Układ Wydechowy, tłumik

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2395
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 196000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic » 16 kwie 2014, 13:35

Dokładnie, 1.4 8V ma jedną puchę poprzeczną i nic więcej. Za łącznikiem elastycznym biegnie sama rura bez tłumika środkowego.

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 354
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: pogromcaslaskiej » 08 lip 2014, 22:39

Dzisiaj poczułem delikatny smrodek siarkowodoru (zgnite jaja) z wydechu na cieplym silniku ,tankuje zawsze na tej samej stacji bp,a po za tym wszystko po staremu żadnych innych objawów ,może katalizator zaczyna szwankować sam nie wiem :P

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: marcin24 » 09 lip 2014, 20:46

:ryczy :ryczy Bąka nie puściłeś :ryczy :ryczy
Pozdrawiam wszystkich

jaack
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 08 lut 2015, 13:15
Przebieg: 115000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: jaack » 19 lut 2015, 18:20

Moi drodzy - chciałem nieco odświeżyć ten wątek (nie ma chyba sensu zakładać nowego).
Otóż kupując Linkę widzialem kiepski stan jej tłumików. Ponieważ wcześniej czytałem Wasze posty - wiedziałem też, że z zamiennikami jest tragedia. Moje jeszcze się trzymają ale nie chcę szukać dopiero wtedy jak dziura wyleci...

W związku z tym mam pytanie - czy ktoś z posiadaczy diesla 1,3 mógłby zobaczyć jaką ma w ukladzie wydechowym średnicę zewnętrzną rur tłumika? T-jet ma 50mm, a jedynie sam wylot z końcowego tlumika jest 60mm. Byłoby super gdyby można było uzyskac odpowiedzi z podaniem rocznika auta.
I drugie pytanie - czy z przodu auta w M-jecie 1,3 rura zakończona jest kolankiem czy jest prosta i dopiero poprzez połączenie kołnierzowe przechodzi w kolanko?

Wiem, że 1,3 M-jet nie ma środkowego tłumika, ale na rynku jest sporo dostępnych używanych tłumików od silnika 1,3 diesel i może dałoby się go zaimplementować w T-jecie?

Tak ogólnie to nikt z Was jeszcze nie wymieniał w T-jecie tłumika? Jak to możliwe (tzn bardzo mnie nie dziwi w Albei wymieniałem dopiero w 10roku eksploatacji)?

Chyba, że są jakies inne pomysly na tłumiki inne niż za 2tys PLN netto z ASO... :-( W końcu każdego z użtykowników kiedyś czeka wymiana a to lekki idiotyzm kupować coś takiego jak tłumik za 15% wartości auta...

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: daro70 » 19 lut 2015, 19:57

pogromcaslaskiej pisze:Dzisiaj poczułem delikatny smrodek siarkowodoru (zgnite jaja) z wydechu na cieplym silniku ,tankuje zawsze na tej samej stacji bp,a po za tym wszystko po staremu żadnych innych objawów ,może katalizator zaczyna szwankować sam nie wiem :P
Wydaje mi się że ,, zapach'' zgniłych jaj wydobywajacy się z rury występuje na początku eksploatacji nowego auta kiedy jest jeszcze świeży katalizator , więc moim zdaniem to nie to :pomysli
Obrazek

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5781
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 172172
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: mwas » 19 lut 2015, 22:00

jaack, proponuję, abyś udał się do serwisu, który specjalizuje się w naprawach układów wydechowych :ink Tam są magicy, którzy dobiorą odpowiedni tłumik i tak go dostosują, aby pasował jak oryginał :ink Mamy z resztą na forum żywy tego przykład - kolega helletic jest właśnie po takim zabiegu :pivo I zamiast bulić 2 tysie za wydech to wyniesie Cię to jakieś 400 zł :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2395
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 196000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic » 20 lut 2015, 12:43

Dokładnie. Ja miałem fanaberię na trochę głośniejszy wydech, więc chłopaki poszukali co pasuje wymiarami. Dalej zdjęli boczne ścianki tłumika, bo w Linei jest z jednej strony wylot i wlot do puchy, a ten przymierzony miał z dwóch stron. Porzeźbili, i wyszła lalunia. 130 pln za wydech i 330 pln za montaż z przeróbkami.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: emmer » 20 lut 2015, 12:57

to naprawdę niedużo. a efekt pewnie fajny :ok)
Obrazek

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2395
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 196000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic » 20 lut 2015, 13:36

Jak dla mnie zadowalający :ink. Nie ma "agrotuningu", że słychać mnie 3 wsie dalej :zlośnik

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: emmer » 20 lut 2015, 13:48

najpierw muzyka, potem wydech, a potem linijka Jarka :ryczy

a tak na poważnie: zazdraszczam. ja mam tyle planów, że nie wiem czy starczy żywota - Linei i mojego :) ale robi sie powoli fajnie na dworze to coś się tam podłubie
Obrazek

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2395
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 196000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic » 20 lut 2015, 14:17

Eeeee nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło (w moim przypadku sprawdza się to powiedzenie w 100% :zlośnik ).
Gdyby nie przewrót życiowy z września, to Lina by pewnie nawet "siedemnastek" nie doczekała panic

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: CrazyKetchup » 20 lut 2015, 15:52

Ja tam się nie znam ale czy takie dobieranie "na oko" co przypasuje nie zmienia parametrów pracy silnika ?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 482
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 36000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: Rincewind » 20 lut 2015, 16:11

Może tak być. Oglądałem kiedyś program o tunningu i po zmianie filtru powietrza i wydechu, osiągi silnika spadły, bo mapa nie była dostosowana do zmniejszonych oporów przepływu. Dopiero remapowanie spowodowało, że przybyło mocy.

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: CrazyKetchup » 20 lut 2015, 16:22

Mamy chyba zbyt adaptacyjne ecu i lpg żeby to odczuć - ach te 1.4 :). Ale helletic dla sportu może zobaczyć czy mu się nastawy lpg nie zmienily jak ma sprzed modyfikacji zapisane.

Wysłane z mojego LG-D855

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2395
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 196000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic » 20 lut 2015, 16:40

Zaraz po założeniu wydechu Lina jakby chciała zgasnąć po zejściu na wolne obroty. Jednak chyba ta cała adaptacyjność osiołków spowodowała, że wszystko się "przegryzło". I zapewne to efekt placebo, ale wydaje mi się, że lżej się wkręca na obroty. Hamownia wyjaśni wszystko, ale to po założeniu innego układu dolotowego.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość