Świece żarowe 1.3 mjt

Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: afro »

smak56 pisze: Wszystko :ok) tylko, że mikiele napisał, że po ponownym odpaleniu, komunikat nie pokazuje się? :pomysli

Ups nie doczytałem :róż sorki koledzy smak i Rafcio to może zmieniać sprawę . W takim przypadku należy zacząć od baterii . Musi być pewne i dobre źródło prądu .To podstawa. W przeciwnym wypadku mogą być generowane różnego rodzaju błędy i komunikaty których w rzeczywistości nie ma . Co innego jeżeli błąd się powtarza a bateria jest dobra ( co zakładałem ). Wtedy jest gotowa instrukcja którą napisałem wcześniej . Na pewno prędzej czy później komuś się to przyda. :)
afro
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: smak56 »

mikiele; za wyjątkiem świec żarowych, masz wszystkie objawy, które przeszedłem w swoim multijecie! :lacha U mnie zapalona kontrolka paliwa występowała w parze z trójkątem z wykrzyknikiem! Powodem jest słaby akumulator! Po początkowym ładowaniu go, a później wymianie, wszystko ustąpiło bezpowrotnie. Możesz odłączyć bez problemów akumulator. Radio nie traci pamięci, pozostaje ustawić czas i datę oraz aktywować szyby (poszukaj na forum). Trochę się dziwię, że nie ładujesz akumulatora :oj W związku z tym, że 80% jeżdżę w mieście przynajmniej dwa razy w roku go ładuję. U Ciebie wszystko zachowuje się "normalnie". Zrób porządek z aku i będzie :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: emmer »

benzyna też tak ma: - diagnoza - akumulator.
Awatar użytkownika
ciarap
klubowicz
klubowicz
Posty: 97
Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
Przebieg: 155000
Silnik: 1.3 Multijet 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: ciarap »

Świece wymienione przy przebiegu 100kkm, 3 szt były przepalone.
Przy temp. zew około 0stC to już lina nie odpaliła.
Wymiana prosta - 2 klucze - nasadka 10mm, przedłużona nasadka 8mm i WD40.
afro pisze:Ja kupiłem pojedyńczo Lukasa po 55 pln W zestawie na pewno wyszło by taniej .
U nas świece do linea za 50zł/szt do pandy (takie same) za 40zł/szt.
Kupiłem 4 szt. BOSCH'a do pandy za 160zł kpl.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 196000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: markus2021 »

Dziś moja linka pokazała komunikat "skontroluj świece żarowe" :zdiwiony , myślałem że słaby akumulator ale cały czas jeżdżę na "dziennych" i tak profilaktycznie przegoniłem autko do Krynicy , ale nic to nie zmieniło i jeszcze mruga kontrolka świecy żarowej ale dopiero parę sekund po odpaleniu silnika , a poza tym autko normalnie zapala :) Czy lepiej jest wymienić wszystkie 4 świece i jakiej firmy ?? Myślę o Bosch-u ale przy takim przebiegu padła już z tej firmy to może Denso?? Nie znam się za bardzo w temacie świec żarowych Diesli. :luzak
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI :jazda
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: smak56 »

markus2021 pisze: Czy lepiej jest wymienić wszystkie 4 świece i jakiej firmy ?? Myślę o Bosch-u ale przy takim przebiegu padła już z tej firmy to może Denso?? Nie znam się za bardzo w temacie świec żarowych Diesli. :luzak
Ja uważam, że najlepsze świece robi Beru, są jednak dość drogie. Jeżeli jest kasa, to wymień wszystkie. Jeżeli nie ma, to sprawdź ile padło. Jeżeli jedna, to do końca wakacji (lub dłużej) dasz radę z odpaleniem (jest ciepło). Później jednak komplet.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 196000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: markus2021 »

Dzięki za porade w przyszłym miesiącu wymienię komplet świec i też chyba zmienię na Beru bo ponoć się specjalizują w produkcji świec .

-- 30 lip 2014, o 11:18 --

Świece wymienione cały komplet. I oczywiście nie obyło się bez kasowania błędów , ponieważ po wymianie nadal wywalał komunikat o sprawdzeniu świec, :zmieszany ale po wykasowaniu błędów nie powrócił komunikat :banan . Świece fabryczne były od Beru a teraz wsadziłem Boscha i następne 50 tys. może będzie spokój :jazda .
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI :jazda
jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 172000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: jarop »

Witam
Mam pytanie, pojawia mi się komunikat "Sprawdź świece żarowe"
Czy da się z tym jeszcze trochę pojeździć? Może stać się tak że po prostu któregoś dnia nie zapalę samochodu?
Czy po odpaleniu silnika świece jeszcze "pracują" czy tylko są potrzebne do uruchomienia silnika?
Bo chyba nie zdążę wymienić tych świec przed świętami. Czy trzeba wymieniać cały komplet?
No i jeszcze jedno pytanie, Można samemu wymienić świece żarowe?
Jest to jakaś skomplikowana czynność?
Może macie z tym jakieś doświadczenia. Czekam na info.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: smak56 »

Moje zdanie - dwa posty wyżej.
Nie jest to skomplikowana operacja ale należy uważać przy odkręcaniu /z czuciem/, aby nie ukręcić świecy. Wtedy ..... panic Niektórzy mechanicy wcześniej /przed odkręceniem/ zalewają np. naftą
Ciarap /powyżej/ użył WD-40
smak56
* * * *
Obrazek
jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 172000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: jarop »

A czy nie za wcześnie te świeczki gasną? Linka ma przejechane 66500 km.
Mogę tak na razie jeździć?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: smak56 »

jarop pisze:A czy nie za wcześnie te świeczki gasną? Linka ma przejechane 66500 km.
Mogę tak na razie jeździć?
Świece jak żarówki :idea jedne grzeją dłużej drugie krócej. Taki ich urok. Zmierz, aby upewnić się czy to na pewno są świece. Może to być również przekaźnik lub sterownik :pomysli.
A przede wszystkim przeczytaj cały temat od początku, masz wszystko opisane. :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: marco53 »

U mnie komunikat pojawił się po przejechaniu 110 tys km. Jak się okazało padła jedna ze świec żarowych. Potraktowałem temat jak w benzyniaku :lacha myśląc że natychmiast trzeba wymienić bo nie będzie palił na jeden gar - kompletne dyletanctwo :-<< . Zaprzyjaźniony mechanik wyjaśnił mi że silnik wysokoprężny radzi sobie doskonale bez świec byle za oknem było co najmniej 5 stopni na plusie. Zimą to i owszem "żarówki" się przydają.
Ale decyzja zapadła o natychmiastowej wymianie - nie lubię jeździć samochodem ze świadomością że coś jest nie tak i ja o tym wiem.
Miałem farta przy zakupie - pan w sklepie zaproponował mi "beru" po 30 zł za sztukę - wyprzedaż bez opakowania - 4 szt za 120 złociszy nic tylko brać.
Wymienione - przejechane 17 tys - null komunikatów o niesprawności.
Trzy sprawne odłożone na gorsze czasy.
Ile te wytrzymają nie wiem - wiem natomiast że jeśli komunikat o niesprawności świec pojawi się latem to nie będę panikował panic
jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 172000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: jarop »

Witam
Zdiagnozowałem uszkodzoną świecę żarową. Może sposób diagnozy jest wszystkim znany , ale powtórzę może komuś się przyda.
Bierzemy próbówkę (12V) jeden koniec podpinamy do plusa na akumulatorze a drugim biegunem dotykamy główki świecy żarowej. Oczywiście wcześniej trzeba zdjąć ze świecy tą plastikową "czapkę". Jeżeli świeca jest sprawna żarówka w próbówce powinna świecić. Jeżeli jest nie sprawna żarówka nie będzie świecić. I tyle.
U mnie padła jedna świeca. Wymieniłem na razie tą jedną bo bałem się czy łatwo da się je odkręcić. Jakby zaczęły się rwać to wtedy byłoby kiepsko, a na Święta samochód potrzebny.
Z racji obaw nie wymieniałem jej sam, pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika. No i za 10 zł wymienił ją w kilka minut. Poszło szybko bez problemu dała się odkręcić. Dodam że nie czynił wcześniej żadnych czarów (niczym nie psykał, smarował itp..) Najpierw zruszył na sucho (jakieś obrót może dwa obroty) i dopiero psykną WD40, no i wykręcił.
Nową świecę kupiłem firmy BERU cena w lokalnym sklepie moto 65 zł.
Oryginał wyjęty z linki też jest BERU.
Czy powinienem jeszcze wymienić pozostałe trzy?
A może lepiej czekać aż znowu któraś padnie i wymieniać na bieżąco. Różne są opinie. Po co wymieniać coś co jest sprawne?
Jak radzicie?
Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: marco53 »

Sposób na sprawdzenie świec całkiem całkiem gdy przepali się grzałka i spowoduje przerwę w obwodzie elektrycznym, ale co w przypadku gdy świeca straci swoje właściwości? Żarówka będzie świecić a świeca i tak nie będzie grzała tak jak powinna.
Ja raczej polecił bym amperomierz, przy podłączeniu do świecy napięcia ok 12,7-13,5 V prąd płynący przez sprawną świecę osiąga wartość 3,4-3,7A.
Jeśli świeca będzie miała zwarcie to problem mniejszy - zorientujesz się bo zadziała zabezpieczenie prądowe - w tym przypadku sposób na żarówkę się nie sprawdzi - przy zwarciu na świecy żarówka i tak zawsze będzie świecić.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Świece żarowe 1.3 mjt

Post autor: smak56 »

No i mnie dopadły. Przed samymi świętami :zły Włączyła się kontrolka i komunikat "sprawdź świece żarowe". Zamówiłem BERU i od razu smar. Jak przyślą, to spróbuję je sam wymienić. Dobrze, że jest ciepło i nie ma problemu z odpalaniem :jazda.
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