Temperatura - termostat
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Temperatura - termostat
http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-lanci ... 54778.html cyz cos takiego bedzie dobre zastanaiwam sie skad byly wahania wskaznika od temperatury
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura - termostat
Coś dziwnego się u Ciebie dzieje. Wczoraj sprawdzałem u siebie i tak: temperatura na zewnątrz coś ok -12 st, auto rozgrzane, ogrzewanie na maks i wskazówka temperatury silnika wędruje pomiędzy połową pola poprzedzającego optymalną temperaturę a optymalną temperaturą. Przy włączonym ogrzewaniu na maksa widać, że to ciepło oddawane jest do kabiny. Po zmniejszeniu ogrzewania do wartości ok 3/4, może 2/3 na skali, wskazówka temperatury silnika zatrzymała się niemal idealnie na połowie skali, czyli w pozycji optymalnej temperatury i utrzymywała raczej stałą pozycję. Po przyjechaniu do domu kontrola węży przy chłodnicy i silniku - wszystkie ciepłe, ale nie parzące I te na dole chłodnicy, i te na górze, i te dochodzące do zbiorniczka wyrównawczego, poziom płynu w zbiorniczku prawie maks, po ostygnięciu poziom opada do ok 1/3 może 1/4 ponad wartość min.
Czy czyszczenie przepustnicy odbyło się również z czyszczeniem odmy (i cienkiej i grubej) ? Sam reset kompa po czyszczeniu przepustnicy może nie wystraczyć, może się okazać konieczność adaptacji przepustnicy. Możesz opisać co masz na myśli pisząc: "na wolnych obrotach zaczelo go dusic rzucać" ?
Czy czyszczenie przepustnicy odbyło się również z czyszczeniem odmy (i cienkiej i grubej) ? Sam reset kompa po czyszczeniu przepustnicy może nie wystraczyć, może się okazać konieczność adaptacji przepustnicy. Możesz opisać co masz na myśli pisząc: "na wolnych obrotach zaczelo go dusic rzucać" ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Temperatura - termostat
u mnie dolny waz letni natomiast po otwarciu termostatu i wlaczeniu sie wiatraka waz gorny od chłodnicy do termostatu gorący. na wolnych obrotach poprostu mial lekko skaczace obroty i nim tak ruszalo dusilo. silnik tak sie jakby kolysal przod tyl . Adaptacji przepustnicy nie bylo. Odmy czyszczone. Te falowania byly po zdjeciu puchy plastikowej. pozniej jak wracalem do domu ustaly i narazie cisza. Nie wiem czy jechadz na ten komputer ?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura - termostat
Jaki masz przebieg i czy wymieniałeś coś z układu zapłonowego ? Świece i kable WN ? Masz gaz ? Z tym grzaniem podejrzewam, że wszystko jest OK natomiast to telepanie auta na wolnych obrotach może wskazywać na problemy z zapłonem albo nieprawidłową mieszanką. Może tez być, że podczas wymiany paska rozrządu coś poszło nie tak z ustawieniami, np został przesunięty o jeden ząbek i niestety wtedy już jest kiszka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Temperatura - termostat
Przebieg orginal 47 tys wczesniej jezdzil tesc . przy 30 tys wymienione swiece. Caly rozrzad i pompa zmieniane 4 tys temu w Bilex czestochowa.
I wlasnie zastaniwam sie czy nie podjechadź w ramach gwarancji chodz jak ich znam bede robic wszsytko zeby nie przyjac samochodu?>?
a co z podlaczaniem pod kompa znalazlem dwoch gosci co za 40 zl do fiata podlzacaja sie. Jeden ma examiner jak w aso??
I wlasnie zastaniwam sie czy nie podjechadź w ramach gwarancji chodz jak ich znam bede robic wszsytko zeby nie przyjac samochodu?>?
a co z podlaczaniem pod kompa znalazlem dwoch gosci co za 40 zl do fiata podlzacaja sie. Jeden ma examiner jak w aso??
