Wymiana rorządu 1.3 MJet

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: smak56 »

Obejrzałem zestawy, o których piszesz i jedynym elementem, który może mieć wpływ na smarowanie jest rurka smarująca. Może ona jest niedrożna? Ale to można sprawdzić po ponownym demontażu rozrządu :smutny
smak56
* * * *
Obrazek
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: daro189 »

W sumie teraz już po ptakach, drugi raz rozkładają rozrząd i chyba góre silnika. Ogólnie był zalany castrolem, po kupnie wymieniony był na valvoline, a po 700km zrobiła się z niego smoła. Każdy czynnik ma znaczenie, więc magistrala mogła się zapchać, ale przy takim ciśnieniu? dziwne ;)

-- 16 maja 2017, o 18:58 --

Ciag dalszy - rozebrali go po raz drugi, ściągnęli też góre silnika - zawory całe, dźwigienki też, kieliszki przepłukali bo było troche syfu, odblokowali jakąś część od smarowania ( nie pamiętam dokładnie co to było), niby wszystko z procedurą, złożyli wszystko do kupy i o ile kontrolka oleju zgasła, tak podziała się kompresja, łapie ok 2 atm. Zamierzają rozkładać go 3 raz, znowu wszystko przejrzeć.
Odłączenie akumulatora raczej nie pomoże, jeszcze myślą czy nie dać ciśnienia przez bagnet w czasie kręcenia rozrusznikiem.
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: daro189 »

Finał :)
Po trzech tygodniach wypychania auta ze stanowiska w końcu doszli co się stało - wałek od zaworów ssących obrócił się o 180 stopni z niewiadomych przyczyn ;) nikt nie rozbierał góry silnika, pełne blokady, kilka razy rozbierali i składali aż w końcu ktoś wpadł na taki pomysł, po nastawieniu odpalił za pierwszym razem, teraz lata jak trzeba, a dodatkowo ze świeżym olejem dostał Ceratec'a i nawet troszke ciszej chodzi niż po zakupie :)
A co ciekawe - wałki od zaworów są ze sobą spięte/zazębione, do tej pory nie wiedzą jak to się stało, ale zaworów nie pogięło :)

Co do poprzednich moich postów - jednak wcześniej mieli plan co do zdjęcia góry, ale tego nie zrobili z nawału pracy, takze sorry za wprowadzenie w błąd :oj
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: Szczypior »

Ostatnio nagrałem film odpalenia zimnego silnika. Słychać łańcuch przez ok 1-2s i zastanawiam się czy tak może być, w końcu go napina napinacz hydrauliczny czy szykować się do wymiany?
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: Szczypior »

Może moglibyście nagrać filmik z pierwszego odpalenia po nocy dla porównania?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: marcin24 »

a na jakim oleju jeździsz? chodzi o firmę
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: Szczypior »

Valvoline synpower 5w40, jest na maksa.
Skoro pytasz, rozumiem, że u Ciebie nie występuje taki dźwięk przez 1-2s?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: marcin24 »

nie, ja jeżdżę na motul x-cess, ojciec ma też mjeta i jak jeździł jakiś czas na schelu to miał taki efekt jak przeszedł na motula, to bynajmniej ja nie słyszałem żeby łańcuch hałasował.
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: Szczypior »

Szczerze, wątpię że to wina oleju bo jest dość dobry i polecany na forum.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: Fiacik »

To może być problem z olejem - nie do końca wiem jak funkcjonuje napinacz multijeta , ale w Oplu Agila żony jest zawór
zwrotny , który po wyłączeniu silnika powinien podtrzymać ciśnienie oleju . Zdarza się , że ten zawór przestaje spełniać swoja rolę
( na ogół po większych przebiegach ) , ale bywa też i tak że olej jest zły ( za rzadki ) i wystarczy zmienić olej na trochę bardziej gęsty
a temat przestaje istnieć . Tak właśnie zrobiliśmy w pierwszym oplu za radą mechanika i problem się skończył .
Inna sprawa , że na forum w kwestii olejów do silników jest niemal tyle porad co użytkowników . Ja i smak56 stosujemy zalecaną
przez producenta Selenię i nie narzekamy .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: marcin24 »

I tak może być, a czy ten valvoline spełnia dokładnie tę samą normę fiatowską ( co do cyferki i literki) co sellenia i np. motul x-cess?
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: michalexc »

Ja mam Selene wlana i nic nie slychac
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: Szczypior »

Mógłby ktoś nagrać film z odpalenia?
U siebie też nic takiego nie słyszałem dopóki tego nie zrobiłem i nie przesłuchalem, jak odpalałem auto nic takiego nie słyszałem wewnątrz.
Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 184000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: rob_ert »

Jeśli coś słychać zaraz po odpaleniu to może z powodu zaworów hydraulicznych?
Cytat z instrukcji obsługi:
"Uruchamianie silnika.
(...) W pierwszych sekundach funkcjonowania, zwłaszcza po długim postoju, poziom głośności silnika może wydawać się większy.
Jest to zjawisko, które nie szkodzi w jego funkcjonowaniu i niezawodności, jest charakterystyczne dla zaworów hydraulicznych w układzie rozrządu, aby ograniczyć czynności obsługowe."

U mnie rozrząd zaczęło być słychać w okolicach 150 tys. km i było go słychać cały czas, najwyraźniej podczas równomiernej jazdy, przy obrotach ok. 2-2,5 tys.
Po prostu skończył się zakres napinacza. Ja jeździłem z tym jeszcze trochę, mimo to ślizgi nie były nadmiernie wytarte .
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wymiana rorządu 1.3 MJet

Post autor: Szczypior »

rob_ert to taki dźwięk co słychać na filmie zaraz po odpaleniu? Jaki pierwszy był objaw łańcucha?
ODPOWIEDZ