[T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Czy masz problem z odpalaniem zimnego silnika?

Czas głosowania minął 06 wrz 2012, 10:00

falują obroty
5
24%
gaśnie
4
19%
nie mam, wszystko jest OK
12
57%
miałem, naprawione
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 21

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1667
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 100000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: duskap » 19 mar 2018, 21:02

zibi186 pisze:
19 mar 2018, 20:24
Duskap , jeśli się nie mylę , to na początku tego tematu Ty , Kuzyn i jeszcze ktoś nie mieliście jeszcze założonego lpg , a problem z odpalaniem zimnego silnika występował także u Was . 🤔 ? Zastanawiam się co Ciebie przekonało , że winne jest lpg ? U mnie zdarza się czasem ( zwykle po dluższym postoju i przy duzej wilgotności ) , że po odpaleniu obroty nie wchodzą powyżej tysiąca , stoją na 800 , czasem ok.900 . Czasem odbiją po jakimś czasie do góry , a czasem nie . Ale falowania nie ma . Dla mnie wygląda to tak , jakby ssanie się nie załączało 🤔 A i objaw ten zanika sam , tak tajemniczo jak się pojawił , bez wcześniejszej regulacji instalacji lpg 😊
To co Ty opisałeś to normalka, że nie wchodzi na ssanie. Gdy jest zimno (poniżej ileś tam stopni) samochód wchodzi na niższe obroty po zapaleniu (potem dopiero na wyższe) aby mniej "tarcia" w silniku było. Jak Ci tak wejdzie na niskie obroty, to zgaś go po 5 sekundach i zapal ponownie a już będzie na ssaniu bo czujnik temp wykryje, że silnik już jest cieplejszy. Taki program mamy w bodycompie.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: zibi186 » 19 mar 2018, 21:31

A widzisz , to takie buty 😂 Czyli nic nienormalnego się u mnie nie dzieje 😃 Dzięki 😄
Swoją drogą zastanawiam się dlaczego 🤔 ( 😂 ) . Oprócz dolewania do paliwa ( pb ) dodatku do benzyny z lpg za ok.8 zł oraz parkowaniu na benzynie , nie na gazie - niczego nadzwyczajnego nie robię . Czyżby zatem problem falujących obrotów przy ruszaniu na zimnym miał faktycznie związek nie z powietrzem , nie z elektroniką , a właśnie z paliwem ? Obroty falowały mi tylko jeden raz - gdy którejś zimy auto stalo na mrozie całą noc bez akumulatora , bo zabrałem go do ładowania . . .

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 227
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: EGON » 24 maja 2018, 21:19

Ja wiem tylko tyle że T-jet robi grymasy na lpg zanim silnik się nagrzeje. Podobno ma takie korekty pb że LPG nie nadarza potem rozwala to mape pb i są problemu z odpalaniem rano. Jak zamontuje gaz to zobaczę jak będzie u mnie. Zatem strojenie LPG z t-jet musi być dokładne.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: zibi186 » 24 maja 2018, 22:24

No , nie wiem 🤔 Egon , ja ostatnio przy okazji różnych robót odłączalem aku parokrotnie , a to przy wymianie termostatu a to przy naprawie rozrusznika, a wówczas prawdopodobnie resetuje się mapa lpg . Gdyby tak bylo , to na bank mialbym problemy z pb , a nie mam . . . 🤔

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Szczypior » 24 maja 2018, 23:25

Mapa LPG się nie resetuje bo jak to nie ECU że się uczy tylko ma stałe nastawy które ktoś wprowadził, czasy wtrysków za pomocą mnożnika
Resetuje się mapa pb, powracają fabryczne ustawienia. Jeżeli LPG jest źle ustawione to rozwala mapy benzyny, wtedy na zimnym silniku są różne problemy właśnie na pb a po resecie problem mija na jakiś czas. Wtedy znak że trzeba poprawnie ustawić gaz.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: zibi186 » 24 maja 2018, 23:44

Szczypior , sorry ale chyba nie masz racji . Z tego co mi wiadomo u nas nie wystarczy odpiąć aku , aby zresetować mapę pb . Chyba że mam mylne info . . . 🤔 poza tym bylem świadkiem bedąc na jednej z wymian filtrów lpg zaraz po robocie z odpięciem aku , gdzie mapa lpg dopiero sie tworzyla . Na wykresie byla niekompletna i gazownik to potwierdził . . .

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 227
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: EGON » 25 maja 2018, 7:10

Zibi na gazie się znam bardzo dobrze. W sterowniku LPG robisz tylko nastawy względem paliwa. Wszystko opiera się o czas wtrysku np. bieg jałowy masz czas wtrysku benzyny na benzynie załóżmy 2.7 po przełączeniu na LPG czas wtrysku benzyny ma być również 2.7. Chodzi oto by komputer benzynowy w aucie nie rozróżniał jakie paliwo mu podajemy. Jak jest źle wyregulowane lub źle zrobiony montaż to czas wtrysku na benzyny na lpg jest inny. Wtedy komputer benzynowy robi korekty by ratować sprawę. Jak korekty są już za duze zaczynają się dziać jaja. Wtedy zrobienie ok. 200km na paliwie powinno przywrócić prawidłowe korekty. Z tego co wiem odłączenie akumulatora w t-jecie nie zeruje mapy benzyny ale to sprawdzę.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1660
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: leszek1234 » 25 maja 2018, 7:34

EGON pisze:
24 maja 2018, 21:19
Ja wiem tylko tyle że T-jet robi grymasy na lpg zanim silnik się nagrzeje.
Mój nie robi i nigdy nie robił grymasów na lpg;) Zaraz po odebraniu samochodu od gazownika po zamontowaniu gazu szarpał tylko przy gwałtownym przyspieszaniu więc wróciłem do poprawki. Pojeździliśmy razem z laptopem na kolanach i po tej regulacji jest wzorowo (już kilka lat). Nic nie robię, wymieniam filtry.