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Temperatura - termostat
To za 40 zl warto podjechać.
Tak jak Maciek napisał: ogrzewanie i twoja usterka to pewnie dwie róźne rzeczy.
I pytanko: czy wymieniałeś też pompe przy wymianie rozrządu?
Tak jak Maciek napisał: ogrzewanie i twoja usterka to pewnie dwie róźne rzeczy.
I pytanko: czy wymieniałeś też pompe przy wymianie rozrządu?
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Temperatura - termostat
Kompletny rozrzad z pompa wszystkie paski nowy plyn pelna usluga. wczesniej swiece itd. Akumulator 2 miesieczny. Jedynie mysle ze albo przewody?? ktore po weekendzie obadam... albo cos z ktoryms z czujnikow lub samym silnikiem?? teraz odpalilem bez problemow jak zawsze pochodzil duszenia nie bylo... jedynie tez na poczatku nierowno chodzil... ale bardzo minimalnie.
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Temperatura - termostat
Witam!!!
A może winnym tego "telepania"jest czujnik podciśnienia???.Użytkownicy którzy mieli problem z tym czujnikiem skarżyli się na trudne odpalanie zimnego silnika itp.....
Można by spr.odpiąć wtyczkę od czujnika na zimnym silniku i sprawdzić czy objawy ustąpiły pewnie zaraz się zaświeci info na desce rozdzielczej ale tym bym się nie przejmował.
A może winnym tego "telepania"jest czujnik podciśnienia???.Użytkownicy którzy mieli problem z tym czujnikiem skarżyli się na trudne odpalanie zimnego silnika itp.....
Można by spr.odpiąć wtyczkę od czujnika na zimnym silniku i sprawdzić czy objawy ustąpiły pewnie zaraz się zaświeci info na desce rozdzielczej ale tym bym się nie przejmował.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura - termostat
Z Twojego opisu wcześniejszego wynika, że robisz krótkie odcinki. Może warto byłoby zrobić adaptację przepustnicy ? W takich warunkach (pokonywane krótkie dystanse + mróz) dochodzi do zawalenia odm i przepustnicy szlamem i samo ich czyszczenie czasem niestety nie wystarczy i trzeba adoptować od nowa parametry przepustnicy. Na upartego można to zrobić samemu za pomocą interfejsu do komputera i programu Multiecuscan, ale... ja osobiście jeszcze nigdy tego nie robiłem Interfejsem można również sprawdzić to, co wyżej napisał ENDRIU, wystarczy odczytać parametry
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Temperatura - termostat
czujnik chyba byl czyszczony bo dwa czujniki byly odpinane i czyszczone map i jakis drugi.. Zobacze przez weekend jak bedzie sie sprawowal...zdaje mi sie tez ze jakby wiecej palil? podjade w pon na komputer a jak nie bede dalej szukal. napewno bede sie tu odzywal.
-- 8 sty 2016, o 15:43 --
Przejechałem teraz kawałek temperatura +1 i jak reka odjol szybko sie nagrzal wszsytko dziala zadnego duszenia itd. Nie wiem widocznie niesluza mu minusowe temperatury? Nie wiem podjade na kompa i jeszcze popatrze jak przewody wygladaja. Na razie na dzis jest ok zobaczymy po weekendzie.
-- 11 sty 2016, o 17:32 --
witam wiec wszsytko wrociło do normy oprocz tego ze gdy zalaczam klime to wentylator sie nie kreci a jest 4 stopnie na plusie. W nissanie ojca obojetnie kiedy zalacza sie wentylator przy klimie (chodz tam sa dwa). No ale widocznie linei nie służa mrozy bo glupieje? Chyba ze ucieka czynnik? bo kiedys mowil mi gosciu od klimy ze byc moze lekki wyciek chlodziwa>? Podjade obadam tym bardziej ze klima robiona byla koniec lipca.
aha jakie ewentualnie polecacie poduszki i lozyska amorow? i czy kazdy mechanik sobie z tym poradzi? i czy zbieznosc trzeba robic?
