Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 »

EGON pisze: 03 lis 2018, 10:10 Być może miałeś wymieniany ten uszczelniacz, by rozwiać wątpliwości najlepiej zrób foto od spodu (miedzy kołem pasowym a miską) i zobaczymy czy nie ma zapocenia.
Na jakimś zlocie wypijemy parę browarów i wczołgamy się pod moje auto - taki wariant mogę przyjąć:)
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Fiacik »

Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze w kwestii awaryjności , wycieków i pocenia .Otóż moja Linea ma już 85.000 km i nic z tych rzeczy ( odpukać w niemalowane ).
Silnik , skrzynia,półosie , przeguby suche jak pieprz z góry jak i z dołu .Zawieszenie i wszystko co z nim powiązane bez jakichkolwiek uwag - co zostało sprawdzone
na badaniach technicznych ( przegląd roczny ) w serwisie Fiata w B-B na moją prośbę zrobiony bardzo szczegółowo . Nie ma się czego przyczepić .Eksploatacyjnie
wymieniono po 72.000 km pasek napędu alternatora i przy ok.75.000 km 2 podkładki pod wtryskiwacze bo lekko było czuć spaliny w kabinie . Przy ok.90.000 km
planuję wymianę tarcz hamulcowych i klocków bo na przeglądzie stwierdzili , że do tego przebiegu powinny jeszcze fabryczne wytrzymać . Olej silnikowy wymieniany
co ok. 20.000 km , klima sprawdzana corocznie + wymiana filtra i cóż tyle i aż tyle .
Podczas pierwszego przeglądu gwarancyjnego porozmawiałem sobie w serwisie co sądzą o Linei ( wcześniej poczytałem sobie w internecie i na forum) i powiedziano
mi ( sam szef ) - nie przejmować się bo wszystko zależy od kierowcy czyli kto , gdzie i jak jeździ lub inaczej jak się dba tak się ma . Ale wie Pan ta Linea po liftingu
to już o niebo lepsza jakość co jak na razie się potwierdza i ........... oby tak dalej :ok)

A odnośnie różnych bajek o DPF to powiem szczerze , że nawet nie wiem , że go mam , spaliny po rozgrzaniu się silnika zupełnie niewyczuwalne ,po uruchomieniu
na zimnym też nic nie dymi . Auto dynamiczne , spalanie średnie 5,4 -5,7 litra na 100 km i to nawet przy prędkościach rzędu 150 km/godz na autostradzie .
Czy można chcieć coś więcej za kwotę zakupu 47.000zł ( w 2013). Śledzę od dłuższego czasu rynek nowych samochodów o podobnych parametrach i poniżej kwoty
ok.60.000zł nie ma porównywalnej oferty .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 »

to może być to, że koledzy EGOn i Pogromcaslaskiej mają pierwsze roczniki produkcji...
Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: EGON »

Fiacik pisze: 04 lis 2018, 16:07 Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze w kwestii awaryjności , wycieków i pocenia .Otóż moja Linea ma już 85.000 km i nic z tych rzeczy ( odpukać w niemalowane ).
Silnik , skrzynia,półosie , przeguby suche jak pieprz z góry jak i z dołu .Zawieszenie i wszystko co z nim powiązane bez jakichkolwiek uwag - co zostało sprawdzone
na badaniach technicznych ( przegląd roczny ) w serwisie Fiata w B-B na moją prośbę zrobiony bardzo szczegółowo . Nie ma się czego przyczepić .Eksploatacyjnie
wymieniono po 72.000 km pasek napędu alternatora i przy ok.75.000 km 2 podkładki pod wtryskiwacze bo lekko było czuć spaliny w kabinie . Przy ok.90.000 km
planuję wymianę tarcz hamulcowych i klocków bo na przeglądzie stwierdzili , że do tego przebiegu powinny jeszcze fabryczne wytrzymać . Olej silnikowy wymieniany
co ok. 20.000 km , klima sprawdzana corocznie + wymiana filtra i cóż tyle i aż tyle .
Podczas pierwszego przeglądu gwarancyjnego porozmawiałem sobie w serwisie co sądzą o Linei ( wcześniej poczytałem sobie w internecie i na forum) i powiedziano
mi ( sam szef ) - nie przejmować się bo wszystko zależy od kierowcy czyli kto , gdzie i jak jeździ lub inaczej jak się dba tak się ma . Ale wie Pan ta Linea po liftingu
to już o niebo lepsza jakość co jak na razie się potwierdza i ........... oby tak dalej :ok)

A odnośnie różnych bajek o DPF to powiem szczerze , że nawet nie wiem , że go mam , spaliny po rozgrzaniu się silnika zupełnie niewyczuwalne ,po uruchomieniu
na zimnym też nic nie dymi . Auto dynamiczne , spalanie średnie 5,4 -5,7 litra na 100 km i to nawet przy prędkościach rzędu 150 km/godz na autostradzie .
Czy można chcieć coś więcej za kwotę zakupu 47.000zł ( w 2013). Śledzę od dłuższego czasu rynek nowych samochodów o podobnych parametrach i poniżej kwoty
ok.60.000zł nie ma porównywalnej oferty .
My rozmawiamy o T-jet i żeby była jasność ja nie mam urazu do tego auta a prędzej czy później i tak je udoskonale :-). Jeśli masz 1.3 multijet szykuj się za jakiś czas na wymianę rozrządu.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

A Fiacik znów swoje 😀 powiem jeszcze jedno,po jakiego gwinta trzymamy te t-jety,lepiej kupić tekiego poliftingowego fiata linea i można forum zamknąć,widocznie Fiat dopracował te poliftingowe linee do perfekcji,jak było by miło gdybyśmy pisali w samych superlatywach o naszych t-jety,dobrze że za marzenia nie karają😂
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jedna partia samochodów dostała simeringi od takiego poddostawcy, a druga od innego. Jeden wytrzyma dłużej, drugi krócej. To samo może być z kołem rozrządu, klinem i ze wszystkim innym.
Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: EGON »

pogromcaslaskiej pisze: 04 lis 2018, 20:48 A Fiacik znów swoje 😀 powiem jeszcze jedno,po jakiego gwinta trzymamy te t-jety,lepiej kupić tekiego poliftingowego fiata linea i można forum zamknąć,widocznie Fiat dopracował te poliftingowe linee do perfekcji,jak było by miło gdybyśmy pisali w samych superlatywach o naszych t-jety,dobrze że za marzenia nie karają😂
T-Jet daję frajdę z jazdy :jazda i nie zamienił bym na żaden inny silnik, a dwa FL mi się nie podoba. Poza tym jest ich dużo mniej stąd też mniej narzekania.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

Racja to już nie ten wygląd, frajdy z jazdy to nie daje,ale dla mniej wymagających wystarcza,dobrze że każdy może coś wybrać odpowiedniego do swoich potrzeb.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Ja tez bym swojego nie zamienil 🤣 przy wymianie rozrzadu dostał co prawda nowe kolo zębate - dla świętego spokoju i poczucia , że nawet jeśli coś się wydarzy to zrobilem co moglem aby tego uniknąć 😄😄
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: smak56 »

EGON pisze: 04 lis 2018, 19:43 Jeśli masz 1.3 multijet szykuj się za jakiś czas na wymianę rozrządu.
Zapytam w swoim imieniu - za jaki czas? Pytam poważnie. :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: EGON »

smak56 pisze: 09 lis 2018, 19:27
EGON pisze: 04 lis 2018, 19:43 Jeśli masz 1.3 multijet szykuj się za jakiś czas na wymianę rozrządu.
Zapytam w swoim imieniu - za jaki czas? Pytam poważnie. :pomysli
Łańcuchy wymienia się +/- co 120 tyś, oczywiście ważne jest czy jeźdzone na oleju 5w30 czy na gorszym, oraz czy wymiana oleju była na czas. Jak będzie zbyt luźny zaczyna grzechotać. Wymienia się cały zestaw z kołami, slizgami oraz napinaczem.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: smak56 »

EGON pisze: 10 lis 2018, 8:41Łańcuchy wymienia się +/- co 120 tyś, oczywiście ważne jest czy jeźdzone na oleju 5w30 czy na gorszym, oraz czy wymiana oleju była na czas. Jak będzie zbyt luźny zaczyna grzechotać. Wymienia się cały zestaw z kołami, slizgami oraz napinaczem.
No to chyba mam problem. Przejechałem 222 tys. km (większość w mieście) bez wymiany rozrządu, jeżdżąc na gorszym oleju 5W40 (zalecany). Z tym, że go (łańcucha) nie słychać i nic się nie dzieje. Wymieniać? Czy jeździć dalej? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Szczypior »

Wymieniać w końcu +- 120 tyś, chyba że to plus minus jest 100 tyś .

A poważnie jak się chyba trafi u mnie wymieniłem przy 120 tyś .
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: smak56 »

Szczypior pisze: 10 lis 2018, 12:12A poważnie .................
cyt. za AutoExpert: "Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny SDE o pojemności 1.3 produkowany był w Bielsku-Białej, najpierw od 2003 roku o mocy 70 KM, a od 2005 roku o mocy 90 KM. W swoim czasie wykorzystywany był przez kilka koncernów motoryzacyjnych, jak FIAT, Ford, General Motors, Grupa PSA czy Suzuki, stąd też jego oznaczenie rynkowe bywa różne - JTD, TDCi, CDTi, HDi czy DDiS. Do dziś można go znaleźć pod maską wielu popularnych w Polsce modeli: Astra, Corsa, Doblo, Panda, Punto czy Swift.

Konstruktorzy silnika zastosowali w nim łańcuch do napędu rozrządu, którego żywotność określono na 250 tys. kilometrów przebiegu. W rzeczywistości interwał wymiany może się bardzo skrócić. Jest to zależne od sposobu eksploatacji pojazdu. Po tym czasie, lub w przypadku określonych objawów nieprawidłowej pracy silnika, łańcuch, jak i współpracujące z nim elementy, powinny zostać wymienione. Do wymiany łańcucha rozrządu SKF oferuje zestaw VKML 82000. Dodatkowo, zawiera on dwa koła zębate, napinacz hydrauliczny, rurkę doprowadzającą olej do napinacza i dozującą olej na sam łańcuch, uszczelkę pokrywy rozrządu oraz uszczelniacz wału korbowego."
smak56
* * * *
Obrazek
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

A chodźby wymienić profilaktycznie to koszty śmieszne,a z drugiej strony po co jak jest dobry
ODPOWIEDZ