Teraz jest 26 kwi 2017, o 21:38


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 30 sty 2017, o 18:55 
Offline
Nowy
Nowy

Dołączył(a): 19 paź 2015, o 10:21
Posty: 5
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Witam.
Od paru tyg mam problem z ogrzewaniem. Można powiedzieć, że to od czasu, gdy zakopałem się w śniegu przy córy żłobku. Wyjeżdżałem z 30 min ze śniegu, musiałem go raczej mocno nagrzać, starałem się odkopywaniem torów i bujaniem go wydostać, jednak dość mocno Fiacika "pogoniłem" z temperaturą, bo niestety z tyłu miałem las, a z przodu pod górkę... Do tej pory wskazówka temp dochodziła do środka po ok 4-5 km przy włączonym nawiewie na 2.
W tej chwili (w sumie dokładnie od momentu zakopania się, a właściwie odkopania) ogrzewanie działa gorzej. Dzisiaj zrobiłem ok 9 km i powoli minęła drugą kreskę i zmierzała w stronę środka. Po włączeniu nawiewu na 3 zaczęła opadać. Dodam, że teraz jest ok zera, przed tym zakopaniem się nawet przy -10 nie było problemu z nagrzewaniem. Płynu chłodzącego jest w połowie zbiorniczka, termostat OK, nie przepuszcza na chłodnicę (sprawdzone również dzisiaj po przejechaniu tych 9 km). Olej był wymieniany już po tym problemie z temperaturą z 2 tyg temu. Co mogło się stać? Jakiś nieogarnięty pan z ASO powiedział mi, że to może być niewydajna pompa wody lub zapchana nagrzewniczka, ale coś mi się wydaje, że niewydajna pompa powodowałaby przegrzanie, a zapchana nagrzewniczka powodowałaby raczej słabe ogrzewanie wnętrza.
Na zdjęciach dodatkowo coś, a raczej coś czego nie ma. Coś tam było, teraz nie ma, na pewno była to jakaś osłona lub kawałek plastiku z metalem. Odpadła podczas tego zakopania się. Prosiłbym również o zidentyfikowanie elementu i powiedzenie mi, czy ten element mógł zaburzyć przepływ powietrza na tyle, by ciągle na tyle zimne leciało z zewnątrz na dolot powietrza, zamiast trochę rozgrzane z wnętrza komory? Czy koło powinno być aż tak odsłonięte?


Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   69000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 31 sty 2017, o 19:40 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5010
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 248 razy
Otrzymał Piw: 354 razy
Mówisz, że termostat OK ale czy na pewno ? Bo to wygląda tak, jakby termostat zaciął się na stałe w pozycji dużego obiegu :pomysli Teoria z niewydolną pompą wody też w sumie brzmi niegłupio, tylko że nie wien jak ją sprawdzić a żeby się do niej dostać to trzeba pasek rozrządu zrzucić :oj

Wysłane z Galaxiaka

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145555   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 31 sty 2017, o 23:52 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 11:12
Posty: 103
Lokalizacja: staszow
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 19 razy
Ale jakby pompa była "nie wydolna" to silnik łapałby bardzo szybko temperaturę - a nagrzewnica byłaby zimna ale w moim odczuciu to w przypadku pompy to tam jest wałek i osadzony na nim wirnik (miałem to w ręku i tam nie ma się co zepsuć) - jedyna sytuacja to musiałaby woda w bloku lekko przymarznąć i wówczas podczas palenia auta można oberwać łopatki.
Zapal auto na postoju i zobacz czy wraz z rozgrzewaniem się silnika rozgrzewa się chłodnica (albo nawet przewody wodne od chłodnicy) jeśli tak to termostat zacięty.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   80000   Silnik:   1.4 8v+LPG   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 1 lut 2017, o 00:03 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 294
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
[quote="binari"]Witam.
Od paru tyg mam problem z ogrzewaniem. Można powiedzieć, że to od czasu, gdy zakopałem się w śniegu przy córy żłobku. Wyjeżdżałem z 30 min ze śniegu, musiałem go raczej mocno nagrzać, starałem się odkopywaniem torów i bujaniem go wydostać, jednak dość mocno Fiacika "pogoniłem" z temperaturą, bo niestety z tyłu miałem las, a z przodu pod górkę... Do tej pory wskazówka temp dochodziła do środka po ok 4-5 km przy włączonym nawiewie na 2.

Z moich obserwacji wynika , że zmniejszony przepływ plynu chlodzącego przez nagrzewnicę można dość prosto zdiagnozować. Otóż trzeba odpalić auto , ale z zamkniętym ogrzewaniem . Po jakimś czasie , gdy już wskazówka temperatury się wychyli otwieramy wlot cieplego powietrza tak powiedzmy przynajmniej na 3 . Jeśli dmuchnie cieplem , a po chwili wlatujące powietrze znacznie się schlodzi , to można przyjąć, że wydajność nagrzewnicy wyraźnie się zmniejszyła. Powodów może być kilka : nagrzewnica może być przypchana bądź zakamieniona , ale też jeśli z jakiegoś powodu zmniejszy się wydajność pompy wody to efekt będzie podobny . Aby sprawdzić nagrzewnicę trzeba by odłączyć węże wody które do niej wchodzą i najprościej spróbować przedmuchać ją . Jeśli będzie zapchana to spokojnie wyczujemy duży opór przy dmuchaniu . Jeśli przelot jest dobry , to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej . Raczej nie widzę związku braku ogrzewania po tym zakopaniu się w śniegu , ale mogę się mylić . Myślę , że był to raczej przypadek . Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 1 lut 2017, o 08:52 
Offline
Nowy
Nowy

Dołączył(a): 19 paź 2015, o 10:21
Posty: 5
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Ok, to moje obserwacje z dzisiaj z drogi do pracy. Temperatura na zewnątrz: -5 st.
Wskazówka ledwo uniosła się po ok 3 km, włączony nawiew na 2, leci cieplusie powietrze. Nie robi się chłodniejsze po pewnym czasie. Dalsza jazda powoduje uniesienie się wskazówki powyżej jednej kreski, włączam nawiew na 3, leci dalej cieplusie powietrze, nie robi się zimne, a wskazówka opada poniżej 1 kreski i pozostaje w połowie między 0 a pierwszą kreską. Z nagrzewnicy cały czas leci ciepłe powietrze (temp ustawiona na max).
Po dojeździe do pracy ok 7-8 km) wskazówka w pobliżu 1 kreski, z nawiewu leci ciepłe powietrze.
Rury od chłodnicy: górna ciepła (ale nie gorąca), dolna totalnie zimna, czyli termostat trzyma. Wczoraj po przyjeździe postawiłem auto w garażu i w końcu wskazówka doszła do środka, puściło na duży obieg, a później po jakimś czasie włączył się wentylator.
Wygląda na to, że wszystko działa jak należy (Może prócz wskazań temp płynu chłodzącego). Nie wiem, jaką tolerancję ma czujnik temp. płynu chłodzącego (jaka oporność przy danej temperaturze), więc obstawiałbym jeszcze tą część. Już sam nie wiem, na co jeszcze zerknąć...


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   69000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 1 lut 2017, o 10:30 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:32
Posty: 1422
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo : 160 razy
Otrzymał Piw: 107 razy
binari napisał(a):
w końcu wskazówka doszła do środka, puściło na duży obieg, a później po jakimś czasie włączył się wentylator.
.

Ja jeżdżę z wentylatorem na 1 więc trudno mi się odnieść do podawanych przez Ciebie wskazań ale swego czasu też zwróciłem uwagę na wskazania temperatury i miałem poczucie , że coś za mało silnik się nagrzewa zimą. Sprawdziłem wszystko, nie znalazłem usterki, więc prawdopodobnie zawsze tak było, tylko nie przykuwało mojej uwagi. Może w Twoim przypadku jest podobnie, zasugerowałeś się tym incydentem z wyciąganiem samochodu ze śniegu? Najważniejsze , że czujnik wentylatora działa i nie ma zagrożenia przegrzania silnika (np. w korku).


