Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 » 20 maja 2018, 23:14

pogromcaslaskiej pisze:
20 maja 2018, 22:08
ogólnie ten silnik ma słabą kulturę pracy
Zaprzeczam, chyba, ze piszesz tylko o swoim. Mam dwa auta z tym silnikiem. Nie wiem czy moje koło bije czy nie ale silnik na wolnych obrotach tylko powoli lekko cyka - ja na to nie zwróciłem uwagi, bo myślałem, że to norma , ale każdy znajomy kto to słyszał był pod wrażeniem, że silnik może tak idealnie, cichutko i równo chodzić. Aż sam się teraz tym delektuję;) Jak na otomoto zobaczyłem, że t-jet może mieć przelatane 300tys. km to nie mam pytań. Nikomu nie zabronię martwić się na zapas ale te kilka awarii klina to wg mnie jednak wyjątki i błędy mechanika - albo źle blokowane koło przy odkręcaniu śruby i uszkodzenie klina, albo brak kleju albo inna niewiedza z zakresu ruszania tego nieszczęsnego koła na wale. Wiem, że jak robiłem rozrząd to mechanik (znajomy pan Janek) zastrzegł, że jeśli będzie konieczność wymiany uszczelnienia koła na wale to w Fiatach trzeba to koło dać nowe , bo przy odkręcaniu uszkadza się klin. Wiedział to sam z siebie , robi i fiaty i mercedesy. Było dobrze, więc jeżdżę na fabrycznym.

K0J0T
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:25
Postawił Piwo;: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: K0J0T » 21 maja 2018, 0:09

leszek1234 pisze:
20 maja 2018, 23:14
pogromcaslaskiej pisze:
20 maja 2018, 22:08
ogólnie ten silnik ma słabą kulturę pracy
Zaprzeczam, chyba, ze piszesz tylko o swoim. Mam dwa auta z tym silnikiem. Nie wiem czy moje koło bije czy nie ale silnik na wolnych obrotach tylko powoli lekko cyka - ja na to nie zwróciłem uwagi, bo myślałem, że to norma , ale każdy znajomy kto to słyszał był pod wrażeniem, że silnik może tak idealnie, cichutko i równo chodzić. Aż sam się teraz tym delektuję;) Jak na otomoto zobaczyłem, że t-jet może mieć przelatane 300tys. km to nie mam pytań. Nikomu nie zabronię martwić się na zapas ale te kilka awarii klina to wg mnie jednak wyjątki i błędy mechanika - albo źle blokowane koło przy odkręcaniu śruby i uszkodzenie klina, albo brak kleju albo inna niewiedza z zakresu ruszania tego nieszczęsnego koła na wale. Wiem, że jak robiłem rozrząd to mechanik (znajomy pan Janek) zastrzegł, że jeśli będzie konieczność wymiany uszczelnienia koła na wale to w Fiatach trzeba to koło dać nowe , bo przy odkręcaniu uszkadza się klin. Wiedział to sam z siebie , robi i fiaty i mercedesy. Było dobrze, więc jeżdżę na fabrycznym.
Jakbyś sprawdził te koła u siebie byłoby Superancko 🙂
Generalnie u mnie silniczek równo chodzi ale ten dźwięk „garnka” jest słyszalny po otwarciu klapy dopiero. Fajnie jakby ktoś jeszcze wrzucił nagranie 🙂
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6528
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 21 maja 2018, 6:10

Jeśli chodzi wam o takie przypadkowe puknięcia spod maski na wolnych obrotach, to u mnie winny był dwumas.

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 182
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: EGON » 21 maja 2018, 9:40

K0J0T pisze:
17 maja 2018, 20:00
zibi186 pisze:
12 maja 2018, 15:10
Znalazłem Dayco DPV 1172 za 240 zł . O tyle dziwne , że wszędzie kosztuje to ponad 500 🤔 Kuzyn , czy to na pewno to kolo ? Czy ta firma coś warta ?
Panowie kupiłem oryginał w Aso za 405 zł brutto (nie mieli w ucando Dayco ani nigdzie w Polsce bo dzwoniłem wszędzie), dodatkowo ori zębatka i pasek gates bo każdorazowo trzeba wymienić i co? Nic jak biło tak bije 🙂krzywy wał i tyle pewnie.
A pisałem że u mnie dostępne za 230zł oraz to że wymiana u mnie koła nic nie dała. Ja niedługo rozwiąże temat delikatnych wibracji na jałowym ale to jeszcze chwile potrwa. U mnie sytuacja po włączeniu klimy zdecydowanie się poprawia.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 182
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: EGON » 21 maja 2018, 9:57

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
21 maja 2018, 6:10
Jeśli chodzi wam o takie przypadkowe puknięcia spod maski na wolnych obrotach, to u mnie winny był dwumas.
To były puknięcia słyszalne, czy silnik kulał ma moment jak wypadanie zapłonu ? Jaki przebieg ?
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 295
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 210000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: martens24 » 21 maja 2018, 16:40

Wstawiam poniżej filmik jak u mnie pracuje całe to koło. Nie wiem czy coś widać, jeżeli tak to napiszcie wasze sugestie.
Przebieg 192 tyś km.
Link do film:

https://youtu.be/ja0nOojlEp8

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6528
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 21 maja 2018, 19:01

martens24, to jest sprężarka klimy. Koło pasowe jest bliżej przodu auta i niżej.

EGON
Było jakby lekkie wytrącenie z równowagi/wahnięcie obrotów. Puknięcie było słychać raz na kilka zawahań. Wymieniona przy 143tyś km, ale
inny objaw po rozgrzaniu silnika był taki viewtopic.php?f=35&t=3614
Post z 2014 i przebieg był jak widać na filmie 72 tys. km i już się zaczęło sypać. Cykanie na filmie to 100% dwumas, wszystko zniknęło po wymianie.

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 182
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: EGON » 24 maja 2018, 20:17

Temat drgań na jałowym i wibracji przy przyspieszaniu rozwiązany. Winowajca poduszka skrzyni pod akumulatorem viewtopic.php?f=76&t=4750&p=115969#p115969
Podziękowania dla kolegi zibi186 który nakierował mnie na problem.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 295
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 210000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: martens24 » 03 sie 2018, 21:10

Chciałbym zatkać na chwilę rurę przed zaworem upustowym turbo by sprawdzić czy on(zawór) nie jest winny niezapalaniu sie wszystkim slupkom doładowania i spadku mocy. Problem w tym, że mam tam jeszcze fabryczne opaski. Jak je poluzowaliście i czy później zalożyliscie zwykłe opaski??

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6528
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 04 sie 2018, 14:00

Ori wywaliłem i dałem zwykłe.
Coś tam trzeba odgiąć, coś wysunąć......kup dobre obcęgi.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości