Błędy P0300 P0302 P0303

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: ślimak »

Kiedyś pisałem, ze po wymianie paska rozrządu w czasie jazdy migała kontrolka Obrazek i zazwyczaj pojawiało się to przy podobnych prędkościach.

Wreszcie podpiąłem auto pod kompa i sprawdziłem błędy wyskoczyły 3 oto zapis z testera:

Kod: Zaznacz cały

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:

1: P0300 - Rozpoznanie wypadających zapłonów
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 86 °C
Obroty silnika: 3350 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 576 mBar
Stan silnika: W ruchu 
Pozycja pedału przyspieszenia: 37 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 31,0 °

The Emissions Monitoring system has detected misfires, an Air/Fuel mixture problem or other indicators of emissions exceeding the permissible level. Check the plugs, ignition and fuel system, and the engine mechanical condition, and that the oil level is not too high, or oil change overdue. Defects contribute also to Lambda sensor degradeation and premature catalytic converter efficiency loss.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 

2: P0302 - Cylinder 2 - wypadanie zapłonów
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 86 °C
Obroty silnika: 3350 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 576 mBar
Stan silnika: W ruchu 
Pozycja pedału przyspieszenia: 37 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 31,0 °

Misfire detected in the indicated cylinder.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 

3: P0303 - Cylinder 3 - wypadanie zapłonów
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 86 °C
Obroty silnika: 3350 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 576 mBar
Stan silnika: W ruchu 
Pozycja pedału przyspieszenia: 37 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 31,0 °

Misfire detected in the indicated cylinder.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 
Więc zaczynam rozkminiać temat czy będę mógł to usunąć za pomocą kompa czy podjechać trzeba będzie do mechanika. Pewnie się powtórzą

Opis przyczyn wypadania zapłonu m.in
http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-ek ... ia-zaplonu
88=))
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zacząłbym od kabli, od sprawdzenia czy są należycie wpięte.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: Tomek »

Trzeba przeanalizować, co tam mogli ruszać przy robieniu rozrządu... może ten czujnik położenia wału :pomysli
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: mwas »

Prezes, proponuję zewrzeć szyki z Jerym, ma podobną sytuację co Ty.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: ślimak »

Podjadę do mechanika/elektryka może coś uradzi
88=))
raszek
Nowy
Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 10 mar 2013, 23:13
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: raszek »

Sonda Halla - być może, jak to stwierdził Tomek. Lub przy wymianie rozrządu pomylili się o "ząbek". Albo jak to było w moim staruszku - silnik dostaje lewe powietrze (uszczelka kolektroa wlotowego). Mimo wszystko sprawdzenie świec oraz przewodów WN nie zaszkodzi.
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: Jery »

mwas pisze:Prezes, proponuję zewrzeć szyki z Jerym, ma podobną sytuację co Ty.

U mnie (odpukać) błędy przestały się pojawiać. Wcześniej wymieniłem świece :pomysli
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: emmer »

no to nie pozostaje nic innego jak zmienić świeczki i sprawdzić
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: mwas »

ślimak, kiedy świece wymieniałeś ? :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: ślimak »

W lipcu w zeszlym roku. Mam juz kupione nowe BOSCH-e. Wymienię do końca tego tygodnia. Skasuje błędy i przetestuje na drodze. Potem pora na kable. Na sam koniec cewka - oby nie.



Wysłane z Nokia Lumia 625 przy użyciu Tapatalka
88=))
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: mwas »

Na świece to jednak trochę wcześnie, chyba że jakiś bubel tam zamontowałeś :oj Jeśli świece są ok, no następne w kolejności do sprawdzenia, tak jak mówisz, kable WN.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: ślimak »

Obiecuję, że dam znać co ustaliłem


Wysłane z Nokia Lumia 625 przy użyciu Tapatalka
88=))
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: adamson »

Trzymam za słowo. Za niedługo czeka mnie wymiana rozrządu, a widzę, że po tej wymianie kilku "członków" LKP miało podobne problemy :-o.

Wysłane z SONY Xperia J
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A ja wymieniam w weekend, będzie nerwówka.
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: ślimak »

Wydaje się, że problem jest błachy - bo auto jeździ normalnie. Jednak w MES jest taka opcja, która pozwala wykonać taki reset.

Kod: Zaznacz cały

This procedure must be performed when the phase sensor or the control unit is replaced.
Execute this procedure with engine OFF.
-- 23 lip 2014, o 15:14 --

No i niestety. po wymianie świec 1,5 miesiąca i kabli 2 dni temu. Problem nadal JEST. Więc zostaje cewka, jednak to już ostateczność i może być że to też nie to.
88=))
ODPOWIEDZ