Układ Wydechowy, tłumik

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2431
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic » 16 kwie 2014, 13:35

Dokładnie, 1.4 8V ma jedną puchę poprzeczną i nic więcej. Za łącznikiem elastycznym biegnie sama rura bez tłumika środkowego.

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 373
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: pogromcaslaskiej » 08 lip 2014, 22:39

Dzisiaj poczułem delikatny smrodek siarkowodoru (zgnite jaja) z wydechu na cieplym silniku ,tankuje zawsze na tej samej stacji bp,a po za tym wszystko po staremu żadnych innych objawów ,może katalizator zaczyna szwankować sam nie wiem :P

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 150000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: marcin24 » 09 lip 2014, 20:46

:ryczy :ryczy Bąka nie puściłeś :ryczy :ryczy
Pozdrawiam wszystkich

jaack
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 08 lut 2015, 13:15
Przebieg: 115000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: jaack » 19 lut 2015, 18:20

Moi drodzy - chciałem nieco odświeżyć ten wątek (nie ma chyba sensu zakładać nowego).
Otóż kupując Linkę widzialem kiepski stan jej tłumików. Ponieważ wcześniej czytałem Wasze posty - wiedziałem też, że z zamiennikami jest tragedia. Moje jeszcze się trzymają ale nie chcę szukać dopiero wtedy jak dziura wyleci...

W związku z tym mam pytanie - czy ktoś z posiadaczy diesla 1,3 mógłby zobaczyć jaką ma w ukladzie wydechowym średnicę zewnętrzną rur tłumika? T-jet ma 50mm, a jedynie sam wylot z końcowego tlumika jest 60mm. Byłoby super gdyby można było uzyskac odpowiedzi z podaniem rocznika auta.
I drugie pytanie - czy z przodu auta w M-jecie 1,3 rura zakończona jest kolankiem czy jest prosta i dopiero poprzez połączenie kołnierzowe przechodzi w kolanko?

Wiem, że 1,3 M-jet nie ma środkowego tłumika, ale na rynku jest sporo dostępnych używanych tłumików od silnika 1,3 diesel i może dałoby się go zaimplementować w T-jecie?

Tak ogólnie to nikt z Was jeszcze nie wymieniał w T-jecie tłumika? Jak to możliwe (tzn bardzo mnie nie dziwi w Albei wymieniałem dopiero w 10roku eksploatacji)?

Chyba, że są jakies inne pomysly na tłumiki inne niż za 2tys PLN netto z ASO... :-( W końcu każdego z użtykowników kiedyś czeka wymiana a to lekki idiotyzm kupować coś takiego jak tłumik za 15% wartości auta...

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 85000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: daro70 » 19 lut 2015, 19:57

pogromcaslaskiej pisze:Dzisiaj poczułem delikatny smrodek siarkowodoru (zgnite jaja) z wydechu na cieplym silniku ,tankuje zawsze na tej samej stacji bp,a po za tym wszystko po staremu żadnych innych objawów ,może katalizator zaczyna szwankować sam nie wiem :P
Wydaje mi się że ,, zapach'' zgniłych jaj wydobywajacy się z rury występuje na początku eksploatacji nowego auta kiedy jest jeszcze świeży katalizator , więc moim zdaniem to nie to :pomysli
Obrazek

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5851
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 175555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: mwas » 19 lut 2015, 22:00

jaack, proponuję, abyś udał się do serwisu, który specjalizuje się w naprawach układów wydechowych :ink Tam są magicy, którzy dobiorą odpowiedni tłumik i tak go dostosują, aby pasował jak oryginał :ink Mamy z resztą na forum żywy tego przykład - kolega helletic jest właśnie po takim zabiegu :pivo I zamiast bulić 2 tysie za wydech to wyniesie Cię to jakieś 400 zł :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2431
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic » 20 lut 2015, 12:43

Dokładnie. Ja miałem fanaberię na trochę głośniejszy wydech, więc chłopaki poszukali co pasuje wymiarami. Dalej zdjęli boczne ścianki tłumika, bo w Linei jest z jednej strony wylot i wlot do puchy, a ten przymierzony miał z dwóch stron. Porzeźbili, i wyszła lalunia. 130 pln za wydech i 330 pln za montaż z przeróbkami.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: emmer » 20 lut 2015, 12:57

to naprawdę niedużo. a efekt pewnie fajny :ok)
Obrazek

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2431
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic » 20 lut 2015, 13:36

Jak dla mnie zadowalający :ink. Nie ma "agrotuningu", że słychać mnie 3 wsie dalej :zlośnik

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: emmer » 20 lut 2015, 13:48

najpierw muzyka, potem wydech, a potem linijka Jarka :ryczy

a tak na poważnie: zazdraszczam. ja mam tyle planów, że nie wiem czy starczy żywota - Linei i mojego :) ale robi sie powoli fajnie na dworze to coś się tam podłubie
Obrazek

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2431
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic » 20 lut 2015, 14:17

Eeeee nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło (w moim przypadku sprawdza się to powiedzenie w 100% :zlośnik ).
Gdyby nie przewrót życiowy z września, to Lina by pewnie nawet "siedemnastek" nie doczekała panic

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: CrazyKetchup » 20 lut 2015, 15:52

Ja tam się nie znam ale czy takie dobieranie "na oko" co przypasuje nie zmienia parametrów pracy silnika ?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 483
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 36000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: Rincewind » 20 lut 2015, 16:11

Może tak być. Oglądałem kiedyś program o tunningu i po zmianie filtru powietrza i wydechu, osiągi silnika spadły, bo mapa nie była dostosowana do zmniejszonych oporów przepływu. Dopiero remapowanie spowodowało, że przybyło mocy.

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: CrazyKetchup » 20 lut 2015, 16:22

Mamy chyba zbyt adaptacyjne ecu i lpg żeby to odczuć - ach te 1.4 :). Ale helletic dla sportu może zobaczyć czy mu się nastawy lpg nie zmienily jak ma sprzed modyfikacji zapisane.

Wysłane z mojego LG-D855

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2431
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic » 20 lut 2015, 16:40

Zaraz po założeniu wydechu Lina jakby chciała zgasnąć po zejściu na wolne obroty. Jednak chyba ta cała adaptacyjność osiołków spowodowała, że wszystko się "przegryzło". I zapewne to efekt placebo, ale wydaje mi się, że lżej się wkręca na obroty. Hamownia wyjaśni wszystko, ale to po założeniu innego układu dolotowego.

ODPOWIEDZ