-- 8 sty 2016, o 15:43 --
Przejechałem teraz kawałek temperatura +1 i jak reka odjol szybko sie nagrzal wszsytko dziala zadnego duszenia itd. Nie wiem widocznie niesluza mu minusowe temperatury? Nie wiem podjade na kompa i jeszcze popatrze jak przewody wygladaja. Na razie na dzis jest ok zobaczymy po weekendzie.
-- 11 sty 2016, o 17:32 --
witam wiec wszsytko wrociło do normy oprocz tego ze gdy zalaczam klime to wentylator sie nie kreci a jest 4 stopnie na plusie. W nissanie ojca obojetnie kiedy zalacza sie wentylator przy klimie (chodz tam sa dwa). No ale widocznie linei nie służa mrozy bo glupieje? Chyba ze ucieka czynnik? bo kiedys mowil mi gosciu od klimy ze byc moze lekki wyciek chlodziwa>? Podjade obadam tym bardziej ze klima robiona byla koniec lipca.
aha jakie ewentualnie polecacie poduszki i lozyska amorow? i czy kazdy mechanik sobie z tym poradzi? i czy zbieznosc trzeba robic?
- daniczer
- klubowicz
- Posty: 386
- Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Temperatura - termostat
Zauważyłem że brdzo powoli nagrzewa mi sie silnik ( dochodzi do odpowiedniej temperatury ale po 15 km jazdy po mieście ). Chyba wymienie termostat. Jaka jest średnica opasek zaciskowych ?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura - termostat
Średnice są różne - do termostatu są podłączone trzy węże o różnych średnicach oraz wtyczka elektryczna. Dwa węże trzeba potraktować opaskami, średnica grubego to coś ok 5 cm, cieńszego to coś ok 3 cm. Najcieńszy jest na szybkozłączkę, więc nie potrzebuje opaski zaciskowej
U mnie, wymieniany pod koniec maja termostat, coś zaczął świrować, mam wrażenie, że zaciął się na "dużym obiegu" bo przy aktualnie panujących temperaturach auto długo się nagrzewa a przy włączeniu cieplejszego powietrza z nawiewu ma problem z osiągnięciem temperatury optymalnej Do tego, jak się już rozgrzeje, włączenie temperatury na max skutkuje dość znacznym spadkiem temperatury płynu chłodzącego (wskazówka temperatury mocno spada), więc chyba czeka mnie ponowna wymiana termostatu a ten, który wstawiałem chyba oddam na reklamację.
U mnie, wymieniany pod koniec maja termostat, coś zaczął świrować, mam wrażenie, że zaciął się na "dużym obiegu" bo przy aktualnie panujących temperaturach auto długo się nagrzewa a przy włączeniu cieplejszego powietrza z nawiewu ma problem z osiągnięciem temperatury optymalnej Do tego, jak się już rozgrzeje, włączenie temperatury na max skutkuje dość znacznym spadkiem temperatury płynu chłodzącego (wskazówka temperatury mocno spada), więc chyba czeka mnie ponowna wymiana termostatu a ten, który wstawiałem chyba oddam na reklamację.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura - termostat
No i stało się - zakupiłem nowy termostat. Tak jak pisałem wyżej - w maju wymieniałem termostat i wtedy wstawiłem zamiennik firmy Calorstat by Vernet. Pochodził przez wakacje, a jak przyszła jesień i temperatury spadły, to okazało się, że dziad zaciął się na "dużym obiegu". Efekt jest taki, że auto długo się nagrzewa i ma problem z osiągnięciem optymalnej temperatury pracy. Górny wąż dochodzący do chłodnicy robi się ciepły od samego początku pracy silnika Tym razem postanowiłem nie brać jakiegoś g... i zamówiłem sobie oryginał Część kupowałem u tego samego sprzedawcy na Allegro, u którego wcześniej kupowałem ori dywaniki, które odnalazł Tomek Za oryginalny termostat razem z przesyłką zapłaciłem 133 zł. Jakby ktoś chciał, to gorąco polecam sprzedającego "ital-auto-parts" I nie traktować tego jako reklamę
Jutro wymiana, razem z płynem chłodniczym i mam nadzieję, że teraz już będzie wszystko OK
Jutro wymiana, razem z płynem chłodniczym i mam nadzieję, że teraz już będzie wszystko OK
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Temperatura - termostat
Daj znać jak po wymianie. Ja też muszę kupić termostat bo słabo mi się nagrzewa i reduktor gazowy przez to też ma niskie temperatury a temperatura gazu waha się między 11 a góra 24 stopnia....ponoć dużo za mało.
