[1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopni
: 04 sty 2013, 22:47
Witam!
W tą zimę po raz pierwszy mam problem ze swoim samochodem linea 1,4 benzyna + LPG BRC sekwencyjna, gdy temperatura otoczenia jest w okolicy 0 lub niższa, po za tą usterką samochód działa bez zarzutu i sprawuje się super.
Ta usterka występuje nawet jeśli jeżdżę tylko na benzynie, LPG jest wyłączony.
Obecnie jestem na etapie diagnozowania jaka jest przyczyna tej sytuacji i szukam pomocy na forum, gdyż żaden mechanik nie może mi pomóc. Sam doszedłem do wniosku, że to może być czujnik temperatury wody, gdyż po przekręceniu kluczyka nie odpala i po wyłączeniu kluczyka włącza się wentylator i działa przez pewien czas. Więc kupiłem nowy ten czujnik FAE 33704 (cena 50zł), ale po wymianie nic się nie zmieniło i nadal, gdy samochód jest zimny np. po nocy z rana, to zawsze jestem zmuszony podgrzać opalarką przez pół do 1 min okolice czujnika temperatury wody, wtedy samochód zapali bez problemu.
Więc z samochodem wybrałem się do warsztatu, aby zdiagnozować usterkę na komputerze przy zimnym silniku, bo przy ciepłym nie wskazuje błędów (samochód zostawiłem na cały dzień w warsztacie), wtedy komputer wskazał jeden błąd P0115 - Czujnik temperatury wody, który już wcześniej sam wymieniłem na nowy. Taka diagnostyka mnie kosztowała 50zł.
Następnie w sklepie zareklamowałem wymieniony czujnik temperatury uważając, że nowy jest wadliwy i zamontowałem kolejny nowy identyczny czujnik, ale nadal jest bez zmian, kolejnego dnia z rana nie mogłem zapalić, więc to nie będzie przyczyna samego czujnika, choć po podgrzaniu go samochód uruchamia się bez problemu.
Kolejnego dnia z samego rana jeszcze przed próbą uruchomienia samochodu odłączyłem przewód od czujnika temperatury wody i zacząłem robić pomiary:
Napięcie na przewodzie do czujnika było 5,04V, a pomiar samego czujnika przy temperaturze chyba ok. 1C wskazywał 5,70kΩ (gdyż ten pomiar jest zależny od temperatury).
Po podłączeniu przewodów próba uruchomienia samochodu nie powiodła się.
Tym razem podłączyłem drugi nowy czujnik, którego jeszcze nie oddałem do sklepu, wykonałem pomiar tego czujnika przed podłączeniem go i wynik wskazywał 5,13kΩ, założyłem rękawiczkę aby nie dotykając go samą ręką, aby nie zmienić jego temperatury i podłączyłem do samych przewodów, samochód zapalił bez problemu bez podgrzewania. Po odłączeniu tego czujnika ponownie zrobiłem pomiar jego i wynik wskazywał już na 4,96kΩ (być może podczas wpinania go w przewody podgrzał się trochę od ręki przez rękawiczkę, ale i też przepłynął prąd, co mogło podnieść temperaturę i zmienić wynik pomiaru).
Następnie przewody z powrotem podłączyłem do czujnika, który był wkręcony do silnika i tym razem zapalił już bez problemu, bez podgrzewania tego czujnika.
Aby więcej dla serwisów nie płacić za każde podłączenie do komputera na ebay.com zakupiłem Interfejs OBDLink SX OBD Scan Tool USB, gdyż tam jest dużo taniej niż w Polsce. Taki sam na allegro z przesyłką kosztuje ok. 330zł a ja zapłaciłem za niego z przesyłką z USA nie całe 200zł, na paczkę czekałem tylko 8 dni w okresie świąt, zakupu dokonałem 24 grudnia o godz. 19, a już 2 stycznia z rana miałem przesyłkę.
