A może wymień olej i filtr ( ja tak zrobiłem i sytuacja wróciła do normy, kontrolka gaśnie bardzo szybko ). Szukając podobnych objawów natrafiłem na forum mazdy użytkownicy opisywali podobny problem gdy montowali filtr oleju z oferty zamienników i po wymianie na oryginalny problem znikał !jarop pisze:Witam
Czytam o kontrolce ciśnienia oleju w 1.4 a ja to samo mam w 1.3 MJ
A mianowicie, jeżeli nie jeżdżę samochodem przez dwa trzy dni, to podczas odpalenia samochodu po tym czasie kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie tak szybko i pojawia się komunikat:
Niskie ciśnienie oleju Silnik Stop
Dodam że samochód odpala normalnie i nic innego się z nim nie dzieje.
Jeżeli jeżdżę samochodem codziennie to wszystko jest w porządku.
Miałem kiedyś takie objawy i to najczęściej w zimie.
Dodam, że olej wymieniłem w październiku w tamtym roku, od tamtego czasu przejechałem 8 tyś. km, olej Selenia WR 5W-40 Na miarce jest pełen stan oleju i nic nie ubywa. Przebieg 69 250 km
Czy to wina czujnika ciśnienia oleju? Czy może coś innego się sypie.
Kontrolka cisnienia oleju
- daniczer
- klubowicz
- Posty: 386
- Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Kontrolka cisnienia oleju
-
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Kontrolka cisnienia oleju
W ASO nie byłem i szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o ty że bagnet może pokazywać niewłaściwy poziom oleju. Bagnet mam od nowości i nie był wymieniany. Z drugiej strony, jeżeli oleju byłoby za mało, to chyba zawsze za każdym odpaleniem samochodu pojawiałby się tan komunikat. U mnie tylko przy dłuższym postoju, jak jeżdżę codzienne to wszystko jest w porządku.
Jak sądzicie?
Z tego co pamiętam wlałem 3 litry oleju podczas wymiany a w 1.3 wchodzi jakieś 3,3L
Jak sądzicie?
Z tego co pamiętam wlałem 3 litry oleju podczas wymiany a w 1.3 wchodzi jakieś 3,3L
- lukkash
- klubowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
- Przebieg: 222000
- Silnik: 1.3 MultiJet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: okolice Rybnika
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Kontrolka cisnienia oleju
jarop świeci Ci czerwona kontrolka, czy taki zółty trójkąt z wykrzyknikiem? U mnie świecił się czasem ten żóty trójkąt, po lekturze instrukcji obsługi auta wyszło że dotyczy on czujnika ciśnienia oleju (dziwne bo powinna się świecić czerwona olejniczka, ale tak jest w multijecie). Jeeli pojawia Ci się w/w trójkąt, to sprawdź na początek kabel masowy (gruby przewód) jaki idzie od ujemnego bieguna akumulatora i jest przykręcony do podłużnicy oraz obudowy skrzyni biegów, może masz go gdzieś skorodowany i pojawia się problem z napięciem-u mnie tak było
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
-
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Kontrolka cisnienia oleju
Żółty trójkąt mi się nie świeci. Tylko kontrolka ciśnienia oleju po dłuższym postoju nie gaśnie tak szybko przy uruchamianiu silnika. Ten przewód od masy mam skorodowany, zaśnidziały. Doleję chyba trochę ojeju (jakieś 0,2L), mimo iż na miarce pokazuje mi MAX. Bo jak podczas wymiany wlałem równe trzy litry a tam wchodzi 3,2L i od czasu wymiany może trochę ubyło to pewnie jest już poniżej trzech litrów.
Nic się nie stanie jak oleju będzie w silniku trochę za dużo niż powinno być?
A i jeszcze jedno mnie zastanawia. Jak wymieniam olej i sprawdzam na bagnecie jego poziom to bagnet jest w tym starym oleju. Jak w innych samochodach wymieniam olej to po wymianie zawsze na bagnecie jest czyściutki nowy olej, a tu stary. Dodam że olej wymieniam zawsze przy rozgrzanym silniku i czekam dosyć długo zanim wyleci (ścieknie) wszytko.
Też tak macie? Czy to normalne?
Nic się nie stanie jak oleju będzie w silniku trochę za dużo niż powinno być?
A i jeszcze jedno mnie zastanawia. Jak wymieniam olej i sprawdzam na bagnecie jego poziom to bagnet jest w tym starym oleju. Jak w innych samochodach wymieniam olej to po wymianie zawsze na bagnecie jest czyściutki nowy olej, a tu stary. Dodam że olej wymieniam zawsze przy rozgrzanym silniku i czekam dosyć długo zanim wyleci (ścieknie) wszytko.
Też tak macie? Czy to normalne?
- Pawelek
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 cze 2015, 14:01
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 1 raz
Re: Kontrolka cisnienia oleju
Nie jest zdrowo lać olej ponad max,on się tak jakby pieni i wytwarza ciśnienie, w najgorszym wypadku może wysadzić brokiem,lub znajdzie sobie jakąś nieszczelnosc i tamtędy wywali.A to ze masz po wymianie czarny bagnet to normalka bo masz disla.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Kontrolka cisnienia oleju
Dolewanie oleju ponad stan MAX !!!!!!! jest dla silnika bardziej szkodliwe niż poziom MIN .Rośnie wtedy znacząco ciśnienie w skrzyni korbowej,a dodatkowo olej może być rozbryzgiwany przez wał korbowy co z kolei jest przyczyną jego pienienia , a co za tym idzie szybszego utleniania i pogorszenia się warunków smarowania, a także ZWIĘKSZONEGO ZUŻYCIA !!!!!!.Wystarczy zawsze trzymać poziom jaki zaleca producent /zaznaczony poziomą kreską na bagnecie/ i będzie o,key.Do samych olejów nie będę wracał bo w ubiegłym roku pisaliśmy na ten temat wyczerpująco .
WAŻNA uwaga dotycząca poziomu oleju w naszych dieslach /koledzy też o tym pisali/ to BEZWZGLĘDNA dbałość o jego poziom - aby nie był niższy niż pozioma kreska na bagnecie bo napinacz łańcucha rozrządu jest sterowany ciśnieniem oleju i w przypadku niskiego poziomu i zbyt słabego ciśnienia tegoż oleju może sobie po prostu przeskoczyć - co potem to myślę,że komentarz jest zbyteczny.
WAŻNA uwaga dotycząca poziomu oleju w naszych dieslach /koledzy też o tym pisali/ to BEZWZGLĘDNA dbałość o jego poziom - aby nie był niższy niż pozioma kreska na bagnecie bo napinacz łańcucha rozrządu jest sterowany ciśnieniem oleju i w przypadku niskiego poziomu i zbyt słabego ciśnienia tegoż oleju może sobie po prostu przeskoczyć - co potem to myślę,że komentarz jest zbyteczny.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Kontrolka cisnienia oleju
Mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie w 1.3MJ jest czujnik ciśnienia oleju?
Wczoraj wymieniłem olej (po 5tyś przebiegu). Zobaczę czy to pomoże. Myślę że bagnet pokazuje prawidłowy stan oleju. Bo jak teraz wlałem równe 3 litry to na bagnecie mam prawie cały stan.
Stawiam na czujnik ciśnienia. Jak macie jakieś foto gdzie on jest, to będę wdzięczny.
Wczoraj wymieniłem olej (po 5tyś przebiegu). Zobaczę czy to pomoże. Myślę że bagnet pokazuje prawidłowy stan oleju. Bo jak teraz wlałem równe 3 litry to na bagnecie mam prawie cały stan.
Stawiam na czujnik ciśnienia. Jak macie jakieś foto gdzie on jest, to będę wdzięczny.
- lukkash
- klubowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
- Przebieg: 222000
- Silnik: 1.3 MultiJet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: okolice Rybnika
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Kontrolka cisnienia oleju
pod przepływomierzem, wkręcony w blok silnika (klucz 21)
Na poniższym linku z numerem 9
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... marowanie-
Na poniższym linku z numerem 9
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... marowanie-
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
-
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Kontrolka cisnienia oleju
Jest tak wysoko?
Można go wykręcać i nie obawiać się że olej może się wylać. Pewnie jest nieźle zapieczony. Próbował ktoś to wykręcać?
-- 21 czerwca 2015, o 23:12 --
Na forum Panda Club Polska znalazłem coś takiego o pojawiającym się komunikacie o niskim ciśnieniu oleju:
Problem leży po stronie chłodniczki oleju, w niej znajdują się jakieś zaworki, które ulegają zniszczeniu i nie sa szczelne. Efekt jest taki ze jeżeli samochód stoi dłużej to olej, który powinien częściowo znajdować się z tej chłodniczce, ucieka, i przy próbie uruchomienia silnika pompa oleju nie jest w stanie przetłoczyć odpowiedniej ilości oleju i dlatego po zapapleniu kontrolka nie gasnie. Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana całego elementu, czyli chłodzniczka oleju z wlewem i filtrem oleju.
Co o tym sądzicie? Czy ktoś już to wymieniał?
Można go wykręcać i nie obawiać się że olej może się wylać. Pewnie jest nieźle zapieczony. Próbował ktoś to wykręcać?
-- 21 czerwca 2015, o 23:12 --
Na forum Panda Club Polska znalazłem coś takiego o pojawiającym się komunikacie o niskim ciśnieniu oleju:
Problem leży po stronie chłodniczki oleju, w niej znajdują się jakieś zaworki, które ulegają zniszczeniu i nie sa szczelne. Efekt jest taki ze jeżeli samochód stoi dłużej to olej, który powinien częściowo znajdować się z tej chłodniczce, ucieka, i przy próbie uruchomienia silnika pompa oleju nie jest w stanie przetłoczyć odpowiedniej ilości oleju i dlatego po zapapleniu kontrolka nie gasnie. Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana całego elementu, czyli chłodzniczka oleju z wlewem i filtrem oleju.
Co o tym sądzicie? Czy ktoś już to wymieniał?