Teraz jest 26 maja 2017, o 11:30


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 20:56 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 28 lis 2012, o 20:10
Posty: 42
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 1 raz
Witajcie.

Mój mechanik stwierdził że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą.

Takie mam spostrzeżenia:
- bardzo szybko zapychająca się odma
- przerywanie na zimnym silniku (tylko na lpg) -> nawet mi sie check engine zapala sporadycznie
- podczas długiego hamowania silnikiem temperatura spada z 1/2 do 1/3 -> po dodaniu gazu temp wraca do normy
- mechanik stwierdził na jednej świecy dziwny nalot
- słabe odpalanie na zimnym silniku (w garażu temperatura 5 stopni to jest ok) (na mrozie kiepsko -> mimo nowych świec)

Nie stwierdziłem ubytku płynu chłodzącego.

Co sądzicie ?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   170000   Silnik:   1.4 8V+LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 21:14 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2014, o 21:09
Posty: 743
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 37 razy
Zapchana odma to wina nie dogrzanego silnika, mimo że wskazówka pokazuje 90stopni, olej nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury.
Jaki stosujesz olej? Castrol Magnatec 5w-40 robi dużo majonezu, mój Mobil1 0w-40 produkuje dużo mniej majonezu.
Za nalot na świecy może odpowiadać cewka lub kable WN.

_________________
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   57000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 21:18 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 28 lis 2012, o 20:10
Posty: 42
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 1 raz
Mobil New Life 0W40.
Codziennie robię około 60km autostradą. 2x30.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   170000   Silnik:   1.4 8V+LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 21:21 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2014, o 21:09
Posty: 743
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 37 razy
No to trochę mnie zaskoczyłeś.

_________________
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   57000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 21:38 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5053
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 250 razy
Otrzymał Piw: 358 razy
Jeśli płynu chłodniczego nie ubywa, to chyba olej powinien się przedostawać do układu chłodzenia, więc dziwny osad powinien być np na korku zbiorniczka wyrównawczego. Jak auto jest rozgrzane, to próbowałeś odkręcać korek od płynu chłodniczego ? Ubywa Ci oleju ?
Moim skromnym zdaniem uszczelka pod głowicą, to zbyt pochopna diagnoza, bo to co opisałeś może świadczyć o konieczności wymiany termostatu (ostatnio dość popularna przypadłość :ink), wymiany świec i przewodów WN (wystrzegać się tandety, bo tutaj nawet BOSCH daje ciała :!) i konieczności regulacji LPG :pomysli

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   146666   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 21:44 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 28 lis 2012, o 20:10
Posty: 42
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 1 raz
Jeszcze jedno: Przypadłość z lekkim szarpaniem silnika jest po długim staniu -> po nocy najbardziej widoczne.

Świece profilaktycznie wymieniłem tydzień temu, kable zostały stare ( wymieniane przy poprzedniej wymianie )


Mogę wziąć kamerę i nagrać co trzeba :-) Tylko napisz mi dokładnie co :D + ewentualnie z multiecuscan jakieś wykresy

A co do termostatu to mam wrażenie ze dosyć długo się nagrzewa... ale to moze byc wina mrozu ??


Ostatnio edytowano 13 lut 2017, o 21:50 przez mrtalaga, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   170000   Silnik:   1.4 8V+LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 21:47 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 312
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Też pomyslalem o termostacie - jakaś plaga ostatnio ?? :) dlugo się nagrzewa , bo termostat się nie domyka i caly czas masz duży obieg - tak może być :)
A slabe odpalanie na zimnym silniku - czy to znowu nie za sprawą zabrudzonego czujnika map sensora ? Może wystarczy przeczyścić ? :)


Ostatnio edytowano 13 lut 2017, o 21:57 przez zibi186, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 21:57 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 28 lis 2012, o 20:10
Posty: 42
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 1 raz
Co to za czujnik map sensora :D ??

Termostat razem z obudową czy osobno ? Jaki koszt ? ASO czy taniej cos innego ?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   170000   Silnik:   1.4 8V+LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 22:00 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 312
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Termostat raczej w komplecie z obudową i czujnikiem temperatury . Ja kupował bym raczej jakiś markowy , choć dziś niczego nie można być pewnym :)

viewtopic.php?f=35&t=4364&p=107316&hilit=Map+sensor#p107316 -w tym temacie m.innymi o map sensorze


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 22:04 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5053
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 250 razy
Otrzymał Piw: 358 razy
mrtalaga napisał(a):
Jeszcze jedno: Przypadłość z lekkim szarpaniem silnika jest po długim staniu -> po nocy najbardziej widoczne.

Świece profilaktycznie wymieniłem tydzień temu, kable zostały stare ( wymieniane przy poprzedniej wymianie )


Jakie kable wstawiłeś :? To bardzo ważne, ja ostatnią jesienią byłem zmuszony wymienić ponownie kable WN, na poprzednich jeździłem... rok :! I niestety - miałem kable BOSCH i okazały się porażką :smutny Teraz wstawiłem NGK i jest niebo a ziemia :ink


mrtalaga napisał(a):
Mogę wziąć kamerę i nagrać co trzeba :-) Tylko napisz mi dokładnie co :D + ewentualnie z multiecuscan jakieś wykresy


Masz tutaj na myśli regulację LPG ? No nie do mnie, nie mój temat :ink Poza tym regulacji LPG nie wykonuje się przez OBD Multiecuscan'em :ink

mrtalaga napisał(a):
A co do termostatu to mam wrażenie ze dosyć długo się nagrzewa... ale to moze byc wina mrozu ??


Co rozumiesz przez "dosyć długo" ? W normalnych warunkach, nawet pomimo mrozu, po przejechaniu gdzieś 5 km auto powinno być już rozgrzane bądź prawie rozgrzane :ink

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   146666   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 22:46 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 28 lis 2012, o 20:10
Posty: 42
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 1 raz
Mam troszke screenów z multiecuscan.

Co do nagrywania kamerą to mam na myśli wszystko co się da. Odpalanie autka, wyniki z multiecuscan, wygląd korków oleju itp. Nagram wszystko co chcesz, tylko muszę to spisać :D


Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   170000   Silnik:   1.4 8V+LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 13 lut 2017, o 23:22 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 11:12
Posty: 103
Lokalizacja: staszow
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 19 razy
Jeżeli chodzi o uszczelkę to jeśli jest padnięta to są dwa objawy:
1. Przedmuch do komory spalania - Ubywa płynu i znajdujemy go w oleju (patrz na bagnet) - lub dymi
2. Przedmuch do układu chłodzenia - zwiększenie ilości płynu w zbiorniku wyrównawczym poprzez pompowanie powietrza do układu, po otwarciu termostatu powinno być widać bulgoczącą wodę w zbiorniku wyrównawczym.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   80000   Silnik:   1.4 8v+LPG   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 14 lut 2017, o 09:00 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 15:16
Posty: 664
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 38 razy
Koledzy piszą wyżej o kablach i też bym na to postawił.To przy gazie bardzo czuły element.Trzeba szukać polskiej produkcji dedykowane do gazu /nie pamiętam już nazwy producenta/ale jak wymieniłem w Thalii to na długo był spokój .

_________________
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   62000   Silnik:   1.3multijet 95KM   Rocznik:   2013    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 14 lut 2017, o 10:27 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 312
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
A te temperatury na screenie - czy nie potwierdza się problem z czujnikiem map sensora ?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 14 lut 2017, o 11:20 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 28 lis 2012, o 20:10
Posty: 42
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 1 raz
Hej :-)

Mam poranne nagrania kamerą.
Jeśli ktoś ma czas to niech zobaczy :-) Oczywiście można przewijać hihi :-)

spadek obrotów przy 9.57min + spadek temperatury kilka sekund później.

film1 od zimnego silnika do nagrzania
film2 jazda po miescie + zachowanie silnika na parkingu


Będę wracać z pracy to mogę coś jeszcze nakręcić.
Płyn w zbiorniczku ? Korek oleju ?
Jakies sugestie ?



Obrazek


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   170000   Silnik:   1.4 8V+LPG   Rocznik:   2007    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]