[1.4] Regulacja zaworów

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: alvaro »

Do tej operacji potrzeba uszczelki z oringami czy sama uszczelka wystarczy, bo są różne w sprzedaży?
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Phenix »

@alvaro Uszczelka z oringami.
GrandePunto8V
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 02 sie 2018, 3:15
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: GrandePunto8V »

Technicznie to nie są "o" ringi, bo nie mają przekroju okrągłego... :luzak
Samodzielna regulacja zaworów jest dość łatwa, tylko czasem płytki ciężko kupić.
"Konkurencja" (Punto, brat Linei): http://fiatpunto.com.pl/topic58838.html
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: slawek007 »

Koledzy miałem wrażenie że coś jest nie tak z zaworami, ściągnąłem pokrywe wogole nie odkręcając po prawej stronie przewodów tak żeby tylko dało się pomierzyć luzy i zamonotwalem pokrywe spowrotem nie wyciągając uszczelki i nie patrząc w ogóle od dołu co tam jest.
Widzę że 3 wydechowe mają po 0,3 więc kwalifikują się do poprawy, będę to robil. Ale martwi mnie co innego, jak widzę wraz z uszczelką pokrywy dokładane są jakieś oringi ja nie spojrzałem pod spod pokrywy pewnie te oringi są do smarowania zaworów, myślicie że przy zakładaniu pokrywy one mogą jakoś wylecieć? Czy nie ma takiej możliwości?
Ja ją tylko uniosłem i nie patrzyłem od spodu co tam jest i trochę mnie to martwi czy mogę jeździć samochodem.
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: slawek007 »

Nie mógłbym chyba spać i dlatego sciągnąłem pokrywę zaworów jeszcze raz, wszystkie oringi siedzą i ani myślą wypadać - całą operację wykonałem w 50minut.
Awatar użytkownika
Sajkovsky
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 03 sie 2020, 8:10
Przebieg: 151000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Sajkovsky »

Koledzy czytałem dokładnie forum, ale dawno nie było nowych postów jeśli chodzi o luzy zaworowe. Mam Linkę od ponad roku, założyłem jej od razu LPG, na którym przejechałem do tej pory 27tys km i nie dzieje się nic niepokojącego. Mogę dać na sprawdzenie w ASO teraz lub w ferie zimowe (wtedy będę mieć ok 40tys na LPG). ASO w jedynym z miast w Kuj-Pom za sprawdzenie i wymianę uszczelki i oringów życzy sobie 385 zł + coś jeszcze (nie wiem ile) w zależności od ilości płytek do wymiany. Czy działać już teraz czy czekać do ferii? Po zakupie przed założeniem gazu luzy były sprawdzane i było ok. Pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: mwas »

Nie musisz się śpieszyć, jeśli luzy były niedawno sprawdzane to masz trochę spokoju :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Sajkovsky
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 03 sie 2020, 8:10
Przebieg: 151000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Sajkovsky »

Dziękuję kolego, zatem przesuwam operację "luz" na 40 tys. km.
Jutro ruszam Linką prawie od bram Kopalni Soli w Kłodawie (swoją drogą zapraszam na zjazd do podziemnej trasy turystycznej, która jest piękniejsza od Wieliczki) na urlopik w okolicach Kołobrzegu :-)
Pozdrawiam całe forum
Awatar użytkownika
Alan
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
Przebieg: 68000
Silnik: 1.4 16V LPG
Rocznik: 2018
Lokalizacja: WLKP
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Alan »

Przerobiłem cały wątek i też myślę, że warto by zajrzeć, sprawdzić i ew. powymieniać jeśli luzy się zmieniły. Skąd te przemyślenia? Jedno, że samochód ma 199 tys.km, ja nim zrobiłem jakieś 65 tys. i nic z zaworami nie robiłem; czy poprzedni właściciel robił? Nie wiem. Druga sprawa, że miałem okazję pojeździć ostatnio przez tydzień 26 letnim Oplem-Astra F (1.4, 66 KM o ile się nie mylę, jedno punktowy wtrysk) i odniosłem wrażenie, że lepiej przyśpiesza niż moja Linka. Choć u mnie nie słychać żadnych niepokojących dźwięków, to jak się tu doczytałem że klepania nie usłyszę, to teraz trochę zacząłem więcej myśleć o regulacji.