Za pomocą programu Multiecuscan 1.2R1 dokonałem diagnostyki w godzinach rannych przed uruchomieniem silnika, wynik:
ECU ISO Code: 0D 07 E0 86 4F
2013-01-03 09:03:52
CONNECTED TO:
Fiat Linea 1.4 8V
Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V)
--------------------------------------------------------------
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: P0115 - Czujnik temp. wody
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 0 °C
Obroty silnika: 0 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 960 mBar
Stan silnika: Zablokowany
Pozycja pedału przyspieszenia: 20 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 10,0 °
The Engine Coolant Temperature sensor signal is missing or implausible. The ECU reverts to substitute values. Check the sensor and the circuit wiring and connectors between the sensor and the ECU for opens, shorts and weak connections.
Tłumacz google: "Temperatura płynu chłodzącego silnika Sygnał czujnika lub jest mało prawdopodobne.ECU powraca do zastąpienia wartości. Sprawdź czujnik i okablowanie i złącza w obwodzie między czujnikiem a ECU dla przerw i zwarć i połączeń słabe."
Powodem tego błędu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 11,8 V
Licznik przebiegu: 71713 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 16
Licznik czasu obrotów max: 17 s
Max prędkość obr. silnika: 6787 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
Obroty silnika: 0 obr/min
Temperatura wody: 0 °C
Temperatura powietrza: 107 °C
Temp. oleju w silniku: 146 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 0,0 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): -4,5 °
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 8,466 ms
Czas ładowania cewki 1: 2,890 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,890 ms
Czas ładowania cewki 3: 2,890 ms
Czas ładowania cewki 4: 2,890 ms
Czujnik spalania stukowego: 2,1277 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 2,1423 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 2,2155 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,1318 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,1318 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 0,0 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 69,5 Nm
Obciążenie silnika: 8,50 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 998 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 994 mBar
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 5,7 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 5,7 °
Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
Faza adaptacji przepustnicy: W trakcie wykonywania
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Aktywny
Adaptacja koła fonicznego: Silnik zatrzymany
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,008 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,000 V
Integrator sondy lambda 1: 1,00000
Integrator sondy lambda 2: 1,00863
Stan lambda przed kat.: Pętla otwarta
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Nie aktywny
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 208 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: 0,00 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Pętla zamknięta
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 102,44 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 229,69 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 282,06 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 408,88 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 464,81 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 640,38 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 1,0004 V
Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 1,0150 V
Styk pedału sprzęgła: Wciśnięty
Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
Przycisk tempomatu - wł./wył.:
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 4296 mBar
Ciśnienie atmosferyczne: 994 mBar
Zużycie paliwa: 0,0000 l/h
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rozruch silnika: Dozwolony
Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
Włączony bieg: Żaden/neutralny
Kontrolka awarii: WYŁ.
KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
Brak kodów błędów
Tu druga diagnostyka na pracującym silniku na LPG, wynik:
ECU ISO Code: 0D 07 E0 86 4F
2013-01-04 09:23:57
CONNECTED TO:
Fiat Linea 1.4 8V
Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V)
--------------------------------------------------------------
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 14,1 V
Licznik przebiegu: 71735 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 16
Licznik czasu obrotów max: 17 s
Max prędkość obr. silnika: 6787 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
Obroty silnika: 833 obr/min
Temperatura wody: 79 °C
Temperatura powietrza: 107 °C
Temp. oleju w silniku: 125 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 6,5 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 6,4 °
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 3,074 ms
Czas ładowania cewki 1: 1,896 ms
Czas ładowania cewki 2: 1,856 ms
Czas ładowania cewki 3: 1,892 ms
Czas ładowania cewki 4: 1,896 ms
Czujnik spalania stukowego: 2,7279 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,5710 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,5319 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,6002 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,5905 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 24,9 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 25,0 Nm
Obciążenie silnika: 8,63 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 365 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 375 mBar
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 3,3 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 3,2 °
Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
Faza adaptacji przepustnicy: W trakcie wykonywania
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Active
Adaptacja koła fonicznego: Wykonany
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,414 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,106 V
Integrator sondy lambda 1: 0,97395
Integrator sondy lambda 2: 1,06885
Stan lambda przed kat.: Closed loop
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt uboga
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 208 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: -2,00 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Closed loop
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 103,50 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 229,19 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 283,25 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 408,56 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 465,88 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 639,81 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 1,0004 V
Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 1,0150 V
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
Przycisk tempomatu - wł./wył.:
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 4296 mBar
Ciśnienie atmosferyczne: 989 mBar
Zużycie paliwa: 0,7700 l/h
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rozruch silnika: Allowed
Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
Włączony bieg: Żaden/neutralny
Kontrolka awarii: WYŁ.