Btw. Jaki jest oryginał do tjeta i gdzie najlepiej kupić?
Ten ital-auto-parts widzę że nie ma.
Btw. Jaki jest oryginał do tjeta i gdzie najlepiej kupić?
Ten ital-auto-parts widzę że nie ma.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura - termostat
Jestem po wymianie Określę to tak: niebo a ziemia Teraz wystarczą 3 km i auto jest rozgrzane do temperatury roboczej a dosłownie po kilku chwilach pracy silnika, przy ogrzewaniu ustawionym na MAX zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem No i potwierdziły się moje przypuszczenia - poprzedni termostat zablokował się w pozycji otwartej, czyli cały czas puszczał na "duży obieg" Nie byłoby w tym może nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wymieniałem go pod koniec maja tego roku, więc wytrzymał raptem kilka miesięcy Albo był dupnięty od początku, a ja tego po prostu nie sprawdziłem W każdym razie będę próbował go reklamować - wtedy wstawiałem termostat firmy Calorstat by Vernet.
Jeśli chodzi o termostat do T-Jet'a - oryginał ma numer 55208964 i w ASO kosztuje ok 180 zł. Do tego dochodzi uszczelka, która w katalogu Fiata jest osobno, numer 71753377 i koszt ok 10 zł. Zamienniki są raczej z uszczelką w komplecie. Szybkie przeszperanie Allegro dało mi takie rezultaty:
http://allegro.pl/termostat-vernet-fiat ... ml#thumb/1
http://allegro.pl/termostat-fiat-grande ... 66146.html
Tych powyżej raczej nie polecam, to jest tej firmy, której termostat właśnie mi padł po kilku miesiącach
http://allegro.pl/behr-termostat-fiat-g ... 55191.html
Ten jest godny uwagi, ale ogólnie jako zamiennik polecałbym firmę Wahler. Niestety, do T-Jet'a nie znalazłem nic z tej firmy na Allegro, więc pozostaje ewentualnie go szukać w innej dystrybucji.
Z oryginałów na Allegro niestety znalazłem tylko kilka używek, więc nawet nie umieszczam tu linków.
Jeśli chodzi o termostat do T-Jet'a - oryginał ma numer 55208964 i w ASO kosztuje ok 180 zł. Do tego dochodzi uszczelka, która w katalogu Fiata jest osobno, numer 71753377 i koszt ok 10 zł. Zamienniki są raczej z uszczelką w komplecie. Szybkie przeszperanie Allegro dało mi takie rezultaty:
http://allegro.pl/termostat-vernet-fiat ... ml#thumb/1
http://allegro.pl/termostat-fiat-grande ... 66146.html
Tych powyżej raczej nie polecam, to jest tej firmy, której termostat właśnie mi padł po kilku miesiącach
http://allegro.pl/behr-termostat-fiat-g ... 55191.html
Ten jest godny uwagi, ale ogólnie jako zamiennik polecałbym firmę Wahler. Niestety, do T-Jet'a nie znalazłem nic z tej firmy na Allegro, więc pozostaje ewentualnie go szukać w innej dystrybucji.
Z oryginałów na Allegro niestety znalazłem tylko kilka używek, więc nawet nie umieszczam tu linków.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007