Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Awatar użytkownika
gregmotoe398
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
Przebieg: 201000
Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Siechnice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: gregmotoe398 »

wykres doładowania ok, wkręca się. przy wyższych obrotach nawet czuć że stara się przyspieszać i jest znaczna różnica niż z dolnych obrotów (w sensie czuć że turbina działa i widać na wyświetlaczu wszystkie kreski od turbiny).
oczekiwane i rzeczywiste było zbliżone, ale zaraz jeszcze raz sprawdzę bo nie daje mi to wszystko spokoju.
mechanik zajęty moim drugim autem (jak na złość mój drugi t-jet też się zepsuł - wypadanie zapłonu na 4 cylindrze) więc siedzę jak na szpilkach... zrobi bravo wtedy linea zaparkuje u niego...
Grzegorz - Linea T-JET 120KM ;)

Obrazek
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Animal »

gregmotoe398 pisze:wykres doładowania ok, wkręca się. przy wyższych obrotach nawet czuć że stara się przyspieszać i jest znaczna różnica niż z dolnych obrotów (w sensie czuć że turbina działa i widać na wyświetlaczu wszystkie kreski od turbiny).
oczekiwane i rzeczywiste było zbliżone, ale zaraz jeszcze raz sprawdzę bo nie daje mi to wszystko spokoju.
mechanik zajęty moim drugim autem (jak na złość mój drugi t-jet też się zepsuł - wypadanie zapłonu na 4 cylindrze) więc siedzę jak na szpilkach... zrobi bravo wtedy linea zaparkuje u niego...

wypadanie zaplony to slyszalem ze moze byc problem z gazem. Moze to sie pojawiac przy przełączaniu na gaz lub np, gdy sie przelacza z gazu na benzyne jak sie gaz konczy. Daj znac co to znaczy u Ciebie ;]


JAk bedziesz sprawdzal oczekiwane i rzeczywiste to napisz jakie w ogole Ci podaje. czy 0,3 bara, czy 0,8 bara czy 1,0 bara ;)
Awatar użytkownika
gregmotoe398
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
Przebieg: 201000
Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Siechnice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: gregmotoe398 »

Przepraszam że długo nie pisałem co z moją lineą, ale auto stało dwa tygodnie u mechanika a później jak odebrałem już naprawioną to nie mogłem się nacieszyć. A tak szczerze to po prostu byłem mega zabiegany po odbiorze auta.
A teraz przejdę do informacji.
Okazało się że był zerwany klin. Przestawił się rozrząd - stąd brak mocy. Ale po wymianie wszystkiego i poskładaniu, linea odpaliła i ma się dobrze. Silnik pracuje równo. Wkręca się i jeździ zupełnie normalnie.
Mechanik stwierdził, że miałem szczęście ;-)
Po naprawie koła się toczą i na liczniku 200 tyś km się zapaliło więc kolejne 200 tyś przed nami.
A co do bravo i wypadania zapłonu to świeca padla.
Tak więc dalej cieszą mnie dwa T-JET'y i z jazdy czerpię same przyjemności ;-)
Grzegorz - Linea T-JET 120KM ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 »

gregmotoe398 pisze: A co do bravo i wypadania zapłonu to świeca padla.
Tak więc dalej cieszą mnie dwa T-JET'y i z jazdy czerpię same przyjemności ;-)
A co Twoim zdaniem jest lepsze z T-jetem - Bravo czy Linea? , gdybyś tak jedno z nich musiał sprzedać, to które byś sobie zostawił? Pytam, bo coś takiego mnie czeka.

-- 11 października 2016, o 07:58 --
gregmotoe398 pisze: A co do bravo i wypadania zapłonu to świeca padla.
Tak więc dalej cieszą mnie dwa T-JET'y i z jazdy czerpię same przyjemności ;-)
A co Twoim zdaniem jest lepsze z T-jetem - Bravo czy Linea? , gdybyś tak jedno z nich musiał sprzedać, to które byś sobie zostawił? Pytam, bo coś takiego mnie czeka.
Awatar użytkownika
gregmotoe398
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
Przebieg: 201000
Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Siechnice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: gregmotoe398 »

W Bravo mam 150 KM i jest w wersji sport, ma lepsze wyposażenie i mniejszy przebieg, ale jest klimatronik który nie cieszy się dobrą opinią o czym się sam już przekonałem (nie działa nastawienie klap nawiewu - szyba/twarz/nogi).
Linee kupilem od znajomego, znałem auto od podszewki, robiłem wszystko co moglem aby o nią dbać. Pech, zerwany klin ale wszystko działa - jak będzie dalej to się okaże. W linei jest więcej miejsca w bagazniku inny komfort jazdy (spokojniejszy), bardziej miękkie zawieszenie ale za to podatny na wiatr - kołysze przy większych prędkościach na autostradzie.
Dwa auta są z LPG. Dwa auta mają swoje mankamenty ale jakie auto ich nie ma?
Każde ma swoje plusy i minusy. Oczywiście ja to tak odbieram i każdy może mieć swoje zdanie. A że często przesiadam się z bravo do linei i odwrotnie to lubię dwa auta. Trudno mi odpowiedzieć co bym miał teraz sprzedać...
I w tym miejscu pozostawię trzy kropki bo nie wiem co miałbym zrobić. Ale już w marcu będę w sytuacji gdzie taką decyzję będę musiał podjąć. Powiększa się rodzina.
Czas może na Freemonta ;-)
Grzegorz - Linea T-JET 120KM ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Tara78 »