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 1 lut 2017, o 10:31 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 294
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Napisałeś że górna rura ciepla -czyli termostat trzyma :pomysli Moim zdaniem gdyby trzymał to górna rura też bylaby zimna . Dopiero po przekroczeniu bodajże 88°C -w Twoim przypadku - powinno nastąpić otwarcie termostatu . Jeśli była ciepla , to znaczy że są "przecieki " czyli termostat nie jest całkowicie zamknięty, prawda ? :)
Pozdrawiam :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 1 lut 2017, o 14:09 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:32
Posty: 1422
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo : 160 razy
Otrzymał Piw: 107 razy
No to można zimny samochód odpalić, podpiąć do komputera i obserwując na ekranie temperaturę silnika sprawdzić przy jakiej pojawia się ciepła woda na wężu do chłodnicy. Lub wykręcić termostat i zrobić próbę w garnku z wodą. Lub po prostu od razu wymienić;) To chyba nie jest drogie.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 1 lut 2017, o 14:19 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 20:46
Posty: 1756
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo : 204 razy
Otrzymał Piw: 116 razy
Od 90 zł do 200 zł

_________________
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   85000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 1 lut 2017, o 15:54 
Offline
Nowy
Nowy

Dołączył(a): 19 paź 2015, o 10:21
Posty: 5
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
No właśnie to była pierwsza myśl, termostat. Został wymieniony w weekend, w warsztacie, wraz ze sprawdzeniem otwierania się i włączania wentylatora. Niestety po jego wymianie nic się nie zmieniło. Dalej ładnie nagrzewa się wnętrze w czasie jazdy, a wskaźnik temperatury potrafi w tym momencie pokazywać, że jest prawie zupełnie zimny.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   69000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 1 lut 2017, o 16:41 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 18 wrz 2016, o 10:03
Posty: 31
Postawił Piwo : 8 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
a moze po prostu padl czujnik temp, nie wiem jak.jest w tym silniku to rozwiazane, ale zdarza sie ze sa dwa, jeden podaje temp na wskazniki (ten bylby trup) a drugi podaje temp do sterownika. Moze da sie pomierzyc rezystancje i z charakterysyki odczytac czy jest w miare ok


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   152250   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 1 lut 2017, o 18:14 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 294
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
binari napisał(a):
No właśnie to była pierwsza myśl, termostat. Został wymieniony w weekend, w warsztacie, wraz ze sprawdzeniem otwierania się i włączania wentylatora. Niestety po jego wymianie nic się nie zmieniło. Dalej ładnie nagrzewa się wnętrze w czasie jazdy, a wskaźnik temperatury potrafi w tym momencie pokazywać, że jest prawie zupełnie zimny.


Nie wiem jak jest u Ciebie . W t-jet czujnik temperatury wbudowany jest w obudowę termostatu . Jest to dwu-pinowy czujnik . Tak się sklada , że dwa lata temu termostat zaczął wykazywać objawy niedomykania ( coś jak u Ciebie , tylko nie w takim stopniu ) . Bezzwłocznie go wymienilem i problem zniknął . Teraz przy okazji zrobilem na nim eksperyment , aby mieć jako takie pojęcie o oporach wykazywanych przez czujnik . U mnie wygląda to tak , że zakres pracy czujnika mieści się w przyblizeniu w przedziale 2000 ÷ 200 Ohm. Gdzie 2000 jest na zimnym , a 200 gdy woda wrze i opór przestaje maleć . Ok. 380 ohm jest u mnie w momencie początku otwierania się termostatu , do pelnego otwarcia przy ok. 280 ohm . Zaznaczam , że nie są to nowe elementy i powyższe dane są jedynie poglądowe . Gdyby ktoś jeszcze zrobił podobny test , mielibysmy napewno lepsze wyobrazenie o tych wartosciach . Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 2 lut 2017, o 08:43 
Offline
Nowy
Nowy

