Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: marcin24 »

A nie chodzi czasem o klin na wale korbowym - na małym kole, zdjęcie przedstawia duże koło od wałka rozrządu

-- 22 gru 2015, o 16:19 --

A nie chodzi czasem o klin na wale korbowym - na małym kole, zdjęcie przedstawia duże koło od wałka rozrządu
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: EGON »

Klin klinem ale przecież koło zębate trzyma jeszcze śruba (raczej wklejana na klej) bo by się musiała najpierw odkręcić.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Może faktycznie na wale. Osoby które już wymieniały nic nie piszą, ani o kole, ani jak to jest z tym klinem, więc zgadujemy. Szkoda że użytkowanie tego auta to ciągle martwienie się o coś.
Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: EGON »

a może problemy są po nieumiejętnym wymianie rozrządu
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: marcin24 »

przy wymianie rozrządu przypuszczam że nikt ani jednego ani drugiego koła nie odkręca
Pozdrawiam wszystkich
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: duskap »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Może faktycznie na wale. Osoby które już wymieniały nic nie piszą, ani o kole, ani jak to jest z tym klinem, więc zgadujemy. Szkoda że użytkowanie tego auta to ciągle martwienie się o coś.
Użytkowanie każdego auta to martwienie się o coś :) Ja nie narzekam. Autko od dłuższego czasu całkowicie bezawaryjne.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 308 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: leszek1234 »

Prawdopodobnie jest tak, że o istnieniu tego tajemniczego klina mechanik dowiaduje się w momencie jego zerwania (cokolwiek by to znaczyło) bo wcześniej nic koło niego nie robi. Po zerwaniu użytkownik auta dostaje informację od mechanika o tym co się stało i też może tego nie oglądać na własne oczy - i nie wie gdzie to jest. Dlatego może ci co to robili milczą.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: jay_21 »

Ja generalnie również jestem bardzo zadowolony i raczej zmartwień nie mam, ale jeśli mogę temu zapobiec, a zbliża mi się okres wymiany rozrządu to mółbym zrobić przy okazji...

Proszę osoby, które miały problem z klinem - wiecie gdzie on się znajduje?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
xendo
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2015, 18:27
Przebieg: 290000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: xendo »

Witam klin znajduje się na kole pasowym wału korbowego i radzę go wymienić bo już to przechodziłem 16 zaworów już wymienionych. Koszt koła ok.200 zł. w szczególności że wymieniasz rozrząd i bezcenny spokój na następne 100 tyś.
pjastr
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 27 gru 2011, 2:02
Przebieg: 195499
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Krzeszowice
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: pjastr »

Witam, W tym roku w czerwcu wymieniałem rozrząd w ASO w Krakowie. Czytając w tym wątku o problemach z klinem, postanowiłem dopytać tuż, przed Świętami, kierownika ASO, gdzie robiłem rozrząd i serwisuje samochód, czy u mnie było cokolwiek robione z kołem pasowym wału korbowego przy wymianie rozrządu. Z tego co się dowiedziałem, to koło pasowe wału korbowego, nie jest odkręcane jeśli nie ma takiej konieczności. Jeśli zajdzie konieczność odkręcenia koła pasowego to taki klin musi być zawsze wymieniony na nowy, gdyż podczas odkręcania śruby, klin jest zrywany i nie nadaje się do ponownego użycia. W moim przypadku nie było odkręcane koło pasowe i teraz mam dylemat czy rozbierać wszystko i wymieniać koło pasowe wraz z klinem czy zaufać ASO i poczekać do następnej wymiany rozrządu. Póki co z auta jestem bardzo zadowolony, spisuje się bardzo dobrze, praktycznie żadnych większych problemów od nowości.
(((:)-T-JeT-(:)))
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: jay_21 »

xendo, pjastr bardzo wam dziękuję za informację!
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
darkkam
klubowicz
klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 53 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: darkkam »

pjastr - cenna uwaga, przydatna na przyszłość :ok) , myślę że powinna zostać gdzieś umieszczona tak aby każdy kto będzie wymieniał rozrząd wiedział czego ma przypilnować
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
gucio1960
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2012, 11:12
Przebieg: 12000
Silnik: 1,4T-jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: gucio1960 »

Przyłącze się do dyskusji na temat rozrządu. Przy wymiana rozrządu zgodnie z instrukcją luzuje się koło duże wałku rozrządu sterującym zaworami
wydechowymi i po naciągnięciu paska dokręca się kluczem dynamometrycznym siłą 120Nm.Jnstrukcja nic nie mówi o małym kole rozrządu na wale.
NA allegro można oglądnąć koło rozrządu nr 55203781,wygląda że klin to integralna część koła czyli jest to odlew.Pytanie czy przy wymianie
rozrządu mechanik sprawdza to koło raczej wątpię.Przy wymianie paska nie jest przewidywana wymiana tego elementu. Cena koła 230zl,śruba 12zł.
Nie znalazłem z jaką siłą dokręca się śrubę tego koła.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 308 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: leszek1234 »

Do admina sugestia - może to przenieść do nowego wątku o klinie koła rozrządu w T-jet (albo jakoś tak) bo to zginie..
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Tak, wg instrukcji trzeba odkręcić koło zębate, bo inaczej nie naciągniesz paska. A potem zakładając koło, klin jest wyłamywany przez naprężony pasek. Czy koło zębate jest z masła ? :)
Wystarczy cofnąć wał o 1 ząbek i bez odkręcania czegokolwiek naciągnąć pasek po stronie pompy wody i nie narażać się na późniejsze problemy.
ODPOWIEDZ