Check Engine i błąd P0101
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 sie 2014, 19:41
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gliwice
Check Engine i błąd P0101
Witam
Chciałbym się poradzić może ktoś jeszcze ma taki problem jak ja. Od jakiegoś czasu (chyba już od 1 roku) cały czas zapala się kontrolka Check Engine i po diagnostyce komputerowej zawsze ten sam kod błędu P0101. W lipcu samochód stracił moc, pierwsze przypuszczenie padło na przepływomierz, który został wymieniony na nowy, ale to nie rozwiązało sprawy błąd dalej wyskakuje (a powodem braku mocy było niskiej jakości paliwo). Ostatnio błąd wyskakuje coraz częściej, a że mam kabel diagnostyczny to mogę sobie błędy kasować, ale chodzenie z komputerem co dwa dni do samochodu staje się nudne. Zauważyłem, że błąd najczęściej pojawia się jeśli jadąc na biegu puszczam gaz. Dodam, że samochód ma przejechane niecałe 45k km.
Jeśli ktoś ma pomysł jak rozwiązać problem wyskakującego błędu to proszę o odpowiedź, może ktoś spotkał się z czymś podobnym?
Pozdrawiam
Chciałbym się poradzić może ktoś jeszcze ma taki problem jak ja. Od jakiegoś czasu (chyba już od 1 roku) cały czas zapala się kontrolka Check Engine i po diagnostyce komputerowej zawsze ten sam kod błędu P0101. W lipcu samochód stracił moc, pierwsze przypuszczenie padło na przepływomierz, który został wymieniony na nowy, ale to nie rozwiązało sprawy błąd dalej wyskakuje (a powodem braku mocy było niskiej jakości paliwo). Ostatnio błąd wyskakuje coraz częściej, a że mam kabel diagnostyczny to mogę sobie błędy kasować, ale chodzenie z komputerem co dwa dni do samochodu staje się nudne. Zauważyłem, że błąd najczęściej pojawia się jeśli jadąc na biegu puszczam gaz. Dodam, że samochód ma przejechane niecałe 45k km.
Jeśli ktoś ma pomysł jak rozwiązać problem wyskakującego błędu to proszę o odpowiedź, może ktoś spotkał się z czymś podobnym?
Pozdrawiam
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Check Engine i błąd P0101
Nie znam dokładnie MJeta, więc strzelam: sprawdzałeś wskazania czujnika ciśnienia powietrza ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
może być tak że łopatki turbiny się zacinają w momencie jak puszczasz gaz nie zdążą się przymknąć i jest wtedy przeładowanie i wchodzi w tryb awaryjny, albo egr do czyszczenia zaczął bm od tych dwóch rzeczy.
Pozdrawiam wszystkich
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Na forum Stilo znalazłem takie coś: Stilo 1.9 jtd
1. P0608 wyjście A sygnał predkości (VSS) modułu sterującego
2. P0120 przepustnica czujnik położenia pedału przełącznik A - usterka
3. P0101 czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza sygnał poza zakresem.
Powiem Wam co u mnie było trzeba zrobić aby samochód powrócił do sprawności.
Jeden z kolegów poradził mi abym zaczął od wymiany oleju bo mam go za mało.
Co prawda do wymiany zostało mi jeszcze 1500km ale postanowiłem spróbować.
Wymieniłem olej wszystkie filtry i jak ręką odjął. Skasowano błędy i więcej już się nie pojawiły.
Autko jeździ jak nowe.
Użytkownicy tamtego forum doradzali tak jak u nas. Rozwiązanie problemu zaskoczyło ich i nie bardzo umieli to wytłumaczyć, ale jeżeli poskutkowało?
1. P0608 wyjście A sygnał predkości (VSS) modułu sterującego
2. P0120 przepustnica czujnik położenia pedału przełącznik A - usterka
3. P0101 czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza sygnał poza zakresem.
Powiem Wam co u mnie było trzeba zrobić aby samochód powrócił do sprawności.
Jeden z kolegów poradził mi abym zaczął od wymiany oleju bo mam go za mało.
Co prawda do wymiany zostało mi jeszcze 1500km ale postanowiłem spróbować.
Wymieniłem olej wszystkie filtry i jak ręką odjął. Skasowano błędy i więcej już się nie pojawiły.
Autko jeździ jak nowe.
Użytkownicy tamtego forum doradzali tak jak u nas. Rozwiązanie problemu zaskoczyło ich i nie bardzo umieli to wytłumaczyć, ale jeżeli poskutkowało?
smak56
* * * *
* * * *
- lukkash
- klubowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
- Przebieg: 222000
- Silnik: 1.3 MultiJet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: okolice Rybnika
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Mim zdaniem ma za mały przebieg aby winne były łopatki zmiennej geometrii. Mnie zaczynają się one buntować ale ja mam 175tyś nabite i będę się rozglądał za specem od turbin w celu zrobienia pełnej regeneracji. Ponadto zawieszenie się łopatek nie skutkuje błędem, a jedynie zbyt dużym spalaniem.
Zauważyłem na jakim zakresie obrotów silnika puszczasz gaz i wyskakuje błąd?
Na Twoim miejscu zacząłbym od wyczyszczenia czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym
Zauważyłem na jakim zakresie obrotów silnika puszczasz gaz i wyskakuje błąd?
Na Twoim miejscu zacząłbym od wyczyszczenia czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 sie 2014, 19:41
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Check Engine i błąd P0101
Błąd wyskakuje różnie najczęściej 4 lub 5 bieg obroty 2k - 2,5k. Zdarzyło się też wczoraj, że włączył się błąd zaraz po odpaleniu silnika.lukkash pisze: Zauważyłem na jakim zakresie obrotów silnika puszczasz gaz i wyskakuje błąd?
Wszystkie czujniki czyściłem po tym jak stracił moc, oprócz EGR teraz kolej też na niego może to coś pomoże ;)lukkash pisze: Na Twoim miejscu zacząłbym od wyczyszczenia czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Check Engine i błąd P0101
Masz zapowietrzony układ paliwowy
Problem występuje w STILO, GP oraz ALFA ROMEO
Problem występuje w STILO, GP oraz ALFA ROMEO
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Z tym, że musiałby czuć paliwo, które przy nieszczelnym układzie paliwowym bardzo "capi". Dodatkowo jest przewód powrotny, który spełnia funkcję odpowietrznika. loter; kiedy wymieniany był filtr paliwa? Może to "niskiej jakości paliwo" go zatkało i przez to pompa podaje za mało?ślimak pisze:Masz zapowietrzony układ paliwowy
Problem występuje w STILO, GP oraz ALFA ROMEO
smak56
* * * *
* * * *
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 sie 2014, 19:41
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Check Engine i błąd P0101
Wszystkie filtry były wymieniane w lipcu 2014r., po tym jak samochód stracił moc, i układ paliwowy po wymianie filtra był odpowietrzony. Jak na razie nie sprawdziłem EGR, bo pogoda nie za bardzo na to pozwala .smak56 pisze: kiedy wymieniany był filtr paliwa? Może to "niskiej jakości paliwo" go zatkało i przez to pompa podaje za mało?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Po tym co piszesz trudno jest doradzać, gdyż wiele już zrobiłeś i sprawdziłeś. Oprócz EGR-a /podstawa/, mam jeszcze jeden punkt do sprawdzenia. Czujnik ciśnienia paliwa. Tam jest otworek, który może być zatkany. (podłóż grubą szmatkę, wyleci trochę paliwa)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
A może by tak się najpierw przywitać i napisać coś więcej , a nie od razu sięgać po gotowe rozwiązania .lukash3 pisze:Witam,
Mam taki sam problem - jest jakieś rozwiązanie?
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Check Engine i błąd P0101
Jak kolega przedmówca sugeruje. Fajnie by było sie przywitać chyba ze robisz napad na bank. Uzupełnij profil. Pomożemy bo chcemy, jednak troche od siebie trzeba dać.
Pozdro.
Pozdro.
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 sie 2014, 19:41
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Check Engine i błąd P0101
lukash3 pisze:Witam,
Mam taki sam problem - jest jakieś rozwiązanie?
Ja od siebie mogę powiedzieć, że rozwiązania dalej nie ma, bo czyszczenie układu dolotowego rozwiązuje problem tylko na jakiś czas, w porywach bez błędu można pojeździć nawet 2 miesiące
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Chyba się nie rozumiemy .......od siebie - chodziło o krótki opis auta i ewentualnie zakup , eksploatacja (zadowolenie lub nie) a nie Twoja recepta na tą usterkę