Dołączył(a): 19 paź 2015, o 10:21
Posty: 5
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Hm, wygląda na to, że termostat jednak jest do d... Jeszcze mi się nie zdarzyło w samochodzie, by wymieniony termostat na nowy był walnięty. Tak jak napisał zibi186 (i wg schematu) termostat do bani. Moim błędem było sprawdzanie rur po jeździe teraz w ujemnej temp., gdzie chłodnica była zimna po jeździe. Po prostu wysiadałem i sprawdzałem od razu rury i chłodnicę. Po uruchomieniu silnika rano i przejechaniu 500m pod żłobek córki, chwilę postaniu i sprawdzeniu rur co się okazało... Chłodnica ciepła, nawet dolna rura już się ciepła robiła. A temperatura jeszcze na 1 kreskę nie weszła. Eh, wracam do warsztatu na reklamację. Jak oni to sprawdzili, to nie wiem, pewnie poczekali tylko, czy wentylator się załączy, a nie sprawdzali, czy termostat puszcza...


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   69000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 2 lut 2017, o 09:02 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 294
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
binari napisał(a):
Hm, wygląda na to, że termostat jednak jest do d... Jeszcze mi się nie zdarzyło w samochodzie, by wymieniony termostat na nowy był walnięty. Tak jak napisał zibi186 (i wg schematu) termostat do bani. Moim błędem było sprawdzanie rur po jeździe teraz w ujemnej temp., gdzie chłodnica była zimna po jeździe. Po prostu wysiadałem i sprawdzałem od razu rury i chłodnicę. Po uruchomieniu silnika rano i przejechaniu 500m pod żłobek córki, chwilę postaniu i sprawdzeniu rur co się okazało... Chłodnica ciepła, nawet dolna rura już się ciepła robiła. A temperatura jeszcze na 1 kreskę nie weszła. Eh, wracam do warsztatu na reklamację. Jak oni to sprawdzili, to nie wiem, pewnie poczekali tylko, czy wentylator się załączy, a nie sprawdzali, czy termostat puszcza...


Nie przejmuj się :) Tak z termostatami jak z czujnikami temperatury zdarza się , że nowy niekoniecznie znaczy sprawny :) Z wlasnego doswiadczenia wiem , że tych rzeczy nie warto kupować innych , niż oryginał a i sprawdzanie w wodzie potrafi być mylące . Przyklad masz powyżej - mój stary termostat . Wizualnie wydaje się , że wszystko jest ok. Otwiera się , zamyka . A jednak w aucie się nie domykał licho wie dlaczego . Tak , że bierz to na spokojnie :) lepiej wiedzieć co jest nie tak , niż szukać po omacku :)

Obejrzałem w necie i masz bardzo podobny termostat , też w obudowie z wbudowanym czujnikiem temp. Jeśli więc wszystko wymienili Ci na nowe ( bo nie wiem , czy da się dokupić zestaw naprawczy w postaci samego nowego termostatu . Do siebie nie znalazlem ) , to kurcze trochę dziwne te Twoje objawy . Chyba faktycznie trzeba by sprawdzić, czy termostat otwiera się przy 88 ° C . Jeśli tak, to może złączka czujnika temperatury zaśniedziała . Zwiększył się opór i to tłumaczylo by te wskazania temperatury na wskazówce . Prawdopodobnie u Ciebie będzie podobnie ciężko , jak u mnie aby bez wykręcania obudowy termostatu dostać się tam omomierzem i dokonać pomiaru . To byloby najmniej inwazyjne . Obejrzyj przewody od czujnika temp. czy czasem nie "nadgryzl ich tam ząb czasu" albo kuny :) Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Silnik bardzo długo się nagrzewa
PostNapisane: 6 lut 2017, o 09:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 225 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
A dobrze masz odpowietrzony układ?


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]