Strona 1 z 7

Błędy P0300 P0302 P0303

: 07 kwie 2014, 14:11
autor: ślimak
Kiedyś pisałem, ze po wymianie paska rozrządu w czasie jazdy migała kontrolka Obrazek i zazwyczaj pojawiało się to przy podobnych prędkościach.

Wreszcie podpiąłem auto pod kompa i sprawdziłem błędy wyskoczyły 3 oto zapis z testera:

Kod: Zaznacz cały

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:

1: P0300 - Rozpoznanie wypadających zapłonów
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 86 °C
Obroty silnika: 3350 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 576 mBar
Stan silnika: W ruchu 
Pozycja pedału przyspieszenia: 37 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 31,0 °

The Emissions Monitoring system has detected misfires, an Air/Fuel mixture problem or other indicators of emissions exceeding the permissible level. Check the plugs, ignition and fuel system, and the engine mechanical condition, and that the oil level is not too high, or oil change overdue. Defects contribute also to Lambda sensor degradeation and premature catalytic converter efficiency loss.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 

2: P0302 - Cylinder 2 - wypadanie zapłonów
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 86 °C
Obroty silnika: 3350 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 576 mBar
Stan silnika: W ruchu 
Pozycja pedału przyspieszenia: 37 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 31,0 °

Misfire detected in the indicated cylinder.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 

3: P0303 - Cylinder 3 - wypadanie zapłonów
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 86 °C
Obroty silnika: 3350 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 576 mBar
Stan silnika: W ruchu 
Pozycja pedału przyspieszenia: 37 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 31,0 °

Misfire detected in the indicated cylinder.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 
Więc zaczynam rozkminiać temat czy będę mógł to usunąć za pomocą kompa czy podjechać trzeba będzie do mechanika. Pewnie się powtórzą

Opis przyczyn wypadania zapłonu m.in
http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-ek ... ia-zaplonu

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 07 kwie 2014, 17:03
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Zacząłbym od kabli, od sprawdzenia czy są należycie wpięte.

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 07 kwie 2014, 17:08
autor: Tomek
Trzeba przeanalizować, co tam mogli ruszać przy robieniu rozrządu... może ten czujnik położenia wału :pomysli

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 07 kwie 2014, 18:40
autor: mwas
Prezes, proponuję zewrzeć szyki z Jerym, ma podobną sytuację co Ty.

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 07 kwie 2014, 18:48
autor: ślimak
Podjadę do mechanika/elektryka może coś uradzi

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 09 kwie 2014, 23:30
autor: raszek
Sonda Halla - być może, jak to stwierdził Tomek. Lub przy wymianie rozrządu pomylili się o "ząbek". Albo jak to było w moim staruszku - silnik dostaje lewe powietrze (uszczelka kolektroa wlotowego). Mimo wszystko sprawdzenie świec oraz przewodów WN nie zaszkodzi.

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 10 kwie 2014, 11:43
autor: Jery
mwas pisze:Prezes, proponuję zewrzeć szyki z Jerym, ma podobną sytuację co Ty.

U mnie (odpukać) błędy przestały się pojawiać. Wcześniej wymieniłem świece :pomysli

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 10 kwie 2014, 12:21
autor: emmer
no to nie pozostaje nic innego jak zmienić świeczki i sprawdzić

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 10 kwie 2014, 12:33
autor: mwas
ślimak, kiedy świece wymieniałeś ? :ink

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 10 kwie 2014, 15:44
autor: ślimak
W lipcu w zeszlym roku. Mam juz kupione nowe BOSCH-e. Wymienię do końca tego tygodnia. Skasuje błędy i przetestuje na drodze. Potem pora na kable. Na sam koniec cewka - oby nie.



Wysłane z Nokia Lumia 625 przy użyciu Tapatalka

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 10 kwie 2014, 15:48
autor: mwas
Na świece to jednak trochę wcześnie, chyba że jakiś bubel tam zamontowałeś :oj Jeśli świece są ok, no następne w kolejności do sprawdzenia, tak jak mówisz, kable WN.

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 10 kwie 2014, 18:50
autor: ślimak
Obiecuję, że dam znać co ustaliłem


Wysłane z Nokia Lumia 625 przy użyciu Tapatalka

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 10 kwie 2014, 19:40
autor: adamson
Trzymam za słowo. Za niedługo czeka mnie wymiana rozrządu, a widzę, że po tej wymianie kilku "członków" LKP miało podobne problemy :-o.

Wysłane z SONY Xperia J

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 10 kwie 2014, 20:22
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
A ja wymieniam w weekend, będzie nerwówka.

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

: 10 kwie 2014, 20:50
autor: ślimak
Wydaje się, że problem jest błachy - bo auto jeździ normalnie. Jednak w MES jest taka opcja, która pozwala wykonać taki reset.

Kod: Zaznacz cały

This procedure must be performed when the phase sensor or the control unit is replaced.
Execute this procedure with engine OFF.
-- 23 lip 2014, o 15:14 --

No i niestety. po wymianie świec 1,5 miesiąca i kabli 2 dni temu. Problem nadal JEST. Więc zostaje cewka, jednak to już ostateczność i może być że to też nie to.