Temperatura - termostat
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Temperatura - termostat
Mwas , nie mam dobrych wiadomości . W styczniu roku 2015 wymieniałem termostat na ten właśnie fiatowski oryginał , o którym piszesz wyżej . Wytrzymal zeszłą zimę tylko przez mój upór - robiło się już cieplo i stwierdziłem , że z niedomykaniem do kolejnej zimy dojeździ Tak też się stało . Teraz , gdy dni już chłodniejsze muszę rozglądać się za nowym . Powiem Ci , że jeśli już " oryginalne" części trwałością dorównują chińszczyźnie , to chyba nie jest dobrze :( Wychodzi z tego , że kupno nowego , dobrego ( w miarę trwałego ) termostatu to loteria . W moim zaprzyjaźnionym sklepie jest tylko ten Vernet , ale widzę że nie warto go brać . Mówisz, żeby szukać Wahler'a ? Chyba tak zrobię, bo coś zrobić muszę Pozdrawiam
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura - termostat
Powiem tak - mi się trafił felerny Vernet, natomiast nie wiem, czy jest to regułą czy raczej tylko przypadek, ale generalnie pewien niesmak do tej marki pozostał Wahler z kolei jeździ u naszego klubowicza już od dłuższego czasu i sprawuje się wyśmienicie, poz tym jest również polecany przez mechaników, więc czemu by im nie wierzyć Ale z tego co widzę, może być delikatny problem z dostępnością, więc jeśli nie będzie innego wyboru, to Vernet może się okazać jedyną opcją
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Temperatura - termostat
Na chwilę obecną w internetowych sklepach z częściami są dostępne termostaty z jeszcze conajmniej kilku innych firm ( o nazwach , z którymi wcześniej się nie spotkałem ) , ceny też są różne . Vernet'a można już kupić poniżej 100zl ( plus oczywiście koszty przesyłki) , a większość odpowiedników zawiera się pomiędzy 100 a 200zl . Szkoda tylko , że nie da się -przynajmniej mi się nie udało - znaleźć samego wkładu termostatu o symbolach " 80 BTTI N10 " ( spisane z mojego ) , bo wymiana jest bajecznie prosta , a zakładam że żywotność czujnika temperatury w obudowie termostatu bije na głowę czasokres sprawności tego ostatniego .
Żeby bylo ciekawiej, do wersji 1.3 diesla , a być może i do 1.4 8v pasował by ten z załącznika . ( temp. otwarcia 88°C)
Żeby bylo ciekawiej, do wersji 1.3 diesla , a być może i do 1.4 8v pasował by ten z załącznika . ( temp. otwarcia 88°C)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 gru 2014, 22:24
- Przebieg: 76000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Temperatura - termostat
U mnie Vernet wytrzymał 2 lata. Wymieniony na oryginał w ASO. Na nowym silnik dużo szybciej się nagrzewa i dużo mocniej grzeje w kabinie
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 27 lis 2017, 8:48
- Przebieg: 63000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ciechanów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Temperatura - termostat
Ja kupiłem wahlera za 80 pln na motostacja.pl działa bez zarzutu.
Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Temperatura - termostat
U mnie fabryka działała krócej, niż Wahler ( który nadal działa), więc także polecam
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Temperatura - termostat
Przy obecnie panujących mrozach coś nie podoba mi się temp. silnika, wskazówka nie dochodzi do połowy skali, tak jak zawsze było, dochodzi do mniej więcej 1/4 skali, może ciut wyżej, a dodatkowo zaczyna sobie falować w dół. Chyba czas termostatu dobiega końca .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Temperatura - termostat
Adamson a jakie dystanse robisz, że tak masz?
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Temperatura - termostat
Akurat dziś, jak to zauważyłem, coś ok. 6 km , tzn. po przejechaniu 6 km. Wiem, mało, ale przedtem tego nie było.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Temperatura - termostat
Przy takim mrozie -10,przejechałem dzisiaj ponad 20 km,wskazówka była też na 1/4 skali,ogrzewanie na 2 biegu na max,po otwarciu klapy chłodnica zimna jak lód więc termostat nie przepuszcza-raczej.
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Temperatura - termostat
U mnie też na małym dystansie ledwo się podniesie ok 1/4 ale jak jadę do roboty a auto odpal one wcześniej dochodzi do temp roboczej. Wiem że odpaleniu a jazda to nie to samo ale lepiej wejść do zagrzanego niż do zimnego auta
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Temperatura - termostat
Czasem wystarczy 5-7min żeby auto doszło do siebie na wolnych obrotach i nie słychać zaworow
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Temperatura - termostat
Też wolę wejść do zagrzanego, dlatego wcześniej odpalam, autko się grzeje, ja sobie też zapalę , same korzyści .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Temperatura - termostat
Jak jadę swoim mój ojciec wcześniej wstaje i grzeje moja fure za domem nikt nie wejdzie hi hi
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Temperatura - termostat
adamson - trzeba było otworzyć maskę i metodą inżyniera Macajewa sprawdzić temperaturę chłodnicy. Jakby była ciepła to miałbyś odpowiedź że to termostat.
Ja bym jeszcze nie myślał o jego wymianie: sam robię do pracy dystans podobny do Twojego (8 km po mieście) i mam podobnie. Co więcej, auto nie stoi pod chmurką tylko w garażu więc ma te +10*C na starcie. Te nasze silniczki bardzo lubią tracić ciepło. Często mam tak że pokręcę się po mieście i jak mam je już porządnie rozgrzane, zostawiam je na godzinę (z zegarkiem w ręku). Po odpaleniu, wskazówka temepratury cieczy ani drgnie. Co więcej, zauważyłem że jak zostawiam je na obrzeżach miasta (luźna zabudowa, wokół pola i drogi) to hulający wiatr przyspiesza ten proces i wtedy nawet po nieco ponad 30 minutach silnik jest zimny. Nie mam osłony pod silnikiem
Ja bym jeszcze nie myślał o jego wymianie: sam robię do pracy dystans podobny do Twojego (8 km po mieście) i mam podobnie. Co więcej, auto nie stoi pod chmurką tylko w garażu więc ma te +10*C na starcie. Te nasze silniczki bardzo lubią tracić ciepło. Często mam tak że pokręcę się po mieście i jak mam je już porządnie rozgrzane, zostawiam je na godzinę (z zegarkiem w ręku). Po odpaleniu, wskazówka temepratury cieczy ani drgnie. Co więcej, zauważyłem że jak zostawiam je na obrzeżach miasta (luźna zabudowa, wokół pola i drogi) to hulający wiatr przyspiesza ten proces i wtedy nawet po nieco ponad 30 minutach silnik jest zimny. Nie mam osłony pod silnikiem
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat