Temperatura - termostat

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2158
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 99900
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: adamson » 27 lut 2018, 12:47

Temperatury w kabinie nie zmieniałem, ustawione na 3/4 skali, nawiew też bez zmian na drugim biegu. Po wyjechaniu z ciepłego miejsca wskazanie temp. rosło od zera do normalnego wskazania bez szaleństw, tak sobie, no ale osiągnęło w końcu 1/2 skali.
Rano, po sześciu godzinach postoju na mrozie, po przejechaniu 5 km, wskazanie temp. roboczej 1/2 skali i bez wahań, bez kręcenia pokrętłami od nawiewu :oj
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 27 lut 2018, 13:12

adamson pisze:
27 lut 2018, 12:47
Temperatury w kabinie nie zmieniałem, ustawione na 3/4 skali, nawiew też bez zmian na drugim biegu. Po wyjechaniu z ciepłego miejsca wskazanie temp. rosło od zera do normalnego wskazania bez szaleństw, tak sobie, no ale osiągnęło w końcu 1/2 skali.
Rano, po sześciu godzinach postoju na mrozie, po przejechaniu 5 km, wskazanie temp. roboczej 1/2 skali i bez wahań, bez kręcenia pokrętłami od nawiewu :oj
Kurcze , koledzy , coś mi tu " śmierdzi " :) Dlatego wlaśnie trzymam termostaty w zamrażarce do testu , choć teraz przyszlo mi do glowy że nie będę w stanie uzyskać ich warunków pracy w zupełności - wewnątrz ocieplający się szybko plyn , ale na zewnątrz nadal syberia , nie to , co w garnku . . . 🤔 Jakość plynu wykluczam , bo po ostatniej wymianie termostatu zalałem nowy plyn . Może ktoś ma jakiś inny pomysł ? Wydajność pompy wody nie mogla się zmienić ( zmniejszyć ) , bo to dalo by skutek odwrotny . . . Jedynie chyba termostat . . .

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5873
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas » 27 lut 2018, 13:38

zibi186, jeśli termostat jest walnięty w taki sposób, że przez cały czas puszcza na duży obieg (a to raczej te przypadki tutaj rozpatrujemy), to niezależnie od tego, czy termostat będzie zmrożony, czy w temperaturze pokojowej - jeśli będzie miał poniżej 80 st C (w przypadku T-Jet'a), to powinien być całkowicie zamknięty, czyli nie powinien nic przepuszczać. Jeśli dmuchniesz w niego, to powinieneś poczuć stanowczy opór, brak możliwości przedmuchania układu. Jeśli w temperaturze pokojowej mimo wszystko udaje Ci się "dmuchnąć w rurkę" a powietrze wylatuje z drugiej strony z wyjścia na duży obieg, no to wiadomo, że termostat jest kaput :ink Chyba, że podejrzewasz, że np termostat otwiera się za szybko, np już przy temp powiedzmy 50 st C, wtedy test jest nieco bardziej karkołomny :ink U mnie sprawa była bardzo prosta - termostat cały czas w pozycji otwartej. Na szczęście producent uznał reklamację i dostałem zwrot ale nie montowałem już tej samej firmy tylko wstawiłem oryginał, który dorwałem w bardzo podobnej cenie co ten zamiennik, co się wysypał :ink
adamson, to zachowanie, które opisałeś w ostatnim poście jest poprawne, u mnie wygląda to dokładnie tak: po całonocnym postoju wyjeżdżam z ogrzanego garażu, na zewnątrz -10 st. C. Wskazówka temperatury jest w pozycji minimum, ustawienia ogrzewania dokładnie jak u Ciebie - temperatura ok 3/4 skali i wentylator na drugim biegu. Jadę bez korków, raczej płynnie, prędkości jak w obszarze zabudowanym. Auto osiąga temperaturę roboczą (wskazówka temperatury w połowie skali) po przejechaniu ok pomiędzy 4 a 5 km i tak się już potem dalej utrzymuje niezależnie od tego co bym kombinował z temperaturą nawiewu. Ciepłe powietrze z nawiewów zaczyna lecieć dosłownie po przejechaniu 300-400 metrów. Kiedy miałem trafiony termostat, przy takim samym sposobie użytkowania auta, czyli wyjazd po nocy z ogrzanego garażu, ale na zewnątrz temperatura ok 0 st. C (czyli dużo cieplej jak aktualnie), nawiew ustawiony na drugim biegu wentylatora i ogrzewanie w kabinie na ciut ponad połowę skali, czyli chłodniejsze powietrze jak teraz, auto w pełni zagrzewało mi się dopiero po... 10 km jak nie dalej :oj A jak się zagrzało (wskazówka temp w połowie skali), po zwiększeniu temperatury nawiewu na maks, wskazówka temp silnika leciała na łeb, na szyję, nawet do pozycji 1/4 skali :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 27 lut 2018, 14:31

Mwas , właśnie jeszcze nie wiem , co o tym myśleć . . . Fakt , że oba poprzednie zachowywaly się w ten sam sposób a i obecny ( wszystkie oryginały ! ) zaczął mi robić na złość , daje do myślenia . Gdybym przy wymianie stwierdzil , że się nie domyka , nie byloby problemu - sprawa jasna . Ale byly zamknięte . I teraz myślę tak : w grę wchodzą tylko dwie siły podstawowe - jedna wynikająca z różnic ciśnienia i otwierająca nasz termostat pokonując opór sprężyny , druga - właśnie sprężyna , która ma za zadanie zamknąć termostat . Siły te musza być niewątpliwie bardzo skrupulatnie dobrane , aby otwieranie - zamykanie następowało w dokładnie określonych momentach . Jakiekolwiek zmiany sil będą owocować rozbieżnościami z założeniem . Intryguje mnie też sama budowa tależa zaworu - zamiast rozwiązać to przylgnią prostopadłą do osi normalnie" na styk " , to zrobili " gniazdo w które tależ się wciska . Może tam właśnie jest problem , może przy dużych różnicach temp.wewnątrz i na zewnątrz termostatu na wskutek rozszerzalności cieplnej tależ termostatu nie jest w stanie skutecznie wcisnąć się w gniazdo i pozostaje uchylony ?
Cóż , póki co będę kombinował dalej . Może coś się z tego " urodzi " 🤣 Pozdrawiam 😁

Online
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 379
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: pogromcaslaskiej » 27 lut 2018, 20:44

Ale jak termostat walnięty to chłodnica powinna być lekko ciepła chyba,dziś przejechałem 6km i wskazówka ledwo drgnęła,chyba też mam walnięty,ale spalanie u mnie takie same jak zawsze,czy lato czy zima 8l.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 27 lut 2018, 21:01

pogromcaslaskiej pisze:
27 lut 2018, 20:44
Ale jak termostat walnięty to chłodnica powinna być lekko ciepła chyba,dziś przejechałem 6km i wskazówka ledwo drgnęła,chyba też mam walnięty,ale spalanie u mnie takie same jak zawsze,czy lato czy zima 8l.
Chłodnica , chyba raczej nie . Lekkie niedomykanie termostatu można wyczuć na górnym wężu , ale czy na chlodnicy przy takich mrozach - raczej wątpię . . .

Online
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 379
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: pogromcaslaskiej » 27 lut 2018, 21:11

Nie znam się za bardzo,kiedyś smak56 gotował termostat w garcu,chyba po ugotowaniu stwierdził że jednak był dobry, nasze też trzeba pogotować może dojdziemy do jakiś wniosków

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 27 lut 2018, 21:14

pogromcaslaskiej pisze:
27 lut 2018, 21:11
Nie znam się za bardzo,kiedyś smak56 gotował termostat w garcu,chyba po ugotowaniu stwierdził że jednak był dobry, nasze też trzeba pogotować może dojdziemy do jakiś wniosków
W najbliższym czasie :) Mam dwa poprzednie , czekają na swoją próbę 🤣🤣🤣

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: smak56 » 27 lut 2018, 21:16

pogromcaslaskiej pisze:
27 lut 2018, 21:11
Nie znam się za bardzo,kiedyś smak56 gotował termostat w garcu,chyba po ugotowaniu stwierdził że jednak był dobry, nasze też trzeba pogotować może dojdziemy do jakiś wniosków
Tak było. Już pisałem, że u mnie był to niepotrzebny wydatek. Ale wtedy nie wiedzieliśmy o multijecie tyle ile dzisiaj. Nauka kosztuje. :ink
smak56
****
Obrazek

Grubyzzz
klubowicz
klubowicz
Posty: 36
Rejestracja: 29 cze 2018, 15:23
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Żywiec
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Grubyzzz » 02 lip 2018, 22:19

A ja trochę odkopie temat bo właśnie sprawdziłem i mój termostat zawiesił się na dużym obiegu podczas ostatnich chłodniejszych dni dało się to poczuć i w związku z tym mam pytanie. Jakiej firmy brać i czy tam jest wymienny sam termostat czy muszę kupić cały z obudową i czujnikiem?

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2158
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 99900
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: adamson » 03 lip 2018, 8:21

Termostat jako całość, obudowa z czujnikiem. Ja za Wahlera zapłaciłem 95 zł.
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Online
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 379
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: pogromcaslaskiej » 05 lip 2018, 17:17

Może ktoś wie gdzie kupić termostat do t-jet wahler?

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2158
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 99900
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: adamson » 06 lip 2018, 11:58

Tu jest inny, Behr.
https://www.motostacja.com/p/9701/51365 ... odowe.html
Może do Tjeta nie ma Wahlera?
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Online
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 379
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: pogromcaslaskiej » 06 lip 2018, 13:33

Dzięki chyba go kupię

Online
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 379
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: pogromcaslaskiej » 12 lip 2018, 10:59

kupiłem jednak oryginalny termostat i okazało się że spieprzony,otwierał obieg za szybko,myślałem że mnie rozerwie,oddałem go do reklamacji i będę teraz czekał co powiedzą,nie mogłem czekać i kupiłem behr,teraz jest wszystko ok,dziś przeprowadziłem test,zimny silnik po nocy,temperatura powietrza 14 stopni,przejechałem 3,8km i wskazówka na połowie równo się trzyma,po odkręceniu ciepłego powietrza na max,na drugim biegu dmuchawy wskazówka nie drgnie nawet o milimetr w dół,więc takie spostrzeżenia po wymianie

ODPOWIEDZ