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
Brak kodów błędów
======================================================================================
Nie wiem czemu mam takie parametry na zimnym silniku, chodzi o powietrze i olej, dziwne są odczyty:
Temperatura wody: 0 °C
Temperatura powietrza: 107 °C
Temp. oleju w silniku: 146 °C
i na ciepłym silniku pracującym:
Temperatura wody: 79 °C
Temperatura powietrza: 107 °C
Temp. oleju w silniku: 125 °C
Jeśli odłączę kabel od czujnika temperatury wody to parametry na zimnym silniku komputer wskazuje na -30°C:
Temperatura wody: -30 °C
Temperatura powietrza: 107 °C
Temp. oleju w silniku: 146 °C
Obecnie jeśli samochód nie chce zapalić z rana, czy po dłuższym postoju w ciągu dnia już nie podgrzewam czujnika temperatury a tylko wypinam przewód z czujnika z samochodu i wpinam go na chwilę do drugiego czujnika temperatury, wtedy samochód uruchamia się bez problemu. Następnie gaszę i z powrotem wpinam w czujnik, który jest w samochodzie, a zapala już bez problemu. Ten sposób nie potrzebuje prądu 230V do podgrzewania, ale nadal jest to rozwiązanie tymczasowe, gdyż nadal jest to utrudnienie i przyczyna tej usterki nadal nie jest usunięta.
Dziś z rana usterka z uruchomieniem samochodu ustąpiła sam, gdyż temperatura otoczenia była ok 3-4°C i samochód zapalił bez problemu, ale jak powrócą mrozy usterka zapewne powróci.
Czekam na pomoc, może ktoś już miał taki problem i z nim poradził.
W tą zimę po raz pierwszy mam problem ze swoim samochodem linea 1,4 benzyna + LPG BRC sekwencyjna, gdy temperatura otoczenia jest w okolicy 0 lub niższa, po za tą usterką samochód działa bez zarzutu i sprawuje się super.
Ta usterka występuje nawet jeśli jeżdżę tylko na benzynie, LPG jest wyłączony.
Obecnie jestem na etapie diagnozowania jaka jest przyczyna tej sytuacji i szukam pomocy na forum, gdyż żaden mechanik nie może mi pomóc. Sam doszedłem do wniosku, że to może być czujnik temperatury wody, gdyż po przekręceniu kluczyka nie odpala i po wyłączeniu kluczyka włącza się wentylator i działa przez pewien czas. Więc kupiłem nowy ten czujnik FAE 33704 (cena 50zł), ale po wymianie nic się nie zmieniło i nadal, gdy samochód jest zimny np. po nocy z rana, to zawsze jestem zmuszony podgrzać opalarką przez pół do 1 min okolice czujnika temperatury wody, wtedy samochód zapali bez problemu.
Więc z samochodem wybrałem się do warsztatu, aby zdiagnozować usterkę na komputerze przy zimnym silniku, bo przy ciepłym nie wskazuje błędów (samochód zostawiłem na cały dzień w warsztacie), wtedy komputer wskazał jeden błąd P0115 - Czujnik temperatury wody, który już wcześniej sam wymieniłem na nowy. Taka diagnostyka mnie kosztowała 50zł.
Następnie w sklepie zareklamowałem wymieniony czujnik temperatury uważając, że nowy jest wadliwy i zamontowałem kolejny nowy identyczny czujnik, ale nadal jest bez zmian, kolejnego dnia z rana nie mogłem zapalić, więc to nie będzie przyczyna samego czujnika, choć po podgrzaniu go samochód uruchamia się bez problemu.