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Szczypior » 25 maja 2018, 7:38

zibi186 pisze:Szczypior , sorry ale chyba nie masz racji . Z tego co mi wiadomo u nas nie wystarczy odpiąć aku , aby zresetować mapę pb . Chyba że mam mylne info . . . poza tym bylem świadkiem bedąc na jednej z wymian filtrów lpg zaraz po robocie z odpięciem aku , gdzie mapa lpg dopiero sie tworzyla . Na wykresie byla niekompletna i gazownik to potwierdził . . .
Nie będę przekonywał.
To nie są moje domysły tylko doświadczenie, paręnaście aut w życiu wyregulowalem .
Mapa LPG to tylko wizualizacja dla regulacji, chociaż i tak się powinno regulować na czasy wtrysków lub korekty ECU. Mnożnik jest od regulacji a nie mapa. Jeżeli gazownik ustawia gaz na mapki to kupa nie gazownik :) powinno się z lapkiem na kolanach i w drogę na czasy wtrysków ustawiać.
To, że byłeś świadkiem nie znaczy, że masz rację :) trzeba jeszcze wiedzieć dlaczego tak się dzieje, ja się nie domyślam tylko wiem :) Jeżeli interesował by Cie temat polecam forum LPG lub chociaż przeczytać instrukcje sterownika np staga.

A czy w fiacie po odłączeniu aku mapa pb się resetuje czy nie, nie będę się upierał bo akurat tego silnika nie robiłem. W większości aut tak, jeżeli nie jest od tego komp i przed każdą regulacja gazu trzeba to zrobić.

Cóż za zdziwienie było Pana który przyjechał do mnie ze świecącym checkiem mówiąc, że powiedzieli mu ze ten silnik tak ma i będzie się świecić na gazie a ja mu wyregulowalem podczas jazdy i od paru lat nie ma kontrolki. Oczywiście była uboga mieszanka a gazownik ustawiał gaz na mapki, na postoju.....

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 227
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: EGON » 25 maja 2018, 7:53

leszek1234 pisze:
25 maja 2018, 7:34
EGON pisze:
24 maja 2018, 21:19
Ja wiem tylko tyle że T-jet robi grymasy na lpg zanim silnik się nagrzeje.
Mój nie robi i nigdy nie robił grymasów na lpg;) Zaraz po odebraniu samochodu od gazownika po zamontowaniu gazu szarpał tylko przy gwałtownym przyspieszaniu więc wróciłem do poprawki. Pojeździliśmy razem z laptopem na kolanach i po tej regulacji jest wzorowo (już kilka lat). Nic nie robię, wymieniam filtry.
To dobrze możesz polecać gazownika który Ci robił widoczne jest dobry i zrobił jak należy. A wiesz może jaka masz ustawiona temp. przełączenia na Lpg ?
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1660
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: leszek1234 » 25 maja 2018, 8:13

EGON pisze:
25 maja 2018, 7:53
A wiesz może jaka masz ustawiona temp. przełączenia na Lpg ?
Wiedziałem. Kiedyś :ink
Jak to istotne to się zmuszę, podepnę komputer i sprawdzę ale myślę , że pytasz tylko przez ciekawość.

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 227
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: EGON » 25 maja 2018, 8:18

Pytam bo niektórzy gazownicy radzą z problemem na inne sposoby. Ustawiają wyższa temperatura przełączania na Lpg np od 50 stopni lub w danych obrotach w ogóle auto chodzi na benzynie mimo i jest przełączone na lpg. Ale zapewne masz dobrze skoro regulował podczas jazdy. Ja bede swój regulował na sonde Afr
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: zibi186 » 25 maja 2018, 9:10

U mnie jest ustawione na 30 °C . W lecie podobno można obniżyć do 20 , ale nie chcialem żeby zmienial . A check nie zaswiecił mi się jeszcze w aucie z powodu lpg . W ogóle, tylko jeden raz - po badaniu kompresji na cylindrach 😃 przejechalem na gazie tym autem ponad 100 tyś . Z tą mapą na plg pewnie masz rację - aż tak się nie znam :róż

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 227
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: EGON » 25 maja 2018, 9:15

zibi186 pisze:
25 maja 2018, 9:10
U mnie jest ustawione na 30 °C . W lecie podobno można obniżyć do 20 , ale nie chcialem żeby zmienial . A check nie zaswiecił mi się jeszcze w aucie z powodu lpg . W ogóle, tylko jeden raz - po badaniu kompresji na cylindrach 😃 przejechalem na gazie tym autem ponad 100 tyś . Z tą mapą na plg pewnie masz rację - aż tak się nie znam :róż
Potwierdza to tylko teorie że T-Jet na gazie będzie chodził, ważny tylko poprawny montaż i regulacja.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Szczypior » 25 maja 2018, 22:52

Temp przełączania dużo zależy od wtrysków i sposobie ich montażu ( czy są poziomo czy pionowo). Dla przykładu, hany w pionie przy temp przełączaniu 20' zrobiły 100tys i nadal bez problemu jeżdżą, oczywiście są zrobione korekty po temperaturze.

ODPOWIEDZ