gregmotoe398 pisze:Przepraszam że długo nie pisałem co z moją lineą, ale auto stało dwa tygodnie u mechanika a później jak odebrałem już naprawioną to nie mogłem się nacieszyć. A tak szczerze to po prostu byłem mega zabiegany po odbiorze auta.
A teraz przejdę do informacji.
Okazało się że był zerwany klin. Przestawił się rozrząd - stąd brak mocy. Ale po wymianie wszystkiego i poskładaniu, linea odpaliła i ma się dobrze. Silnik pracuje równo. Wkręca się i jeździ zupełnie normalnie.
Mechanik stwierdził, że miałem szczęście ;-)
Po naprawie koła się toczą i na liczniku 200 tyś km się zapaliło więc kolejne 200 tyś przed nami.
A co do bravo i wypadania zapłonu to świeca padla.
Tak więc dalej cieszą mnie dwa T-JET'y i z jazdy czerpię same przyjemności ;-)
Faktycznie miałeś szczęście bo mnie zerwanie klina kosztowało remont silnika i jedyne 5tyś złotych... To niestety skłoniło mnie do sprzedaży Linei, nie miałam już serca do tego auta. Małpa (linea) jeździ u nowego właściciela i ma się dobrze, nic się nie psuje i jego nie wkurza a u mnie niewdzięcznica ciagle jakieś fochy....
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

u mnie padł zimering na rozrządzie ,nie wiem jeszcze jaki ,moje pytanie jest takie,chciałbym wymienić przy okazji ten klin i tą zębatke,zna ktoś numer tej części bo znając mojego mechanika to powie że tego nie trzeba wymieniać,jestem ciemny z tego więc prosze was o pomoc,czy ta część jest łatwo dostępna ?z góry dziękuje za odpowiedz
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Koło 55203781
Simmering wałka rozrządu 55195339 (40x55X7)
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

dziękuje kuzynie ,padł simering na wale,awaria usunięta, mechanik nie protestował żeby wymienić te koło zębate na wale,wręcz był obyty w temacie,powiedział że w t-jet nie którzy zmieniają je profilaktycznie z racji problemu objechania klinu lub jego zerwania- fabrycznie od nowości może się uszkodzić, miał już przypadek gdze rdza go zezarła a w innych przypadkach klin wygląda jak nowy nawet po 200000 tysiącach,więc nigdy nie wiadomo, taka pięta achilesowa tego silnika,mój klin wyglądał całkiem dobrze i ma delikatne wytarcie,koszty naprawy-zębatka,simering i nowy pasek rozrządu plus robocizna 320zł ,nie wymieniałem pompy wody i rolki napinającej z racji że rozrząd wymieniałem trzy lata temu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 »

pogromcaslaskiej - czy ten legendarny klin to jest osobna część czy odlany razem z kołem?
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

odlany z kołem widać go na zdjęciu

-- 18 listopada 2016, o 21:26 --

mojego już troche atakowała rdza, widać na przybliżeniu zdjęcia
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: jay_21 »

Możesz napisać jaki jest numer katalogowy tego koła (z nieszczęsnym klinem)? W przyszłym roku czeka mnie wymiana rozrządu to poproszę, żeby profilaktycznie wymienili :)

A i proszę napisz jaki koszt tego kółka.

Pozdrawiam
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

Wyżej trzy posty kuzyn podał numery części,nie ma problemu z jej dostępnością,mechanik powiedział że tylko oryginał był dostępny cena 125zł,plus simering chyba 25zł ,koszty nie duże,wydaje mi się ze awaria klinu to raczej wina mechaników którzy wymieniają simering pod wałem jak cieknie i uszkadzają klin podczas ściągania koła,ale rdze w tym miejscu to nie wiem jak wytłumaczyć może taka tandeta albo jakaś partia felerna :)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 »

jay_21 - chodzi o to , żeby, jeśli trzeba wymienić ten simering to koniecznie wymienić trzeba też koło z klinem (o czym chyba nie wszyscy mechanicy wiedzą). Na zapas nie ma co tego robić jeśli masz tam sucho. Z moich doświadczeń wynika, że prawie każda ingerencja mechanika w auto jest potencjalnym zagrożeniem dla jego trwałości;)
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: jay_21 »

Tak panowie, tylko zobaczcie, że już kilka osób miało problem z zerwanym klinem co kosztowało ich remont silnika. Pytanie, czy te osoby również miały problem z wyciekiem w tym miejscu co skutkowało jego zerwaniem. Ja rozrząd i tak robię zawsze w ASO a nic nie stoi na przeszkodzie, żeby profilaktycznie tak na wszelki wypadek wymienić dodatkowe kółko. To będzie już moja 2 zmiana rozrządu i jeśli samochód ma jeździć tak jak dotej pory to dodatkowe 125 zł to żaden koszt :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
ODPOWIEDZ