Kolejnego dnia z samego rana jeszcze przed próbą uruchomienia samochodu odłączyłem przewód od czujnika temperatury wody i zacząłem robić pomiary:
Napięcie na przewodzie do czujnika było 5,04V, a pomiar samego czujnika przy temperaturze chyba ok. 1C wskazywał 5,70kΩ (gdyż ten pomiar jest zależny od temperatury).
Po podłączeniu przewodów próba uruchomienia samochodu nie powiodła się.
Tym razem podłączyłem drugi nowy czujnik, którego jeszcze nie oddałem do sklepu, wykonałem pomiar tego czujnika przed podłączeniem go i wynik wskazywał 5,13kΩ, założyłem rękawiczkę aby nie dotykając go samą ręką, aby nie zmienić jego temperatury i podłączyłem do samych przewodów, samochód zapalił bez problemu bez podgrzewania. Po odłączeniu tego czujnika ponownie zrobiłem pomiar jego i wynik wskazywał już na 4,96kΩ (być może podczas wpinania go w przewody podgrzał się trochę od ręki przez rękawiczkę, ale i też przepłynął prąd, co mogło podnieść temperaturę i zmienić wynik pomiaru).
Następnie przewody z powrotem podłączyłem do czujnika, który był wkręcony do silnika i tym razem zapalił już bez problemu, bez podgrzewania tego czujnika.
Aby więcej dla serwisów nie płacić za każde podłączenie do komputera na ebay.com zakupiłem Interfejs OBDLink SX OBD Scan Tool USB, gdyż tam jest dużo taniej niż w Polsce. Taki sam na allegro z przesyłką kosztuje ok. 330zł a ja zapłaciłem za niego z przesyłką z USA nie całe 200zł, na paczkę czekałem tylko 8 dni w okresie świąt, zakupu dokonałem 24 grudnia o godz. 19, a już 2 stycznia z rana miałem przesyłkę.
Za pomocą programu Multiecuscan 1.2R1 dokonałem diagnostyki w godzinach rannych przed uruchomieniem silnika, wynik:
ECU ISO Code: 0D 07 E0 86 4F
2013-01-03 09:03:52
CONNECTED TO:
Fiat Linea 1.4 8V
Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V)
--------------------------------------------------------------
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: P0115 - Czujnik temp. wody
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 0 °C
Obroty silnika: 0 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 960 mBar
Stan silnika: Zablokowany
Pozycja pedału przyspieszenia: 20 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 10,0 °
The Engine Coolant Temperature sensor signal is missing or implausible. The ECU reverts to substitute values. Check the sensor and the circuit wiring and connectors between the sensor and the ECU for opens, shorts and weak connections.
Tłumacz google: "Temperatura płynu chłodzącego silnika Sygnał czujnika lub jest mało prawdopodobne.ECU powraca do zastąpienia wartości. Sprawdź czujnik i okablowanie i złącza w obwodzie między czujnikiem a ECU dla przerw i zwarć i połączeń słabe."
Powodem tego błędu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 11,8 V
Licznik przebiegu: 71713 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 16
Licznik czasu obrotów max: 17 s
Max prędkość obr. silnika: 6787 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
Obroty silnika: 0 obr/min
Temperatura wody: 0 °C
Temperatura powietrza: 107 °C
Temp. oleju w silniku: 146 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 0,0 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): -4,5 °
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 8,466 ms
Czas ładowania cewki 1: 2,890 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,890 ms
Czas ładowania cewki 3: 2,890 ms
Czas ładowania cewki 4: 2,890 ms
Czujnik spalania stukowego: 2,1277 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 2,1423 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 2,2155 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,1318 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,1318 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 0,0 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 69,5 Nm
Obciążenie silnika: 8,50 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 998 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 994 mBar
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 5,7 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 5,7 °
Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
Faza adaptacji przepustnicy: W trakcie wykonywania
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Aktywny
Adaptacja koła fonicznego: Silnik zatrzymany
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,008 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,000 V
Integrator sondy lambda 1: 1,00000
Integrator sondy lambda 2: 1,00863
Stan lambda przed kat.: Pętla otwarta
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Nie aktywny
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 208 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: 0,00 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Pętla zamknięta
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 102,44 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 229,69 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 282,06 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 408,88 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 464,81 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 640,38 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 1,0004 V
Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 1,0150 V
Styk pedału sprzęgła: Wciśnięty
Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
Przycisk tempomatu - wł./wył.:
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 4296 mBar
Ciśnienie atmosferyczne: 994 mBar
Zużycie paliwa: 0,0000 l/h
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rozruch silnika: Dozwolony
Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
Włączony bieg: Żaden/neutralny
Kontrolka awarii: WYŁ.
KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
Brak kodów błędów
Tu druga diagnostyka na pracującym silniku na LPG, wynik:
ECU ISO Code: 0D 07 E0 86 4F
2013-01-04 09:23:57
CONNECTED TO:
Fiat Linea 1.4 8V
Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V)
--------------------------------------------------------------
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 14,1 V
Licznik przebiegu: 71735 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 16
Licznik czasu obrotów max: 17 s
Max prędkość obr. silnika: 6787 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
Obroty silnika: 833 obr/min
Temperatura wody: 79 °C
Temperatura powietrza: 107 °C
Temp. oleju w silniku: 125 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 6,5 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 6,4 °
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 3,074 ms
Czas ładowania cewki 1: 1,896 ms
Czas ładowania cewki 2: 1,856 ms
Czas ładowania cewki 3: 1,892 ms
Czas ładowania cewki 4: 1,896 ms
Czujnik spalania stukowego: 2,7279 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,5710 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,5319 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,6002 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,5905 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 24,9 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 25,0 Nm
Obciążenie silnika: 8,63 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 365 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 375 mBar
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 3,3 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 3,2 °
Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
Faza adaptacji przepustnicy: W trakcie wykonywania
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Active
Adaptacja koła fonicznego: Wykonany
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,414 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,106 V
Integrator sondy lambda 1: 0,97395
Integrator sondy lambda 2: 1,06885
Stan lambda przed kat.: Closed loop
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt uboga
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 208 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: -2,00 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Closed loop
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 103,50 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 229,19 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 283,25 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 408,56 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 465,88 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 639,81 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 1,0004 V
Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 1,0150 V
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
Przycisk tempomatu - wł./wył.:
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 4296 mBar
Ciśnienie atmosferyczne: 989 mBar
Zużycie paliwa: 0,7700 l/h
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rozruch silnika: Allowed
Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
Włączony bieg: Żaden/neutralny
Kontrolka awarii: WYŁ.
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
Brak kodów błędów
======================================================================================
Nie wiem czemu mam takie parametry na zimnym silniku, chodzi o powietrze i olej, dziwne są odczyty:
Temperatura wody: 0 °C
Temperatura powietrza: 107 °C
Temp. oleju w silniku: 146 °C
i na ciepłym silniku pracującym:
Temperatura wody: 79 °C
Temperatura powietrza: 107 °C
Temp. oleju w silniku: 125 °C
Jeśli odłączę kabel od czujnika temperatury wody to parametry na zimnym silniku komputer wskazuje na -30°C:
Temperatura wody: -30 °C
Temperatura powietrza: 107 °C
Temp. oleju w silniku: 146 °C
Obecnie jeśli samochód nie chce zapalić z rana, czy po dłuższym postoju w ciągu dnia już nie podgrzewam czujnika temperatury a tylko wypinam przewód z czujnika z samochodu i wpinam go na chwilę do drugiego czujnika temperatury, wtedy samochód uruchamia się bez problemu. Następnie gaszę i z powrotem wpinam w czujnik, który jest w samochodzie, a zapala już bez problemu. Ten sposób nie potrzebuje prądu 230V do podgrzewania, ale nadal jest to rozwiązanie tymczasowe, gdyż nadal jest to utrudnienie i przyczyna tej usterki nadal nie jest usunięta.
Dziś z rana usterka z uruchomieniem samochodu ustąpiła sam, gdyż temperatura otoczenia była ok 3-4°C i samochód zapalił bez problemu, ale jak powrócą mrozy usterka zapewne powróci.
Czekam na pomoc, może ktoś już miał taki problem i z nim poradził.