Temperatura - termostat
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Temperatura - termostat
Dzisiaj - 15', po 15km wskazówka poszła troszkę wyżej jak 1/4 skali, co dziwne jak się zatrzymałem spadła prawie do zera, ruszyłem jeszcze z 4 km i znowu poszła trochę w górę. Cały czas włączony klimatronik na auto 21'
Z tego co czytam to normalne?
W poprzednim aucie, pb, po 10km to już była temp robocza i nie spadała czy to podczas jazdy czy postoju, oczywiście też przy takich mrozach
Z tego co czytam to normalne?
W poprzednim aucie, pb, po 10km to już była temp robocza i nie spadała czy to podczas jazdy czy postoju, oczywiście też przy takich mrozach
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Temperatura - termostat
W MultiJet to normalne.rustin pisze: ↑25 lut 2018, 22:59 Dzisiaj - 15', po 15km wskazówka poszła troszkę wyżej jak 1/4 skali, co dziwne jak się zatrzymałem spadła prawie do zera, ruszyłem jeszcze z 4 km i znowu poszła trochę w górę. Cały czas włączony klimatronik na auto 21'
Z tego co czytam to normalne?
W poprzednim aucie, pb, po 10km to już była temp robocza i nie spadała czy to podczas jazdy czy postoju, oczywiście też przy takich mrozach
P.S. Ja bardzo cenię sobie to że w gnojku nie mam wskaźnika temperatury płynu.
W taką pogodę po co się stresować jego wskazaniami, ważne że w środku ciepło
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2013
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Temperatura - termostat
Kolego normalne bo odprowadziłeś ciepło z silnika do kabiny ; a temp. -15 to już dużo. U mnie teraz -12 .
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Temperatura - termostat
Zdziwiło mnie to trochę bo w poprzednim aucie tak nie było i myślałem, że termostat do wymiany. Nie powiem, w aucie mimo wszystko było cieplutko.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Temperatura - termostat
Zapomniałem o tej metodzie , a po drugie było już ciemno. Jak dzisiaj będą podobne efekty to sprawdzę .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Temperatura - termostat
Sprawdzone, dolny wąż od chłodnicy zimny, od strony silnika i zbiornika wyrównawczego gorący
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Temperatura - termostat
Adamson , zwróć uwagę na jedną kwestię - organoleptycznie możesz sprawdzić temperaturę na wężu ( górnym !) tylko wówczas , kiedy masz pewność że jeszcze termostat powinien być zamknięty i to im bliżej punktu otwarcia , tym wynik bardziej miarodajny później , gdy termostat się choćby uchyli to już niczego nie wiesz Ponadto ta metoda powie Ci , że termostat albo całkiem się nie zamyka , albo zbyt wcześnie otwiera Jeśli nie zamyka się całkowicie , tzn .że w określonym zakresie masz od początku duży obieg wody górny wąż się nagrzewa i w efekcie silnik znacznie później osiąga temp . roboczą . Tak sobie myślę , że właśnie tak to wygląda . . . Oczywiście mogę się mylić . Pozdrawiam
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura - termostat
Nie mylisz się, tak to wygląda u nas Właśnie ja u siebie w ten sposób diagnozowałem "uwalony" termostat - mój się nie domykał do końca, cały czas coś tam puszczał na duży obieg. Efekt był dokładnie taki, jak opisujesz - auto strasznie ciężko było nagrzać do temperatury roboczej przy włączonym ogrzewaniu w kabinie Ja to sprawdzałem tak: wskazówka od temperatury silnika uniesiona ale tak mniej więcej w 1/4 skali (czyli w połowie drogi od początku do punktu temperatury roboczej, czyli środka skali), chwilowy stop na poboczu, maska do góry i "organoleptyczne" sprawdzanie temperatury węży na górze chłodnicy - CIEPŁE I wiadomo było, że termostat uwalony adamson, jeśli dotykasz górnych węży, one są ciepłe a wskazówka temperatury silnika nie osiągnęła jeszcze pozycji temperatury optymalnej, czyli połowy skali, to możesz mieć pewność, że masz trafiony termostat
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura - termostat
Jak go wymieniałem, to potwierdziła się moja diagnoza - był cały czas otwarty lub uchylony ale gołym okiem nie było tego widać, musiałem "dmuchnąć w rurkę" Dla porównania, w drugim ręku miałem nówkę sztukę i ta była zamknięta - dmuchanie w taki sam sposób powodowało nadymanie się moich policzków a nie ujście powietrza z drugiej strony Po wymianie termostatu wszystkie bolączki jak ręką odjął - auto nagrzewa się szybko a po nagrzaniu się trzyma sztywno temperaturę, nawet po ustawieniu maksymalnej temperatury nawiewu, wskazówka temp silnika ani drgnie
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Temperatura - termostat
Rustin , nie popadaj w paranoję ! Jazda ma dawać przyjemność Nie możesz czały czas myśleć , że coś się stanie . Jak się stanie - będziemy kombinować
Ja póki co trzymam dwa poprzednie termostaty w zamrażarce przy - 19 Przygotowują się tam do testu sprawnościowego z udziałem termometru
Ja póki co trzymam dwa poprzednie termostaty w zamrażarce przy - 19 Przygotowują się tam do testu sprawnościowego z udziałem termometru
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Temperatura - termostat
Mówisz, żeby nie pogadać w paranojezibi186 pisze: Ja póki co trzymam dwa poprzednie termostaty w zamrażarce przy - 19 Przygotowują się tam do testu sprawnościowego z udziałem termometru
Nie przyszło mi do głowy zamrażarka ale kiedyś sprawdzę
Zawsze w aucie wszystko sprawdzam i od razu wymieniam jak coś jest nie tak.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Temperatura - termostat
Bo najłatwiej dawać dobre rady innym - nie wiedzialeś ?
Moje oba po wyciągnięciu byly zupełnie zamknięte , dlatego jestem podejrzliwy i kombinuję
Moje oba po wyciągnięciu byly zupełnie zamknięte , dlatego jestem podejrzliwy i kombinuję
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Temperatura - termostat
U mnie też wskazówka faluje i nie dochodzi do połowy skali.
Termostaty w T-Jet otwierają się przy 80*C, co przy obecnych mrozach sprawia, że podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego waha się w przedziale 70-80*C (sprawdziłem komputerem). Podczas pracy silnika płyn nagrzewa się do 80*C, następnie termostat się otwiera i płyn gwałtownie się wychładza (w końcu wpada na lodowatą chłodnicę). I tak w kółko. Stawiam, że wskaźniki są wyskalowane na 90*C, gdyż latem chwilę przed uruchomieniem wentylatora chłodnicy wskazówka osiąga połowę skali :D Pozdrawiam.
Termostaty w T-Jet otwierają się przy 80*C, co przy obecnych mrozach sprawia, że podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego waha się w przedziale 70-80*C (sprawdziłem komputerem). Podczas pracy silnika płyn nagrzewa się do 80*C, następnie termostat się otwiera i płyn gwałtownie się wychładza (w końcu wpada na lodowatą chłodnicę). I tak w kółko. Stawiam, że wskaźniki są wyskalowane na 90*C, gdyż latem chwilę przed uruchomieniem wentylatora chłodnicy wskazówka osiąga połowę skali :D Pozdrawiam.