Temperatura - termostat

Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Szczypior »

Dzisiaj - 15', po 15km wskazówka poszła troszkę wyżej jak 1/4 skali, co dziwne jak się zatrzymałem spadła prawie do zera, ruszyłem jeszcze z 4 km i znowu poszła trochę w górę. Cały czas włączony klimatronik na auto 21'

Z tego co czytam to normalne?

W poprzednim aucie, pb, po 10km to już była temp robocza i nie spadała czy to podczas jazdy czy postoju, oczywiście też przy takich mrozach
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Tomek »

rustin pisze: 25 lut 2018, 22:59 Dzisiaj - 15', po 15km wskazówka poszła troszkę wyżej jak 1/4 skali, co dziwne jak się zatrzymałem spadła prawie do zera, ruszyłem jeszcze z 4 km i znowu poszła trochę w górę. Cały czas włączony klimatronik na auto 21'

Z tego co czytam to normalne?

W poprzednim aucie, pb, po 10km to już była temp robocza i nie spadała czy to podczas jazdy czy postoju, oczywiście też przy takich mrozach
W MultiJet to normalne.
P.S. Ja bardzo cenię sobie to że w gnojku nie mam wskaźnika temperatury płynu.
W taką pogodę po co się stresować jego wskazaniami, ważne że w środku ciepło :zlośnik
Andre27
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Andre27 »

rustin pisze: 25 lut 2018, 22:59 Dzisiaj - 15', po 15km wskazówka poszła troszkę wyżej jak 1/4 skali, co dziwne jak się zatrzymałem spadła prawie do zera, ruszyłem jeszcze z 4 km i znowu poszła trochę w górę. Cały czas włączony klimatronik na auto 21'

Z tego co czytam to normalne?
Kolego normalne bo odprowadziłeś ciepło z silnika do kabiny ; a temp. -15 to już dużo. U mnie teraz -12 .
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Szczypior »

Zdziwiło mnie to trochę bo w poprzednim aucie tak nie było i myślałem, że termostat do wymiany. Nie powiem, w aucie mimo wszystko było cieplutko.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: adamson »

karollino pisze: 25 lut 2018, 22:38 adamson - trzeba było otworzyć maskę i metodą inżyniera Macajewa sprawdzić temperaturę chłodnicy. Jakby była ciepła to miałbyś odpowiedź że to termostat.
Zapomniałem o tej metodzie :róż , a po drugie było już ciemno. Jak dzisiaj będą podobne efekty to sprawdzę :ok) .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: adamson »

Sprawdzone, dolny wąż od chłodnicy zimny, od strony silnika i zbiornika wyrównawczego gorący panic
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 »

adamson pisze: 26 lut 2018, 14:01 Sprawdzone, dolny wąż od chłodnicy zimny, od strony silnika i zbiornika wyrównawczego gorący panic
Adamson , zwróć uwagę na jedną kwestię - organoleptycznie możesz sprawdzić temperaturę na wężu ( górnym !) tylko wówczas , kiedy masz pewność że jeszcze termostat powinien być zamknięty :) i to im bliżej punktu otwarcia , tym wynik bardziej miarodajny :) później , gdy termostat się choćby uchyli to już niczego nie wiesz :) Ponadto ta metoda powie Ci , że termostat albo całkiem się nie zamyka , albo zbyt wcześnie otwiera :) Jeśli nie zamyka się całkowicie , tzn .że w określonym zakresie masz od początku duży obieg wody :) górny wąż się nagrzewa i w efekcie silnik znacznie później osiąga temp . roboczą . Tak sobie myślę , że właśnie tak to wygląda . . . Oczywiście mogę się mylić . Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas »

Nie mylisz się, tak to wygląda u nas :ink Właśnie ja u siebie w ten sposób diagnozowałem "uwalony" termostat - mój się nie domykał do końca, cały czas coś tam puszczał na duży obieg. Efekt był dokładnie taki, jak opisujesz - auto strasznie ciężko było nagrzać do temperatury roboczej przy włączonym ogrzewaniu w kabinie :oj Ja to sprawdzałem tak: wskazówka od temperatury silnika uniesiona ale tak mniej więcej w 1/4 skali (czyli w połowie drogi od początku do punktu temperatury roboczej, czyli środka skali), chwilowy stop na poboczu, maska do góry i "organoleptyczne" sprawdzanie temperatury węży na górze chłodnicy - CIEPŁE :zły I wiadomo było, że termostat uwalony :ink adamson, jeśli dotykasz górnych węży, one są ciepłe a wskazówka temperatury silnika nie osiągnęła jeszcze pozycji temperatury optymalnej, czyli połowy skali, to możesz mieć pewność, że masz trafiony termostat :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 »

Mwas , a jak go wymieniałes to był uchylony , czy całkiem zamknięty ?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas »

Jak go wymieniałem, to potwierdziła się moja diagnoza - był cały czas otwarty lub uchylony ale gołym okiem nie było tego widać, musiałem "dmuchnąć w rurkę" :lacha Dla porównania, w drugim ręku miałem nówkę sztukę i ta była zamknięta - dmuchanie w taki sam sposób powodowało nadymanie się moich policzków a nie ujście powietrza z drugiej strony :lacha Po wymianie termostatu wszystkie bolączki jak ręką odjął - auto nagrzewa się szybko a po nagrzaniu się trzyma sztywno temperaturę, nawet po ustawieniu maksymalnej temperatury nawiewu, wskazówka temp silnika ani drgnie :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Szczypior »

Sprawdzę dzisiaj u siebie ten górny wąż czy po przejechaniu paru km jest ciepły, oby był zimny :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 »

Rustin , nie popadaj w paranoję ! 🤣🤣🤣 Jazda ma dawać przyjemność 😁 Nie możesz czały czas myśleć , że coś się stanie . Jak się stanie - będziemy kombinować 🤗
Ja póki co trzymam dwa poprzednie termostaty w zamrażarce przy - 19 😁 Przygotowują się tam do testu sprawnościowego z udziałem termometru 😊
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Szczypior »


zibi186 pisze: Ja póki co trzymam dwa poprzednie termostaty w zamrażarce przy - 19 Obrazek Przygotowują się tam do testu sprawnościowego z udziałem termometru Obrazek
Mówisz, żeby nie pogadać w paranoje :) :) :)
Nie przyszło mi do głowy zamrażarka ale kiedyś sprawdzę :)
Zawsze w aucie wszystko sprawdzam i od razu wymieniam jak coś jest nie tak.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 »

Bo najłatwiej dawać dobre rady innym - nie wiedzialeś ? :ryczy :ryczy
Moje oba po wyciągnięciu byly zupełnie zamknięte , dlatego jestem podejrzliwy i kombinuję :pomysli :)
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: krupniok »

U mnie też wskazówka faluje i nie dochodzi do połowy skali.
Termostaty w T-Jet otwierają się przy 80*C, co przy obecnych mrozach sprawia, że podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego waha się w przedziale 70-80*C (sprawdziłem komputerem). Podczas pracy silnika płyn nagrzewa się do 80*C, następnie termostat się otwiera i płyn gwałtownie się wychładza (w końcu wpada na lodowatą chłodnicę). I tak w kółko. Stawiam, że wskaźniki są wyskalowane na 90*C, gdyż latem chwilę przed uruchomieniem wentylatora chłodnicy wskazówka osiąga połowę skali :D Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