Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
-
- klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
- Przebieg: 67500
- Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Temat ogarnięty. Stało się identycznie jak u ciebie. Zawory na 4 cylindrze spotkały się z w tlokiem. Po niedzieli glowica jedzie do fachury , który zrobi szlif i powie w jakim stanie są zawory, na oko nie są krzywe maszyna pomierzy dokładnie. Trzeba czekać tydzień na koło pasowe rozrządu w fiacie bo nigdzie go nie ma.dodatkowo wyszło że kanały do turbo mają "miażdżyce" , którą mechanik będzie próbował usunetąć. Łączny koszt narazie nie wiadomy, napewno 2 -jka z przodu. Przy okazji wymiana termostatu.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem
To nie fajnie, że jednak czekają Cię wydatki...
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
przebija jakaś dziwna satysfakcja właściciela nieT-jeta czy mi się zdaje? Freudowski mechanizm "kwaśne winogrona"?adamson pisze:Czyli w 16 v (T-jet) można uznać, że to powoli robi się standardowa awaria ? :(
Pozdrawiam. Adam.
Tak jak emmer twierdzę, że ten silnik jest OK a mechanik jest w stanie zepsuć wszystko.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem
Potwierdzam, że to nie wina auta tylko mechaniorów którzy przez swoje partactwo potrafią obrzydzić każde auto!!!
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Bez przesady , zdaje Ci się .leszek1234 pisze:przebija jakaś dziwna satysfakcja właściciela nieT-jeta czy mi się zdaje? Freudowski mechanizm "kwaśne winogrona"?adamson pisze:Czyli w 16 v (T-jet) można uznać, że to powoli robi się standardowa awaria ? :(
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
- Przebieg: 67500
- Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Jestem załamany, wczoraj dostałem info, że Lina jest gotowa do odbioru. Przejechałem się ok 2 kilometry zupełny brak mocy, silnik wydaje odgłosy jak diesel , został u mechanika bo nie da się ty jeździć, przyspieszenie jak w seicento z 3 osobami pod lekką górkę, dodatkowo lekko poszarpuje. . Mechanik miał być dobry a okazał się...........
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Ręce opadają. Biora się za robotę a nie mają pojęcia. Niech poprawia, a w międzyczasie postaraj sie zebrac wszystkie popiery, paragony, czy cokolwiek odnosnie naprawy. Zeby nie okazało sie że musisz zrobic to gdzie indziej, a gostek się wypnie na ciebie.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem
Czy zrobił wszystko? Czy na czymś zaoszczędził ?? Nie chcę krakać ale jak tak dalej będzie oszczędzał to zabijecie wał i wtedy to dupa blada. Napisz co wymienił? Jakie koszty?
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
-
- klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
- Przebieg: 67500
- Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Lina już odebrana. Winą tego, że nie chodził jak trzeba był zatkany zaworek/kanalik od oleju gdzieś w bloku silnika przez to nie było smarowania góry silnika, był oblepiony i nie dawał odpowiedniego ciśnienia. Teraz jest wszystko ok. Łączny koszt 2850 zł. Co zrobione : Koło pasowe wału, zestaw uszczelek góra, śruby głowicy, zestaw rozrządu i pompa, paski 2x, zimeringi uszczelniające, płyn chłodniczy oleje i filtry, głowica (dwa zawory), benzyna dimer mycie, opaski podkładki, termostat, wyczyszczone kanały turbo, przepustnica. Chyba to tyle.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem
Oby teraz już tylko cieszyła
Ale koszt nie mały....
Ale koszt nie mały....
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
-
- klubowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Witam.
Od wczoraj mam Fiata Linea w wersji 1.4 t jet. MAm taki fajny wykres na wyswietlaczu, o dołądowaniu turbiny. I tu jest moje pytanie. Niezaleznie od temperatury silnika, gdy wdepne pedal gazu do konca to te wykresiki, dochodzą tylko do połowy i nie chca isc do samego konca. Czy to normalne ? W ksiazce serwisowej nic nie znalazlem odnosnie tych słupeczków. Czy w zwiazku z tym turbo nie działa na całą moc ?
Od wczoraj mam Fiata Linea w wersji 1.4 t jet. MAm taki fajny wykres na wyswietlaczu, o dołądowaniu turbiny. I tu jest moje pytanie. Niezaleznie od temperatury silnika, gdy wdepne pedal gazu do konca to te wykresiki, dochodzą tylko do połowy i nie chca isc do samego konca. Czy to normalne ? W ksiazce serwisowej nic nie znalazlem odnosnie tych słupeczków. Czy w zwiazku z tym turbo nie działa na całą moc ?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Idzie na max tak do 4,5 tyś, potem spada o kreskę lub dwie.
Możesz mieć nieszczelny dolot, stale otwarty blowoff, lub uszkodzony czujnik.
Możesz mieć nieszczelny dolot, stale otwarty blowoff, lub uszkodzony czujnik.
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
U mnie te słupki też zapalają się maksymalnie do 4-5. Więcej nie widziałem nigdy zapalonych...Jak jest u innych użytkowników T-jetów??Animal pisze:Witam.
Od wczoraj mam Fiata Linea w wersji 1.4 t jet. MAm taki fajny wykres na wyswietlaczu, o dołądowaniu turbiny. I tu jest moje pytanie. Niezaleznie od temperatury silnika, gdy wdepne pedal gazu do konca to te wykresiki, dochodzą tylko do połowy i nie chca isc do samego konca. Czy to normalne ? W ksiazce serwisowej nic nie znalazlem odnosnie tych słupeczków. Czy w zwiazku z tym turbo nie działa na całą moc ?