Mimo że dwóch lewych rąk nie mam do mechaniki (samodzielnie zrobiłem np. remont generalny silnika w skuterze 125) i jakieś narzędzia mam, to tego tu - czyli regulacji płytkami - raczej bym się nie podjął.

Zna ktoś może jakiś pewny warsztat w Poznaniu/okolicach Poznania za który może poręczyć/sam tam swoją Linkę robił, który zrobi to dobrze a mechanik się przyłoży do sprawdzenia luzów i ew. regulacji? To że będzie kosztować, to się z tym liczę, ale zależy mi na porządnej robocie a nie na panu Heńku z szopy za płotem.
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: leszek1234 »

Ja nie mając nigdy do czynienia z takim tematem dawno temu regulowałem płytki w Fiacie Palio. Obejrzałem na YT jak się to robi. Jedynym narzędziem do tego które musiałem sam zrobić był wygięty śrubokręt (w płaszczyźnie spłaszczenia śrubokręta) do uwalniania płytek. Poza tym oczywiście podstawowe narzędzia typu klucz, szczelinomierz.. Z wyjętych płytek dopasowałem wszystko tak, że musiałem kupić tylko jedną nową. Robota szybka, prosta i łatwa. Myślę , że spokojnie dałbyś radę sam to zrobić. Musisz znać wartości luzu. Może znajdź jakiś manual (nawet od innego Fiata). A jeśli chodzi o wrażenia z jazdy innym autem - może inna masa, inny moment obrotowy.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: alvaro »

Czy mogę odkręcić pokrywę sprawdzić luzy i zakręcić ją spowrotem bez wymiany uszczelki? Ktoś tak robił? Boję się czy nie będzie ciekło...
Jaką uszczelkę kupić z oringami do 8V i gdzie mogę dostać płytki (podobno kłopot i tylko ASO)?
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: slawek007 »

Ja złożyłem na starej uszczelce ale tylko na czas aż przyjechały mi płytki (w jedną sobotę pomierzyłem a w drugą regulowałem).
Tylko zwróć uwagę na oringi w pokrywie 4szt, upewnij się że są bo one smarują łożyska wałka rozrządu (wg mnie nie ma możliwości żeby wypady) i koniecznie silikon w narożniki przy odsadzeniach pod wałek rozrządu bo będzie ciekło - tam uszczelka nie dolega (nie wiem czy mnie rozumiesz).
Po regulacji założyłem nową uszczelkę.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: alvaro »

slawek007 pisze: 26 sty 2023, 22:55 Ja złożyłem na starej uszczelce ale tylko na czas aż przyjechały mi płytki (w jedną sobotę pomierzyłem a w drugą regulowałem).
Tylko zwróć uwagę na oringi w pokrywie 4szt, upewnij się że są bo one smarują łożyska wałka rozrządu (wg mnie nie ma możliwości żeby wypady) i koniecznie silikon w narożniki przy odsadzeniach pod wałek rozrządu bo będzie ciekło - tam uszczelka nie dolega (nie wiem czy mnie rozumiesz).
Po regulacji założyłem nową uszczelkę.
A płytki gdzie zamawiałeś?
KAZO77
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 17 sie 2017, 9:29
Przebieg: 111615
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: KAZO77 »

Witam. Na oryginale Reinz uszczelka pokrywy zaworów 1.4 77km ma wszystkie potrzebne uszczelnienia. Kładziemy uszczelkę zwilżoną olejem i dokręcamy po przekątnych. Tak zrobiłem przy 112000km i nadal ok i nic nie cieknie. Bez silikonu! A teraz mam 193tys km i nadal ok. Olej 5W40 PMO i molibden. Inne ścieranie się elementów. Co do silikonu fabrycznie kładą bez silikonu- zawsze ryzyko że ów silikon narobi kłopotu. Pozdrawiam
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: slawek007 »

Płytki kupowałem w ASO po 10zł, ale niestety trzeba brać po 4 sztuki tego samego rozmiaru (przynajmniej ja tak musiałem).
Ale ja kupiłem dwa rozmiary i odpowiednio przestawiając udało mi się nie odbiegać znacząco od nominalnego luzu.
ODPOWIEDZ