Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
A nie chodzi czasem o klin na wale korbowym - na małym kole, zdjęcie przedstawia duże koło od wałka rozrządu
-- 22 gru 2015, o 16:19 --
A nie chodzi czasem o klin na wale korbowym - na małym kole, zdjęcie przedstawia duże koło od wałka rozrządu
-- 22 gru 2015, o 16:19 --
A nie chodzi czasem o klin na wale korbowym - na małym kole, zdjęcie przedstawia duże koło od wałka rozrządu
Pozdrawiam wszystkich
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Klin klinem ale przecież koło zębate trzyma jeszcze śruba (raczej wklejana na klej) bo by się musiała najpierw odkręcić.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Może faktycznie na wale. Osoby które już wymieniały nic nie piszą, ani o kole, ani jak to jest z tym klinem, więc zgadujemy. Szkoda że użytkowanie tego auta to ciągle martwienie się o coś.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
przy wymianie rozrządu przypuszczam że nikt ani jednego ani drugiego koła nie odkręca
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Użytkowanie każdego auta to martwienie się o coś Ja nie narzekam. Autko od dłuższego czasu całkowicie bezawaryjne.Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Może faktycznie na wale. Osoby które już wymieniały nic nie piszą, ani o kole, ani jak to jest z tym klinem, więc zgadujemy. Szkoda że użytkowanie tego auta to ciągle martwienie się o coś.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Prawdopodobnie jest tak, że o istnieniu tego tajemniczego klina mechanik dowiaduje się w momencie jego zerwania (cokolwiek by to znaczyło) bo wcześniej nic koło niego nie robi. Po zerwaniu użytkownik auta dostaje informację od mechanika o tym co się stało i też może tego nie oglądać na własne oczy - i nie wie gdzie to jest. Dlatego może ci co to robili milczą.
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Ja generalnie również jestem bardzo zadowolony i raczej zmartwień nie mam, ale jeśli mogę temu zapobiec, a zbliża mi się okres wymiany rozrządu to mółbym zrobić przy okazji...
Proszę osoby, które miały problem z klinem - wiecie gdzie on się znajduje?
Proszę osoby, które miały problem z klinem - wiecie gdzie on się znajduje?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 gru 2015, 18:27
- Przebieg: 290000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Problemy z przyspieszeniem
Witam klin znajduje się na kole pasowym wału korbowego i radzę go wymienić bo już to przechodziłem 16 zaworów już wymienionych. Koszt koła ok.200 zł. w szczególności że wymieniasz rozrząd i bezcenny spokój na następne 100 tyś.
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 gru 2011, 2:02
- Przebieg: 195499
- Silnik: 1.4 16V T-Jet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Problemy z przyspieszeniem
Witam, W tym roku w czerwcu wymieniałem rozrząd w ASO w Krakowie. Czytając w tym wątku o problemach z klinem, postanowiłem dopytać tuż, przed Świętami, kierownika ASO, gdzie robiłem rozrząd i serwisuje samochód, czy u mnie było cokolwiek robione z kołem pasowym wału korbowego przy wymianie rozrządu. Z tego co się dowiedziałem, to koło pasowe wału korbowego, nie jest odkręcane jeśli nie ma takiej konieczności. Jeśli zajdzie konieczność odkręcenia koła pasowego to taki klin musi być zawsze wymieniony na nowy, gdyż podczas odkręcania śruby, klin jest zrywany i nie nadaje się do ponownego użycia. W moim przypadku nie było odkręcane koło pasowe i teraz mam dylemat czy rozbierać wszystko i wymieniać koło pasowe wraz z klinem czy zaufać ASO i poczekać do następnej wymiany rozrządu. Póki co z auta jestem bardzo zadowolony, spisuje się bardzo dobrze, praktycznie żadnych większych problemów od nowości.
(((:)-T-JeT-(:)))
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
xendo, pjastr bardzo wam dziękuję za informację!
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
- darkkam
- klubowicz
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 53 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
pjastr - cenna uwaga, przydatna na przyszłość , myślę że powinna zostać gdzieś umieszczona tak aby każdy kto będzie wymieniał rozrząd wiedział czego ma przypilnować
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2012, 11:12
- Przebieg: 12000
- Silnik: 1,4T-jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Problemy z przyspieszeniem
Przyłącze się do dyskusji na temat rozrządu. Przy wymiana rozrządu zgodnie z instrukcją luzuje się koło duże wałku rozrządu sterującym zaworami
wydechowymi i po naciągnięciu paska dokręca się kluczem dynamometrycznym siłą 120Nm.Jnstrukcja nic nie mówi o małym kole rozrządu na wale.
NA allegro można oglądnąć koło rozrządu nr 55203781,wygląda że klin to integralna część koła czyli jest to odlew.Pytanie czy przy wymianie
rozrządu mechanik sprawdza to koło raczej wątpię.Przy wymianie paska nie jest przewidywana wymiana tego elementu. Cena koła 230zl,śruba 12zł.
Nie znalazłem z jaką siłą dokręca się śrubę tego koła.
wydechowymi i po naciągnięciu paska dokręca się kluczem dynamometrycznym siłą 120Nm.Jnstrukcja nic nie mówi o małym kole rozrządu na wale.
NA allegro można oglądnąć koło rozrządu nr 55203781,wygląda że klin to integralna część koła czyli jest to odlew.Pytanie czy przy wymianie
rozrządu mechanik sprawdza to koło raczej wątpię.Przy wymianie paska nie jest przewidywana wymiana tego elementu. Cena koła 230zl,śruba 12zł.
Nie znalazłem z jaką siłą dokręca się śrubę tego koła.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Do admina sugestia - może to przenieść do nowego wątku o klinie koła rozrządu w T-jet (albo jakoś tak) bo to zginie..
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Tak, wg instrukcji trzeba odkręcić koło zębate, bo inaczej nie naciągniesz paska. A potem zakładając koło, klin jest wyłamywany przez naprężony pasek. Czy koło zębate jest z masła ?
Wystarczy cofnąć wał o 1 ząbek i bez odkręcania czegokolwiek naciągnąć pasek po stronie pompy wody i nie narażać się na późniejsze problemy.
Wystarczy cofnąć wał o 1 ząbek i bez odkręcania czegokolwiek naciągnąć pasek po stronie pompy wody i nie narażać się na późniejsze problemy.