Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1657
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 » 20 maja 2018, 23:14

pogromcaslaskiej pisze:
20 maja 2018, 22:08
ogólnie ten silnik ma słabą kulturę pracy
Zaprzeczam, chyba, ze piszesz tylko o swoim. Mam dwa auta z tym silnikiem. Nie wiem czy moje koło bije czy nie ale silnik na wolnych obrotach tylko powoli lekko cyka - ja na to nie zwróciłem uwagi, bo myślałem, że to norma , ale każdy znajomy kto to słyszał był pod wrażeniem, że silnik może tak idealnie, cichutko i równo chodzić. Aż sam się teraz tym delektuję;) Jak na otomoto zobaczyłem, że t-jet może mieć przelatane 300tys. km to nie mam pytań. Nikomu nie zabronię martwić się na zapas ale te kilka awarii klina to wg mnie jednak wyjątki i błędy mechanika - albo źle blokowane koło przy odkręcaniu śruby i uszkodzenie klina, albo brak kleju albo inna niewiedza z zakresu ruszania tego nieszczęsnego koła na wale. Wiem, że jak robiłem rozrząd to mechanik (znajomy pan Janek) zastrzegł, że jeśli będzie konieczność wymiany uszczelnienia koła na wale to w Fiatach trzeba to koło dać nowe , bo przy odkręcaniu uszkadza się klin. Wiedział to sam z siebie , robi i fiaty i mercedesy. Było dobrze, więc jeżdżę na fabrycznym.

K0J0T
Posty: 60
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:25
Postawił Piwo;: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: K0J0T » 21 maja 2018, 0:09

.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2018, 19:58 przez K0J0T, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6546
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 21 maja 2018, 6:10

Jeśli chodzi wam o takie przypadkowe puknięcia spod maski na wolnych obrotach, to u mnie winny był dwumas.

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 212
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: EGON » 21 maja 2018, 9:40

K0J0T pisze:
17 maja 2018, 20:00
zibi186 pisze:
12 maja 2018, 15:10
Znalazłem Dayco DPV 1172 za 240 zł . O tyle dziwne , że wszędzie kosztuje to ponad 500 🤔 Kuzyn , czy to na pewno to kolo ? Czy ta firma coś warta ?
Panowie kupiłem oryginał w Aso za 405 zł brutto (nie mieli w ucando Dayco ani nigdzie w Polsce bo dzwoniłem wszędzie), dodatkowo ori zębatka i pasek gates bo każdorazowo trzeba wymienić i co? Nic jak biło tak bije 🙂krzywy wał i tyle pewnie.
A pisałem że u mnie dostępne za 230zł oraz to że wymiana u mnie koła nic nie dała. Ja niedługo rozwiąże temat delikatnych wibracji na jałowym ale to jeszcze chwile potrwa. U mnie sytuacja po włączeniu klimy zdecydowanie się poprawia.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 212
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: EGON » 21 maja 2018, 9:57

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
21 maja 2018, 6:10
Jeśli chodzi wam o takie przypadkowe puknięcia spod maski na wolnych obrotach, to u mnie winny był dwumas.
To były puknięcia słyszalne, czy silnik kulał ma moment jak wypadanie zapłonu ? Jaki przebieg ?
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 210000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: martens24 » 21 maja 2018, 16:40

Wstawiam poniżej filmik jak u mnie pracuje całe to koło. Nie wiem czy coś widać, jeżeli tak to napiszcie wasze sugestie.
Przebieg 192 tyś km.
Link do film:

https://youtu.be/ja0nOojlEp8

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6546
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 21 maja 2018, 19:01

martens24, to jest sprężarka klimy. Koło pasowe jest bliżej przodu auta i niżej.

EGON
Było jakby lekkie wytrącenie z równowagi/wahnięcie obrotów. Puknięcie było słychać raz na kilka zawahań. Wymieniona przy 143tyś km, ale
inny objaw po rozgrzaniu silnika był taki viewtopic.php?f=35&t=3614
Post z 2014 i przebieg był jak widać na filmie 72 tys. km i już się zaczęło sypać. Cykanie na filmie to 100% dwumas, wszystko zniknęło po wymianie.

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 212
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: EGON » 24 maja 2018, 20:17

Temat drgań na jałowym i wibracji przy przyspieszaniu rozwiązany. Winowajca poduszka skrzyni pod akumulatorem viewtopic.php?f=76&t=4750&p=115969#p115969
Podziękowania dla kolegi zibi186 który nakierował mnie na problem.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 210000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: martens24 » 03 sie 2018, 21:10

Chciałbym zatkać na chwilę rurę przed zaworem upustowym turbo by sprawdzić czy on(zawór) nie jest winny niezapalaniu sie wszystkim slupkom doładowania i spadku mocy. Problem w tym, że mam tam jeszcze fabryczne opaski. Jak je poluzowaliście i czy później zalożyliscie zwykłe opaski??

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6546
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 04 sie 2018, 14:00

Ori wywaliłem i dałem zwykłe.
Coś tam trzeba odgiąć, coś wysunąć......kup dobre obcęgi.

K0J0T
Posty: 60
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:25
Postawił Piwo;: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: K0J0T » 23 wrz 2018, 19:56

.

Kufell
Nowy
Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 26 lip 2014, 15:57
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kufell » 24 paź 2018, 1:20

Koleżanki / koledzy wracam do tematu z małą aktualizacją. Rozrząd wymieniłem dwa lata temu, jak się okazuje wymiana zębatki która była elementem sugerowanym przy wcześniejszej dyskusji dotyczącej tej awarii nie zapobiegła dojściu do sytuacji zerwania klina. Ale zacznijmy od początku auto po wymianie rozrządu funkcjonowało bez zarzutów, do sytuacji z przed 2 może 3 tygodni. Wracając do domu z pracy nie utrzymując wysokiej prędkości obrotowej odczułem wyraźny spadek mocy, połączony z brakiem reakcji na pedał gazu. Udało mi się szczęśliwie zaparkować pod domem, jednak reakcja na wciskanie pedału gazu była zdawkowa, żeby nie powiedzieć wybiórcza. Próbowałem jeszcze ruszyć auto z parkingu, ale pojawił się check engine i dałem sobie spokój, zaparkowałem zgasiłem silnik. Po kilkudziesięciu minutach poszedłem sprawdzić czy odpali, jak się okazuje w moim przypadku linea odpaliła ale check engine wciąż się świecił i było zero reakcji na pedał gazu. (niepodważalnie jednostka napędowa przeszła w tryb awaryjny) Laweta -> Serwis -> 2 tygodnie diagnozowania. Silnik pracował równo na wolnych obrotach 800, check engine się świecił, reakcji na pedał gazu nie było. Moje podejrzenia wskazywały na to, że serwis wezwie księdza bądź czarodzieja. Pomimo (jak było mi mówione) dwukrotnego rozbierania rozrządu, weryfikowania "zębatek" pod pokrywą zaworów, sprawdzania (nie znam się na tym ale chyba kontu wychylenia wałka rozrządu za pomocą jakiegoś specjalnego ustrojstwa), itd. nie doszło do zdiagnozowania i miał się tym zająć elektronik. Pomimo jego wnikliwej analizy diagnoza wciąż nie była znana, dodam tylko, że ciśnienie na wszystkich cylindrach w trybie awaryjnym było równe. Okazuje się, że doszło do zerwania tego nieszczęsnego klina, w wyniku czego serwis wymienił: koło zębate wału, koło pasowe, pasek klinowy i dokonał uszczelnienia wału. Auto zostało odebrane, pracuje bez zarzutów.

A teraz krótki opis moich spostrzeżeń które mogą użytkownikom pomóc w ewentualnym diagnozowaniu pierwszych objawów problemu. Żeby nie było w serwisie nie stawiłem się w momencie w którym mleko się rozlało, tylko na dwa dni przed (niestety do czasu wystąpienia awarii nie udało się zdiagnozować problemu). No to tak, jeżeli dochodzi do "przytykania" pracy silnika wchodząc na wyższy moment obrotowy (nie zawsze, może to być sporadyczne doświadczenie) - "to wiedz, że coś się dzieje!" (po dokonanej naprawie objaw ustąpił). Co więcej, jeżeli na rozgrzanym silniku, spod maski z fotela kierowcy przy wyłączonej wentylacji jesteś w stanie usłyszeć ciche ale jednak stuki z prawej strony nadwozia - "to wiedz, że coś się dzieje!". (i nie muszą to być panewki jak niektórzy sądzą)

W moim przypadku miałem dużo szczęścia, nie doszło do kolizji silnika i naprawa była wyłącznie problematyczna w diagnozowaniu. Teraz wszystko działa jak z fabryki. Mam nadzieję, że mój opis doświadczeń organoleptycznych będzie użyteczny dla laików motoryzacji w unikaniu tej przypadłości jednostki napędowej. ;) Co robić aby zapobiec stresującej sytuacji opisano wcześniej, trudno jednak określić interwał wymiany śruby, bądź koła pasowego w moim przypadku awaria miała miejsce w okolicach 95k.

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1657
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 » 25 paź 2018, 23:17

"2 tygodnie diagnozowania" ???
Nie jestem mechanikiem samochodowym ale dla mnie to dziwne, że mając poprzez komputer wgląd w parametry silnika nie można takiej awarii wykryć - może nie natychmiast, ale jednak tego samego dnia...
Kufell - jak serwis sobie policzył do długie diagnozowanie jeśli to nie tajemnica;)

Kufell
Nowy
Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 26 lip 2014, 15:57
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kufell » 27 paź 2018, 0:05

Słowem wstępu serwis nie policzył sobie ani złotówki za diagnostykę tylko za wykonanie naprawy. Komputer nie pokazuje nic co mogło by wskazywać na taką usterkę, dlatego serwis nie szczędził starań aby ustalić co się stało. Te dwa tygodnie to też trochę moja wina uprzedziłem ich o moim tygodniowym urlopie na południu. :D

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 212
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: EGON » 29 paź 2018, 19:44

Skoro check się palił to pewno wyłapał błąd czujnika rozrządu. Miałeś sporego farta że nie przestawiło się na tyle by doszło do kolizji. Potwierdziłeś tylko moją tezę że wymiana tego koła z klinem za wczasu nic nie daje, jak się śruba zluzuje to są takie właśnie skutki. Dlaczego ta śruba się sama luzuje ? Śruba jest dokładnie taka sama jak w poprzednich modelach fiata. Chyba że to za sprawą przeciekającego zimeringu wału gdzie w t-jet jest to norma może ten olej gdzieś tam się dostaje i luzuje śrubę.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

ODPOWIEDZ