Check Engine i błąd P0101

lukash3
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 24 lut 2015, 17:21
Przebieg: 100000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2009

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: lukash3 »

Przepraszam urażonych kolegów. Samochód jakiego dotyczy usterka to Alfa Mito 1.3 JTD mojej mamy z przebiegiem 100 000 i DPF. Przepływomierz miałem okazję podmieniać na nowy, tak samo nie pomogło. Czyściłem EGR - nie pomogło, chociaż zabieram się za wymianę na nowy. Dolot u mnie jest właściwie czysty, ma może małą warstwę nagaru (naturalną). Głównym problemem jest to, że nie wiem gdzie szukać - czy w elektryce czy fizycznej usterki. Jeśli chodzi o Multiecuscan - wartości przepływomierza jakie pokazuje (zmierzone vs. docelowe) to delikatnie mówiąc bzdury. Pytałem też po serwisach - niestety nie byli w stanie pomóc, usterka nie występuje jakoś szczególnie często. Mam wrażenie, że to nie jest do rozwiązania, chociaż dam znać co się stanie po wymianie EGR na nowy. Kolejnym problemem jest również to, że przez ostatnie 2 miesiące jest spokój. Może nie będę opisywał wszystkiego co sprawdziłem, ale jeśli ktoś chcę wiedzieć to dam mogę opowiedzieć.
loter
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 16 sie 2014, 19:41
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: loter »

daro70 pisze:Chyba się nie rozumiemy .......od siebie - chodziło o krótki opis auta i ewentualnie zakup , eksploatacja (zadowolenie lub nie) a nie Twoja recepta na tą usterkę :pomysli
Napisałem tylko co pomaga na to, bo szukanie przyczyny tego błędu w moim przypadku trwa już ponad rok. Napisałem to czysto dla informacji dla Lukash3, bo jeśli ma podobny problem to może i u niego na jakiś czas się to uspokoi po czyszczeniu.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: emmer »

a DPF?

skoro na multiscsan bzdury to może jakiś pierdołowaty czujnik?
lukash3
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 24 lut 2015, 17:21
Przebieg: 100000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2009

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: lukash3 »

DPF nawet rozpinałem - idealny, osobiście stawiam na EGR lub coś ze sterownikiem.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: Fiacik »

A gdzie i jakie tankujecie paliwo ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: Szczepan »

Odkopie temat bo i ja mam problem.
Przepływomierz wymieniłem na bosch i dalej to samo.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: mwas »

Filtr paliwa kiedy był wymieniany ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: Szczepan »

Jakieś pół roku temu.
Ten błąd nie dotyczy przeplywki?
Skasuje, przejdę 10 km i jest znowu.
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: Szczepan »

Dodam parę danych, zimny silnik pierwsze zdjęcie płynna jazda, drugie gaz wciśnięty prawie do końca i trzecie na postoju.
Na starej przepływce dane podobne, wymieniona nie z powodu błędu tylko takich rozbieżności.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: smak56 »

Z danych, które podałeś masz inne wartości mierzonej masy powietrza, ale co mnie zastanawia to 19,13% otwarcia EGR-a na wolnych obrotach. U mnie za każdym razem jest 2%.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: Szczepan »

Nie powinien być otwarty na postoju i jeździe a 2% czyli zakładam że zamknięty przy przyspieszaniu? Takie info znalazłem w necie, między innymi na forum Alfy
Masy powietrza masz cały czas takie same? Pokrywają się?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: smak56 »

Szczepan pisze: 07 lut 2019, 12:02 Nie powinien być otwarty na postoju i jeździe a 2% czyli zakładam że zamknięty przy przyspieszaniu? Takie info znalazłem w necie, między innymi na forum Alfy
Masy powietrza masz cały czas takie same? Pokrywają się?
Nie wiem, może u mnie jest coś nie tak, ale na wolnych obrotach mam 2%, a przy 2000 obr/min (na postoju) 41%. Takie mam wskazania i ich nie komentuję.
Masy powietrza z grubsza się pokrywają. Ciśnienie doładowania się zwiększa przy błędzie P 0234.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: Szczepan »

A podczas jazdy jak się zachowuje egr? I masa powietrza?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: smak56 »

Szczepan pisze: 07 lut 2019, 16:02 A podczas jazdy jak się zachowuje egr? I masa powietrza?
Nie wiem, nigdy nie sprawdzałem. Wg mnie auto jeździ normalnie więc nie widzę potrzeby sprawdzania, tym bardziej samemu.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Check Engine i błąd P0101

Post autor: Szczepan »

A czy ten błąd może być przez zawór overboost { nie wiem czy tak się nazywa} ten przy chłodnicy?
Odczepilem wężyk od gruszki turbiny o przy silniku, w obie strony jest przepływ powietrza w jedną jest tylko większy opór.
ODPOWIEDZ