR,

Post autor: tedy1 » 07 lip 2015, 20:32

Dzisiaj przeczyściłem mapsensor, przepływkę, przewód dolotowy, kolektor ssący tylko od wejścia dolotu nie miałem klucza i kanału żeby dobrać się do niego i egr-u. Trochę było tam syfu. Pojeżdżę trochę i zobaczę jaki to dało efekt.

Napisałem "wywalić" ale w zamyśle miałem zaślepić.


znalazłem coś takiego o czyszczeniu kolektora ssącego:

https://www.youtube.com/watch?v=5pot950b7gU" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=D_ectjSZPhE" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy ktoś ze znawców tematu może się wypowiedzieć czy nie jest to szkodliwe dla silnika jeżeli jest on dość mocno zawalony sadzą ?

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6546
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 07 lip 2015, 22:30

Traci moc, więcej pali i może kopcić.

Awatar użytkownika
lukkash
klubowicz
klubowicz
Posty: 315
Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
Przebieg: 222000
Silnik: 1.3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: okolice Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: lukkash » 07 lip 2015, 23:25

miałem specyfik do czyszczenia egr w aerozolu WYNNS EGR i szczerze mówiąc nie odczułem różnicy... EGR jest po komorze spalania umieszczony patrząc pod kątem wędrującego do niego powietrza, dlatego uważam, że dawkowanie preparatu do kolektora dolotowego, który przepali się w cylindrze i trafi dopiero do EGR raczej nic nie da.

Jedyna rada, jeżeli nie chcesz demontować połowy silnika żeby go wyjąć, to deptać, deptać i deptać...duży przepał i jazda na wyższych obrotach po pewnym czasie częściowo udrożni zawór
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic

Obrazek

było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM

tedy1
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 04 lis 2014, 11:16
Przebieg: 200000
Silnik: 1,3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: tedy1 » 08 lip 2015, 17:27

No i panowie po tych zabiegach całkiem nie to auto, niema czkawki, nawet zniknęły falujące obroty, lepiej się zbiera.
I co najważniejsze to zaoszczędzone w pierwszym warsztacie 300 stówy bo chyba przestraszyli się dojścia do EGR , stało autko u nich półtora dnia i nie ruszyli nawet żadnej śrubki.
W drugim wołał za zaślepienie i wgranie nowego softu 600 stów plus wydatek na dojazd.
Dziękuję bardzo tym osobom co opisali swoje problemy - a pomoc na tym forum zaoszczędziła mi sporo kasy.
Jak będę miał trochę czasu to wypróbuję któryś z tych specyfików do czyszczenia kolektora ssącego.
A zapomniałem, mają od mnie po piwku.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4414
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: smak56 » 08 lip 2015, 18:41

tedy1; Poczytaj tutaj, http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... %C4%87+egr" onclick="window.open(this.href);return false;", czyściłem tak dwa razy w ciągu prawie pięciu lat.
smak56
****
Obrazek

tedy1
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 04 lis 2014, 11:16
Przebieg: 200000
Silnik: 1,3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: tedy1 » 08 lip 2015, 19:13

Tak jak opisałeś wyżej to zrobiłem z EGR ale muszę wyczyścić kolektor, jest trochę zasyfiony a niewiem czy tym WURTH-em można tak zrobić.

Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: marco53 » 08 lip 2015, 20:13

Kiedy walczyłem ze swoją LINKĄ - problem czyszczenia EGR-a i dolotu też zaistniał. Na moją propozycję użycia stosownych "czyszczaczy' mechanik spuentował stwierdzeniem że może być różnie, bo jeśli zasyfienie jest poważne to mogą poodklejać się kawałki, nawet spore tego syfu i narozrabiać. Chemia jest dobra jeśli stosowana często i regularnie.
Wynik :
demontaż i czyszczenie, element dolotowy do kolektora nawet karcherem - stan po "nówka, nierdzewka"

Robię jeszcze jeden "myk" z turbiną - co jakiś czas przy jeszcze ciepłej, rękawica i operowanie popychaczem od "gruszki" góra dól i tak kilka razy na maxa . Niech się oczyści . Bo jeśli pracuje tylko w pewnych granicach to właśnie później łopatki blokują się gdy potrzeba więcej powietrza - może to zły patent ale póki co wszystko chodzi a sam już najechałem ponad 40 tys.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4414
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Usunięcie EGR

Post autor: smak56 » 08 lip 2015, 20:32

Z samym kolektorem dolotowym jest tak jak pisze marco53. Ja nie odważyłem się tam niczym psikać, gdyż obawiałem się, że spłynie to do cylindrów i EGR-a i jeszcze bardziej go zamuli. Kolektor czyściłem mechanicznie, wkrętak szmatka i jak daleko się dało. Zauważ, że po odjęciu rury dolotowej do kolektora, niedaleko od wlotu masz taką rurkę pionową około ϕ 25 mm z otworkami (był czas, że tych otworków nie widziałem, tak były zabite). Ta rurka idzie do EGR-a. Po oczyszczeniu, silnik trochę klekotał, bardzo kopcił, ale po ostrej przebieżce wszystko wróciło do normy i jest :ok)
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