[T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Czy masz problem z odpalaniem zimnego silnika?

Czas głosowania minął 06 wrz 2012, 10:00

falują obroty
5
24%
gaśnie
4
19%
nie mam, wszystko jest OK
12
57%
miałem, naprawione
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 21

olus70
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 22 wrz 2016, 13:18
Przebieg: 99000
Silnik: 1.4 16V t-jet
Rocznik: 2009

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: olus70 » 22 wrz 2016, 21:05

Filtra paliwa nie ma, filtr powietrza wymieniony ale w tej sytuacji nie ma nic wspólnego

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicze
klubowicze
Posty: 1475
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: leszek1234 » 22 wrz 2016, 21:50

a próbowałeś sprawdzonego panaceum na różne dolegliwości w Linie - zresetowania kompa tzn. odłączenia klemy akumulatora na dłuższą chwilę?

olus70
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 22 wrz 2016, 13:18
Przebieg: 99000
Silnik: 1.4 16V t-jet
Rocznik: 2009

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: olus70 » 22 wrz 2016, 22:26

Tak próbowałem..

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish » 23 wrz 2016, 6:55

Ja nie mam innych rozwiazan jak zatankowac pol baku, dolac uzdatniacza i troche pojezdzic na benzynie. Odpinam tez aku aby zresetowac mapy. Nigdy nie wiem co pomoglo ale zawsze przechodzi na jakis czas. Teraz wlasnie pogoda sprzyjajaca zjawisku a mam spokoj.

Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
<<FISH>>

olus70
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 22 wrz 2016, 13:18
Przebieg: 99000
Silnik: 1.4 16V t-jet
Rocznik: 2009

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: olus70 » 25 wrz 2016, 18:28

Gaz zakręcony, Aku odpięte na godzinę i jazda na benzynie przez 3 dni, efekt taki że rano obroty są stabilne po zapaleniu, po ruszeniu czasami delikatnie kołyśnie ale potem już jednostajnie się rozpędza.
Czy to wina rozjechanych map , czy awari jakiś podzespołów gazu ?
Instalacja ma 6 miesięcy BRC sequent 32
I jakie dalsze postępowanie ? porządna regulacja u gazownika ?

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish » 25 wrz 2016, 19:50

A zeby ktos znal odpowiedz na to pytanie. Ja tam sie pogodzilem z losem. Dwa dni temu bylo wczoraj i dzisiaj nie.

Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
<<FISH>>

Kufell
Bywalec
Bywalec
Posty: 27
Rejestracja: 26 lip 2014, 15:57
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Kufell » 09 paź 2016, 11:56

Panowie chciałbym się podzielić rozwiązaniem które u mnie zdało egzamin. Na początek objawy:
- po odpaleniu silnika obroty falowały w zakresie od 700 do 1200 (na zimnym silniku) - na ciepłym objaw nie występował
- występował również po odpaleniu na zimnym problem z dodawaniem gazu (dochodziło do sytuacji w której nie było, żadnej reakcji na wciśnięcie pedału gazu)
- przy temperaturach poniżej 9 stopni auto odpalało i od razu gasło (przy pierwszym odpaleniu rano po kilkunastu godzinach postoju)
- czas jaki wystarczył na ostygnięcie silnika i powrót objawów oscylował w granicy 8 godzin (po wyjściu z pracy już obroty falowały przy odpaleniu)

Co zrobiłem:
- środki czyszczące wtryskiwacze benzyny dolewane do paliwa (nie zdały egzaminu)

Oddałem auto do serwisu (nie autoryzowanego do którego nie mam zaufania za grosz) tylko do firmy w której zakładałem instalację gazową. Samochód został odstawiony na dzień przed diagnostyką tak aby można było sprawdzić auto na zimnym silniku. Technik odpalił rano samochód i okazało się, że nie zgasł ale stwierdził jednoznacznie, że nie ma podbicia obrotów przy starcie.
Diagnoza: Zanieczyszczony mechanizm przepustnicy.
Naprawa: Czyszczenie całego mechanizmu i wykonanie adaptacji ustawień, do tego adaptacja sterownika instalacji gazowej.
Koszt:160 PLN
Efekt: Nie było mnie 3 dni w domu (i auta nikt nie używał) a pogoda w Łodzi raczej podła (zimno mokro i w ogóle nieciekawie), po powrocie odpalam bez problemu silnik po starcie trzyma obroty na poziomie 1000.

Ot taka sytuacja jakby ktoś z Łodzi był zainteresowany implementacją takiego rozwiązania u siebie z czystym sumieniem mogę polecić serwis na priv. Aby nie robić tutaj reklamy jakiejś nieeleganckiej. :)

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish » 11 paź 2016, 8:10

Chwalic pana ze to pomoglo jednak z mojego doswiadczenia nie jest to definitywne rozwiazanie problemu. Zycze Ci tego ale odezwij sie za moesiac i powiedz jak jest.
Po mojemu przy okazji zresetowali Ci mapy, skalibrowali i suma sumarum pomoglo. U mnie ostatnio pomoglo zatankowanie 12 litrow benzyny i nic wiecej nie robilem no i wiem ze to nie rozwiazanie.
Badz dobrej mysli ale ja zyje z tym modelem od 8 lat i znam dziada jak wlasne dziecko :)

Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
<<FISH>>

Kufell
Bywalec
Bywalec
Posty: 27
Rejestracja: 26 lip 2014, 15:57
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Kufell » 29 lis 2016, 20:29

No dobrze przyszedł czas aby zgodnie z prośbą potwierdzić skuteczność wykonanego zabiegu. Wszystko działa bez zarzutu, auto pali na dotyk. Serwis wykonał kawał dobrej roboty.

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish » 29 lis 2016, 21:36

No i gitarrrraaa. Ja tylko dodam, ze nic nie zrobilem i tez spokoj dluzszy czas :)

Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
<<FISH>>

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5987
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer » 15 gru 2016, 18:36

Brc do tjeta? A co konkretnie masz włożone?
Obrazek

Online
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicze
klubowicze
Posty: 405
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 135000
Silnik: 1.4 T.-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: zibi186 » 15 gru 2016, 20:28

Kufel , muszę powiedzieć że zdarzały mi się problemy z odpaleniem zimnego silnika . Jednak takie prawdziwe , płynne falowanie obrotów przeżyłem tylko raz - kiedy auto stało całą noc na mrozie bez akumulatora ,który się ładował. Też wówczas pomyślałem, że winna temu jest przepustnica- zabij, nie wiem czemu . Ale po jednej , dłuższej przejażdżce problem już nie powrócił. Problem falowania obrotów oczywiście:) Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish » 30 lip 2017, 18:10

No i jasny gwint mam to samo w Tipo :( Po 700 km sie uaktywnilo i akurat zjechalem Pb do zera. No co za zakala, nie wyeliminowali tego, ale jestem zly. W Linie przeszlo po 150kkm. Kupujac Tipo bylem szczesliwy, ze mam to za soba, dlugo szczescie nie trwalo, teraz bede musial truc d.... serwisowi bo na gwarancji chociaz wiem, ze nic z tym nie zrobia. Mialem nadzieje, ze Powertrain to rozwiazal, echhhh.
<<FISH>>

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicze
klubowicze
Posty: 1475
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: leszek1234 » 30 lip 2017, 23:14

Na jakiej stacji tankujesz ?

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish » 31 lip 2017, 0:46

Uwierz mi to nie ma wplywu, teraz wakacje i tankowalem roznie Bp, Shell, Orlen
<<FISH>>

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość